Πέμπτη, 29 Ιουλίου 2010

Τα γουέστερν που αγαπήσαμε 4 - Και οι επτά ήταν υπέροχοι (The magnificent seven)


Η.Π.Α., 1960, 125΄, Έγχρωμο, Σκηνοθεσία: John Sturges, Σενάριο: William Roberts, Ηθοποιοί: Yul Brynner, Steve McQueen, Charles Bronson, James Coburn, Horst Buchholz, Brad Dexter, Robert Vaughn.


Το σενάριο της ταινίας, είναι βασισμένο στην ταινία του Ακίρα Κουροσάβα, «Οι 7 Σαμουράι». Είναι μια υπερπαραγωγή, προσαρμοσμένη σε γουέστερν, με μεγάλα ονόματα στο καστ. Η υπόθεση είναι απλή, μα παράλληλα γεμάτη απρόοπτα και δυνατές συγκινήσεις. Σ’ ένα Μεξικανικό χωριό, οι κάτοικοι, τρομοκρατημένοι από τους ληστές και τους παρανόμους που σπέρνουν τον όλεθρο στην περιοχή, αποφασίζουν να πληρώσουν μισθοφόρους για να τους προστατέψουν. Έτσι, επτά από τους πιο γενναίους άνδρες, αναλαμβάνουν την προστασία του χωριού. Με αρχηγό τον Κρις Άνταμς (Γιουλ Μπρίνερ), οι επτά «υπέροχοι» θα πάρουν το νόμο στα χέρια τους.



Καταπληκτικές ερμηνείες απ’ όλους τους συντελεστές!
Όμως, δεν ήταν μόνο αυτοί υπέροχοι. Πραγματικά υπέροχη ήταν και η μουσική του έργου και αν δεν υπήρχε αυτή, οι υπόλοιποι επτά ίσως να μη φαίνονταν τελικά τόσο υπέροχοι. Σπάνια σε μια ταινία σε απορροφά τόσο άμεσα και τόσο πολύ η μουσική της έναρξής της. Και ακόμη πιο σπάνια σου μένει χαραγμένη στη μνήμη, αφού έχεις δει την ταινία. Κι όμως, η μουσική του Elmer Bernstein επιτυγχάνει και στα δύο! Το βασικό θέμα της ταινίας θεωρείται πλέον το πιο διάσημο που έχει γραφτεί για ταινία γουέστερν. Η φήμη του δεν είναι τυχαία. Σκοπός του είναι να περιγράψει την ομάδα των επτά ανδρών της άγριας Δύσης που πρωταγωνιστούν στην ταινία. Αυτό που έκανε ο συνθέτης ήταν να μεταφράσει μουσικά την επέλαση της τεστοστερόνης επί της οθόνης, γράφοντας ένα δυνατό θέμα με τρομερή ενέργεια και ρυθμό, δίνοντάς του έντονο το στοιχείο της περιπέτειας…



Ο συνδυασμός, όλων αυτών των στοιχείων, έκανε την ταινία τόσο υπέροχη, όσο ακριβώς ήταν και οι επτά πρωταγωνιστές της!...

Τετάρτη, 28 Ιουλίου 2010

Αξέχαστες Ιστορίες 7 - Οι περήφανοι


Σήμερα θα θυμηθούμε μία από τις ωραιότερες ιστορίες που έχει γράψει ο Κώστας Φωτεινός (Πότης Στρατίκης). Η περιπέτεια "Οι περήφανοι", γράφτηκε το 1974 και δημοσιεύθηκε αρχικά στο τεύχος 539 του Μικρού Σερίφη. Αναδημοσιεύθηκε άλλες δύο φορές, στα τεύχη 976 και 1422.
Υπόθεση: Η Εύα Λάρμον είναι η κόρη του Ρόμπερτ Λάρμον, ενός από τους πλουσιότερους και πιο σκληρούς ανθρώπους που υπάρχουν. Θεωρεί το όνομα της οικογένειάς του ιερό και αντιμετωπίζει όλους τους ανθρώπους της περιοχής ως κατωτέρους του. Δεν διστάζει να καλέσει όποιον τον προσβάλει σε μονομαχία, ξέροντας από πριν ότι θα κερδίσει μιας και είναι πολύ γρήγορος στο τράβηγμα του πιστολιού. Όταν όμως η μοίρα θα το φέρει έτσι που να μονομαχήσει με τον Τζεφ Νόλαν, κανείς δεν φαντάζεται πόσο δραματική θα είναι η κατάληξη. Η Εύα είναι ερωτευμένη με το γιο του Νόλαν, τον Χάρρυ και γι’ αυτό προσπαθεί να πείσει τον πατέρα της να ακυρώσει τη μονομαχία. Όμως εκείνος είναι τόσο σκληρός που όχι μόνο διώχνει την κόρη του από το σπίτι, αλλά μονομαχεί και με το γέρο-Νόλαν!… Κάπου εκεί, μπαίνουν στην ιστορία και οι πέντε φίλοι μας…


Θυμηθήκατε κάτι; Αν όχι, αναζητήστε οπωσδήποτε την συγκεκριμένη περιπέτεια και απολαύστε την!
Κριτική: 5/5

Τρίτη, 27 Ιουλίου 2010

Οι σκέψεις του Αγαθοκλή


Με την ευκαιρία της παρουσίασης πριν λίγες μέρες του site "Athlometro", του εκλεκτού φίλου Νίκου Νικολαΐδη, βρίσκω την ευκαιρία να υπενθυμίσω σε όλους την λειτουργία ενός ακόμη φιλικού site, αυτό του Αγαθοκλή Αγαθοκλίδη. Ο Αγαθοκλής, μέλος του Club μας από αυτό τον μήνα, προβάλει από την ιστοσελίδα του διάφορα θέματα της επικαιρότητας και όχι μόνο! Η επιλογή και η ποιότητα των άρθρων είναι που κάνει αυτό το site να ξεχωρίζει! Σύντομα, ο Αγαθοκλής, θα αναβαθμίσει το υλικό του, απ' ότι μαθαίνουμε.
Προς το παρόν, μπορείτε από εκεί να βλέπεται αναλυτικά και όλα τα πρωτοσέλιδα των καθημερινών εφημερίδων, πολιτικών και αθλητικών...
Ο Αγαθοκλής αξίζει της στήριξής μας, στο ξεκίνημά του...

Παρασκευή, 23 Ιουλίου 2010

Ταινίες Γουέστερν στο Μπλεκ!


Ξεφυλλίζοντας τον μηνιαίο ΜΠΛΕΚ του Νοεμβρίου 1994, έπεσα πάνω σε ένα δημοσίευμα έκπληξη! Ένα εκτεταμένο αφιέρωμα σε ταινίες γουέστερν, που εκείνη την εποχή λάνσαρε το Χόλυγουντ σε συχνή βάση. Αντιγράφω από την εισαγωγή: "Το Χόλυγουντ στην προσπάθειά του να διατηρήσει το μύθο του, λανσάρει κατά καιρούς διάφορες "μόδες". Η τελευταία λέγεται ...ΓΟΥΕΣΤΕΡΝ"
Ακολουθεί αναφορά σε ταινίες με serial killers για να περάσει ο αρθρογράφος στο θεματολόγιο της Αμερικάνικης ιστορίας, βασισμένο σε παραγωγές Άγριας Δύσης:
"Χορεύοντας με τους Λύκους", "Οι Ασυγχώρητοι", "Wyatt Earp", "Σύγκρουση στον Πράσινο Βάλτο", "Maverick", "Τα Κακά Κορίτσια" και τόσες άλλες...
Τις θυμάσθε φίλοι μου;

Τρίτη, 20 Ιουλίου 2010

Κλασσικά Γουέστερν


Σήμερα το απόγευμα, σκαλίζοντας το αρχείο μου, έπεσα πάνω σε παλιά, ξεχασμένα περιοδικά, που είχα στο ντουλάπι. Ανακάλυψα μεταξύ τους έναν τόμο των "Κλασσικών Γουέστερν" (Νο 12) που περιείχε δυο έξοχες ιστορίες από το Φαρ-Ουέστ, πορτρέτα μορφών της άγριας δύσης, καθώς και μια σύντομη περιπέτεια του "Τιραμόλα". Οι δυο καουμπόϊκες ιστορίες προέρχονταν από το εβδομαδιαίο περιοδικό "Πιστολέρος" που εξέδιδε ο Οίκος Καμπανά, με ημερομηνίες 16 Οκτωβρίου και 18 Δεκεμβρίου του πολύ μακρινού πια 1973...


Πρόκειται για το "Ταξίδι του θανάτου" και για το "Ένταλμα για δολοφονία".
Στην πρώτη υπόθεση, ένας μυστηριώδης ταξιδιώτης ονόματι Νατ Σάμπερς, ο οποίος επιβαίνει μιας επιβατικής άμαξας γίνεται η αιτία ώστε μια διαδρομή 100 μιλίων να μετατραπεί σε θρίλερ, ενώ στη δεύτερη ο Σερίφης του Γκούθρι Τομ Μάνιγκ εκδικείται την άνανδρη δολοφονία του αδελφού του, από τον επιπόλαιο και κακομαθημένο γιο ενός κτηματία.


Υπέροχο σκίτσο, όμορφο σενάριο, άψογη απόδοση κλίματος, όμως δυστυχώς, δεν αναγράφονται οι δημιουργοί...

Το Φαρ-Ουέστ του ελληνικού ποδοσφαίρου!


Επιτρέψτε μου να σας ενημερώσω για το ιστολόγιο που δημιούργησα σχετικά με το ελληνικό ποδόσφαιρο στη διεύθυνση http://athlometro.blogspot.com
Δεν υπάρχουν ινδιάνοι και κολτ βέβαια, αλλά είμαι βέβαιος ότι ο μικρός σερίφης Τζιμ Ανταμς, θα αναλάμβανε εκεί ευχαρίστως το ρόλο του ...διαιτητή, καθότι στις κερκίδες και στους διαδρόμους των αποδυτηρίων περιδιαβαίνουν πολλές ...ύαινες!
Όσοι πιστοί, προσέλθετε φίλοι!

Νέες εκδόσεις 9 - Ο Καραγκιόζης 4


Από τις 14/07 οι εκτός Αθηνών διαμένοντες, έχουν την ευκαιρία να χαρούν πρώτοι το 4ο τεύχος του περιοδικού "Ο Καραγκιόζης", που εκδίδει η εκδοτική "Λεωπαλαίοντες ΖΝ". Η μεγάλη διαφορά με τα τρία προηγούμενα τεύχη έχει να κάνει με το ότι το συγκεκριμένο τεύχος είναι εξολοκλήρου κόμικς!
Μιλάμε σίγουρα για το καλύτερο -έως τώρα- τεύχος της σειράς και από πλευράς σεναρίου! Ο τίτλος του είναι "Ο Καραγκιόζης και τα σπρεντς!" και παρακολουθούμε τις περιπέτειες του αγαπημένου μας ήρωα, όταν ο πρωθυπουργός της χώρας του παραδίδει έναν τεράστιο κουμπαρά με σκοπό να τον γεμίσει χρήματα για το καλό της Ελλάδος! Ο Καραγκιόζης, αφού κάνει μια αποτυχημένη προσπάθεια να μαζέψει χρήματα από τους εγχώριους λεφτάδες, τρέχει "εις τας Ευρώπας" και επισκέπτεται διάφορα Ταμεία, Οργανισμούς και Τράπεζες...
Το σπουδαίο μήνυμα, που προσπαθεί να περάσει ο σεναριογράφος στο τέλος της ιστορίας, γίνεται εύκολα αντιληπτό από τον αναγνώστη, ο οποίος -παρά τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες- βρίσκει τη δύναμη να χαμογελάσει!
Να σημειώσουμε ότι την εξαιρετική ιστορία του Νίκου Ζώη, έντυσε με σκίτσα ο Γιάννης Νικολούζος, τον χρωματισμό έκανε η Τίνα Χελιώτη, ενώ το εξώφυλλο είναι μια δημιουργία του πολύ καλού Αλέξανδρου Καραγιαννόπουλου... Μπράβο σε όλους, παιδιά!

Δευτέρα, 19 Ιουλίου 2010

Οι ακριβότερες ταινίες όλων των εποχών


Από το «Avatar» που βγήκε στις αίθουσες πριν από λίγους μήνες, μέχρι την «Κλεοπάτρα» που παίχτηκε στους κινηματογράφους το 1964, οι μεγάλες υπερπαραγωγές υπήρξαν πάντα ένα τεράστιο ρίσκο. Οι δέκα που ακολουθούν, κόστισαν περισσότερο από όλες τις υπόλοιπες, όμως οι παραγωγοί τους μόνο χαμένοι δεν βγήκαν στο τέλος. Και οι δέκα ταινίες όχι μόνο «έβγαλαν τα λεφτά τους» αλλά γέμισαν τις τσέπες των παραγωγών και των συντελεστών με αρκετά εκατομμύρια δολάρια.

Δείτε τη δεκάδα:
1. Avatar: $350-400 εκατομμύρια
2. Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Στο Τέλος του Κόσμου: $316,6 εκατομμύρια
3. Κλεοπάτρα: $314,6 εκατομμύρια
4. Superman: Η Επιστροφή: $294,6 εκατομμύρια
5. Τιτανικός: $272,6 εκατομμύρια
6. Spider Man 3: $272.2 εκατομμύρια
7. Εξολοθρευτής 3: Η Εξέγερση των Μηχανών: $237,8 εκατομμύρια
8. King Kong: $231.9 εκατομμύρια
9. Spider Man 2: $231.6 εκατομμύρια
10. Quantum of Solace: $230 εκατομμύρια

Διαβάστε Περισσότερα: http://www.otherside.gr/2010/04/oi-akrivoteres-tainies-olwn-twn-epoxwn/#ixzz0u9yeKvF1

Τα γουέστερν που αγαπήσαμε 3 - Το Κόκκινο Ποτάμι (Red River)





Η.Π.Α., 1948, 133΄, Α/Μ, Σκηνοθεσία: Howard Hawks, Arthur Rosson, Σενάριο: Borden Chase, Ηθοποιοί: John Wayne, Montgomery Clift, Joanne Dru, Walter Brennan, John Ireland

O Howard Hawks είναι αναμφισβήτητα, μαζί με τον –ανυπέρβλητο– John Ford, οι σημαντικότεροι δημιουργοί αυτού που αποκαλούμε Αμερικανικό γούεστερν. Το «Κόκκινο ποτάμι», γυρισμένο το 1948, αποτελεί ένα εκ των κορυφαίων έργων του είδους γεμάτο όμορφες, λυρικές, συναρπαστικές σεκάνς που απεικονίζουν μοναδικά το θαυμαστό όσο και επικίνδυνο τοπίο της άγριας δύσης.
Η ταινία αποτελεί ουσιαστικά εκδοχή της «Ναυτικής ανταρσίας» (1935) και παρουσιάζει τη σφοδρή σύγκρουση δυο αντρών, του Τομ Ντάνσον (έξοχος ως συνήθως ο John Wayne) και του κατά πολύ νεότερού του Μάθιου Γκαρθ (Montgomery Clift).


Οι δυο πρωταγωνιστές ενώνουν τις δυνάμεις και τα κοπάδια τους με σκοπό να δημιουργήσουν μια ισχυρή συμμαχία. Ενώ, όμως, οδηγούν το κοπάδι στο Μισούρι, ο Ντάνσον γίνεται όλο και περισσότερο αυστηρός και τυραννικός με τους γύρω του, ωθώντας έτσι το Μάθιου να πάρει το κοπάδι του και ν’ αλλάξει κατεύθυνση. Ο Ντάνσον υπόσχεται να βρει και να σκοτώσει το νεαρό «επαναστάτη», θάβοντας βαθιά μέσα του τα αισθήματα θαυμασμού και –πατρικής– αγάπης που τρέφει για τον αντίπαλό του.


Το φινάλε –που δεν θ’ αποκαλύψουμε εδώ, ευκαιρία να το (ξανά)δείτε– είναι χαρακτηριστικό δείγμα της σκηνοθετικής μαεστρίας του Hawks που μας χαρίζει εδώ μια από τις πλέον αξέχαστες στιγμές του είδους. Οι εξαιρετικές ερμηνείες από το σύνολο του καστ (φοβεροί οι Walter Brennan και John Ireland) καθώς και η υποβλητική μουσική επένδυση του Dimitri Tiomkin, συμβάλουν με τη σειρά τους στην αισθητική ολοκλήρωση αυτού του κινηματογραφικού έπους που, 61 ολόκληρα χρόνια μετά τη δημιουργία του, συναρπάζει το ίδιο όπως και τότε…


Σάββατο, 17 Ιουλίου 2010

Αξέχαστες Ιστορίες 6 - Το σημάδι του Μπάρτον


Η περιπέτεια για την οποία θα σας μιλήσουμε σήμερα δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο τεύχος 489 του Μικρού Κάου-μπόυ και ξαναδημοσιεύθηκε αργότερα στο τεύχος 897 του ίδιου περιοδικού. Είναι γραμμένη από τον Τάκη Φανάρα, έναν συγγραφέα ο οποίος συνήθιζε να μας παρουσιάζει περιπέτειες με μεγάλη δόση μυστηρίου.
Υπόθεση: Η Χούλια Μοντγκόμερυ είναι μια νεαρή τραγουδίστρια που δουλεύει σε διάφορα μπαρ, κερδίζοντας αρκετά χρήματα από τη δουλειά της. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των χρημάτων το στέλνει στον αδελφό της, τον Μπάρτον, ο οποίος σπουδάζει γιατρός στην πανεπιστημιακή σχολή του Ώστιν. Βοηθός και υπηρέτης της όμορφης κοπέλας είναι ένας νέγρος που δεν της χαλάει κανένα χατίρι. Μία μέρα εμφανίζεται, εντελώς ξαφνικά, ο Μπάρτον με το πρόσωπό του τυλιγμένο με επιδέσμους. Από τα ασυνάρτητα λόγια που λέει, η αδελφή του δεν μπορεί να βγάλει κανένα νόημα και όταν του βγάζει τους επιδέσμους διαπιστώνει ότι ο νεαρός φοιτητής δεν έχει πια μύτη! Κάποιος του την έχει κόψει! Η Χούλια αποφασίζει να βρει και να εκδικηθεί εκείνους που έκαναν αυτό το κακό στον αδελφό της και αναθέτει στο νέγρο υπηρέτη της μία αποστολή. Όμως στην ιστορία θα εμπλακεί και η Θρυλική Τετράδα…


Σας θύμισε κάτι; Αν όχι, προσπαθήστε να βρείτε τα τεύχη στα οποία δημοσιεύθηκε η περιπέτεια αυτή για να τη διαβάσετε...
Κριτική: 3/5

Πέμπτη, 15 Ιουλίου 2010

Νέες εκδόσεις 8 - Asterix με σκληρό εξώφυλλο 12


O δρυίδης Πανοραμίξ έχει τη γνώμη ότι τα μανιτάρια, μόνον σοταρισμένα διατηρούν τη γεύση τους. Οι Ρωμαίοι έχουν την πεποίθηση ότι ο δικός τους αθλητής θα κερδίσει στους Ολυμπιακούς αγώνες. Μέχρι την στιγμή που το ηθικό του πρωταθλητή τους, βυθίζεται στα τάρταρα από έναν κοντοπίθαρο λιγνό και ένα ψηλό με χαμηλό στήθος. Με αφορμή το γεγονός αυτό, οι ήρωές μας "το παίζουν" Ρωμαίοι με απώτερο σκοπό να λάβουν μέρος στους Ολυμπιακούς αγώνες που γίνονται στην Αθήνα. Είναι θέμα τιμής και εκτός των άλλων είναι και γλεντζέδες. Φτάνει μια μύηση στους περίφημους ελληνικούς χορούς για να το αποδείξουν...
Το 12ο άλμπουμ της σειράς βρίσκεται στα περίπτερα. Με αυτό συμπληρώνεται η πρώτη θήκη και περιμένουμε τις εξελίξεις για την συνέχεια...

Τετάρτη, 14 Ιουλίου 2010

Τα γουέστερν που αγαπήσαμε 2 - Το Μεγάλο Ανθρωπάκι (Little Big Man)

Η.Π.Α., 1970, Σκηνοθεσία: Arthur Penn, Ηθοποιοί: Dustin Hoffman, Faye Dunaway, Chief Dan George, Martin Balsam, Richard Mulligan, Jeff Corey, James Anderson


Μια έξοχη ταινία. Ένα γουέστερν που πολύ πριν από τους "Ασυγχώρητους" ή το "Χορεύοντας με τους Λύκους" τόλμησε να απομυθοποιήσει το "ηρωικό" Ουέστ και να μιλήσει για μια Δύση δολοφόνων και απατεώνων, καθώς και για τη γενοκτονία των ιθαγενών της Αμερικής.
Τρία χρόνια μετά το αριστουργηματικό "Μπόνι και Κλάιντ", ο Πεν δοκιμάζεται σε ένα άλλου είδους σινεμά και δημιουργεί την τέλεια ιλαροτραγωδία. Ένα φιλμ που τη μια στιγμή προκαλεί ακράτητα γέλια και την άλλη σοκάρει με τις σκηνές βίας –αβάσταχτη για εκείνη την εποχή.
Δημοσιευμένο το 1964, το μυθιστόρημα του Τόμας Μπέργκερ (Thomas Berger) πάνω στο οποίο βασίστηκε η ταινία, αποτελεί ένα από τα πιο αστεία και πρωτότυπα έργα γουέστερν.


Ο ήρωας της ιστορίας είναι 121 ετών. Τουλάχιστον, αυτό ισχυρίζεται. Έχασε τους γονείς του σε επιδρομή Ινδιάνων Πόνι, μεγάλωσε κοντά στην ευγενική φυλή των Σεγιέν, αλλά η μοίρα θέλησε να βρεθεί ξανά κοντά στους λευκούς.
Έκανε τον πλανόδιο έμπορα, τον ψευτογιατρό, ακόμα και τον πιστολέρο! Γνώρισε φυσιογνωμίες του Φαρ-Ουέστ, έκανε διάφορα επαγγέλματα, παντρεύτηκε μια λευκή και... τέσσερις Ινδιάνες, έζησε τις επιδρομές και τις σφαγές στις οποίες επιδόθηκε ο αμερικανικός στρατός και πήρε μέρος στη μάχη του Λιτλ Μπιγκ Χορν, όπου σκοτώθηκε ο στρατηγός Κάστερ!
Για όποιον έχει διαβάσει πολλά για την Ιστορία της Δύσης, ξαφνιάζεται υπέροχα καθώς βλέπει τον πρωταγωνιστή να συναντά τόσο σημαντικές μορφές του Φαρ-Ουέστ. Ο «Άγριος» Μπιλ Χίκοκ είναι μία από αυτές.


Φυσικά, ο υπεραιωνόβιος Τζακ Κραμπ είναι πρόσωπο φανταστικό και ο θεατής δεν πρέπει να παίρνει τοις μετρητοίς όσα λέει, ειδικά ως προς την ακρίβεια ορισμένων γεγονότων. Η ιστορία του, ωστόσο, ρίχνει φως στην κουλτούρα των Ινδιάνων, αλλά και στα εγκλήματα που διαπράχθηκαν εις βάρος τους. Το Χόλιγουντ έκλεισε ερμητικά τα μάτια στις εξαιρετικές ερμηνείες, το θέμα, τη φωτογραφία και τη σκηνοθεσία. Εκείνη τη χρονιά προτίμησε να βραβεύσει την ανώδυνη "Κόρη του Ράιαν", αφήνοντας το "Μεγάλο Ανθρωπάκι" με μια μόνο υποψηφιότητα (Β΄ Ανδρικού Ρόλου για τον Ινδιάνο αρχηγό Νταν Τζορτζ).
Η απεικόνιση μιας επίθεσης του Έβδομου Συντάγματος Ιππικού του Κάστερ σε έναν καταυλισμό των Σεγιέν (βασισμένη στη σφαγή του ποταμού Γουατσίτα, το 1868), δεν προσπαθεί να κρύψει τις σαφείς αναφορές της στον πόλεμο του Βιετνάμ, που μαινόταν την περίοδο παραγωγής της ταινίας…


Και φυσικά, αξέχαστη η φοβερή ατάκα της ταινίας:
"today is a good day to die"

Δευτέρα, 12 Ιουλίου 2010

Νέες εκδόσεις 7 - Σαββάτο επί λέξει 1


Οι εκδόσεις "Ανεμοδουρά" ξανά ανάμεσά μας!
Ναι, αγαπητοί φίλοι, είναι αλήθεια. Λίγο μόλις καιρό μετά το κλείσιμο του "Περιοδικού Τύπου", κάποιοι άνθρωποι με αγάπη για τη δουλειά τους και με μπόλικο μεράκι, αποφάσισαν να δώσουν μια συνέχεια -κατά κάποιο τρόπο- σε κάποια από τα περιοδικά που εξέδιδε ο εκδοτικός οίκος. Πρωτεργάτης της όλης προσπάθειας, είναι ο Λεωκράτης Ανεμοδουράς, ανιψιός του Γιώργου Ανεμοδουρά. Εμείς, καταφέραμε σήμερα να εντοπίσουμε κάποια σταυρολεξικά περιοδικά που ξαναξεκίνησαν με παραλλαγμένο τον τίτλο τους (βλέπετε στη φωτό το περιοδικό "Σαββάτο επί λέξει", συνέχεια του περιοδικού "Σαββάτο"), ενώ οι πληροφορίες λένε και για νέο ξεκίνημα των "Κατερίνα" και "Σούπερ Κατερίνα" με άλλον τίτλο. Το μέγα ερώτημα, βέβαια, για όλους εμάς τους κομικσόφιλους, είναι αν ο νέος εκδότης θα πάρει την άδεια για να κάνει το μεγάλο "μπαμ" και στον χώρο των κόμικς. Μπορούμε να ελπίζουμε άραγε ότι θα ξαναδούμε στα περίπτερα καινούρια τεύχη των Μπλεκ, Μαρκ κτλ; Μείνετε σε επαφή! Μόλις έχουμε νεότερα θα σας ενημερώσουμε...

Κυριακή, 11 Ιουλίου 2010

Club Φίλων Μικρός Σερίφης Magazine 11


Αγαπητοί φίλοι, το ενδέκατο τεύχος του περιοδικού του Club μας, είναι γεγονός!
Πιστοί στην πορεία την οποία έχουμε χαράξει από τον Φεβρουάριο του 2009, με την έκδοση του πρώτου τεύχους ενός ξεχωριστού φανζίν, συνεχίζουμε δυναμικά γράφοντας την δική μας, μικρή "Ιστορία"...
Το νέο τεύχος είναι, όπως πάντα, γεμάτο εκπλήξεις! Περιέχει τις μόνιμες στήλες "Σπάνια περιοδικά", "Ακούσαμε, μάθαμε, διαβάσαμε", "Αυτό το ξέρατε;", "Οι σκέψεις του Αγαθοκλή", "Εμείς προτείνουμε..." και "Τα νέα των κόμικς". Στην στήλη "Πορτρέτα υπερηρώων", ο Γιώργος Γκεζερλής μας παρουσιάζει το Κτήνος, ενώ στην "Συνέντευξη του μήνα", μιλάμε με τον σχεδιαστή κόμικς, Κώστα Φραγκιαδάκη. Στα "Άρθρα του μήνα" γράφουν οι Παναγιώτης Πλαφουτζής και Γιώργος Κοσκινάς. Στο "Γράψε μια ιστορία", έχουμε την πρώτη συμμετοχή της κας Ελευθερίας Σκουρλή, με μία περιπέτεια-έκπληξη. Ακόμη: "Ιστορίες του Φαρ-Ουέστ 7" (κόμικς), "Οι δημιουργοί και τα έργα τους", "Η αλληλογραφία μας", "Μικρές Αγγελίες Μελών", "Σινεμά και DVD", "Ταινίες που αγαπήσαμε", "Τα γουέστερν που αγαπήσαμε", "Ας θυμηθούμε...", "Συνεργασίες του Club μας", "Το σατυρικόν του πράγματος" και "Το κουίζ μας Νο 11". Αφήσαμε το καλύτερο για το τέλος: δημοσιεύουμε την συλλεκτική περιπέτεια "Ο θάνατος ενός Γίγαντα", η οποία συνοδεύεται από μία αφίσα του Τζωρτζ Άνταμς! Και κλείνουμε με μία έκπληξη: ένθετο έγχρωμο τεύχος της Red Sonja, ευγενική χορηγία των εκδόσεων "Helm"...
Νομίζω ότι είναι αρκετά χορταστικό, τι λέτε κι εσείς;

Αξέχαστες Ιστορίες 5 - Συμβόλαιο θανάτου


Η περιπέτεια για την οποία θα σας μιλήσουμε σήμερα, γράφτηκε από τον Πότη Στρατίκη και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο τεύχος 561 του Μικρού Σερίφη. Έκτοτε, αναδημοσιεύθηκε άλλες δύο φορές στα τεύχη 998 και 1444. Η βινιέτα που σας παρουσιάζουμε είναι του τεύχους 561.
Υπόθεση: Μια συντροφιά εννέα κυνηγών δέχεται επίθεση Ινδιάνων. Οι έμπειροι άνδρες καταφέρνουν να απωθήσουν τους ερυθρόδερμους, προξενώντας τους μεγάλες απώλειες. Ένας βαριά τραυματισμένος Ινδιάνος, θέλοντας να γλιτώσει τη ζωή του, μιλάει στους κυνηγούς για έναν αμύθητο θησαυρό που βρίσκεται καλά κρυμμένος… Εκείνοι, αποφασίζουν να ψάξουν να βρουν τον θησαυρό όμως, προηγουμένως, ορκίζονται ότι θα μείνουν ενωμένοι μέχρι το τέλος και πιστοί στην φιλία τους. Την επόμενη νύχτα κι ενώ έχουν διανυκτερεύσει στο ύπαιθρο, ο ένας από αυτούς δέχεται στο σκοτάδι δολοφονική επίθεση με μαχαίρι… Όλοι είναι βέβαιοι πως κάποιος ανάμεσά τους έχει αποφασίσει να δολοφονήσει μερικούς για να μοιραστεί σε λιγότερα μερίδια ο θησαυρός… Και όλοι τους πιστεύουν ότι ένοχος είναι ο ιδιοκτήτης του μαχαιριού και… αποφασίζουν να τον κρεμάσουν!
Σας θύμισε κάτι; Αν όχι, ψάξτε τώρα για τα τεύχη που δημοσιεύθηκε η ιστορία αυτή για να την διαβάσετε!
Κριτική: 4/5

Πέμπτη, 8 Ιουλίου 2010

Έρχεται ταινία με τον Ντύλαν Ντογκ! "Dead of Night..."



Πρώτοι στην Ελλάδα, σας ενημερώνουμε για την άφιξη, πριν το τέλος του 2010, της ταινίας που περιμένουν με αγωνία οι ανά τον κόσμο φανατικοί θαυμαστές του Ντύλαν Ντογκ (Dylan Dog). Ο πασίγνωστος κόμικς ήρωας άργησε να τραβήξει την προσοχή του Χόλυγουντ, προφανώς γιατί πρόκειται για ευρωπαϊκή παραγωγή κόμικς. Τώρα, όμως, η ταινία βρίσκεται ήδη στο στάδιο της παραγωγής και εμείς σας παρουσιάζουμε και τις πρώτες φωτογραφίες που δόθηκαν στην δημοσιότητα!


Στον πρωταγωνιστικό ρόλο θα δούμε τον Brandon Routh (τον θυμάστε από το Superman Returns), ενώ την σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο David R. Ellis (Final Destination 2 κ.α.). Το σενάριο ανήκει στους Joshua Oppenheimer και Thomas Dean Donnelly. Τα γυρίσματα γίνονται στη Νέα Ορλεάνη και σε λίγο καιρό θα διανεμηθεί και το τρέιλερ της ταινίας.


Να θυμίσουμε ότι ο Ντύλαν Ντογκ είναι ένας χαρακτήρας που έκανε ντεμπούτο στη γειτονική Ιταλία το 1986 διά χειρός Tiziano Sclavi. Πρόκειται για έναν έκπτωτο ντετέκτιβ της αστυνομίας, ο οποίος -από την στιγμή που απομακρύνεται από το σώμα- ασχολείται με θέματα αρκετά ιδιαίτερα και μοναδικά στο είδος του. Αποκτά μία φήμη, που δεν απέχει από την πραγματικότητα, ότι ειδικεύεται με τους εφιάλτες. Γενικά επιλύει ότι μυστήριο βρίσκεται στην ζώνη του μεταφυσικού και του παραφυσικού.
Ο φίλτατος και περίεργος Ντύλαν δεν είναι μόνος του. Σε αυτό το περίεργο μυστηριακό ταξίδι του τον συντροφεύει ο ιδιόρυθμος βοηθός του, Γκράουτσο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε καινούριο τεύχος του Dylan Dog πουλάει στην γειτονική χώρα περίπου 1 εκατομμύριο αντίτυπα... Στην Ελλάδα έχουν κυκλοφορήσει 8 τεύχη από τις εκδόσεις Μαμούθ και άλλα τέσσερα από τις εκδόσεις Jemma.

Τα γουέστερν που αγαπήσαμε 1 - Η αιχμάλωτος της ερήμου (The searchers)


1956, Η.Π.Α., 120΄ - Σκηνοθεσία: John Ford - Ηθοποιοί: John Wayne, Jeffrey Hunter, Vera Miles, Ward Bond, Natalie Wood κ.α.

Τέξας 1868. Τρία χρόνια μετά την λήξη του Εμφυλίου Πολέμου, ο Ίθαν Έντουαρντς φορώντας μια ξεθωριασμένη στολή Νοτίου αξιωματικού επιστρέφει στο οικογενειακό του ράντσο. Ανταλλάσσει μια ψυχρή χειραψία με τον αδελφό του, αγκαλιάζει τ’ ανίψια του και φιλάει στο μέτωπο την νύφη του, την Μάρθα. Την Μάρθα που κλείνει τα μάτια καθώς νιώθει τα χείλη του να την ακουμπάνε. Στο βραδινό τραπέζι κάθεται κι ο Μάρτιν. Τον είχε περιμαζέψει ο Ίθαν όταν ήταν βρέφος, αλλά λόγω της ινδιάνικης καταγωγής του –είναι κατά το 1/8 Τσερόκυ– αντιμετωπίζει την εχθρότητα του Ίθαν. Η χαρούμενη βαβούρα που δημιουργούν τα παιδιά δεν καλύπτει την καχυποψία που επικρατεί ανάμεσα στα δυο αδέρφια, ούτε τα αμοιβαία θερμά αισθήματα του Ίθαν και της Μάρθας. Αλλά ούτε και το μυστήριο σχετικά με το παρελθόν του νεοαφιχθέντος.
Το πρωί της επομένης μια ομάδα Ρέιντζερ καταφτάνει στο ράντσο των Έντουαρντ. Έχουν πάρει στο κατόπι Ινδιάνους που έκλεψαν κάτι γελάδια. Ο Ίθαν τους ακολουθεί αφήνοντας τον αδελφό του πίσω για να προστατεύει την οικογένειά του. Τα γελάδια βρίσκονται αργότερα σφαγμένα και οι διώκτες συνειδητοποιούν την παγίδα στην οποία πιάστηκαν: το κοπάδι ήταν το δόλωμα για να τους απομακρύνει από τις εστίες τους! Όταν επιστρέφει, ο Ίθαν βρίσκει το σπίτι καμένο, την Μάρθα, τον αδελφό του και τον μικρό τους γιο σφαγμένους και χωρίς σκαλπ, και τα δυο κορίτσια να λείπουν. Από δω ξεκινάει μια οδύσσεια αναζήτησης κι εκδίκησης που θα κρατήσει πέντε χρόνια…


Η ταινία του John Ford δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Θεωρείται το καλύτερο γουέστερν όλων των εποχών –μια πραγματικά μεγάλη αμερικάνικη ταινία. Το 1992 η «Αιχμάλωτος της ερήμου», ψηφίστηκε ως η 5η καλύτερη ταινία όλων των εποχών σε μια διεθνή ψηφοφορία των κριτικών κινηματογράφου για το περιοδικό Sight & Sound. Το 2007 το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου την τοποθέτησε στη 12η θέση των κορυφαίων ταινιών όλων των εποχών. Επηρέασε μεγάλους σκηνοθέτες, όπως τον D. Lean, τον Scorsese, τον Clint Eastwood, τον Spielberg και δεκάδες άλλους. Και το σπουδαιότερο: Είναι από τις ταινίες που βλέπουμε και ξαναβλέπουμε ακούραστα.


Η δουλειά που έχει κάνει ο Ford κόβει την ανάσα: σκεφθείτε ότι όλη η ερωτική ένταση ανάμεσα στον Ίθαν και την Μάρθα δίνεται με υπαινικτικές κινήσεις και χειρονομίες –οι δυο τους δεν ανταλλάσσουν ούτε λέξη. Το ίδιο και για το παρελθόν του νεοφερμένου: κρίσιμες λεπτομέρειες (π.χ. η αιτία του μίσους για τους Ινδιάνους) δίνονται απλά και χωρίς φανφάρες. Έπειτα είναι κι ο τρόπος που τοποθετεί τον άνθρωπο στις αχανείς ερημιές της Άγριας Δύσης: ο Φορντ σπανίως και κατ’ εξαίρεση χρησιμοποιεί γκρο-πλαν, του αρέσουν τα μακρινά, γενικά. Ο D. Lean είδε και ξανάδε το Searchers πριν γυρίσει τον Λώρενς της Αραβίας, για να μπορέσει να συγκροτήσει τα εξωτερικά πλάνα. Και βέβαια η αποτύπωση της καθημερινότητας. Ο Φορντ διέθετε σπάνια αίσθηση του ρυθμού του καθημερινού βίου και μπορούσε να τον αποτυπώσει με μεγάλη άνεση: το στρώσιμο του τραπεζιού, το παιχνίδι των παιδιών, τα ανοιχτά χέρια της μάνας-Μαντόνας, το κεφάλι του άντρα που γέρνει κουρασμένο…


Ο John Wayne δίνει σαν Ίθαν Έντουαρντς την κορυφαία ερμηνεία της καριέρας του. Τον είχε αγαπήσει τόσο πολύ αυτόν τον ρόλο, ώστε ονόμασε τον γιο του Ίθαν. Κι όμως, δεν είναι ο κλασικός χαρακτήρας του Τζον Γουέιν. Δεν είναι ο αστραφτερός παλικαράς με τις φαρδιές πλάτες, τα αργά λόγια και το γρήγορο τράβηγμα του περιστρόφου. Ο Ίθαν Έντουαρντς είναι ένας σκοτεινός πλάνητας, ένας άνθρωπος των ορίων, χωρίς παρελθόν, χωρίς μέλλον, που δεν μπορεί να χωρέσει σε κανένα κοινωνικό σύνολο, ούτε των πιονέρων, ούτε των Ινδιάνων, ούτε των Μεξικανών, κι ας τους ξέρει όλους από την καλή και την ανάποδη. Είναι ένας άντρας που η στέρηση και το μίσος έχουν καταπνίξει κάθε αγάπη μέσα του, που τρέφεται από τις εμμονές του και ζει για να εκδικηθεί, να σκοτώνει –χωρίς όρια, χωρίς κανόνες. Ναι, πυροβολεί τους Κομάντσι κι όταν πια η μάχη έχει λήξει κι εκείνοι μαζεύουν τους νεκρούς τους. Και, ναι, σε μια από τις πιο διάσημες σκηνές του έργου, πυροβολεί τον νεκρό Ινδιάνο στα μάτια, γιατί σύμφωνα με τα πιστεύω τους, το πνεύμα του δεν θα μπορέσει να βρει τον Παράδεισο και θα περιπλανιέται αενάως. Σαν τον ίδιο.
Συνεπώς, όσοι κατηγορούν την ταινία –και τον Τζον Φορντ– για τον ρατσισμό του κεντρικού ήρωα, δεν έχουν καταλάβει ότι ο Ίθαν Έντουαρντς ΔΕΝ είναι ήρωας. Δεν είναι πρότυπο συμπεριφοράς. Είναι ένας ερεβώδης αρχάγγελος, ένας σκοτεινός Αχαάβ, που ο δεν έχει θέση στο σύμπαν του Φορντ.
Στην τελική σεκάνς η κάμερα είναι μέσα στο σπίτι των πιονέρων και μας δείχνει την ανοιχτή πόρτα. Η αντίθεση της ολόφωτης ερήμου με το εσωτερικού του σπιτιού δημιουργούν ένα κάδρο μέσα στο κάδρο. Από την πόρτα μπαίνουν στο σπίτι ένα-ένα τα πρόσωπα του έργου. Ο Ίθαν, τελευταίος, κοντοστέκεται έξω. Κάνει να μπει αλλά δεν κουνιέται. Κοιτάζει ακίνητος το εσωτερικό του σπιτιού. Έπειτα γυρίζει, φεύγει και χάνεται στην έρημο…


Trailer της ταινίας μπορείτε να δείτε εδώ:
www.youtube.com/watch?v=4trRbVgvqK8

Μέρος του κειμένου ανήκει στο http://fvasileiou.wordpress.com

Τετάρτη, 7 Ιουλίου 2010

Νέες εκδόσεις 6 - The Amazing Spider-Man 1


Το αγόρασα χθες. Δεν ξέρω ποια ακριβώς μέρα κυκλοφόρησε, στο εξώφυλλο πάντως αναγράφει "Ιούλιος 2010". Πρόκειται για μια πολύ όμορφη έκδοση, με καταπληκτικό σχέδιο. Ουσιαστικά, είναι η αναπαραγωγή του τεύχους 546 της αμερικάνικης έκδοσης, ενός τεύχους-σταθμού στην πορεία του αγαπημένου μας ήρωα. Λίγο καιρό μετά τις περιπέτειες του Spider-Man κατά τη διάρκεια του πολύκροτου εμφυλίου πολέμου των υπερηρώων, που φέρει το γενικό τίτλο Civil War (οι ιστορίες αυτές, καθώς και το Civil War έχουν εκδοθεί σε graphic novel από τις εκδόσεις Anubis), τα περιοδικά Amazing Spider-Man, The Sensational Spider-Man vol.2 και Friendly Neighborhood Spider-Man, ενώθηκαν σε ένα περιοδικό, το The Amazing Spider-Man. Το πρώτο τεύχος αυτής της σειράς είναι αυτό και φέρνει τον ήρωα στο κατώφλι μιας νέας εποχής. Πολλά απ' όσα ξέραμε για τις πρόσφατες περιπέτειες του Spider-Man αλλάζουν, καθώς οι δημιουργοί επιχειρούν μια συναρπαστική αναδιάρθρωση της πορείας του, η οποία εισάγει νέα δεδομένα και φέρνει τον Spidey αντιμέτωπο με νέες προκλήσεις...
Για την ελληνική έκδοση, μόνο θετικά μπορεί να βρει κανείς, καθώς υπάρχει κι εδώ η γνωστή καλή ποιότητα χαρτιού και εκτύπωσης που χαρακτηρίζει τις εκδόσεις Anubis. Στα αρνητικά, σχολιάζουμε μόνο την κακή οργάνωση του εκδοτικού οίκου, που ενώ το περιοδικό βρίσκεται στα περίπτερα, στο site της εταιρείας δεν υπάρχει καμία απολύτως αναφορά...

Τρίτη, 6 Ιουλίου 2010

Μικρός Σερίφης - Οι Σχισμένες Σελίδες


Είναι είκοσι λεπτά μετά τις δώδεκα, ένα βραδάκι του Αυγούστου στο
Ντάρκσβιλ, μια μικρή κωμόπολη ανατολικά του Ντάλλας. Επικρατεί ιδιαίτερη ζέστη απόψε με αποτέλεσμα πολλοί κάτοικοι να κοιμούνται με ανοιχτά παράθυρα. Τα τέσσερα θρυλικά παιδιά του νόμου βρίσκονται στα δωμάτιά τους, στο κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης. Έχουν πέντε ημέρες στη διάθεσή τους χωρίς να κάνουν απολύτως τίποτα. Ο κάπταιν Κούπερ τους έχει τηλεγραφήσει να μην βιαστούν καθόλου να επιστρέψουν στο Ώστιν, ύστερα από την τόσο δύσκολη, τελευταία αποστολή που έχουν φέρει εις πέρας. Είναι από τις ελάχιστες ευκαιρίες που έχουν τα παιδιά για να ξεκουραστούν λίγο.
Ο Τζιμ Άνταμς είναι αυτή την ώρα ξαπλωμένος στο δωμάτιό του, έχοντας μια παράξενη διάθεση. Αισθάνεται πως οι τέσσερις τοίχοι που τον περιβάλλουν πλησιάζουν προς το μέρος του. Ξαφνικά, μια ανεξήγητη δύναμη τον σπρώχνει να σηκωθεί όρθιος. Χωρίς καν και ο ίδιος να το καταλάβει πετάγεται σαν ελατήριο από το κρεβάτι του και σε χρόνο μηδέν βρίσκεται στην πόρτα. Ανοίγοντάς την προσεκτικά, χωρίς να κάνει τον παραμικρό θόρυβο, βγαίνει έξω αργά, κοιτάζοντας δεξιά κι αριστερά του. Σε λίγα δευτερόλεπτα βρίσκεται έξω από την πόρτα του διπλανού δωματίου. Το χέρι του σηκώνεται σχεδόν διστακτικά για να χτυπήσει την ξύλινη επιφάνεια της πόρτας αλλά δεν προλαβαίνει.
Η πόρτα ανοίγει ελαφρά αποκαλύπτοντας το πανέμορφο πρόσωπο της θρυλικής αμαζόνας, Ντιάνας Μόρρισον.
«Ντιάνα!», «Τζιμ!», λένε και οι δυο μαζί χαμηλόφωνα.
Ο Τζιμ μπαίνει μαζεμένος μέσα και κατακόκκινος, κοιτάζοντας το πάτωμα.
«Τζιμ», του λέει πρώτη η Ντιάνα, κλείνοντας την πόρτα, «ήμουν έτοιμη να έρθω στο δωμάτιο σου, χωρίς να ξέρω το γιατί αλλά όπως φαίνεται κι εσύ σκεφτόσουν ακριβώς το ίδιο πράγμα. Μα… Τζιμ… τι έπαθες;».
Η Ντιάνα προφέρει τα τελευταία λόγια προσέχοντας το κατακόκκινο πρόσωπο του θρυλικού Ελληνόπουλου και το συνεχώς χαμηλωμένο του βλέμμα.
«Ντιάνα, κάτι… κάτι με έσπρωξε να έρθω στο δωμάτιό σου… δεν ξέρω τι! Πρώτη φορά νιώθω έτσι στη ζωή μου!».
«Ακριβώς αυτό νιώθω κι εγώ, Τζιμ! Τι μας συμβαίνει;», λέει σιγοψιθυρίζοντας το θρυλικό κορίτσι.
Χωρίς να προφτάσουν να πουν περισσότερα, νιώθουν μια ακατανίκητη έλξη να τους πιέζει ν’ αγκαλιαστούν και να φιληθούν με πάθος, ενώνοντας λυσσασμένα τα χείλη τους και τις γλώσσες τους σαν βδέλλες που ψάχνουν απεγνωσμένα για αίμα σε νέα θύματα. Αυτή η ενέργεια αφήνει και τους δυο κατάπληκτους. Ο Τζιμ νιώθει το πρόσωπό του να κοκκινίζει περισσότερο, την καρδιά του έτοιμη να εκραγεί, χοντρούς θρόμβους ιδρώτα να λούζουν το μέτωπό του και μια αναίσχυντη μάζα να σκληραίνει ανάμεσα στα πόδια του. Αυτό το τελευταίο τον κάνει να τρελαθεί από ντροπή με αποτέλεσμα να προσπαθεί να απομακρυνθεί από την ζεστή αγκαλιά της πολυαγαπημένης του φίλης κι υπαρχηγού. Η Ντιάνα, όμως, δεν έχει σκοπό να τον αφήσει από τα φλογέρα πλοκάμια του σφιχτού εναγκαλισμού της.
«Τζιμ», του λέει, κοιτάζοντάς τον μ’ ένα πρωτόγνωρο για τον Τζιμ λάγνο βλέμμα, «μην μου αντιστέκεσαι, αυτό που μας συμβαίνει τώρα ίσως έπρεπε να το ζήσουμε πολύ καιρό πριν. Δεν ξέρω τι μας έφερε απόψε κοντά, αλλά να’ σαι σίγουρος πως δεν μετανιώνω καθόλου που συνέβη!».
Ο Τζιμ την κοιτάζει με μια απότομη λάμψη στο βλέμμα του. Με μια αστραπιαία κίνηση δίνει ένα δυνατό, καυτό φιλί πάνω στα ροδοκόκκινα χείλη της ατρόμητης κοπέλας κρατώντας με τα χέρια του τα μάγουλά της.
«Τα παιδιά μόνο σκέφτομαι τώρα», του λέει η Ντιάνα, προσπαθώντας να βρει την αναπνοή της και το καρδιοχτύπι της μετά από το θερμό φιλί του αρχηγού της.
«Ανησυχώ μήπως ξυπνήσουν ξαφνικά και μας αναζητήσουν! Δεν θα’ θελα με τίποτα να καταλάβουν τι μας συμβαίνει τώρα, ειδικά ο Τσιπ!».
«Μην ανησυχείς, Ντιάνα, είναι αρκετά κουρασμένοι και οι δυο ώστε να μην ανησυχήσουμε καθόλου για τις επόμενες τρεις ώρες τουλάχιστον. Ο Πέπε δεν θα ξυπνήσει σίγουρα έως αύριο το μεσημέρι», της λέει αναψοκοκκινισμένος ο Τζιμ διπλοκλειδώνοντας την πόρτα ταυτόχρονα.
Πλησιάζοντας προς το μέρος της την σηκώνει αγκαλιά με μια κίνηση με τα δυο του δυνατά μπράτσα, οδηγώντας την με ολοφάνερο πόθο και λαχτάρα στο κρεβάτι της. Ύστερα από τρεις ολόκληρες ώρες που ούτε οι πιο ευφάνταστοι, ερωτικοί συγγραφείς δεν θα ήταν ικανοί να περιγράψουν, τα δυο παιδιά βρίσκονται μισοντυμένα στο κρεβάτι αγκαλιά, εξουθενωμένα από τον ξέφρενο, ερωτικό παροξυσμό που μόλις έζησαν, βαριανασαίνοντας και κοιτάζοντας ο ένας τα μάτια του άλλου με βαθειά αγάπη. Είναι φανερό πως περίμεναν πολύ καιρό αυτή την πολυπόθητη στιγμή.
«Δεν… δεν έχω ξανανιώσει πιο όμορφα στη ζωή μου», μουρμουρίζει ο Τζιμ κοιτάζοντας με απέραντη λατρεία την σύντροφό του. «Νομίζω πως όλο τον καιρό που είμαστε μαζί ήμουν ερωτευμένος μαζί σου αλλά δεν τολμούσα να το ομολογήσω στον εαυτό μου».
«Ναι», του λέει η Ντιάνα, «ακριβώς το ίδιο ένιωθα κι εγώ! Μου φαίνεται απίστευτο που στερηθήκαμε τόσον καιρό κάτι το τόσο φυσιολογικό έστω και με τόσες περιπέτειες να μην μας αφήνουν το χρόνο να σκεφτούμε ξεκάθαρα τι νιώθουμε ο ένας για τον άλλον».
Ο Τζιμ της ρίχνει ένα λαμπερό βλέμμα γεμάτο αγάπη και μελλοντικές υποσχέσεις, σύγκαιρα της λέει με σοβαρό ύφος: «Είναι αδιανόητο το γεγονός πως χρειάστηκαν τόσες πολλές εκατοντάδες τεύχη για να μας τύχει αυτό απόψε. Ο Μίστερ Ντρινκερ κι ο Μίστερ Τζωρτζ άργησαν πολύ να μας λυπηθούν!».
«Σωστά!», λέει χαμογελώντας η Ντιάνα. «Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι όμως, ομολογώ πως όταν ήμασταν αντιμέτωποι με τους Ελ Καπιτάν και Ελ Ατατούρκ, ο Μίστερ Τζωρτζ έγραψε κάτι χαρακτηριστικό για τα συναισθήματά μας. Κι ας μην ξεχνάμε ποτέ πως τους χρωστάμε την αιώνια νιότη μας!».
«Έχεις απόλυτο δίκιο, Ντιάνα μου», της λέει σκεφτικός ο Τζιμ. «Αναρωτιέμαι ποιος από τους δυο να είναι υπεύθυνος για ετούτο το βραδινό θαύμα. Αν δεν κάνω λάθος ο Μίστερ Τζωρτζ έχει φύγει από τη ζωή εδώ και κάμποσα χρόνια κι ο Μίστερ Ντρινκερ έχει να δημοσιεύσει νέα ιστορία επίσης αρκετό καιρό».
«Πολύ σωστή η σκέψη σου, Τζιμ!», του λέει η θρυλική αμαζόνα κοιτάζοντας τον σύντροφό της με απέραντο, ανυπόκριτο θαυμασμό.
Το θρυλικό Ελληνόπουλο παραμένει σκεφτικό και συνοφρυωμένο. Ξαφνικά λέει σαν να μονολογεί: «Λες να έγραψε αυτό το συγκεκριμένο κομμάτι της συνεύρεσής μας κάποιος νέος, αμφιλεγόμενος συγγραφέας;».


Η Ντιάνα τον κοιτάζει σχεδόν σαστισμένη.
«Νε… νέος, αμφιλεγόμενος συγγραφέας; Θες να πεις πως οι τύχες μας και οι ζωές μας κρέμονται από κάποιον που ούτε καν γνωρίζουμε;», λέει με φόβο η Ντιάνα.
Ο Τζιμ σηκώνεται από το κρεβάτι κι αρχίζει σιγά-σιγά να ντύνεται με ζωγραφισμένη απροθυμία λέγοντας: «Δεν πιστεύω πως κινδυνεύουμε άμεσα, εξάλλου του χρωστάμε τρεις παραδεισένιες ώρες! Σωστά… Βαγγέλη Αράπη;», λέει άξαφνα ο Τζιμ, δυναμώνοντας τη φωνή του, κοιτάζοντας ταυτόχρονα το ταβάνι του δωματίου.
«Μα... μα τι λες, Τζιμ; Δεν καταλαβαίνω τίποτα!», ψελλίζει σαν χαμένη η Ντιάνα. «Θα καταλάβεις αμέσως τι εννοώ, Ντιάνα μου» της λέει. «Αυτά που ζούμε αυτή τη στιγμή είναι όλα βγαλμένα από την φαντασία του αμφιλεγόμενου συγγραφέα που σου ανέφερα… Τα λέω σωστά πατριώτη;».
«Πολύ σωστά τα λες, φίλε Τζιμ, όπως πάντα άλλωστε!», λέει μια φωνή από το πουθενά. «Αλλά πως είναι δυνατόν να με κατάλαβες; Μόλις τώρα γράφω την ιστορία!».
Ο Τζιμ χαμογελάει φιλικά στην άγνωστη φωνή που ακούστηκε σαν να ήρθε κατευθείαν από το υπερπέραν μέσα στο δωμάτιο. «Δεν με ονόμασε τυχαία ο Μίστερ Τζωρτζ “πανούργο Ελληνόπουλο”, Βαγγέλη… Κάτι ήξερε!».
«Άλλο το να είσαι πανούργος κι άλλο το να είσαι… Μάγος», του λέει η άγνωστη φωνή με το ασυνήθιστο ελληνικό όνομα.
«Πολύ σωστή η παρατήρησή σου, Βαγγέλη αλλά ας μου επιτρέψεις να μην σου αποκαλύψω περισσότερα. Θέλω μόνο να σ’ ευχαριστήσω θερμά για την υπέροχη αποψινή βραδιά που μας έγραψες να ζήσουμε!», λέει με φωνή γεμάτη απέραντη ευγνωμοσύνη ο Τζιμ.
«Η χαρά είναι όλη δική μου, παιδιά!», λέει η απροσδόκητη φωνή. «Πολλά χρόνια τώρα περίμενα να συμβεί αυτό που μόλις σας έγραψα. Για να είμαι ακριβής, εικοσιπέντε χρόνια περίμενα αυτή τη στιγμή!».
«Ευ... ευχαριστούμε πολύ, Βαγγέλη», λέει κι η Ντιάνα προσπαθώντας να συνέλθει από την έκπληξη και την ντροπή που είναι βεβαίως εντελώς δικαιολογημένη.
Η φωνή του “συγγραφέα” δεν προφταίνει ν’ αποκριθεί στη Ντιάνα γιατί ακούγονται τρία ελαφρά χτυπήματα στην πόρτα.
«Είστε καλά, χλωμοί αδελφοί μου; Άκουσα φωνές και ήρθα να δω μήπως συμβαίνει τίποτα», λέει μια σιγανή φωνή που δεν είναι άλλη φυσικά από αυτή του δωδεκάχρονου Ινδιανάκου, Τσιπιρίπο.
«Όλα είναι εντάξει, Τσιπ!», αποκρίνεται ο Τζιμ κάνοντας σύγκαιρα νόημα στην Ντιάνα να ντυθεί γρήγορα. «Μόλις βοήθησα την Ντιάνα σε κάποιο πολύ σοβαρό ζήτημα που την απασχολούσε. Κοιμήσου τώρα και μην ανησυχείς», του λέει αμήχανα ο Τζιμ.
«Εντάξει χλωμέ αδελφέ μου», λέει εφησυχασμένος ο μικρός Κομάντσι κι απομακρύνεται με ανάλαφρο βηματισμό από την πόρτα, αθόρυβα εντελώς όπως όταν ήρθε.
«Ω, Θεέ μου, τι ντροπή!», κάνει η Ντιάνα. «Συνέβη ακριβώς αυτό που φοβόμουνα! Ο Τσιπ θα αναρωτιέται τι συμβαίνει. Ευτυχώς που δεν άκουσε τίποτα από την συνεύρεσή μας. Αυτό τουλάχιστον θέλω να πιστεύω, δεν κάναμε πολύ θόρυβο».
«Πάντως δε νομίζω να μας ρωτήσει τίποτα αύριο, ο Τσιπιρίπο, είναι πολύ διακριτικός», λέει ο Τζιμ γρήγορα, τελειώνοντας το ντύσιμό του.
«Μακάρι», του λέει η Ντιάνα. «Είναι πολύ μικρούλης για κάτι τέτοια, κι απ’ όσο γνωρίζω θα παραμείνει μικρούλης γι’ αρκετό καιρό ακόμα. Θα ένιωθα τρομερή αμηχανία μπροστά του αν με κοιτούσε μ’ εκείνο το πανέξυπνο βλέμμα του».
«Τέλος πάντων, επιστρέφω στο δωμάτιό μου τώρα γιατί πολλοί μαζευτήκαμε τελικά και δεν θέλω να κινήσω άλλες υποψίες. Καληνύχτα Ντιάνα!», λέει βιαστικά ο Τζιμ βγαίνοντας από το δωμάτιο.
«Καληνύχτα, Βαγγέλη», λέει χαμηλόφωνα το πραγματικά πανούργο Ελληνόπουλο, κοιτάζοντας το ταβάνι και κλείνοντας πονηρά το μάτι, λίγο πριν κλείσει η πόρτα πίσω του.
«Καληνύχτα, Τζιμ!», του λέει ψιθυριστά η Ντιάνα και στρέφοντας τα όμορφα μάτια της στο ταβάνι, ενώνει τα χέρια της σταυρώνοντας τα δάχτυλα της, λέγοντας με σιγανή αλλά γεμάτη θέρμη φωνή:
«Σ’ ε υ χ α ρ ι σ τ ώ ! ! !»…

Κυριακή, 4 Ιουλίου 2010

Έρχονται τα... "Γουέστερν που αγαπήσαμε"


Αγαπητοί φίλοι, σύντομα θα ξεκινήσουμε την παρουσίαση των καλύτερων ταινιών γουέστερν όλων των εποχών! Η ομώνυμη στήλη του περιοδικού μας, τώρα και σε ηλεκτρονική μορφή, για να μπορέσετε να δημιουργήσετε το δικό σας ηλεκτρονικό αρχείο ταινιών γουέστερν!
Ταινίες, πρωταγωνιστές, πλούσιο φωτογραφικό υλικό...
Σύντομα κοντά σας! Μείνετε συντονισμένοι, γιατί τα καλύτερα έρχονται...

Αξέχαστες Ιστορίες 4 - Το τσίρκο του μυστηρίου


Ο Γιώργος Μαρμαρίδης είναι ο συγγραφέας αυτής της ξεχωριστής περιπέτειας, η οποία δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο τεύχος 482 του Μικρού Κάου-μπόυ.
Υπόθεση: Το τσίρκο “Πανόραμα” είναι ένας κινητός θίασος που τριγυρίζει στο Ουέστ, παρουσιάζοντας διάφορα νούμερα στο κοινό. Στο τσίρκο συμμετέχει και ο ακροβάτης “Ιπτάμενος Γκρίσπο”, που έχει γίνει γνωστός για τα ριψοκίνδυνα ακροβατικά του. Μία μέρα, όμως, σε ένα από αυτά τα νούμερα χάνει την ισορροπία του και πέφτει στο κενό. Τραυματίζεται πολύ άσχημα και νοσηλεύεται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το αποτέλεσμα είναι ότι θα μείνει ανάπηρος για πάντα. Στην πορεία αποδεικνύεται ότι η πτώση του δεν οφειλόταν σε ατύχημα, γιατί κάποιος είχε κόψει με μαχαίρι ένα από τα σχοινιά από τα οποία κρεμόταν. Όταν έπειτα από μερικούς μήνες αρχίζουν να δολοφονούνται ένας-ένας οι υπάλληλοι του τσίρκου, η Θρυλική Τετράδα θα κληθεί να ανακαλύψει έναν δράστη, τον οποίο όλοι πιστεύουν ότι γνωρίζουν… Είναι όμως έτσι τα πράγματα;


Η περιπέτεια ξαναδημοσιεύθηκε στο τεύχος 890 του ίδιου περιοδικού.
Την θυμηθήκατε; Αν όχι, θα πρέπει να αναζητήσετε τα συγκεκριμένα τεύχη για να την διαβάσετε...
Κριτική: 4/5
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...