Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2011

Πώς θα ήταν οι υπερήρωες στα γεράματά τους;

Superman

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι εμφάνιση θα είχαν οι υπερήρωες των κόμικς αν (υποθετικά μιλώντας) γερνούσαν σαν όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους;
Εμείς, εντοπίσαμε κάποια... πολύ μελλοντικά τους σκίτσα και σας τα παρουσιάζουμε...

Thor

Wonder Woman

Batman and Robin

Spiderman

Ξεφαντώστε με… Διαόλου Κάλτσες στην Ακτή Πειραιώς!


«Συγκάτοικοι είμαστε όλοι στην τρέλα
Κι εγώ δεν έχω για νοίκι…»


Για νοίκι μπορεί να μην έχουμε αλλά για τους «Διαόλου κάλτσες» κάτι θα βρούμε!
Σε μια νέα «σκοτεινή εποχή», στη γνωστή μουσική σκηνή, μια μαγική ιεροτελεστία-πρόταση προκάλεσε με επιτήδειο τρόπο τη συνάντηση 5 χαρισματικών και ευφυών προσωπικοτήτων. Ο Γιάννης Ζουγανέλης και ο Σάκης Μπουλάς, σταθεροί συνεργάτες της «ΑΚΤΗΣ», ξαναβρίσκονται μετά από 3 χρόνια με το Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και υποδέχονται στην συντροφιά τους τον Μπάμπη Στόκα. Μαζί τους ο «άνθρωπος ορχήστρα» Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος. Οι «Διαόλου κάλτσες» είναι η φετινή παρέα της «ΑΚΤΗΣ» -μια σπουδαία καλλιτεχνική συνάντηση- που για άλλη μια φορά να πρωταγωνιστεί στις μουσικές προτάσεις της νυχτερινής Αθήνας.
Tα καλά τραγούδια είναι ο άξονας της φετινής παράστασης!
Χιούμορ, άφθονη σάτιρα στην πολιτική αλλά και στην καθημερινότητα, stand up comedy και interactive στοιχεία, ανατροπές… «για να γελάσει το χειλάκι μας» που συνυπάρχουν αρμονικά με τις αγαπημένες μελωδίες όλων.
Τη φετινή χρονιά έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα πολλά -επιπλέον- καινούργια τραγούδια, νέα σκετς και άλλες απρόβλεπτες(!) εκπλήξεις σε έναν πλήρη ανακαινισμένο χώρο, όπου για άλλη μια φορά το κοινό συμμετέχει ενεργά...
Λίγο πριν αρχίσει το πρόγραμμα, μία στρογγυλή οθόνη με μία φάτσα ολίγον διαβολική και με τη φωνή του Γιάννη Ζουγανέλη μας καλωσόρισε με ιδιαίτερο τρόπο, για να παίξουν στη συνέχεια τα στιγμιότυπα από τις συναντήσεις τους και τις πρόβες. Έξυπνο εύρημα για να μη βαρεθεί ο κόσμος περιμένοντας.
Και σιγά-σιγά τα όργανα παίρνουν φωτιά με τη «Βροχή» του Μάνου Χατζιδάκι, λίγο πριν ο Σάκης Μπουλάς ανεβεί επί σκηνής ερμηνεύοντας την «παράβαση» του Διονύση Σαββόπουλου, για να τον συνοδέψουν και οι υπόλοιποι συντελεστές στο ρεφραίν. «Τι είναι αυτό που μας ενώνει», στη συνέχεια και τη σκυτάλη παίρνουν οι νεαρές τραγουδίστριες Φιόνα Τζαβάρα, Ζηνοβία Αρβανιτίδη, Μίκα Δαρμάνη. Ξεχωρίζει η Φιόνα Τζαβάρα στο πρώτο μέρος. Και οι τρεις τραγουδούν αξιοπρεπέστατα και έχουν πολύ καλή σκηνική παρουσία. Η ορχήστρα αποτελείται από δέκα εξαιρετικούς μουσικούς, που δένουν πολύ καλά μεταξύ τους.


Ο Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος με το γνωστό του μπρίο ζεσταίνει τον κόσμο και τραγουδά τη διασκευή της «Γοργόνας» και το δικό του «Γαμώ την καταδίκη μου». Αποτελεί τον άνθρωπο μπαλαντέρ, που παίζει όργανα, τραγουδά, σατιρίζει και εντέλει κερδίζει τις εντυπώσεις, καθώς πρόκειται για μία πολυσχιδή μουσική προσωπικότητα που διέπεται από σεμνότητα και μεγάλη αγάπη γι’ αυτό που κάνει.
Ο Σάκης Μπουλάς δε σταματά να μας εκπλήσσει με τις μπριόζες ερμηνείες του. «Φλασάκι», «Νύχτωσε νύχτα», «Δε λες κουβέντα» είναι μερικά από τα τραγούδια που απλόχερα μας χάρισε, ενώ στο «Πάτωμα» συγκλονίζει και στο «Αυτή η νύχτα μένει», στο πρόσωπό του συναντάμε επιτέλους την τίμια, αρρενωπή και άκρως συνταρακτική ερμηνεία του τραγουδιού αυτού. Στα κωμικά σκετσάκια απλά λύνεσαι στο γέλιο, με το αβίαστο χιούμορ του.
Ο Μπάμπης Στόκας συγκινεί με τις ερμηνείες του και την ηρεμία του, καθώς αβίαστα ισορροπεί ανάμεσα στους τέσσερις άλλους συντελεστές, αναλαμβάνοντας καθαρά τραγουδιστικό ρόλο. Έχει ωριμάσει πολύ ερμηνευτικά ο Στόκας και αυτό τον κάνει να ξεχωρίζει. Ακούσαμε τραγούδια από την εποχή των Πυξ Λαξ αλλά και από την προσωπική του δισκογραφία, ενώ στα ντουέτα με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα αλληλοσυμπληρώνονται και αποδίδουν τα μέγιστα. Συγκινητική η στιγμή της ερμηνείας του «Εκεί στο Νότο», από τους δυο τραγουδοποιούς.
Η περίπτωση του Μαχαιρίτσα είναι ιδιαίτερη. Πώς γίνεται τέτοια ευαισθησία στα τραγούδια να συναντά τέτοιον κυνισμό επί σκηνής; Με ολίγον ζαμανφού ύφος, χαλάει τη σκηνική του παρουσία, ενώ μουσικά και ερμηνευτικά είναι πολύ δυνατός. «Τερατάκια τσέπης», «Τόσα χρόνια μια ανάσα», «Έλα ψυχούλα μου» είναι ορισμένα από τα επιλεγμένα κομμάτια του.
Η μεγάλη είσοδος του Γιάννη Ζουγανέλη ξετρέλανε το κοινό, καθώς δεν αφήνει χείλη που να μη γελάσουν. Ακομπλεξάριστος, δοτικός, επικοινωνιακός, αποτελεί παράδειγμα σκηνικής παρουσίας και interactive καλλιτέχνη. Διακωμωδεί τραγούδια όπως το «Σιγά μην κλάψω» του Γιάννη Αγγελάκα και την «Αττική Οδό», που τραγουδά η κόρη του, Ελεωνόρα Ζουγανέλη. Ενθουσιάζει με το beat box τζαμάρισμα με το τρομπόνι του Κωνσταντόπουλου, καθώς και με το ιδιότυπο γύρισμα στο παραδοσιακό «Γιάννη μου το μαντήλι σου». Ο Ζουγανέλης είναι ένας καλλιτέχνης που αν δεν τον έχεις παρακολουθήσει από κοντά, είναι σαν να μην τον ξέρεις καθόλου...
Έκπληξη αποτέλεσε η εκπληκτική ερμηνεία της Ζηνοβίας Αρβανιτίδη στο γαλλικό «Je suis malade»...
Σαν σύνολο, το καταπληκτικό αυτό πρόγραμμα έκανε πολλούς να αναφωνήσουν "Ότι καλύτερο έχω δει ποτέ!", ενώ τα 40 ευρώ που είναι η τιμή κατ' άτομο, μοιάζουν λίγα για όλα αυτά που σου προσφέρουν οι συντελεστές!
Αυτό αποδεικνύεται άλλωστε και από το γεγονός ότι στα τελευταία τραγούδια το μισό μαγαζί είναι συνεχώς όρθιο να τους αποθεώνει!
Ένα πρόγραμμα που ευχαρίστως βλέπεις και ξαναβλέπεις...


Μέρος του κειμένου το βρήκαμε στο www.in2life.gr

Η... βιβλιογραφία των κόμικς 4 - Η αξιοποίηση των κόμικς στην εκπαίδευση


Διδακτικές προτάσεις-Παιδαγωγικές προεκτάσεις
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΟΥΛΑ, ΧΑΡΑ ΚΟΣΕΓΙΑΝ

Εκδόσεις: ΚΡΙΤΙΚΗ
Σειρά: Επιστημονική Βιβλιοθήκη
Σελ: 240, ISBN: 9789602187166

ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Στο βιβλίο αυτό παρουσιάζονται τρόποι επίτευξης συγκεκριμένων διδακτικών στόχων με όχημα τα κόμικς, τα πλέον δημοφιλή αναγνώσματα στο νεανικό κοινό.
H πολυεπίπεδη και άνευ προηγουμένου μεταμόρφωση, που λαμβάνει χώρα σε όλους τους τομείς της κοινωνικής και πολιτισμικής μας πραγματικότητας, εγείρει τεράστιες προκλήσεις στην εκπαίδευση και επιτάσσει την αναβάθμιση των διδακτικών μεθόδων. Το «Νέο Σχολείο Δημιουργικής Μάθησης» επαγγέλλεται μια μαθητοκεντρική διδακτική διαδικασία, η οποία, στο πνεύμα του πολυγραμματισμού, της διαθεματικότητας και του πλουραλισμού, θα προωθεί τον στοχαστικό διάλογο και θα υπηρετεί την κριτική σκέψη.
Ανάμεσα στα ποικίλα μέσα που επιστρατεύονται για τον παραπάνω σκοπό, προτείνονται και τα κόμικς. Η αξιοποίηση των κόμικς στην εκπαίδευση ανανεώνει το παρωχημένο οπλοστάσιο των διδακτικών μεθόδων, εξασφαλίζει τη θετική ανταπόκριση των μαθητών και εντέλει γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στη ζωή εντός και εκτός σχολείου.
Ένα πολύτιμο εργαλείο διδασκαλίας που συνδυάζει θεωρία και πρακτικές εφαρμογές και εμπλουτίζεται με πλήθος εικόνων από γνωστά κόμικς.
Απευθύνεται στους σπουδαστές και διδάσκοντες των παιδαγωγικών τμημάτων των ΑΕΙ, στους επαγγελματίες της εκπαίδευσης, στους γονείς και σε όσους ενδιαφέρονται για ζητήματα εκπαίδευσης.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
Η Ευαγγελία Μουλά είναι φιλόλογος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό στην παιδική λογοτεχνία. Το ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στη μελέτη ζητημάτων ιδεολογίας και στερεοτύπων στην παιδική λογοτεχνία και στην εφαρμογή καινοτόμων προτάσεων στη διδακτική της λογοτεχνίας με την παράλληλη εισαγωγή και αξιοποίηση ευρύτερων πολιτισμικών κειμένων στο ομόλογο μάθημα. Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή συνέδρια, ενώ κείμενά της έχουν δημοσιευτεί σε συλλογικούς τόμους και σε ποικίλα επιστημονικά περιοδικά, φιλολογικού, εκπαιδευτικού ή κριτικού περιεχομένου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Φιλολογική, Φιλόλογος, Σύγκριση, Κείμενα, Διαδρομές, Άνευ, Νέα Παιδεία, International Journal of Humanities κ.ά.). Είναι συγγραφέας του βιβλίου Αρχαία τραγωδία και παιδί: Όροι πρόσληψης και διαμόρφωσης εθνικής συνείδησης στη μεταπολεμική Ελλάδα, Αθήνα: Κριτική, 2010.
Η Χαρά Κοσεγιάν είναι φιλόλογος, απόφοιτος του Κλασικού τμήματος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτωρ του τμήματος ΦΠΨ του ίδιου Πανεπιστημίου. Σήμερα είναι σχολική σύμβουλος φιλολόγων του νομού Δωδεκανήσου.
Στον επιστημονικό χώρο έχει δημοσιεύσει σειρά άρθρων που αφορούν τη διδακτική μεθοδολογία και την ελληνική γλώσσα και γραμματεία.
Μονογραφίες: Λουκιανού Αληθής Ιστορία Α΄: Εισαγωγή-Μετάφραση-Σχόλια Χαράς Κοσεγιάν, με σκίτσα των μαθητών του Γυμνασίου Ιαλυσού και υπέρτιτλους στα Αρχαία Ελληνικά, Μεταίχμιο, Αθήνα, 2008, Αρχαία επιβιώματα στα Νεοελληνικά δημοτικά τραγούδια – Συμβολή στην έρευνα μέσα από το παράδειγμα –κυρίως– των παραδοσιακών τραγουδιών της Καρπάθου, Παπαζήση, Αθήνα 2010.
Έχει εκδώσει τα ακόλουθα μυθιστορήματα: Πευκοβελόνες, Ρόδος, ιδιωτική έκδοση, 1998, Έχει κι άλλες όψεις το φεγγάρι, Νέα Σύνορα Α. Α. Λιβάνη, 1999, Γλυκό με θλιμμένα καρύδια, Κοχλίας, 2002, Ανατέλλει και στη Ντέια, Κοχλίας, 2003.

«The 99»: Οι ήρωες του μουσουλμανικού κόμικ μάχονται για την ειρήνη


«The 99» είναι το όνομα ενός κόμικ στο οποίο πρωταγωνιστούν υπερήρωες βασισμένοι σε μουσουλμανικά πρότυπα, οι οποίοι μάχονται για την ειρήνη και τη συνεργασία.


Ο Ναΐφ αλ Μουτάβα, κλινικός ψυχολόγος, είναι ο δημιουργός του «The 99» («Οι 99»), ενός κόμικ το οποίο φιλοδοξεί να κατακτήσει σύντομα το «Δυτικό» κοινό. Βεβαίως, το συγκεκριμένο κόμικ - το οποίο θα μεταφερθεί στην αμερικανική τηλεόραση, ενώ οι ήρωές του θα εμφανιστούν σε «συλλογικό» βιβλίο, δίπλα στον Σούπερμαν και άλλους ήρωες της Justice League- έχει μία ιδιαιτερότητα: οι ήρωές του είναι βασισμένοι σε μουσουλμανικά αρχέτυπα.
Κατά τον αλ Μουτάβα, οι λόγοι για τη δημιουργία του ήταν βαθύτεροι από την αγάπη του για τα κόμικ: όπως λέει ο ίδιος σε κείμενό του για τη μη κερδοσκοπική οργάνωση TED (που αποσκοπεί στη «διάδοση αξιόλογων ιδεών»), που δημοσιεύτηκε και στην ιστοσελίδα του CNN, όλα ξεκίνησαν όταν άκουσε το «κήρυγμα μίσους» ενός ιμάμη, ο οποίος καταφερόταν εναντίον των «ξένων εχθρών» του Ισλάμ και των αμαρτωλών μέσα στις τάξεις του.
«Δεν ήταν η πρώτη φορά που άκουγα απαίσια κηρύγματα φόβου και μίσους στο όνομα της θρησκείας μου. Αλλά εκείνη την ημέρα κάτι άλλαξε. Εκείνη την ημέρα ένιωσα συνένοχος. Είχα φτάσει σε ένα σημείο διανοητικής υπερφόρτωσης, όπου η αγάπη για τη θρησκεία μου ξεπέρασε τη σιωπή μου. Όταν σηκώθηκα όρθιος, κοίταξα τον ιμάμη για να τον κάνω να καταλάβει ότι υπήρχε τουλάχιστον ένας που δεν δεχόταν τη 'συνταγή' μίσους του» λέει σχετικά.


Κατά τον δημιουργό, το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι πολλοί ιμάμηδες του σήμερα κηρύσσουν έχοντας στο μυαλό τη νοοτροπία και τις αντιλήψεις του 7ου αιώνα- του αιώνα που «γεννήθηκε» το Ισλάμ, μία περίοδο διαμάχης ανάμεσα στους Άραβες και τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, η οποία οξύνθηκε τον 11ο και το 12ο αιώνα, με τις σταυροφορίες και την Ιερά Εξέταση. «Οι ιμάμηδες αυτοί, αντίθετα με τον Ιησού και τον Μωάμεθ, δεν μιλούν για τις μελλοντικές ανταμοιβές που συνεπάγεται μία ζωή σύμφωνα με το θέλημα του Αλλάχ, αλλά για τις ανταμοιβές που θα λάβουν αυτοί που θα αφιερωθούν στη γενοκτονία αυτών που έχουν βαφτιστεί ως εχθροί μας. Δεν αφήνουν την Ημέρα της Κρίσης σε αυτόν, αλλά αναλαμβάνουν το ρόλο ενός 'κατωτέρου δικαστηρίου'» λέει σχετικά.
Για την αντιμετώπιση αυτών των τάσεων αποφάσισε να δημιουργήσει το «The 99» : Ο αλ Μουτάβα, πατέρας πέντε γιων, θέλει τα παιδιά του να έχουν πρότυπα- και το «The 99» έχει ακριβώς αυτό το θέμα στο κέντρο του, καθώς ο αριθμός 99 παραπέμπει στις 99 εκφάνσεις του Αλλάχ στο Κοράνι- αρετές όπως η γενναιοδωρία, το έλεος και η σοφία.
Στο κόμικ, οι 99 είναι απλοί έφηβοι και ενήλικες από όλο τον κόσμο, στων οποίων την κατοχή έρχονται οι μαγικές Πέτρες Νουούρ («Πέτρες του Φωτός»), οι οποίες τους δίνουν ιδιαίτερες δυνάμεις. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν ξεπερνώνται μέσω της συνεργασίας τριών ή περισσοτέρων εξ αυτών. Σε όλες τις περιπτώσεις, ωστόσο, οι ήρωες είναι απλοί, κατά τα άλλα, θνητοί, καθώς στόχος του δημιουργού είναι να αποτελέσουν αληθοφανή αλλά θετικά πρότυπα, με τις αρετές και τις αδυναμίες τους. Ωστόσο, το θέμα της θρησκείας κάθε χαρακτήρα αφήνεται σκόπιμα αδιευκρίνιστο.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από CNN

Είναι τα κόμικς επένδυση;


Σχεδόν 500.000 δολάρια πουλήθηκε ένα περιοδικό κόμικς του 1939

Είναι η αγορά και πώληση κόμικς μια μορφή επένδυσης; Μακροπρόθεσμα πιθανόν... Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Ρόμπερτ Ίργουιν, από την Καλιφόρνια, ο οποίος το 1939, σε ηλικία 13 ετών, αγόρασε ένα περιοδικό κόμικς με δέκα σεντς.
Πριν λίγο καιρό, το τεύχος 27 του περιοδικού Detective Comics, στο οποίο παρουσιάσθηκε για πρώτη φορά ένας νέος ήρωας, ο Batman, πουλήθηκε σε δημοπρασία έναντι 492.000 δολαρίων. Η δημοπρασία έγινε στο Ντάλας του Τέξας και ο αγοραστής θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Το σπάνιο τεύχος του περιοδικού είναι το μόνο που κράτησε όλα αυτά τα χρόνια ο 84χρονος σήμερα αγοραστής. "Μάλλον το κράτησα γιατί μου άρεσε το εξώφυλλο", δήλωσε ο Ρόμπερτ Ίργουιν.
"Είναι καταπληκτικό να σκεφτείς ότι ο πωλητής του περιοδικού, Ρόμπερτ Ίργουιν, είναι το ίδιο άτομο που το αγόρασε από ένα περίπτερο πριν από τουλάχιστον επτά δεκαετίες", δήλωσε ο Έντ Τζάστερ, της εταιρείας που έκανε τη δημοπρασία.
Στη δεκαετία του 1990 ένας συλλέκτης είχε προσφέρει μέχρι 100.000 δολάρια στον Ίργουιν για να αγοράσει το τεύχος, αλλά εκείνος αρνήθηκε.
Όμως τον περασμένο Φεβρουάριο, ένα αντίτυπο του ίδιου τεύχους, που βρισκόταν σε πολύ καλή κατάσταση, πουλήθηκε σε δημοπρασία έναντι 1.075.000 δολαρίων. Τότε ο Ίργουιν αποφάσισε να πουλήσει και το δικό του περιοδικό...

Από το http://www.skai.gr

Εμείς προτείνουμε... 5 - Τόμπι, ο μικρός ήρωας του Δέντρου (Μυθιστόρημα)


Συγγραφέας: Timothee de Fombelle
Εκδότης: Σύγχρονοι Ορίζοντες
Μετάφραση: Κολαΐτη, Ρίτα
Αριθμός Σελίδων: 372
Έτος Έκδοσης: 12-2010
Τίτλος πρωτοτύπου: Tobie Lolness
Τιμή Εκδότη: 22,00€

Στον κόσμο του Δέντρου μεγαλώνει ένας ήρωας, ένας πράσινος μαχητής με ύψος μόλις ενάμισι χιλιοστό, ο Τόμπι.
Με όπλο την εξυπνάδα και τη φαντασία του, προσπαθώντας να σώσει την οικογένειά του, αγωνίζεται ενάντια στους άρχοντες και τους συμμάχους τους, που εκμεταλλεύονται και καταστρέφουν το Δέντρο.
Μήπως ο κόσμος του μοιάζει με το δικό μας;

Ένα βιβλίο που εκφράζει μεγάλες αλήθειες και δείχνει ότι η σημαντική λογοτεχνία εξακολουθεί να είναι ανατρεπτική.

Σάββατο, 29 Ιανουαρίου 2011

Νέες εκδόσεις 32 - Tom & Jerry 1


ΠΡΩΤΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΣΤΟ BLOG ΤΟΥ CLUB ΦΙΛΩΝ "ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ"

Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Anubis το καινούριο περιοδικό Tom & Jerry. Ο εκδοτικός οίκος φαίνεται πως έχει μπει για τα καλά στην κατηγορία των παιδικών κόμικς, αφού παράλληλα κυκλοφορούν στην αγορά τα Bugs Bunny, Daffy Duck, Κλασικά Looney Tunes, Ben 10 Alien Force, Bakugan και Scooby-Doo!
Το Tom & Jerry είναι ένα περιοδικό 36 σελίδων, μεγάλου σχήματος, γεμάτο με κόμικς και παιχνίδια. Συγκεκριμένα, οι δύο μεγάλες εικονογραφημένες ιστορίες που περιλαμβάνονται έχουν τους τίτλους "Δύσκολοι καιροί για χιονανθρώπους!" και "Ο Τζεράμπο".
Το γέλιο και η διασκέδαση είναι εξασφαλισμένα, ανεξάρτητα από την ηλικία που έχει ο αναγνώστης!
Τέλος, σημειώνουμε ότι η έκδοση είναι διμηνιαία και η τιμή της είναι στα 3,50 ευρώ.

Τρισδιάστατος Παπαδιαµάντης


Το επίκαιρο -λόγω της οικονοµικής κρίσης- διήγηµα «Η σταχοµαζώχτρα» του Αλέξανδρου Παπαδιαµάντη θα γίνει τρισδιάστατη ταινία κινουµένων σχεδίων µε αφορµή τα 100 χρόνια από τον θάνατό του.
«Οι περιπέτειες, η αγωνία και ο αγώνας επιβίωσης που δίνει η θεια-Αχτίτσα -η σταχοµαζώχτρα του Παπαδιαµάντη- για να µεγαλώσει τα δύο ορφανά εγγόνια της είναι µεν µια πικρή χριστουγεννιάτικη ιστορία µε αίσιο τέλος, γραµµένη κάπου µεταξύ 19ου και 20ού αιώνα, αλλά µε µια δεύτερη µατιά µπορεί κανείς να αναγνωρίσει κοινά στοιχεία µε την τρέχουσα δεινή θέση της Ελλάδας», αναφέρει ο κινηµατογραφιστής Παναγιώτης Ράππας που επέλεξε να κάνει ταινία 3D animation το διήγηµατου Παπαδιαµάντη.
Η σταχοµαζώχτρα του είναι µια ηλικιωµένη γυναίκα που η µοίρα την είχε χτυπήσει πολύ άσχηµα. Μια ταλαιπωρηµένη στα όρια της ένδειας γιαγιά που προσπαθούσε να τα βγάλει πέρα χωρίς καµιά βοήθεια. Ωσπου µια µέρα ένα αναπάντεχο γράµµα δίνει σ’ αυτήν τη γυναίκα µια πνοή ελπίδας.
Η ιστορία διαδραµατίζεται µεταξύ Σκιάθου και Βόρειας Εύβοιας, κάπου στα 1870. Η Αχτίτσα -η ελληνική εκδοχή της µπρεχτικής Μάνας Κουράγιο- είχε χάσει τον άντρα της, µια κόρη και δυο γιους. Ο τρίτος της γιος ήταν κάπου στην Αµερική, χωρίς να έχει δώσει σηµεία ζωής. Είχε δυο ορφανά εγγονάκια, από την κόρη της, τον Γέρο και την Πατρώνα.
Έκανε πολλές δουλειές για να τα ζήσει. Το κυριότερο εισόδηµά της, όµως, προερχόταν από το σταχοµάζωµα. Την εποχή του θερισµού περνούσε, µαζί µε άλλες γυναίκες, µε καΐκι στη Βόρεια Εύβοια, πήγαινε στα χωράφια και µάζευε τα πεσµένα στο χώµα στάχυα που δεν καταδέχονταν να µαζέψουν οι αγρότες. Κάποια Χριστούγεννα κι ενώ η ηλικιωµένη τα ‘φερνε βόλτα δύσκολα, έλαβε ένα γράµµα από τον ξενιτεµένο της που της έστελνε χρήµατα. Έτσι η χαροκαµένη χήρα µπόρεσε να συντηρήσει τα εγγόνια της.


Το ζητούµενο για τον κινηµατογραφιστή δεν είναι µόνο να δώσει τρισδιάστατες εικόνες στο διήγηµα του κοσµοκαλόγερου, αλλά δίνοντας έµφαση στο εικαστικό µέρος, να αποδώσει την ατµόσφαιρα και τις συνθήκες ζωής της συγκεκριµένης εποχής στα ελληνικά νησιά «όπως µας έχουν παραδοθεί µέσα από το εξαίσιο κείµενο του Παπαδιαµάντη». Γι’ αυτό ζήτησε και θα έχει την αρωγή του καθηγητή Γλυπτικής στη Σχολή Καλών Τεχνών Νίκου Τρανού και του επίσης γλύπτη Θανάση Τσίτσικα.
«Οι χαρακτήρες θα έχουν έντονο το νατουραλιστικό στοιχείο και επιθυµία µας είναι οι µορφές τους να έχουν χαρακτηριστικά που να θυµίζουν τους ανθρώπους της δεκαετίας του ‘30». Θα αποτυπωθούν πρώτα στο χαρτί, θα γίνουν γλυπτά και θα ακολουθήσει ψηφιακή στεροσκοπική αποτύπωσή τους µέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή -όπως συνέβη µε τους χαρακτήρες του «Avatar»- για να αποκτήσουν τρισδιάστατη υπόσταση.
Ο Ράππας µε την οµάδα του και τους συνεργάτες του µελετούν συστηµατικά έργα ελλήνων εικαστικών όπως των Μόραλη, Τέτση, Παρθένη, Γκίκα, µε αναφορές στη δεκαετία του ’30 στα οποία αποτυπώνονται πρόσωπα και τοπία της εποχής εκείνης. Το βλέµµα του κινηµατογραφιστή έπεσε και σε χαρακτικά έργα της γερµανίδας εικαστικού Κέκε Κόλβιτς, σύγχρονης του Παπαδιαµάντη. «Είχαν κοινό ενδιαφέρον, εξηγεί ο Παναγιώτης Ράππας. Για τον Παπαδιαµάντη, όπως και την Κόλβιτς, ενδιαφέρον είχε ο άνθρωπος. Στα κείµενά του αναδείκνυε στιγµές της καθηµερινότητας των ανθρώπων, οι οποίες όµως ήταν σηµαντικές για τους ίδιους».
Αυτή την περίοδοεπεξεργάζεται τους χώρους, τα σπίτια, το χωριό της «Σταχοµαζώχτρας» ώστε να θυµίζει χώρα σε νησί του Αιγαίου. Για τον λόγο αυτόν «θα χρησιµοποιήσω τα σπίτια που φιλοτεχνεί ο Αηδίνης στα έργα του», εξηγεί.

Με βυζαντινή µουσική
Τις τρισδιάστατες εικόνες της «Σταχοµαζώχτρας» που ο Παναγιώτης Ράππας ετοιµάζει για τα επόµενα Χριστούγεννα από τις τηλεσυχνότητες της ΕΡΤ θα ντύσει µουσικά ο ∆ηµήτρης Παπαδηµητρίου, λάτρης κι εκείνος του Παπαδιαµάντη. «Επιθυµούµε να αναδειχθούν οι βαθιές επιρροές της βυζαντινής και λαϊκής µουσικής παράδοσης που διαπερνούν το έργο του Παπαδιαµάντη, και να αποδοθεί έτσι και ηχητικά η εποχή του, όπως επίσης ο ρυθµός του κειµένου που είναι ίσως και η µεγαλύτερη από τις πολλές αρετές του συγγραφέα. Ενας ρυθµός που παραπέµπει στα εκκλησιαστικά κείµενα και την τέχνη και τεχνική του αναγνώστη.
Είναι γνωστό άλλωστε ότι ο ίδιος υπήρξε ψάλτης ολόκληρη τη ζωή του, βαθύς γνώστης και µελετητής της βυζαντινής µουσικής. Θα µελοποιηθεί και επιλεγµένη ποίησή του, σαν µια µαρτυρία των αισθητικών αναζητήσεων του ίδιου του συγγραφέα και της εποχής του», λέει ο κινηµατογραφιστής.

Του Χρήστου Ν.Ε. Ιερείδη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011
http://www.tanea.gr

Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας στην ΛΕ.ΦΙ.Κ.


Το Greekcomics και η Λέσχη Φίλων Κόμικς, προσκαλούν σήμερα όλους τους φίλους, στην κοπή της πίτας τους! Αντιγράφουμε το μήνυμα του φίλου Valtasar:

Ήρθε η ώρα να κόψουμε την πίτα μας για την νέα χρονιά που μας ήρθε!
Ενάντια στην μιζέρια και στην κακομοιριά που βασιλεύει γύρω μας, θα κάνουμε ένα παρτάκι για να διασκεδάσουμε, να μιλήσουμε, να κάνουμε όμορφη παρέα.
Ραντεβού στην Λέσχη Φίλων Κόμικς (Αγ. Ειρήνης 5 - Μοναστηράκι) το Σάββατο 29 Ιανουαρίου στις 8 το βράδυ. Θα χαρούμε να σας δούμε όλους !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Let's Party


Πολλές ερωτήσεις - Πολλές απαντήσεις (Σειρά βιβλίων)


Μέσα στα 6 αυτά βιβλία υπάρχουν απαντήσεις σε χιλιάδες ερωτήσεις, ακόμα και στις πιο περίεργες... Ακόμα κι αν τα ξεφυλλίσετε χωρίς να τα διαβάσετε θα εκπλαγείτε με το πόσα θα μάθετε με μια μόνο ματιά!... Τα σύγχρονα θέματά τους, η μοντέρνα γλώσσα τους και η εικονογράφηση του TONY WOLF, αποτελούν εγγύηση.
Ένα πανέμορφο δώρο για τα παιδιά...






Τιμή για κάθε τόμο: 10.00 ευρώ με ΦΠΑ
Τόμοι: 6, Σχήμα: 23,5x19,5, Σελίδες: 70, Εξώφυλλο: φουσκωτό χαρτόνι
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΡΑΤΙΚΗ

Νέες εκδόσεις 31 - Green Lantern: Πέρα από το Φόβο (Comic Book)


Συγγραφέας: Johns Geoff
Μετάφραση: Έκτωρ Τσουγκαράκης
Σχήμα: 17 x 26
Σελίδες: 176
Ημερομηνία Εκδοσης: 24/1/2011
Τιμή: €21,90

Ο κορυφαίος ήρωας επιστρέφει!

Ο Χαλ Τζόρνταν έχει πληρώσει ακριβά για τα λάθη του παρελθόντος. Είναι πλέον καιρός να συνεχίσει τη ζωή του ως Γκρην Λάντερν, προστάτης του Διαστημικού Τομέα 2814.
Καθώς ξαναγυρίζει στους ουρανούς ως πιλότος μαχητικού, ο Τζόρνταν αντιμετωπίζει νέες απειλές από παλιούς αντιπάλους του. Θανάσιμα ανδροειδή και ένας πανίσχυρος μεταλλαγμένος εχθρός βρίσκονται και πάλι στο δρόμο του... είναι όμως απλώς οι προάγγελοι μιας απίστευτης απειλής.
Ο σχιζοφρενής Μπλακ Χαντ ξεκινάει ένα αιματοβαμμένο οδοιπορικό, τη στιγμή που ο Λάντερν έρχεται αντιμέτωπος με τα μοχθηρά σχέδια μίας εξωγήινης φυλής να χρησιμοποιήσει ανθρώπους ως ζωντανά όπλα.
Ο Χαλ Τζόρνταν επέστρεψε - μα τώρα θα βρεθεί αντιμέτωπος με δοκιμασίες που ποτέ δεν είχε φανταστεί.

"Οι παλιοί αναγνώστες θα ξετρελαθούν βλέποντας έναν αληθινό μύθο του σύμπαντος της DC να επιστρέφει στην αλλοτινή του δόξα."
- Washington Post

Οι ελληνικές ταινίες που λατρέψαμε 4 - Τζένη-Τζένη (1966)


Είδος: Κωμωδία
Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος
Σενάριο: Ασημάκης Γιαλαμάς, Κώστας Πρετεντέρης
Παραγωγή: Φίνος Φιλμ
Πρωταγωνιστούν: Τζένη Καρέζη, Ανδρέας Μπάρκουλης, Λάμπρος Κωνσταντάρας, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Ελένη Ζαφειρίου, Μαίρη Λαλοπούλου, Νανά Σκιαδά, Δημήτρης Καλλιβωκάς, Βασίλης Ανδρονίδης, Μαίρη Σόκαλη, Βαγγέλης Καζάν, Γιάννης Κάσδαγλης, Νίκος Τσούκας, Αθηνόδωρος Προύσαλης, Νόρα Βαλσάμη.
Διάρκεια: 98'
Εισιτήρια: 587.323
Α' Προβολή: 21/2/1966


Υπόθεση:
Η σύγκρουση ανάμεσα σε δύο ισχυρούς κομματάρχες, τον Μίλτο Κασανδρή και τον Κοσμά Σκούταρη, θα γίνει αναπόφευκτη όταν ο Κασανδρής αποφασίσει να ρίξει στην πολιτική τον ανηψιό του Νίκο Μαντά. Ο κίνδυνος, όμως, να ήττηθει από τον βασικό του αντίπαλο Γκόρτσο και η πληροφορία ότι ο Κοσμάς είναι στα όρια της πτώχευσης από τα πολλά χρέη, θα δώσουν στην οικογένεια Κασανδρή την ιδέα να εκβιάσουν την κόρη του Κοσμά, Τζένη, υποχρεώνοντάς την να παντρευτεί με λευκό γάμο τον Νίκο.


Σχόλια:
Η Τζένη Καρέζη, στην πρώτη της έγχρωμη ταινία, όμορφη όσο ποτέ, σημειώνει τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της καριέρας της. Η Νόρα Βαλσάμη, ξεκινά τις συνεργασίες με την Φίνος Φιλμ. Ο Φιλοποίμενας Φίνος, ήθελε να την δοκιμάσει για να δει πως "γράφει στο πανί". Για τον λόγο αυτό, της δόθηκε ο ρόλος της τραγουδίστριας στο κέντρο. Η φωνή της ντουμπλάρεται από την τραγουδίστρια Καίτη Χωματά. Μαζί με το ΄΄Υπάρχει και φιλότιμο΄΄,οι καλύτερες ταινίες-πολιτικές σάτυρες! Η υπέροχη ταινία γυρίστηκε στις Σπέτσες, όπου ακόμη βρίσκονται σημεία που έμειναν αξέχαστα σε γενιές Ελλήνων. Βασισμένο σε θεατρικό έργο του Κώστα Πρετεντέρη....


Ατάκες:

ΣΚΟΥΤΑΡΗΣ (ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ): Η κόρη μου ξύπνησε;
ΜΑΤΙΝΑ (ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ): Έξω είναι, στο χαγιάτι.
ΣΚΟΥΤΑΡΗΣ: Δόξα σοι ο Θεός, να σηκώσει και λίγο κεφάλι από κείνες τις μελέτες. Και τι κάνει έξω;
ΜΑΤΙΝΑ: Μελετάει!

ΤΖΕΝΗ (ΚΑΡΕΖΗ): Αυτός είναι ο προορισμός του ανθρώπου. Η γνώση, ο πολιτισμός.
ΣΚΟΥΤΑΡΗΣ: Εγώ δε θέλω σοφή στην οικογένεια μου.
ΜΑΤΙΝΑ: Άδικα τρωγόσαστε. Ούτε σοφή θα γίνει, ούτε τίποτα. Εγώ παιδάκι μου, στο φλυτζάνι βλέπω σίγουρα στεφάνι. Νάτο, εδώ είναι. Βλέπω γάμο με ωραίο παληκάρι.
ΤΖΕΝΗ: Μπράβο σου θεία. Μόνο που αυτό το φλυτζάνι είναι του πατέρα μου.
ΜΑΤΙΝΑ: Καιλά κι ο πατέρας σου χήρος είναι. Μπορεί να παντρευτεί...
ΣΚΟΥΤΑΡΗΣ: Μ' ένα ωραίο παληκάρι; Τι λέτε ρε παιδιά;


ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ (ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ): Δηλαδή, ο πραγματικός μας αντίπαλος, είναι ο Σκούταρης!
ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ: Σας το είπαμε.
ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ: Και δεν έχει κανένα αδύνατο σημείο, να τον χτυπήσουμε;
ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ: Το μοναδικό του αδύνατο σημείο, είναι η κόρη του Τζένη.
ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ: Ε, και τι θέλετε να κάνουμε τώρα; Να απαγάγουμε την κόρη του και να ζητήσουμε τα λύτρα σε ψήφους;
ΑΝΤΑ (ΛΑΛΟΠΟΥΛΟΥ): Εσύ δεν λες, ότι στην πολιτική όλα επιτρέπονται;


ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ: Για να βγει ο Νίκος βουλευτής, ένας τρόπος υπάρχει. Να πάρουμε με το μέρος μας, τον Κοσμά τον Σκούταρη. Είναι η δεύτερη έξυπνη ιδέα που είχε, μέσα σε δύο ημέρες, η αγαπητή μου η Άντα!
ΑΝΤΑ: Τι περίεργο με μένα. Όλες οι έξυπνες ιδέες, μου ήρθαν μαζεμένες!
ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ: Ναι, πράγματι. Περνάει μια κρίση εξυπνάδας!

ΚΟΣΜΑΣ: Πάψε, μωρέ! Δεν καταλαβαίνεις την τραγωδία μου! Εγώ να είμαι αντίπαλος του Κασσανδρή κι η κόρη μου να παντρολογιέται με τον ανιψιό του!
ΤΖΕΝΗ: Ε, καλά τώρα, βρε πατέρα! Αυτό δεν είναι πρωτότυπο. Έχει ξαναγίνει. Ρωμαίος και Ιουλιέτα, Καπουλέτοι και Μοντέγοι. Σημερινά πράγματα.
ΜΑΤΙΝΑ: (στον Κοσμά) Ακούς τι γίνεται στον κόσμο;
ΚΟΣΜΑΣ: (στην αδελφή του Ματίνα) Πάψε κακούργα! Εσύ πάντα ήθελες να ψηφίσεις τον Κασσανδρή!



ΔΕΡΜΕΖΗΣ (ΚΑΛΛΙΒΩΚΑΣ): Νομίζεις ότι υπάρχουνε πολλές γυναίκες σαν τη Τζένη; Όχι δηλαδή επειδή τη βρήκες εσύ...
ΜΑΝΤΑΣ (ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ): Α! Εσύ θα με ματιάσεις και θα τη χάσω.
ΤΖΕΝΗ: Για σταθείτε ρε παιδιά. Κι εγώ τί είμαι; Αναπτήρας;
ΔΕΡΜΕΖΗΣ: Όχι. Σπίρτο!



ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ: Λοιπόν, γράψε τον τελευταίο λόγο, του εκλογικού κέντρου, να τελειώνουμε.
ΤΖΕΝΗ: Ο τελευταίος θα στοιχίσει 10.000 δραχμές.
ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ: Τα διπλά! Πες και συ κάτι βρε Νίκο...
ΜΑΝΤΑΣ: Εμένα με τους λόγους μου, μην με ανακατεύετε. Εγώ απλά τους εκφωνώ.

(δεν κλείσαν μάτι την πρώτη νύχτα του γάμου τους)
ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ: Καλώς τα πιτσουνάκια μου. Πώς τα περάσατε το βράδυ;
ΤΖΕΝΗ: Μας δουλεύευε, κύριε Κασσανδρή; Εμείς δεν είμαστε πιτσουνάκια. Εμείς είμαστε κουκουβάγιες!

Γκόρτσος! Γκόρτσος!
-Θρασύβουλος Γκόρτσος! Το παιδί του λαού!
Σύνθημα: "Η Μαγκούρα στη Βουλή"


Δείτε το βίντεο:



Πηγή υπόθεσης: Multimedia CD-ROM Ελληνικός Κινηματογράφος 1997 ΕΘΝΟDATA
Πηγή σχολίων: Δίτομη Εγκυκλοπαίδεια Ελληνικός Κινηματογράφος 2005 Ελληνικά Γράμματα ISBN: 9604067761
Μεγάλη φωτογραφία: Το Κουτί Με τις Ατάκες, Εκδόσεις Σιούρτης
http://homepage.mac.com
http://greekcinema.blogspot.com

Παρασκευή, 28 Ιανουαρίου 2011

Κάτι περίεργο νιώθω, όποτε διαβάζω αυτές τις περιπέτειες…


Οι καθημερινοί ρυθμοί των περισσοτέρων από εμάς είναι ταχύτατοι. Η δουλειά, η οικογένεια, τα ψώνια, οι υποχρεώσεις, είναι μέρος της καθημερινότητάς μας και πρέπει όλα να τα προλαβαίνουμε και να αφήνουμε τους πάντες ικανοποιημένους, ακόμα και τον εαυτό μας. Έτσι, όταν έρχεται η ώρα που πέφτουμε στο κρεβάτι μας το βράδυ για να κοιμηθούμε, είμαστε τόσο κουρασμένοι που μας παίρνει ο ύπνος σε δευτερόλεπτα. Ένας ύπνος, συνήθως, τόσο ταραγμένος όσο και η «γρήγορη» ημέρα που ζήσαμε.
Βέβαια, ο καθένας μας, προσπαθεί να δημιουργεί τις δικές του άμυνες και να προσαρμόζει τις αντοχές του γύρω από τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις του. Άλλος, για να ηρεμεί ακούει χαλαρή μουσική στο αυτοκίνητο, άλλος βλέπει μία ώρα τηλεόραση πριν κοιμηθεί…
Εμένα, μου άρεσε πάντα να διαβάζω, κι επειδή –πλέον– με τους ημερήσιους ρυθμούς δεν προλαβαίνω να διαβάσω, το κάνω το βράδυ λίγο πριν κοιμηθώ. Ένα καλό βιβλίο, είναι πάντα ένας φίλος που σε χαλαρώνει και σε βοηθά να οδηγηθείς με ηρεμία στην αγκαλιά του Μορφέα.
Τα τελευταία χρόνια, με αφορμή τη συγγραφή του λευκώματος για τον Μικρό Σερίφη, τις περισσότερες φορές αντί για ένα λογοτεχνικό βιβλίο, τα βράδια διάβαζα κάποιο τεύχος του περιοδικού. Βλέπεις, έπρεπε να εντοπίσω εκατοντάδες λεπτομέρειες που θα τις χρησιμοποιούσα στο λεύκωμα.
Παρατήρησα, λοιπόν, ότι κάθε φορά –πριν ξαπλώσω, είχα μία μικρή αγωνία και μία προσμονή για το είδος της περιπέτειας και τους κινδύνους που θα αντιμετώπιζε η θρυλική τετράδα των παιδιών του νόμου, στο τεύχος που είχα επιλέξει να διαβάσω.
Είχε μεσολαβήσει ένα πολύ μεγάλο διάστημα από τότε που διάβαζα μετά μανίας τα περιοδικά αυτά, τότε στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Έτσι, ήταν σα να ξαναζούσα τα παιδικά μου χρόνια και ειδικά όταν τύχαινε να πέσω πάνω σε κάποια περιπέτεια που την είχα ξαναδιαβάσει μικρός, μου ξυπνούσαν χίλιες δύο αναμνήσεις. Θυμόμουν το περίπτερο ή το ψιλικατζίδικο απ’ όπου είχα αγοράσει το συγκεκριμένο τεύχος, το πού ήμουν όταν το διάβασα τότε, την πρώτη φορά (ξαπλωμένος στο κρεβάτι μου ή το καλοκαίρι στο χωριό), την εντύπωση που μου είχε προκαλέσει η περιπέτεια εκείνη τότε και άλλα τέτοια.
Σίγουρα, αυτά είναι πράγματα που τα νιώσατε ή τα νιώθετε κι εσείς. Μπορεί, ίσως, να διαφέρουν οι ήρωες πρωταγωνιστές (στη θέση του Τζιμ Άνταμς μπορεί για σας να ήταν ο Μπλεκ, ο Ζαγκόρ ή ο Σπάιντερ Μαν), όμως τα συναισθήματα είναι ακριβώς τα ίδια.
Και είμαι σίγουρος γι’ αυτό, γιατί βλέπω το ενδιαφέρον όλων σας για τα περιοδικά αυτά (Μικρός Σερίφης, Περιπέτεια ή Λούκυ Λουκ δεν έχει σημασία), το οποίο είναι μεγάλο. Άλλωστε, δεν θα βρισκόμασταν όλοι μαζί σ’ αυτή τη παρέα αν δεν υπήρχαν οι ίδιες αυτές σκέψεις στο μυαλό όλων μας.
Γι’ αυτό και θα συνεχίσουμε πάντα να αναζητούμε αυτή τη παρέα! Γιατί πάντα θα νιώθουμε περίεργα όποτε διαβάζουμε αυτές τις περιπέτειες…

Παναγιώτης

Το κείμενο πρωτοδημοσιεύτηκε στο τεύχος 3 του "Club Φίλων Μικρός Σερίφης - Magazine"

Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

Αξέχαστες Ιστορίες 26 – Η πιο θανάσιμη αποστολή (4 τεύχη)


Το καλοκαίρι του 1972, εκείνον τον ζεστό Αύγουστο, ο Μικρός Κάου-μπόυ κυκλοφόρησε με μια έκπληξη για τους αναγνώστες του! Για πρώτη φορά δημοσιεύθηκε μια τόσο μεγάλη περιπέτεια, με πρωταγωνιστές τα τέσσερα θρυλικά παιδιά του νόμου, που χρειάστηκαν όχι ένα αλλά τέσσερα τεύχη για να ολοκληρωθεί!
Μιλάμε για την περιπέτεια «Η πιο θανάσιμη αποστολή», που έγραψε ο Γιώργος Μαρμαρίδης και σχεδίασαν οι Θέμος Ανδρεόπουλος και Κώστας Ραμπατζής.
Πρωτότυπο σενάριο, γλαφυρή περιγραφή, απρόοπτα και ανατροπές είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ιστορίας αυτής.
Η πρώτη δημοσίευση έγινε –όπως ήδη είπαμε– το έτος 1972 στα τεύχη 337 έως 340, ενώ αργότερα ξανακυκλοφόρησε στο περιοδικό Μικρός Αρχηγός στα τεύχη 223 έως 226 και 547 έως 550.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι το τεύχος 337 του Μικρού Κάου-μπόυ όλα τα τεύχη ήταν αυτοτελή.
Ας περάσουμε να δούμε την υπόθεση των τεσσάρων τευχών της ιστορίας…


ΤΙΤΛΟΣ: Πανικός στο Ελ Ρένο (Ι)
ΥΠΟΘΕΣΗ: Η πόλη του Ελ Ρένο είναι ανάστατη. Οι άνδρες, όλοι οπλισμένοι, έχουν κλείσει όλα τα περάσματα της πόλης. Μια ομάδα έχει εγκατασταθεί στον σταθμό του τραίνου, ενώ και μέσα στην πόλη, πίσω από τα παράθυρα και τις κουρτίνες, ξεπροβάλουν κάνες από καραμπίνες. Όλοι περιμένουν με αγωνία την άφιξη ενός μεγάλου κακούργου, του Τόμμυ Κολτ. Όμως, αντί για εκείνον και την συμμορία του, φτάνουν στην πόλη τέσσερα παιδιά…
ΚΡΙΤΙΚΗ: 4/5


ΤΙΤΛΟΣ: Έλτζιν: ώρα μηδέν (ΙΙ)
ΥΠΟΘΕΣΗ: Είναι ξεκάθαρο, πια, πως ο Τόμμυ Κολτ έχει έρθει στο Ελ Ρένο. Το θέμα είναι το πότε. Και γιατί κανείς δεν τον είδε; Μήπως είχε έρθει από καιρό στην πόλη για να μην κινήσει υποψίες; Και ποιον ρόλο έχει παίξει ο γέρος φύλακας του νεκροταφείου; Ο Τζιμ αναζητεί τον Ινδιάνο που έμενε μαζί με την μάνα του Τόμμυ Κολτ, όμως εκείνος έχει φύγει ήδη από την πόλη. Τα τέσσερα παιδιά ακολουθούν τα ίχνη του και με έκπληξη παρατηρούν ότι αυτά οδηγούν στο Έλτζιν…
ΚΡΙΤΙΚΗ: 4/5


ΤΙΤΛΟΣ: Τόμμυ Κολτ (ΙΙΙ)
ΥΠΟΘΕΣΗ: Ο δήμαρχος του Ελ Ρένο δολοφονείται από τον Τόμμυ Κολτ, την ίδια ώρα που στο Ώστιν, ο κάπταιν Κούπερ, ανακοινώνει στον Τζιμ πως δεν υπάρχει κανένας επικηρυγμένος κακοποιός με αυτό το όνομα! Το αίνιγμα μεγαλώνει και η Θρυλική Τετράδα αναγκάζεται να ξαναγυρίσει στο Ελ Ρένο. Εκεί, όμως, μια θανάσιμη παγίδα έχει στηθεί γι’ αυτούς…
ΚΡΙΤΙΚΗ: 3/5


ΤΙΤΛΟΣ: Αρρίμπα! (ΙV)
ΥΠΟΘΕΣΗ: Η… επιμονή του Πεπίτο να… δοξαστεί, έχει σαν αποτέλεσμα να έρθουν τα παιδιά γρηγορότερα σε τελική σύγκρουση με τους παρανόμους. Το κωμικό Μεξικανόπουλο σώζει τη ζωή του Τόμμυ Κολτ και εκείνος σώζει με τη σειρά του τη ζωή του Πεπίτο! Οι ρόλοι αντιστρέφονται: κάποιος που όλοι νόμιζαν για κακούργο δεν είναι, ενώ κάποιος άλλος που ήταν υπεράνω κάθε υποψίας, αποδεικνύεται δολοφόνος…
ΚΡΙΤΙΚΗ: 3/5


Για όσους δεν έτυχε να διαβάσουν την συγκεκριμένη περιπέτεια τους την προτείνουμε ανεπιφύλακτα… Σ’ αυτήν θα μπορέσετε να εντοπίσετε τα στοιχεία εκείνα που έκαναν τον Μαρμαρίδη να θεωρείται σήμερα ως ο κορυφαίος συγγραφέας σε περιοδικά του είδους… Δεν θα περνούσε πολύς καιρός από τότε και θα μας χάριζε κάποιες από τις κορυφαίες ιστορίες όλων των εποχών, σε ελληνικά περιοδικά!...

Π.Π.

Κυριακή, 23 Ιανουαρίου 2011

Η... βιβλιογραφία των κόμικς 3 - Ο Μπλεκ και οι... άλλοι


Οι χάρτινοι ήρωες του Στέλιου Ανεμοδουρά
Συγγραφείς: Νίκος Δ. Νικολαΐδης, Γιώργος Πολ. Παπαδάκης
Εκδότης: Περιοδικός Τύπος Α.Ε.
Έτος Έκδοσης: 2007

Ο Μικρός Ηρως Γιώργος Θαλάσσης με την Κατερίνα και τον Σπίθα, ο ξανθός γίγας Μπλέκ με τον καθηγητή Μυστήριο και τον Ρόντι, ο λογαχός Μαρκ των Λύκων του Οντάριο με την Μπέτι, τον Μίστερ Μπλουφ, το Θλιμμένο Μπούφο και τον Φλοκ, ο Ζαγκόρ, ο Όμπραξ... Οι Χάρτινοι ήρωες του Στέλιου Ανεμοδούρα. Η παιδική ηλικία, η μακρινή και συνάμα τόσο οικεία. Τα ζεστά καλοκαίρια της ανεμελιάς, γεμάτα από παιχνίδι και αναγνώσματα παραλογοτεχνικά, εικονογραφημένες περιπέτειες των ηρώων που όλοι αγαπήσαμε και ταυτιστήκαμε μαζί τους...
Μία μελέτη-λεύκωμα για τα κόμικς του εκδοτικού οίκου Ανεμοδουρά, -που επιμελήθηκαν οι Νίκος Νικολαΐδης και Γιώργος Παπαδάκης- παρουσιάζει με ανάγλυφο τρόπο ολόκληρη την εξελικτική πορεία της περιόδου αναφοράς με δείγματα εικονογραφημένων ιστοριών, αναλύσεις πάνω στην τεχνοτροπία των δημιουργών και τη δομή, άρθρα για τους βασικούς ήρωες και τους δευτεραγωνιστές, συνεντεύξεις, καταγραφές και κατηγοριοποίηση του σχετικού υλικού.
Στο δεύτερο μέρος του βιβλίου εμφανίζεται μια πλήρως εικονογραφημένη περιπέτεια 70 σελίδων, σε σκίτσο του Βύρωνα Απτόσογλου και σενάριο του Στέλιου Ανεμοδουρά.
Οι δύο συγγραφείς δίνουν το δικό τους χαρακτηριστικό στίγμα στο έργο αυτό, με οδηγό τον εξαιρετικό προσωπικό τους χαρακτήρα.

Αντιγράφουμε από το οπισθόφυλλο του βιβλίου:
Η ιστορία της τέχνης ταυτίζεται στην ουσία με την ιστορία της εξέλιξης του ανθρώπινου είδους. Μια πρώτη μορφή τέχνης ήταν κι η ζωγραφική όπως τότε απεικονιζόταν σε σκαλίσματα πάνω στους βράχους και αργότερα σε αγγεία ή σε περίτεχνες διακοσμήσεις. Πραγματικά έτσι ο άνθρωπος προσπαθούσε να αναπαραστήσει την καθημερινότητα του, είτε εκείνη περιελάμβανε σκηνές κυνηγιού, είτε σκηνές από τη φύση, είτε ακόμη και σχέδια με θέμα την ίδια την ανθρώπινη φιγούρα. Τα σχέδια αυτά εκτός από τον διακοσμητικό τους ρόλο είχαν και ρόλο συμβολικό. Με το πέρασμα των χρόνων αντιλήφθηκαν ότι με μια σειρά σχεδίων ακολουθιακά δοσμένων μπορούν να αφηγηθούν ένα περιστατικό ή ένα συμβάν. Στην εξέλιξη τους, τα σχέδια αυτά θα μπορούσαν θαυμάσια να αφηγηθούν μια ολόκληρη ιστορία, προσθέτοντας στα σχέδια και λόγια στο κάτω μέρος της εικόνας. Αυτά εξελίχθηκαν αργότερα στα περίφημα μπαλονάκια. Αυτό είναι που ονομάζουμε σήμερα κόμικς και κάποτε λέγαμε γενικόλογα «Μίκυ Μάους», ή εικονογραφημένες ιστορίες...

Τα "Υπερ-ηρωϊκά" κόμικς

ΟΙ ΥΠΕΡΗΡΩΕΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΗΡΩΑ ΣΤΑ ΚΟΜΙΚΣ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΕΙΧΑΝ ΠΑΝΤΟΤΕ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΗΧΗΣΗ...


Τα κόμικς στην χώρα μας είχαν, έχουν και θα έχουν λιγοστούς αλλά πιστούς φίλους. Θα μου επιτρέψετε να μιλήσω για κόμικς που έχουν ως πρωταγωνιστές υπερήρωες, αφού δεν είμαι ο πλέον κατάλληλος να μιλήσω για κόμικς όπως ο Μικρός Σερίφης, ο Μικρός Καουμπόι, ο Μικρός Ήρως, για το λόγο ότι δεν έτυχε να διαβάσω κάποια ιστορία τους, ίσως επειδή με προσέλκυε περισσότερο η πλούσια εικονογράφηση, οι μάχες των υπερηρώων με τις φανταστικές τους δυνάμεις, καθώς και η εμφάνιση αυτών με τις εντυπωσιακές τους στολές.
Στα υπερηρωικά, λοιπόν, κόμικς οι πρωταγωνιστές είναι κυρίως άνθρωποι οι οποίοι μέσω κάποιου ατυχήματος ή μέσω κάποιας πειραματικής διαδικασίας αποκτούν ιδιαίτερες δυνάμεις, όπως αυξημένη μυική δύναμη, αυξημένη ταχύτητα, ικανότητες και δυνατότητες ζώων κ.λ.π. Παραδείγματα τέτοιων ηρώων είναι ο Άνθρωπος Αράχνη, ο οποίος αφού δέχτηκε ένα τσίμπημα από μια εξελιγμένη γενετικά αράχνη, απέκτησε τις δυνάμεις της, καθώς και ο Κάπτεν Αμέρικα, στον οποίο χορηγήθηκε ο ορός του υπερστρατιώτη, αποκτώντας έτσι αυξημένη μυική δύναμη.


Επίσης υπάρχουν και οι λεγόμενοι μεταλλαγμένοι άνθρωποι, άνθρωποι οι οποίοι γεννήθηκαν με κάποια μετάλλαξη του γονιδιόματός τους, με αποτέλεσμα να κατέχουν εκ γενετής ιδιαίτερες δυνάμεις όπως τηλεκίνηση, τηλεμεταφορά, υπερταχύτητα κ.λ.π. Παράδειγμα είναι ο Μαγκνίτο (Magneto), ο οποίος έχει την ικανότητα χειραγώγησης του μαγνητισμού.
Τέλος, σε ένα κόσμο φαντασίας δεν λείπουν οι εξωγήινες μορφές όπως οι Υπεράνθρωπος (Superman), Σίλβερ Σέρφερ (Silver Surfer), Γκαλάκτους (Galactus), οι θεοί όπως ο Θώρ (Thor) -σκανδιναβός θεός, γιός του Όντιν (Odin) και ετεροθαλής αδελφός του τρελού θεού Λόκι, τα ρομπότ, τα ανδροειδή όπως ο Ρομ (Rom) και οι Φρουροί (Sentinels), οι άνθρωποι οι οποίοι έχουν αποκτήσει τις δυνάμεις τους μέσω της χρήσης της τεχνολογίας όπως ο Άιρον Μαν (Iron Man) και ο Άνθρωπος Νυχτερίδα (Batman).


Όπως και στα περισσότερα κόμικς, έτσι και στα υπερηρώικα βλέπουμε να ξετυλίγεται μέσα από κάθε ιστορία η αέναη μάχη μεταξύ του καλού και του κακού, η αισιοδοξία και η απαισιοδοξία των ηρώων, τα προσωπικά τους προβλήματα, οι ίντριγκες ανάμεσά τους, οι δυνάμεις και οι αδυναμίες τους, ο έρωτας και το μίσος, η αυτοθυσία και η προδοσία, το χιούμορ και η θλίψη. Όλα όσα ορίζουν την καθημερινότητά μας εμφανίζονται μέσα από τις σελίδες των κόμικς.


Τα κόμικς γενικά είναι ένας κόσμος ονείρου, ένας κόσμος φαντασίας, πολλά από αυτά που είναι ικανοί να κάνουν οι ηρωές μας θα θέλαμε να τα κάνουμε, να ζούμε όπως αυτοί, να ζήσουμε για λίγο στον χώρο τους, όμως είναι δύσκολο, είναι απίθανο, αλλά επειδή τα κόμικς προσφέρουν όνειρα... τότε αφήστε με να ονειρεύομαι!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΕΖΕΡΛΗΣ

Γιατί εξαφανίστηκαν τα παλιά περιοδικά από το Μοναστηράκι;

Σίγουρα όλοι μας έχουμε αναρωτηθεί πού έχουν εξαφανιστεί τα αγαπημένα μας περιοδικά το τελευταίο διάστημα. Ενώ, πρώτα, μία βόλτα το Σαββατοκύριακο στο Μοναστηράκι, πάντα κάτι πρόσθετε στη συλλογή σου, τώρα δεν βρίσκεις Μικρό Σερίφη ούτε για δείγμα! Και δεν είναι μόνο αυτό. Σχεδόν κανένα παλιό περιοδικό δεν βρίσκεις πουθενά!
Είναι δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια έχει εκτοξευθεί στα ύψη το ενδιαφέρον του κοινού για τις παλιές εκδόσεις, όμως τόσο πολύ πια; Μήπως, απλά, κάποιοι έμποροι (και μιλάμε για πραγματικούς εμπόρους και όχι για συλλέκτες), έχουν μαζέψει όλο το στοκ για να δημιουργήσουν τεχνητή ζήτηση και να το προωθήσουν στην αγορά όποτε κρίνουν ότι είναι καλύτερο (οικονομικά) για εκείνους;

Σας θυμίζουμε -για όσους δεν το έχουν βρει ακόμα- ότι εντοπίσαμε περίπτερο στην πλατεία Κοραή, στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο πουλάει παλιά περιοδικά, συσκευασμένα σε σακουλάκια. Έχει εκεί από Μικρό Σερίφη και Κάου-μπόυ, μέχρι Conan, Σεραφίνο, Ποπάυ και πολλά άλλα. Πρέπει να επισημάνουμε βέβαια ότι οι τιμές είναι εξωφρενικές για μας που ξέρουμε πόσο αγοράζαμε αυτά τα περιοδικά μέχρι πριν δύο χρόνια στο Μοναστηράκι. Για παράδειγμα, ακόμη και τα τελευταία τεύχη των Μ.Σ., Μ.Κ. και Μ.Α., ξεκινούν από 2-2,5 ευρώ. Αν θέλετε, πάντως να δοκιμάσετε τη τύχη σας, το περίπτερο είναι αυτό που βρίσκεται από την πλευρά της Σταδίου, στην γωνία της Εμπορικής και του κουλουρά.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...