Πέμπτη, 30 Ιουνίου 2011

Κόμικς και Β' Παγκόσμιος Πόλεμος (Φασιστική Ιταλία)


Μία λιγότερο γνωστή πλευρά του ιταλικού κόσμου των κόμικς...

Είναι γεγονός ότι σε σχέση με την ελληνορωμαϊκή μιλιταριστική αυστηρότητα και τη μεσαιωνική μονολιθικότητα που εξέφραζε ο γερμανικός εθνικοσοσιαλισμός, ο ιταλικός φασισμός υπήρξε πιο ανοικτός στα καλλιτεχνικά ρεύματα του μοντερνισμού (όπως π.χ. τον φουτουρισμό του Μαρινέτι).
Έτσι, σε αντίθεση με τον «αυστηρό» γερμανικό βορρά, η φασιστική Ιταλία έσπευσε από νωρίς να αγκαλιάσει την 9η τέχνη, αναγνωρίζοντάς της την δυναμικότητα που απαιτούσε η προπαγάνδα της.
Κατά την διάρκεια της δεκαετίας του 1920 εκδόθηκαν πολλά περιοδικά με εκπαιδευτικά «φουμέτι» (κόμικς) για την ιταλική νεολαία, συμπεριλαμβανομένων των Il Giornale dei Balilla (1923) και La piccola Italiana (1927).

Η ΠΡΩΤΗ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ
Η λογοκρισία, όμως, δεν άργησε να φτάσει. Ηδη από το 1937, το υπουργείο Λαϊκής Κουλτούρας έθετε τα πλαίσια μέσα στα οποία έπρεπε να κινούνται οι εικονογραφημένες ιστορίες. «Θέλουμε πράγματα δικά μας, ιταλικά», απαιτούσε από τους εκδότες, τους σχεδιαστές και τους σεναριογράφους ο φασίστας υπουργός Ντίνο Αλφιέρι. «Ιστορίες που θα εμπνέονται από τους δικούς μας ήρωες, εξερευνητές, θαλασσοπόρους, αεροπόρους. Οι ήρωες των δικών μας πολέμων είναι πολύ πιο ωραίοι από τους ξένους».
Τα πλαίσια έγιναν σύντομα πιο ασφυκτικά, όταν από το 1939 η δημοσίευση των ξένων κόμικς κατέστη απαγορευμένη. Οι ιταλικοί εκδοτικοί οίκοι όφειλαν να ακολουθήσουν ένα συγκεκριμένο πρότυπο: τον εκθειασμό του ηρωισμού, του πατριωτισμού και της «ανωτερότητας» τού ιταλικού έθνους. Για να αντιμετωπίσουν αυτούς τους περιορισμούς, ορισμένοι εκδότες μετονόμασαν απλώς τους αμερικανούς ήρωες με ιταλικά ονόματα.
Κατά την διάρκεια τού πολέμου, όλα τα εισαγόμενα από τις ΗΠΑ περιοδικά κόμικς εξαφανίστηκαν διά νόμου. Οι χάρτινοι ήρωες συνέχιζαν, ωστόσο, να συντροφεύουν το αναγνωστικό κοινό, χάρη σε ένα τέχνασμα των εκδοτών: την αλλαγή ονόματος και τίτλου. Έτσι, το Φάντασμα τού Λι Φολκ κυκλοφορούσε ως «Ο Μασκοφόρος Ανδρας», ενώ ο Ταρζάν τού Μπερν Χόγκαρθ βαφτίστηκε με το τευτονικό «Ζίγκφριντ»!


ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΚΑΙ ΙΤΑΛΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Τους εξ Αμερικής ήρωες αντικατέστησαν κατά παραγγελία «ιταλοποιημένες» φιγούρες, κατά κοινή ομολογία κακοσχεδιασμένες και αφόρητα ρητορικές. Στα έντυπα του καθεστώτος όπως το Ιl Balilla (όργανο της φασιστικής νεολαίας) και το Il Vittorioso («Ο νικητής»), οι χάρτινοι πρωταγωνιστές δεν μπορούσαν να εμπνεύσουν όνειρα.
Μόνο δύο από τους ήρωες κατάφεραν να ξεχωρίσουν: ο ένας ήταν ο μποξέρ και αστυνόμος Ντικ Φούλμινε (του σχεδιαστή Πρίμο Καρνέρα), με ένα σαγόνι που θύμιζε Μουσολίνι. Καθάριζε στο άψε-σβήσε τους αντιπάλους του (Αγγλοσάξονες κυρίως), αποκάλυπτε εβραϊκές συνωμοσίες και εξόντωνε Τσιγγάνους, μαύρους και μπολσεβίκους. Ο άλλος ήρωας λεγόταν Ρομάνο ο Λεγεωνάριος και ήταν ένας ατρόμητος πιλότος που πολεμούσε στο πλευρό τού Φράνκο. Οταν τέλειωσε ο ισπανικός εμφύλιος, πήρε μετάθεση. Αρχικά στο μέτωπο της Αφρικής και αργότερα στον πόλεμο με την Ελλάδα!

MΙΚΥ ΜΑΟΥΣ, Ο... ΤΥΧΕΡΟΣ!


Εξώφυλλο του περιοδικού "Τοπολίνο" της 25/7/1940.

Ο Μπενίτο Μουσολίνι και η οικογένειά του ήταν φανατικοί θαυμαστές του Μίκυ Μάους, πράγμα που έκανε την κατάσταση ευκολότερη για τον διάσημο ποντικό. Έτσι, με ειδικό διάταγμα, ο Μουσολίνι επέτρεπε στον Μίκυ (κατ’ εξαίρεση με τους λοιπούς ήρωες της Disney) να… συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στις ταινίες και τα κόμικς του –με τροποποιημένο το όνομά του σε «Τοπολίνο» (που σημαίνει «μικρό ποντίκι»). Το περιοδικό (που εν τω μεταξύ είχε συρρικνωθεί από 20 σε 6 σελίδες) διέκοψε την κυκλοφορία του το 1943, για να επανέλθει δύο χρόνια αργότερα.


Η έξαρση τής νέας ιταλικής ταυτότητας πέρασε και από ένα πολύ απλό σχήμα -σχεδόν απλοϊκό στην κατασκευή και την λειτουργία του: τη στερεοτυπική απεικόνιση των αντιπάλων ως υπανθρώπων και εκτρωμάτων. Έτσι, από τις εκδόσεις της Balilla, έκαναν την εμφάνισή τους κόμικς με γκροτέσκο απεικονίσεις των εχθρών, όπως τον Τροταπιάνο Ρουζβελτάτσιο (καρικατούρα του Αμερικανού προέδρου Ρούσβελτ) και τον Στάλιν, με ένα αποκρουστικό κεφάλι που στάζει αίμα.
Από τη στερεοτυπική εικόνα που καλλιεργούσε ο φασισμός, δε γλύτωσαν φυσικά ολόκληρες ομάδες εθνοτήτων και λαών: έτσι, οι Εβραίοι παρουσιάζονταν ως εξωφρενικές καρικατούρες, οι μαύροι προσομοιάζονταν με τα ζώα και όλοι οι άλλοι, πλην των ένδοξων Ιταλών, ήταν κατώτερης ράτσας.

Το άρθρο βασίστηκε σε κείμενο από το http://war-of-cartoons.blogspot.com/2011/06/blog-post.html

Τετάρτη, 29 Ιουνίου 2011

Τριβιζάς αλά τουρκικά


Τρία παιδικά βιβλία του διάσημου συγγραφέα κυκλοφόρησαν προσφάτως στην γειτονική χώρα

Ακόμα μια επιτυχία στον διεθνή εκδοτικό χώρο για τον συγγραφέα παιδικών βιβλίων Ευγένιο Τριβιζά. Τρία βιβλία του, «Ο κροκόδειλος που πήγε στον οδοντογιατρό», «Ο φωτογράφος Φύρδης Μίγδης,» και «Ο ταύρος που έπαιζε πίπιζα» από τη σειρά «Ιστορίες από το νησί των πυροτεχνημάτων» κυκλοφόρησαν προσφάτως στα Τουρκικά από τις εκδόσεις Altin Kitaplar, σε μετάφραση Άρη Τσοκώνα. Βιβλία του έχουν επίσης κυκλοφορήσει στα ρωσικά και στα ισραηλινά.
Στο «Ο κροκόδειλος που πήγε στον οδοντογιατρό» κεντρικός ήρωας είναι ο Κορνήλιος, ο πιο καυχησιάρης και κατεργάρης από όλους τους κροκόδειλους, που θέλει να τρώει χέρια και αφού έχει χωνέψει χέρι σερβιτόρου, μαέστρου, μποξέρ και τροχονόμου, αποφασίζει να βάλει σε εφαρμογή το καταχθόνιο σχέδιο του φαγώματος του χεριού ενός οδοντογιατρού.
Ο «Φωτογράφος Φύρδης Μίγδης» είναι ο προσωπικός φωτογράφος του Τετράπαχου του Τέταρτου, του βασιλιά της Παμφαγίας. Κάποια στιγμή βαριέται να φωτογραφίζει από το πρωί ως το βράδυ το βασιλιά, παίρνει τη φωτογραφική του μηχανή, ένα κουτί με φλας, φουσκώνει το αερόστατο του παππού του και σε λίγο αρμενίζει αμέριμνος τον ουρανό! Η περιπέτεια αρχίζει.
Τέλος, στον «Ταύρο που έπαιζε πίπιζα», μια άσπρη αγελάδα με ροζ μουσούδα και μια καφετιά βούλα στη ράχη επισκέπτεται έναν τον ξακουστό ταυρομάχο την ώρα που ντυμένος με την χρυσοκέντητη στολή του παίρνει το πρωινό του. Η ματιά της αγελάδας κρύβει πόνο και απελπισία. Ποια είναι αυτή η αγελάδα; Από πού έρχεται; Τι την βασανίζει; Θα καταφέρει να πείσει τον ταυρομάχο να ματαιώσει τη μεγάλη ταυρομαχία; Θα μάθει ο μελλοθάνατος ταύρος να παίζει πίπιζα;
«Σε μια εποχή συγκρούσεως των πολιτισμών, ευτελισμού των αξιών και αμφισβήτησης των θεσμών, το παιδικό βιβλίο είναι μία από τις ελάχιστες σανίδες σωτηρίας και διαπολιτισμικές γέφυρες επικοινωνίας» επισημαίνει ο συγγραφέας. «Το ότι τόσα πολλά παιδιά στην Τουρκία θα μεγαλώνουν με ελληνικά βιβλία και θετικά για τους Έλληνες αισθήματα, είναι μια παρήγορη νότα αισιοδοξίας».
Αξίζει επίσης να επισημανθεί ότι ο οίκος Altin Kilpatar σχεδιάζει να μεταφράσει όλα τα βιβλία της σειράς «Ιστορίες από το νησί των πυροτεχνημάτων» που είναι έντεκα συνολικώς και στα ελληνικά εκδίδονται από τον Κέδρο.

Γιάννης Ζουμπουλάκης για το http://www.tovima.gr

Εμείς προτείνουμε... 21 - Ο Βασιλιάς με τα Κίτρινα (Διηγήματα Φαντασίας)


Συγγραφέας: Robert W. Chambers
Μετάφραση: Bάκη Tόμπρου
Αριθμός σελίδων: 280
ISBN: 960-521-099-1
Σχήμα: 14X21
Τιμή: 17,32
Εκδόσεις: Αίολος

Δέκα από τα πιο τρομακτικά διηγήματα που συνέλαβε ποτέ ο ανθρώπινος νους – φρικιαστικά οράματα από τα βάθη της συνείδησης… αξέχαστες εξάρσεις της φαντασίας – αυτή είναι η συνταρακτική ουσία με την οποία ο Ρόμπερτ Γ. Τσέιμπερς έπλασε τον Βασιλιά με τα Κίτρινα.

"Στο έργο του αυτό ο Ρόμπερτ Γ. Τσέιμπερς παρουσιάζει τη φρίκη σε όλη της την ένταση. Ο Βασιλιάς με τα Κίτρινα, μια σειρά διηγημάτων που συνδέονται αόριστα μεταξύ τους, με φόντο ένα αποτρόπαιο και απαγορευμένο βιβλίο που η ανάγνωσή του προκαλέι τρόμο, παραφροσύνη και απόκοσμες τραγωδίες, αγγίζει το αποκορύφωμα του κοσμικού φόβου”.
Χ. Φ. ΛΑΒΚΡΑΦΤ



Το εξώφυλλο της πρώτης έκδοσης, του 1895

Τρίτη, 28 Ιουνίου 2011

Το blog μας ψάχνει για συνεργάτες


Ανοιχτή πρόσκληση προς όλους τους φίλους επισκέπτες…

Σας αρέσει το γράψιμο; Βρίσκετε ενδιαφέρουσα την θεματολογία του blog, του Club Φίλων Μικρού Σερίφη; Αγαπάτε τα κόμικς, την λογοτεχνία, τον κινηματογράφο; Σας αρέσουν τα γουέστερν; Έχετε καλή επαφή με τους υπολογιστές; Θα σας ενδιέφερε να συμμετάσχετε στην προσπάθειά μας για την παρουσίαση ενδιαφερόντων άρθρων;
Αν σ’ όλα τα παραπάνω απαντάτε «Ναι», τότε μην διστάζετε και μην χρονοτριβείτε άλλο! Σας περιμένουμε στην ποιοτική διαδικτυακή μας παρέα για να γνωριστούμε και να συνεργαστούμε για να κάνουμε το blog μας ευρύτερα γνωστό.
Δηλώστε τώρα το ενδιαφέρον σας είτε με ένα σχόλιο στο παρών post, είτε στέλνοντας μήνυμα στο παρακάτω e-mail…

mikrosserifis.club@gmail.com



Ξεκαθαρίζουμε ότι πρόθεσή μας είναι να συνεργαστούμε με ανθρώπους που να αγαπούν το αντικείμενο και όχι με ανθρώπους που ξέρουν να γράφουν «κατά παραγγελία».
Επίσης, δεν υπάρχει καμία δέσμευση ή περιορισμός για τον αριθμό των άρθρων που πρέπει να ετοιμάσει κάποιος. Εδώ κάνουμε το χόμπι μας και δεν αγχωνόμαστε καθόλου γι’ αυτό!...
Ο αρθρογράφος διατηρεί το δικαίωμα της επιλογής για την προβολή του πραγματικού του ονόματος ή ενός ψευδωνύμου. Τα δικαιώματα των κειμένων παραμένουν στον ίδιο, εκτός αν με έγγραφη δήλωσή του τα παραχωρεί στο Club Φίλων Μικρός Σερίφης.
Σε συνεννόηση με τον αρθρογράφο, κάποιο κείμενο δύναται να δημοσιευθεί και στο έντυπο Magazine του Club μας (επειδή για πολλούς «τα γραπτά είναι αυτά που μένουν»).

Μην το σκέφτεστε άλλο! Σας περιμένουμε…


37 νέα εξώφυλλα στο blog μας


Με αφορμή την συμπλήρωση ενός χρόνου λειτουργίας της ηλεκτρονικής μας σελίδας, 37 νέα εξώφυλλα προστέθηκαν για να την ομορφύνουν ακόμη περισσότερο!
Συγκεκριμένα, τα νέα περιοδικά που πλέον στολίζουν το blog μας είναι τα: Cyber Force, Diabolik, Football, Orribile, Starblazer, Αετός των Γηπέδων, Ατσαλένιοι Γίγαντες, Εικονογραφημένα Παραμύθια Αστέρος, Ελληνόπουλο, Ζάκουλα, Ζούγκλα-Ταρζάν, Η Διάπλασις των Παίδων, Κιντ, Κοκομπίλ, Κόμιξ, Μόνικα, Μεγάλο Ελληνόπουλο, Μυστικό, Ο Ήλιος, Ο Μικρός Ζορρό, Οι Μεγάλες Αμαρτωλές, Πάνθεον Αριστουργημάτων, Πεπίτο, Περιπέτειες του Λούκυ Λουκ, Σκαθάρι, Τα Μικρά Κλασσικά Εικονογραφημένα, Μίστερ Νο, Ταμ Ταμ, Ταν ο Υπερκόσμιος, Τάργκα, Ταρζάν, Τεν Τεν, Τζόε Ντικ, Τραστ του Γέλιου, Τρουένο, Τσίκο, Τσιπ & Ντέηλ.
Ετοιμάζονται και άλλα πολλά. Σύντομα, το blog μας θα είναι ένα ανοιχτό πανόραμα των ελληνικών εκδόσεων…

Ήρωες σε μικροκλίμακα


Όσο μπόι τους λείπει, τόσο τους περισσεύει η αξία -χρηματική, αν όχι και καλλιτεχνική! Οι «φιγούρες δράσης», γνωστές και ως action figures, αποτελούν σήμερα μια από τις δυνατές μετοχές στο χρηματιστήριο των συλλεκτικών αντικειμένων. Όχι άδικα, αφού πολλές αποτελούν πραγματικά αριστουργήματα μικρογλυπτικής, με ύψος που δεν ξεπερνά τα λίγα εκατοστά του μέτρου. Οι τρισδιάστατες φιγούρες γνωστών ηρώων των κόμικς κατασκευάζονται από πλαστική ρητίνη και χρήση εργαλείων γλυπτικής. Ελαφρύτερη πλαστική ύλη και νάιλον χρησιμοποιούνται για την στολή, την μπέρτα, τη μάσκα κ.λπ. Η τελική πινελιά δίνεται με ακρυλικές βαφές, που δίνουν στη λιλιπούτεια φιγούρα ίδια χρώματα με την εικόνα του πρωτοτύπου. Τα πιο εξελιγμένα μοντέλα διαθέτουν, επιπλέον, ενσωματωμένα ηλεκτρονικά συστήματα που παράγουν λάμψεις και ήχους.

Η εταιρεία παιχνιδιών Hasbro λανσάρισε, το 1964, την πρώτη φιγούρα του είδους. Ηταν ο ανίκητος G.I. Joe (από ένα κόμικς-στριπ του '40 με τίτλο «Στρατιώτης Μπέργκερ»), που πρόσφερε την ευκαιρία στα αγόρια να έχουν τη δική τους... κούκλα! Την επόμενη δεκαετία η εταιρεία Mego τίναξε την μπάνκα στον αέρα. Αγόρασε τα δικαιώματα χρήσης από τους δύο εκδοτικούς κολοσσούς, την D.C. και την Marvel, δημιουργώντας τεράστια εμπορική επιτυχία με τη σειρά «Οι Μεγαλύτεροι Υπερήρωες του Κόσμου». Κομμάτια αυτής της θρυλικής σειράς που πωλούνται σήμερα σε δημοπρασίες, πιάνουν τιμές... χιλιαπλάσιες της αρχικής. Για αυτό το λόγο, παράγονται πλέον φιγούρες που δεν απευθύνονται στα παιδιά, αλλά στοχεύουν κατευθείαν τους συλλέκτες. Προσφέρονται σε ειδικές αναμνηστικές συσκευασίες, με σφραγίδα γνησιότητας, υπογραφή του κατασκευαστή κλπ.

Του Άρη Μαλανδράκη από το http://www.protagon.gr

Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2011

Οι τοίχοι-βιβλιοθήκες


Ο ιδιοκτήτης αυτού του διαμερίσματος είναι διαφημιστής και μανιώδης συλλέκτης κόμικς. Αυτό που ζήτησε από τους Γάλλους αρχιτέκτονες Η2Ο ήταν να δημιουργήσουν ένα χώρο που θα είναι ηλιόλουστος, φρέσκος και ήσυχος. Στην αρχική του κατάσταση ήταν εντελώς το αντίθετο από αυτό που ζητούσε καθώς υπήρχαν πολλοί τοίχοι που έκλειναν και στένευαν με έξι ασφυκτικά δωμάτια σε μόλις 60 τετραγωνικά μέτρα που καταλαμβάνει το διαμέρισμα. Η αίθουσα υποδοχής ήταν μόνο 5 τετραγωνικά και είχε 7 πόρτες που οδηγούσαν στα δωμάτια.


Στη νέα του μορφή οι χώροι άνοιξαν, οι πόρτες φύγανε και βασίστηκε σε μια αρχιτεκτονική των βιβλιοθηκών, οι οποίες βιβλιοθήκες έχουν και τον ρόλο των διαχωριστικών τοίχων, αποτελούνται όμως από πλευρές που δεν ακολουθούν μία ομοιομορφία, κάνοντας ευθείες και γωνίες που στην ουσία δίνουν σχήμα στα δωμάτια που χωρίζουν...


Από το http://www.viewdeco.gr

Νέες εκδόσεις 79 - Η Πόλη & Η Πόλη (Βιβλίο)


Συγγραφέας: China Mieville
Μετάφραση: Γιώργος Καρατζήμας
Σχήμα: 14x20,5
Σελίδες: 400
ISBN: 978-960-497-003-2
Ημερομηνία Εκδοσης: 24/6/2011
Τιμή: €15,90

Όταν το πτώμα μιας γυναίκας που έχει δολοφονηθεί ανακαλύπτεται στην εξωπραγματική, παρακμάζουσα πόλη της Μπεσέλ, κάπου στην Ανατολική Ευρώπη, φαίνεται σαν μια υπόθεση ρουτίνας για τον επιθεωρητή Τίαντορ Μπόρλου της Μονάδας Ειδεχθών Εγκλημάτων. Αλλά καθώς η έρευνα προχωρά, τα στοιχεία αρχίζουν να υποδεικνύουν συνωμοσίες πολύ πιο πολύπλοκες και επικίνδυνες απ' ό,τι θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί. Πολύ σύντομα η έρευνά του θέτει τον ίδιο και τους αγαπημένους του σε κίνδυνο. Για να λύσει την υπόθεση ο Μπόρλου θα πρέπει να ταξιδέψει στη μοναδική άλλη μητρόπολη τόσο εξωπραγματική όσο η δική του, διασχίζοντας σύνορα μοναδικά στον πλανήτη.

Με επιρροές από τον Κάφκα και τον Φίλιπ Ντικ, τον Ρέιμοντ Τσάντλερ και το «1984», το πολυβραβευμένο βιβλίο του China Mieville ωθεί το θρίλερ μυστηρίου σε νέα μεταφυσικά και λογοτεχνικά ύψη.

Τα ονόματα των Κάφκα και Όργουελ εμφανίζονται ίσως πολύ εύκολα σε κριτικές για ό,τι είναι έξω από το συνηθισμένο, αλλά σε αυτή την περίπτωση η σύγκριση είναι απόλυτα δικαιολογημένη.
The Times

Ένα θρίλερ μυστηρίου σε ένα τοπίο που θυμίζει Blade Runner… Φανταστείτε την Ιστορία Δύο Πόλεων αν την έγραφε ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ και θα πάρετε μια ιδέα.
Shortlist

Ένα εκπληκτικό ανάγνωσμα... Mία ανατριχιαστική υπενθύμιση πως ο κόσμος που ζούμε βασίζεται στην καταπίεση και σε όλους τους τρόμους που μπορεί αυτή να φέρει.
Socialist Review

Άνοιξε η αυλαία των Special Olympics Athens 2011



Με μια λαμπρή τελετή έναρξης στο Παναθηναϊκό Στάδιο άνοιξε η αυλαία των Special Olympics Αθήνα 2011, εκπέμποντας σε όλο τον κόσμο το μήνυμα του σεβασμού της διαφορετικότητας και των ίσων ευκαιριών.
Δέκα χιλιάδες αθλητές και μέλη των αποστολών από 183 χώρες παρήλασαν φορώντας τα εθνικά τους χρώματα υπό τα χειροκροτήματα των θεατών, ενώ νωρίτερα οι παρευρισκόμενοι μέτρησαν αντίστροφα και ξέσπασαν σε επευφημίες, όταν το στάδιο φωτίστηκε από πυροτεχνήματα.
Ιδιαίτερα θερμό ήταν το καλωσόρισμα του κοινού στην ελληνική αλλά και την κυπριακή αποστολή κατά την είσοδό τους στο Στάδιο. Ειδικότερα, στο τέλος της παρέλασης, όταν η πολυμελής Ελληνική αποστολή εισήλθε στο Καλλιμάρμαρο, οι θεατές όρθιοι χειροκροτούσαν ρυθμικά και εμψύχωναν τα μέλη της, τα οποία χαιρετούσαν το πλήθος ανεμίζοντας τα γαλανόλευκα καπέλα τους.


Το Λύκειο Ελληνίδων συνόδευσε τις αποστολές, φορώντας παραδοσιακές στολές.
Στη συνέχεια εισήλθε η ελληνική σημαία, την οποία κρατούσαν τέσσερις αθλητές των Special Olympics και τέσσερις Έλληνες Ολυμπιονίκες, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια και της Προέδρου της Οργανωτικής Επιτροπής, Γιάννας Δεσποτοπούλου.
Τη γαλανόλευκη κρατούσαν η Σοφία Μπεκατώρου, ο Βασίλης Πολύμερος,η Βούλα Πατουλίδου και ο Μιχάλης Μουρούτσος, συνοδευόμενοι από την Όλγα Βασδέκη και την Κλεϊα Πανταζή, ενώ άγημα του Πολεμικού Ναυτικού είχε παραταχθεί κατά μήκος του διαδρόμου της σκηνής.
Ακολούθησε έπαρση της σημαίας και παιδική χορωδία τραγούδησε τον εθνικό ύμνο.



Τα βλέμματα των θεατών μονοπώλησε καλλιτεχνικό δρώμενο βασισμένο στη Θεογονία του Ησίοδου, στο οποίο συμμετείχαν 256 χορευτές με πρωταγωνιστή τον καλαθοσφαιριστή των Special Olympics Ηλία Τζάφα, που υποδύθηκε τον Έρωτα.
Το χορευτικό συμβόλισε τη γέννηση του Έρωτα μέσα από το χάος, ο οποίος με ένα κοχύλι κάλεσε τους αντιπροσώπους των Special Olympics από όλο τον κόσμο. Ακολούθησε η μοναδική ερμηνεία του διεθνούς φήμης Έλληνα τενόρου Μάριου Φραγκούλη στο τραγούδι Beautiful Things, σε παγκόσμια πρώτη.



Στην τελετή έναρξης, που συγκέντρωσε το ενδιαφέρον εκατομμυρίων τηλεθεατών σε ολόκληρο τον κόσμο, και την επιμέλεια της οποίας είχε ο χορογράφος, Φωκάς Ευαγγελινός, συμμετείχαν μεταξύ άλλων διεθνούς φήμης καλλιτέχνες, όπως ο θρύλος της μουσικής Στίβι Γουόντερ, ο Ιταλός τενόρος Βιτόριο Γκριγκόλο, η Αμερικανίδα τραγουδίστρια Βανέσα Γουίλιαμς, η Αλκηστις Πρωτοψάλτη και ο Στέφανος Κορκολής, ο οποίος έχει γράψει και τον ύμνο της τελετής. Παρουσιαστής της βραδιάς ήταν ο ηθοποιός Γιώργος Καπουτζίδης, ενώ ειδικές παρουσιάσεις έκαναν η Μαρία Μενούνος και η Κινέζα ηθποιός Ζάνγκ Ζιγί.



«Δεν μπορούσα να λείπω από τη σημερινή τελετή. Γράφω τραγούδια από την καρδιά μου και είναι τιμή για εμένα να βρίσκομαι στην Αθήνα για τους Special Olympics», δήλωσε με αφορμή τη συμμετοχή του στη διοργάνωση ο Στίβι Γουόντερ.
«Είναι μια πολύ δύσκολη στιγμή για την Ελλάδα και η συμμετοχή στην τελετή έναρξης και στους αγώνες μπορεί να είναι μία πηγή έμπνευσης και να λειτουργήσει θεραπευτικά όταν βλέπει κανείς το τι καταφέρνουν με τις προσπάθειές τους αυτοί οι αθλητές», σημείωσε στη συνέντευξη Τύπου που προηγήθηκε η τηλεοπτική παρουσιάστρια Μαρία Μενούνος.
«Είναι ένα παγκόσμιο κίνημα. Όπου και αν ταξιδεύω βρίσκω μέλη του κινήματος. Είμαστε εδώ για να φέρουμε λίγο φως σε μια σκοτεινή περίοδο για την Ελλάδα», επεσήμανε η Βανέσα Γουίλιαμς, Αμερικανίδα τραγουδίστρια και ηθοποιός, η οποία συμμετέχει στο Κίνημα από το 1992.



Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Οι φωτογραφίες είναι κυρίως από το http://www.contra.gr

Φεστιβάλ Special Olympics: Η πιο λαμπερή γιορτή!


Οι νέοι, τα παιδιά, και οι οικογένειες της Αθήνας δίνουν ραντεβού με τους αθλητές των Special Olympics στην πιο λαμπερή γιορτή του καλοκαιριού, το Φεστιβάλ των Special Olympics.

Από τις 26 Ιουνίου έως τις 3 Ιουλίου, κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου των Special Olympics ΑΘΗΝΑ 2011, όλοι θα είναι παρόντες στον περιβάλλοντα χώρο του Ο.Α.Κ.Α., ανάμεσα στο "Τείχος των Εθνών" και στην "Αγορά", υποστηρίζοντας το Φεστιβάλ ως χώρο ενότητας, διαλόγου και πολιτισμικών ανταλλαγών.
Οι μικροί και μεγάλοι φίλοι θα μπορέσουν να παίξουν, να χορέψουν, να ζωγραφίσουν, να σκιτσάρουν, να τραγουδήσουν, να παρακολουθήσουν μουσικές, κουκλοθεατρικές, χορευτικές και ταχυδακτυλουργικές παραστάσεις, να γίνουν για λίγο ραδιοφωνικοί παραγωγοί, να πάρουν μέρος σε διάφορα εκπαιδευτικά εργαστήρια και μέσα από πρωτότυπα παιχνίδια να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα της διαφορετικότητας και να ζήσουν ποικίλες πολιτισμικές εμπειρίες.
Καθημερινά οι μικροί φίλοι μπορούν να παίζουν στο μεγάλο Πάρκο Ψυχαγωγίας της Ecoland που αποτελείται από μεικτό γήπεδο μπάσκετ και ποδοσφαίρου καθώς και παιχνίδια αναρρίχησης και ταλάντωσης. Παράλληλα θα διοργανώνονται καθημερινά ομαδικά κινητικά παιχνίδια όπως γιγάντιο Jenga, συγχρονισμένο σκι, σφουγγαροδρομίες, τρισδιάστατο παιχνίδι μνήμης και πολλά άλλα. Κάτω από τις ειδικά διαμορφωμένες τέντες θα πραγματοποιούνται εργαστήρια ζωγραφικής, σκίτσου, πυλού, χάρτινων αντικειμένων, τα οποία υποστηρίζονται από το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων και το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού.
Όλοι οι επισκέπτες καλούνται να ανατρέψουν τις προκαταλήψεις μέσα από το αφιέρωμα "'Ετσι Είμαι" του 13ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Μετά την ενεργή συμμετοχή και ευαισθητοποίηση του κοινού, αλλά και τη θερμή ανταπόκριση που είχε στη διάρκεια του 13ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και των Περιφερειακών Εκδηλώσεων που ακολούθησαν, το αφιέρωμα "Έτσι είμαι – Ανατρέποντας προκαταλήψεις", θα παρουσιάζεται καθημερινά στο Φεστιβάλ Special Olympics στην τέντα των οικεγενειών.
Το αφιέρωμα, μας προσκαλεί μέσα από 22 ταινίες τεκμηρίωσης, να γνωρίσουμε καλύτερα τους ανθρώπους με αναπτυξιακά και νοητικά προβλήματα και να δούμε τον κόσμο με τα δικά τους μάτια. Οι ταινίες του αφιερώματος αποστασιοποιούνται από τα συνήθη - "κλινικής" φύσης - ντοκιμαντέρ με ανάλογη θεματολογία. Αντίθετα ρίχνουν φως στην προσωπικότητα και την καθημερινότητα των συγκεκριμένων ατόμων και των κοντινών τους ανθρώπων. Από τη μια, αναδεικνύονται, οι δυσκολίες στην επικοινωνία, η πάλη για κοινωνική ενσωμάτωση και η ανεπάρκεια υποστηρικτικών πρακτικών. Από την άλλη όμως, δείχνουν, ότι η στήριξη από συγγενικά και φιλικά πρόσωπα, τα ταλέντα, η δύναμη ψυχής και οι επιθυμίες αυτών των ανθρώπων, υπερνικούν τόσο τα προβλήματα, όσο και τις προκαταλήψεις.
Το Λούνα Πάρκ της Ανακύκλωσης που οργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Ανακύκλωσης είναι μία ψυχαγωγική, αλλά και ενημερωτική δράση για τους μικρούς μας φίλους με γνωστά παιχνίδια που έχουν προσαρμοστεί κατάλληλα με μηνύματα Ανακύκλωσης, ώστε τα παιδιά ενώ διασκεδάζουν, παράλληλα, να εκπαιδεύονται στα υλικά που ανακυκλώνονται στον μπλε κάδο αλλά και στο πως συμμετέχουμε σωστά στην Ανακύκλωση.
Εργαστήρια σκίτσου αλλά και δημιουργίας animation με πλαστελίνη θα πραγματοποιηθούν από τους σπουδαστές και τους καθηγητές της Σχολής Ορνεράκη με σκοπό να μεταδώσουν τη χαρά της δημιουργίας στους αθλητές και στο κοινό του Φεστιβάλ και να τους παρασύρουν σ ένα δημιουργικό παιχνίδι.
Οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί του Kosmos 93,6 θα βρίσκονται καθημερινά μαζί μας για να σκορπίσουν τα χρώματα της μουσικής σε μικρούς και μεγάλους αλλά και να δώσουν τη δυνατότητα σε αθλητές και κοινό να γίνουν για λίγα λεπτά μουσικοί παραγωγοί και να μεταδώσουν ζωντανά από το χώρο του Φεστιβάλ τα μηνύματα των αγώνων.
Η Διεθνής Επιτροπή Special Olympics θα βρίσκεται στο Φεστιβάλ για να διασκεδάσει τους παρευρισκόμενους με ποικίλες διαδραστικές εκδηλώσεις καθώς και για να μας ενημερώσει για την ιστορία των αγώνων Special Olympics.
Οι χορηγοί και οι επίσημοι υποστηρικτές των αγώνων θα υποδέχονται μικρούς και μεγάλους με πρωτότυπες δράσεις και εκδηλώσεις. Τα παιδιά θα αγωνιστούν με Hot Wheels, θα φωτογραφηθούν με την Barbie και θα παίξουν με τα παιχνίδια της Fisher-Price μέσα στην τέντα της Mattel. Όλοι οι συμμετέχοντες θα απολαύσουν τις γωνιές ευτυχίας μέσα στις τεράστιες "φούσκες αφρού" της Coca Cola. Παιχνιδοκονσόλες X-Box με πρωτότυπα ηλεκτρονικά παιχνίδια θα βρίσκονταο στο περίπτερο της Microsoft. Ένα πρωτότυπο αυτοκινούμενο ταχυδρομείο των ΕΛ.ΤΑ θα μας ταξιδέψει στον κόσμο της έντυπης επικοινωνία. Τέλος, θα μυηθούμε στον σύγχρονο κόσμο της καινοτομίας και της τεχνολογίας αλλά και της ιστορίας της Εθνικής Τράπεζας. Τέλος, ο ΟΠΑΠ επιφυλάσσει διάφορες εκπλήξεις με την παρουσία του στον χώρο του Φεστιβάλ.


Ξεχωριστή θέση στο καθημερινό πρόγραμμα έχει το μουσικό όργανο βιόλα-κλαρινέτο-μπάντζο-τρομπέτα-κιθάρα-ντραμς, …ή απλά, το Skoog. Δεν είναι παιχνίδι. Δεν είναι μόνο ένα μουσικό όργανο, αλλά πολλά όργανα μαζί μέσα σ' ένα πολύχρωμο κουτί γεμάτο τεχνολογία. Πιέζοντας, τσιμπώντας, κυλώντας και χτυπώντας μπορείς εύκολα να παίξεις νότες και συγχορδίες. Το Skoog κάνει τη μουσική προσιτή σε όλους. Από μουσικούς που θέλουν να πειραματιστούν, μέχρι και παιδιά που πιθανόν δεν μπορούν ή δεν ξέρουν να παίξουν κλασικά μουσικά όργανα. Γι' αυτό έλα να μάθεις περισσότερα και δοκίμασε να παίξεις το Skoog στα εργαστήρια που θα πραγματοποιούνται καθημερινά και θα κορυφωθούν με μια μεγάλη συναυλία με συνοδεία μεγάλης μπάντας. Παρεμπιπτόντως, δεν υπάρχει ακόμα Τζίμι Χέντριξ στο Skoog, μήπως ν' αρχίσετε την εξάσκηση...
Θεατρικές παραστάσεις και θέατρο σκιών συμπληρώνουν το πλούσιο πρόγραμμα του Φεστιβάλ... Το "Θέατρο του Παπουτσιού πάνω στο δέντρο" παρουσιάζει την παράσταση "Αμυγδαλοτσακίσματα" σε αφήγηση Βαλεντίνας Παπαδημητράκη. Η Φυλλίδα, κόρη του Βασιλιά της Θράκης αγάπησε τον Δημοφώντα, γιο του Θησέα. Όταν ο Δημοφώντας έφυγε για την Αθήνα, έμεινε μόνη. Ξεψύχησε περιμένοντας τον αγαπημένο της κάτω από ένα δέντρο, που έμελλε να γίνει αμυγδαλιά. Με αφορμή τον αρχαιοελληνικό μύθο, η Αμυγδαλένια, η ψυχή της αμυγδαλιάς, μας ταξιδεύει σε λαϊκά παραμύθια από τη Μ. Ασία, τη Χίο, τη Θράκη. Οι ιστορίες ξεπηδούν μέσα από τα μαγικά της αμύγδαλα και σμίγουν με παραδοσιακά τραγούδια, σε μια παράσταση σαν συναυλία. Οι μικροί θεατές μπορούν να τραγουδήσουν μαζί με την Αμυγδαλένια και τον μουσικό, αλλά και να συμμετάσχουν στη δράση, να βρουν τρόπους για να βοηθήσουν τον ήρωα να ολοκληρώσει το σκοπό του ή να ξεφύγει από τον κίνδυνο.
Ο Θανάσης Σπυρόπουλος θα διασκεδάζει τους συμμετέχοντες με το έργο "Ο Καραγκιόζης Πρωταθλητής" καθώς και με άλλες μικρής διάρκειας παραστάσεις με αφορμή τους ολυμπιακούς αγώνες Special Olympics 2011.
"Κούκλες" και "κούκλοι" θα γιορτάζουν καθημερινά μαζί μας τη διαφορετικότητα. Ο "Ούπς", η κούκλα της Αννέτας Στεφανοπούλου, εμφανίζεται στη σκηνή του Φεστιβάλ. Εκεί βλέπει μια κατασκευή-γλυπτό από ξύλινα τουβλάκια. Την επεξεργάζεται, αποφασίζει να την αγγίξει και την γκρεμίζει. Στην προσπάθειά του να επαναφέρει το αρχικό γλυπτό, δημιουργεί άλλα αντικείμενα (μια κιθάρα, ένα παράθυρο, μια γυναίκα) τα οποία του προκαλούν ποικίλα συναισθήματα. Κάθε φορά όμως που ξεχνάει ότι είναι εφήμερες κατασκευές και επιθυμεί να τα αντιμετωπίσει σαν πραγματικότητα τα γκρεμίζει. Αρχικά περνάει από την μια κατασκευή στην άλλη, αλλά στο τέλος κουράζεται από το πλασματικό παιχνίδι που παίζει στον εαυτό του και αποφασίζει να εγκαταλείψει τον ξύλινο κόσμο που τον ταλαιπωρεί. Όμως, αυτός ο ξύλινος κόσμος έχει άλλα σχέδια για τον Ούπς!... Ένα παιχνίδι όπου φαντασία και πραγματικότητα γεννούν έναν μοναδικό κόσμο, τον κόσμο του Ούπς !
Η Λίτα Ασλάνογλου παρουσιάζει την μαριονέτα "Ιβάν", που μπορεί να φαίνεται τρομερός αλλά είναι μόνο διασκεδαστικός. Η Σωτηρία Καραπατάκη θα διασκεδάσει μικρούς και μεγάλους σε μια παράσταση δρόμου με τη μαριονέτα "Σαλταπίδης", ο οποίος είναι ένας σαλτιμπάγκος που ζει σ'ένα χαρτόκουτο. Όταν ξυπνάει βγαίνει από το σπιτάκι του και το ρίχνει στο χορό!
Καθώς το πρόγραμμα θα είναι καθημερινά αφιερωμένο σε μία από τις 7 περιοχές που δραστηριοποιούνται διεθνώς τα Special Olympics, πρεσβείες και διάφοροι φορείς συμμετέχουν παρουσιάζοντας κυρίως παραδοσιακές μουσικές των χωρών τους καθώς και χορευτικές και θεατρικές παραστάσεις.
Έτσι, όσοι βρεθούν στο Φεστιβάλ θα γνωρίσουν την παραδοσιακή μουσική της Ελβετίας με το αλπικό κόρνο και το μικρό διατονικό ακορντεόν, θα χορέψουν με μουσικές και τραγούδια από τις περιοχές των Άνδεων μέχρι τις ακτές του Ειρηνικού, θα νοιώσουν από κοντά το πάθος του Αργεντίνικου Τάνγκο, θα βιώσουνν τη μυσταγωγία των ιδιαίτερων ινδονισιακών χορών, θα διασκεδάσουν με παραδοσιακές Ουγγαρέζικες μελωδίες αλλά και Ολλανδικά παραδοσιακά τραγούδια, και θα λικνιστούν στους σουίνγκ και τζαζ ρυθμούς της Αμερικάνικης μπάντας.
Ταχυδακτυλουργοί, ανιματέρ, ζογκλέρ, ξυλοπόδαροι θα βρίσκονται σε κάθε γωνιά συμπληρώνοντας με τη μαγεία τους την μεγάλη γιορτή των Special Olympics.
Οι εθελοντές των αγώνων θα δώσουν το δικό τους παρόν υποστηρίζοντας όλες τις δράσεις και τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ παρέα με όλους τους φορείς που δραστηριοποιούνται επίσης εθελοντικά.


Σας περιμένουμε στο Φεστιβάλ των Special Olympics να γιορτάσουμε τη διαφορετικότητα και να ονειρευτούμε μαζί με τους αθλητές… γιατί το αύριο ξεκινάει με όνειρα!

ΙΝFO:
26 Ιουνίου – 3 Ιουλίου
Ώρες Λειτουργίας: 10:00 – 19:00

Είσοδος Ελεύθερη
Πληροφορίες 211 2011 000, www.athens2011.org

Εμείς προτείνουμε... 20 - Σόλομον Κέιν, Κόκκινες Σκιές (Λογοτεχνία)


Συγγραφέας: ΡΟΜΠΕΡΤ ΧΑΟΥΑΡΝΤ
Μεταφραστής: Θωμάς Μαστακούρης
Σελίδες: 224
Σχήμα: 12x21
Εκδόσεις: ΑΙΟΛΟΣ
Τιμή: 14,00 ευρώ

Προτού δημιουργήσει τον Κόναν τον Βάρβαρο, ο ανυπέρβλητος Ρόμπερτ Χάουαρντ μας είχε δώσει έναν άλλο ήρωα: τον σκυθρωπό Σόλομον Κέιν, έναν Άγγλο πουριτανό, που οι περιπέτειές του διαδραματίζονται τον 16ο αιώνα, την εποχή των μεγάλων ανακαλύψεων, τότε που το φως και η πρόοδος συμπλέκονταν με το σκότος και την οπισθοδρόμηση. Στα βαλτοτόπια της Αγγλίας και στα σκοτεινά μονοπάτια του γερμανικού Μέλανα Δρυμού, αλλά και στις βαθιές ζούγκλες και τις σαβάνες της Αφρικής, ο Σόλομον Κέιν θα αντιμετωπίσει φαντάσματα και ζωντανούς νεκρούς, άγρια θηρία και ακόμη αγριότερες φυλές, ανακαλύπτοντας τρομερά απομεινάρια χαμένων πολιτισμών, ξεχασμένων από την ανθρωπότητα. Ένα αμάλγαμα φωτός και σκοταδιού, ανεκτικότητας και ρατσισμού, πραότητας και βιαιότητας, ο Σόλομον Κέιν, ο μαυροντυμένος Άγγλος, μοιάζει να έχει μοναδικό του μέλημα την περιπλάνηση στα μήκη και τα πλάτη του γνωστού και άγνωστου κόσμου αναζητώντας και πολεμώντας το κακό σε οποιαδήποτε μορφή του. Ας σημειωθεί ότι ο Σόλομον Κέιν έγινε ευρύτερα γνωστός με την πρόσφατη ομώνυμη ταινία που σκηνοθέτησε ο Μάικλ Μπάσετ και πρωταγωνίστησε ο Τζέιμς Πουρφόι.

Επίκαιρες γελοιογραφίες 29: Αποκαλυπτικές δηλώσεις του Ιούδα...


Ιστορικά λόγια...

Σκίτσο του Μιχάλη Κουντούρη (Ελεύθερος Τύπος, 12/04/2011)

Κυριακή, 26 Ιουνίου 2011

Εμείς προτείνουμε... 19 - Ακατονόμαστες εξομολογήσεις (Συλλογή διηγημάτων)


Συγγραφέας: Γιώργος Πολ. Παπαδάκης

Διηγήματα που θα κόψουν την ανάσα. Εξομολογήσεις καταραμένων ψυχών που φλερτάρουν με την τρέλα. Στοιχειωμένα σπίτια, τρομακτικά είδωλα χαμένων πολιτισμών, κατάρες, αβυσσαλέα πηγάδια με αρχαία μυστικά, εφιάλτες κι όλα αυτά μέσα σε ένα πλαίσιο «ρομαντικού τρόμου», με εκπληκτικές περιγραφές και φιλοσοφικές προεκτάσεις. Ιστορίες βγαλμένες μέσα από τη σκοτεινιά του 19ου αιώνα με λαβκραφτική ομορφιά και ποεδική παράνοια. Ο αναγνώστης βυθίζεται μέσα σε ένα γοτθικό σύμπαν αρχέγονων μυστικών, ενώ απορεί με τα ερωτήματα της ζωής και του θανάτου που θέτει ο συγγραφέας, έντεχνα φιλοσοφώντας. Αλλού η αγωνία και το σταδιακό βύθισμα στην τρέλα, κι αλλού η υπαινικτική φρίκη που παραμονεύει, γοητεύουν και καθηλώνουν.
Οι ιστορίες τρόμου είναι συνδεδεμένες με την ανθρώπινη ύπαρξη από τη στιγμή που οι πρόγονοί μας συνειδητοποίησαν την ύπαρξη και τη θνητότητά τους, αφήνοντας έτσι πίσω τους τα ζώα και ανεβαίνοντας το επόμενο σκαλί στη σκάλα της εξέλιξης.
Ο Γιώργος Πολ. Παπαδάκης εμπνευσμένος από μεγάλους κλασικούς της λογοτεχνίας του τρόμου, όπως ο Poe και ο Lovecraft, δημιουργεί μια σειρά ιστοριών βγαλμένη –εν μέρει– μέσα από τους χειρότερους εφιάλτες μας…
Η αφήγηση σε πρώτο πρόσωπο, που χρησιμοποιεί, φέρνει τον αναγνώστη σε άμεση ταύτιση με τον πρωταγωνιστή της κάθε ιστορίας και έτσι γίνεται αγωγός όλης της αγωνίας και του τρόμου που αισθάνεται εκείνος…
Τα διηγήματα του συγγραφέα εξελίσσονται περίπου την εποχή που θεμελιώθηκε η λογοτεχνία του τρόμου: τα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ου αιώνα, με κύριο χώρο δράσης την βικτοριανή Αγγλία. Το ύφος, η γλώσσα και το περιεχόμενο των «Ακατονόμαστων Εξομολογήσεων» μας γυρίζουν πίσω σε μια άλλη, σκοτεινότερη εποχή, όπου… τα πάντα μπορούν να συμβούν.


Ας δούμε αναλυτικά τι ακριβώς συμβαίνει σε κάθε διήγημα της σειράς…
«Το σπίτι»
είναι η ιστορία ενός ανθρώπου που κληρονομεί ένα παλιό αρχοντικό, σε μια περιοχή κοντά στο Λονδίνο. Οι παράξενες συνθήκες θανάτου του προηγούμενου ιδιοκτήτη δεν δείχνουν να τον τρομάζουν και η απόφαση να κατοικίσει στο νέο του σπίτι είναι οριστική. Όμως, κάτι παράξενο φαίνεται να συμβαίνει με αυτό το οίκημα, καθώς οι μέρες παραμονής του εκεί γίνονται εφιαλτικές…
Στο «Η κατάρα της γεύσης» συναντούμε έναν νεαρό γαιοκτήμονα στην Αμερική του 1850 που δεν δείχνει κανέναν οίκτο στην αντιμετώπιση των σκλάβων που έχει στη δούλεψή του. Αυτό θα του δημιουργήσει ένα πρόβλημα όταν μια γριά νέγρα θα τον καταραστεί για την κακή συμπεριφορά του. Όταν θα καταλάβει το λάθος του θα είναι πολύ αργά…
«Εκείνος στο νοτιοδυτικό κελί». Ένας άντρας φυλακίζεται κατηγορούμενος για συνέργεια σε υπόθαλψη μάγισσας και εμπλοκή σε σατανικές τελετές. Τα βασανιστήρια είναι φρικτά και οι ιεροεξεταστές αμείλικτοι. Ομολογία, όμως , δεν μπορεί να υπάρξει από έναν αθώο… Κι αν και οι άνθρωποι αρνούνται να το πιστέψουν, κάποιος άλλος το γνωρίζει ήδη…
Στο «Έκτακτο παράρτημα» παρατηρούμε την καθοδική πορεία ενός ανθρώπου, ενός πρώην επιχειρηματία που έφτασε στο χείλος της απόγνωσης. Σε μια κάμαρα, σ’ ένα υπόγειο κάποιας κακόφημης συνοικίας της Βοστώνης, αποφασίζει να θέσει τέρμα στη ζωή του…
«Ο σκύλος Τζακ» μπορεί να είναι το καλύτερο κατοικίδιο, όταν όμως πεθαίνει, ο ιδιοκτήτης του είναι αναγκασμένος να συμβιβαστεί με την απώλειά του. Και σίγουρα θα το κατάφερνε αν δεν συνέβαιναν κάποια πολύ περίεργα πράγματα…
«Ο σταυρός» είναι για κάποιους απαραίτητο αξεσουάρ και δεν το βγάζουν ποτέ από το λαιμό τους. Ειδικά, μάλιστα, όταν πρόκειται να ταξιδέψεις βράδυ στα Καρπάθια Όρη, ίσως δεν φαντάζεσαι πόσο χρήσιμος μπορεί να σου φανεί…
Στο «Τρόμος στα Καρπάθια» συναντάμε έναν νεαρό συγγραφέα που θεωρεί πως μια απαράμιλλης ομορφιάς περιοχή της Τρανσυλβανίας είναι ο ιδανικός τόπος έμπνευσης. Δεν φαντάζεται, βέβαια, ότι μια τέτοια περιοχή μπορεί να κρύβει και κάποιους πολύ ιδιαίτερους κινδύνους…
«Το είδωλο του θανάτου». Τι θα έκανες αν έβρισκες κάποια παλιά χειρόγραφα του παππού σου που θα αποδείκνυαν ότι κάποια στιγμή ανακάλυψε έναν αμύθητο θησαυρό, αποφεύγοντας, όμως, να τον κάνει δικό του; Θα υπάκουες στη συμβουλή του να αγνοήσεις εκείνα τα αμύθητα πλούτη ή μήπως θα έκανες τα πάντα για να τα πάρεις στην κατοχή σου;
«Ο καταχθόνιος γέρος» ζει μονάχος του σε μια ερημική έπαυλη μέσα στο μεγάλο δάσος. Όταν ο νεαρός Τζέρρυ Ουίλσον θα αναζητήσει εκεί καταφύγιο από την βροχή δεν μπορεί να μην παρατηρήσει το παράξενο ύφος του οικοδεσπότη του. Κάτι παράξενο φαίνεται να συμβαίνει σ’ εκείνο το σπίτι καθώς όσο περνούν οι ώρες μια υπερβολική κούραση αρχίζει να καταβάλλει τον Τζέρρυ…


Στο «Έγκλημα χωρίς κίνητρο» γνωρίζουμε έναν πλούσιο νεαρό με παράξενες εμμονές. Μια ολόκληρη ζωή μέσα στη χλιδή και στην άνεση προκαλεί καμιά φορά κούραση. Η πρόκληση, λοιπόν, του να κάνει κάτι κακό, χωρίς να μπορέσει να τον ανακαλύψει κανείς, είναι μεγάλη. Έτσι, αποφασίζει να βάλει σ’ εφαρμογή ένα παράτολμο σχέδιο…
«Εγώ ο Τζακ». Δυο φίλοι ανακαλύπτουν τυχαία ένα χειρόγραφο μέσα σ’ ένα παλιό βιβλίο. Σ’ αυτό, ένα σημαίνον πρόσωπο του παρελθόντος αποκαλύπτει το κρυφό μυστικό του: ότι αυτός ήταν υπεύθυνος για μια σειρά ανεξιχνίαστων δολοφονιών που είχαν συμβεί στην εποχή του. Τώρα οι δυο φίλοι βρίσκονται σε δίλλημα. Να γνωστοποιήσουν το εύρημά τους στις Αρχές και στον Τύπο, αμαυρώνοντας έτσι την αψεγάδιαστη εικόνα του ανθρώπου αυτού ή όχι;
«Το πηγάδι των επιθυμιών» έχει την φήμη ότι πραγματοποιεί κάθε επιθυμία με την απλή ρίψη ενός χρυσού νομίσματος. Το θέμα είναι, βέβαια, ότι πρέπει κανείς να είναι πολύ προσεκτικός με το τι εύχεται… Όταν ο Ντικ σκοτώνεται μετά την πτώση του από άλογο, ο αδελφός του φτάνει απελπισμένος πάνω από το πηγάδι. Και χωρίς να το σκεφτεί πολύ, πετάει μέσα ένα χρυσό νόμισμα και κάνει μια ευχή: να ζωντανέψει ο νεκρός αδελφός του…

«Αγαπητέ αναγνώστη καλύτερα να μην είχα κάνει αυτό το βήμα. Είναι προτιμότερο ο άνθρωπος, όταν βλέπει τα όρια της φύσης του, να προσέχει να μην τα προσπερνά, γιατί πολλές φορές το κοσμικό κακό πλανιέται γύρω και πάνω από τη σφαίρα της δράσης του.
Όταν βρει και τον παραμικρό χώρο θα μπει μέσα, και σα μαύρο μελάνι θα χυθεί πάνω στον άνθρωπο και θα τον κατασπαράξει. Είμαστε απλώς οι μαριονέτες ενός ανώτερου παιχνιδιού που παίζεται σε βάρος μας, γιατί ελάχιστα είναι αυτά που γνωρίζουμε. Γι' άλλους η θρησκευτική πίστη και για άλλους η επιστήμη, αποτελούν πόλους ανακούφισης. Μα οι πραγματικές απαντήσεις βρίσκονται γύρω μας, μπροστά μας, δυστυχώς όμως δεν τις βλέπουμε, κι όταν κάποιος άνθρωπος με διαφορετική σχέση, με αυτό που συνήθως ονομάζουμε ηθική, υποψιαστεί κάτι, είτε οδηγείται στην τρέλα, είτε βυθίζεται σε μια απόκοσμη άβυσσο, όπου ο ορθολογισμός και η πίστη φαντάζουν τιποτένια μόρια σκορπισμένα μες στο αχανές του σύμπαντος».


Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Οξύ
Σελίδες: 164
Τιμή: 12,11 ευρώ



Λίγα λόγια για το συγγραφέα:
Ο Γιώργος Πολ. Παπαδάκης γεννήθηκε στην Αθήνα και έχει σπουδάσει Μαθηματικά, Πληροφορική, Στατιστική, Επιχ. Έρευνα και Ευρωπαϊκό Πολιτισμό. Ασχολείται με τη συγγραφή λογοτεχνίας και ποίησης και έχει διακριθεί σε πολλούς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς σε όλα τα είδη του λόγου, με σημαντικότερη τη βράβευσή του από το Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός στον πεζό λόγο το 2002 (φανταστικό διήγημα). Είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών και αναπληρωτής διευθυντής στο περιοδικό Πνευματική Ζωή. Μελέτες, άρθρα και ποιήματά του έχουν δημοσιευτεί πολλές φορές σε περιοδικά και εφημερίδες.

Πλαφουτζής Παναγιώτης

«Έφυγε» και ο Πίτερ Φολκ...


Ο αμερικανός ηθοποιός Πίτερ Φολκ, που έγινε παγκόσμια διάσημος παίζοντας τον επιθεωρητή Κολόμπο στη γνωστή ομώνυμη τηλεοπτική σειρά, πέθανε σε ηλικία 83 χρονών.

Ο ηθοποιός με την χαρακτηριστικά τσαλακωμένη φιγούρα και το γεμάτο εκφραστικές ρυτίδες πρόσωπο, είχε τιμηθεί με τέσσερα βραβεία Έμι, για τον ρόλο του ατσούμπαλου και φαινομενικά χαζού επιθεωρητή Κολόμπο που έπαιζε μοναδικά μουρμουρίζοντας πάντα την χαρακτηριστική του ατάκα “...α και κάτι ακόμα”.
Το ιδιαίτερο χιούμορ του Κολόμπο, με το φθαρμένο μπεζ αδιάβροχο, το Peugeot 403, το αιώνιο πούρο, τις αμίμητες χειρονομίες του, όπως και τις συχνές αναφορές του στη «γυναίκα του», που δεν εμφανίζεται ποτέ, εξασφάλισαν στον Πίτερ Φολκ την επιτυχία.
Πρωτοεμφανίστηκε στην τηλεοπτική σειρά του ΝΒC, το 1968 και έπαιξε το ρόλο του ντεντέκτιβ εμβληματικά ως το 1977 που η σειρά σταμάτησε. Χαρακτηριστικά ο Φολκ έβαλε τόσο πολύ από το προσωπικό του στυλ στο ρόλο που έπαιζε με την ίδια καπαρτίνα, τη οποία έφερε ο ίδιος στο πλατώ την πρώτη μέρα των γυρισμάτων και αυτή αντικαταστάθηκε όταν έλιωσε με μια ολόιδια. Ήταν τόσο εμβληματική η συγκεκριμένη ερμηνεία ώστε σχεδόν τον ίδιο ρόλο -έναν άγγελο που έπεσε στη γη και έγινε ηθοποιός που παίζει τον ντετέκτιβ- τον έβαλε να παίξει και ο Βιμ Βέντερς στο “Τα Φτερά του Έρωτα”.


Γεννημένος στις 16 Σεπτεμβρίου του 1927 στη Νέα Υόρκη, ο Πίτερ Φολκ προερχόταν από εβραϊκή οικογένεια, με Ρώσο πατέρα και Τσέχα μητέρα. Σε ηλικία τριών ετών, ένας κακοήθης όγκος τον ανάγκασε να χάσει το ένα του μάτι.
Μετά την απόκτηση ενός Master Πολιτικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Syracuse της Nέας Υόρκης, εργάστηκε ως μάγειρας, και μετά από μια ανεπιτυχή προσπάθεια να ενταχθεί στην αμερικανική υπηρεσία πληροφοριών των ΗΠΑ (CIA), άρχισε να εργάζεται ως κρατικός υπάλληλος στο Κονέκτικατ.
Εγκατέλειψε τη θέση του ξαφνικά το 1957 και την ίδια χρονιά άρχισε την καριέρα του ως ηθοποιός, σε μια τηλεοπτική σειρά. Έγινε διάσημος με την ταινία «Η κόμησσα και ο γκάνγκστερ» (A Pocketful of Miracles, 1962) του Φρανκ Κάπρα, που του χάρισε τη δεύτερη υποψηφιότητά του για Όσκαρ β' ανδρικού ρόλου.
Ένα χρόνο πριν, το 1961, ήταν υποψήφιος για Όσκαρ β' ανδρικού ρόλου για την ταινία «Οι Μεγιστάνες του Εγκλήματος» (Murder Inc) του Μπερτ Μπάλαμπαν.
Έπαιξε σε συνολικά 60 ταινίες. Όμως από το 1968, και για 35 χρόνια, παρέμεινε αφοσιωμένος στον «Κολόμπο». Το πρώτο επεισόδιο σκηνοθετεί ένας νεαρός άνδρας 25 ετών... ο Στίβεν Σπίλμπεργκ.
Από τα 69 επεισόδια, ο Πίτερ Φολκ ήταν παραγωγός ή συμπαραγωγός στα 24. Το τελευταίο, το 2003, είχε τον τίτλο ο «Κολόμπο σέρνει το χορό».
Εδώ και αρκετά χρόνια, έπασχε από τη νόσο του Αλτσχάιμερ.




Κείμενο από http://www.tanea.gr και http://www.enet.gr

Εμείς προτείνουμε... 18 - Ταξιδιώτες στο Χρόνο (Μυθιστόρημα)


Συγγραφέας: Ali Sparkes
Μετάφραση: Ειρήνη Παϊδούση
Σχήμα: 14 x 20,5
Σελίδες: 320
ISBN: 978-960-497-058-2
Ημερομηνία Εκδοσης: 17/6/2011
Τιμή: €14,50
Εκδόσεις: Anubis

1956
Ο Φρέντι και η Πόλι ήξεραν ότι ο πατέρας τους ήταν μια ιδιοφυΐα. Έτσι, ποτέ δε δίσταζαν να τον βοηθήσουν στα πειράματά του. Ακόμα κι όταν αυτό σήμαινε ότι θα τους θέσει σε κρυογονική αναστολή - δηλαδή να «παγώσει» τα σώματά τους μέχρι να τους ξυπνήσει και πάλι ο ίδιος. Τα δυο παιδιά ξέρουν ότι δε θα κρατήσει πάνω από μια-δυο ώρες και δεν ανησυχούν...

2009
Ο Μπεν και η Ρέιτσελ περνούν ένα βαρετό, ατέλειωτο καλοκαίρι. Κάποια στιγμή όμως βρίσκουν στον κήπο τον κρυμμένο υπόγειο θάλαμο - και μέσα του δυο παγωμένες μορφές, ένα αγόρι κι ένα κορίτσι. Και σαν να μη φτάνει αυτό, όταν η Ρέιτσελ πατάει κατά λάθος ένα κουμπί, μπροστά στα μάτια τους συμβαίνει κάτι πραγματικά απίστευτο...

Θα τα καταφέρουν άραγε η Πόλι και ο Φρέντι να προσαρμοστούν στον εικοστό πρώτο αιώνα; Θα μπορέσουν τα σώματά τους να επιβιώσουν μετά από τόσο καιρό σε αναστολή; Και, το πιο σημαντικό: τι συνέβη στον πατέρα τους - και γιατί τους εγκατέλειψε εκεί;

Το Ταξιδιώτες στο Χρόνο απέσπασε θετικές κριτικές από αναγνώστες και κριτικούς και τιμήθηκε με το έγκυρο αγγλικό βραβείο παιδικής λογοτεχνίας Blue Peter ως το Καλύτερο Βιβλίο της Χρονιάς.

Σάββατο, 25 Ιουνίου 2011

Ο θάνατος του Spiderman


Μία δύσκολη απόφαση έλαβαν τα «μεγάλα κεφάλια» της Marvel: Να «σκοτώσουν» έναν από τους πλέον δημοφιλείς ήρωες, τον Spiderman, στη σειρά κόμικς Ultimate Spiderman, χωρίς βέβαια αυτό να επηρεάζει την κλασική σειρά κόμικς του χάρτινου υπερήρωα, The Amazing Spiderman.
Όπως αναφέρει το Associated Press, στο τεύχος 160 της σειράς Ultimate Spiderman ο δημοφιλής ήρωας δίνει μια γενναία μάχη, όμως τελικά πεθαίνει στα χέρια του μισητού εχθρού του, Green Goblin.
O συγγραφέας της σειράς, Brian Bendis, δεν έκρυψε τη λύπη του για τον θάνατο του Spiderman: «Δε θα σας πω ψέματα, αν και ντρέπομαι να το λέω δημόσια. Δάκρυα κυλούσαν από το πρόσωπό μου, ήμουν πολύ συγκινημένος όταν το έγραφα. Είναι ένας χαρακτήρας με τον οποίο έχω δεθεί για πολύ μεγάλο διάστημα και ήμουν σχεδόν αποκλειστικά υπεύθυνος γι’αυτόν. Σημαίνει πολλά για μένα», είπε.
Βέβαια, είναι γνωστό ότι στον κόσμο των κόμικς δεν είναι σπάνιο φαινόμενο η «ανάσταση» των νεκρών υπερηρώων, όμως ο θάνατος ενός τόσο δημοφιλούς χαρακτήρα είναι πάντα ένα σημαντικό γεγονός...

Από το http://www.indexonline.gr

Νέες εκδόσεις 78 - Τα Μεγάλα Σήριαλ 32


Τζούνιορ: Τα παιδικά χρόνια του Ντόναλντ - Ένας και μοναδικός

Το υπ' αριθμ. 32 τομάκι της σειράς κυκλοφόρησε για να μας χαρίσει και αυτό με την σειρά του πολλές ώρες ευχάριστης ανάγνωσης.
Περιέχει τις ιστορίες (όλες με πρωταγωνιστή τον μικρό Ντόναλντ):

Αιφνιδιαστική επιθεώρηση
Σκάψε για τον θησαυρό
H φανέλα του πρωταθλητή
To φάντασμα του σχολείου
H εισβολή των εξωγήινων ζαρζαβατικών
O μυστηριώδης συμμαθητής
O Σούπερ ξάδελφος
Ένα βάζο μπελάδες
Σε πρώτη προβολή
Ο δήμαρχος των παιδιών

Επίσης, περιέχει και ένα μικρό αφιέρωμα στον μικρό με τον τίτλο: Τζούνιορ Ντακ και Σια, Η συμμορία των Πέντε, με κάποια πολύ μικρά βιογραφικά για τους 5: Τζούνιορ Ντακ, Σπιν Σπον, Μπουμπού Μπο, Μπουλ Μπαμπούλ, Ρόζα Πονπόν και με επιπλέον αναφορές σε Παπιοχώρα, Δεσποινίς Καλλιγραφία και Γιαγιά Ντακ.

Εκδόσεις: Τερζόπουλος / Νέα Ακτίνα
Σελίδες: 260
Τιμή: 6,50€

Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2011

Κόμικς και Σινεμά 1 - Danger: Diabolik (1968)


Ιταλία 1968.Ο πασίγνωστος παραγωγός Dino De Laurentis και ο μετρ του ιταλικού τρόμου Μάριο Μπαβα μεταφέρουν στη μεγάλη οθόνη τις περιπέτειες του διάσημου ήρωα των fumetti, Diabolik, σε μια εντυπωσιακή –για τα ευρωπαϊκά κινηματογραφικά δεδομένα της εποχής– παραγωγή.
Ο ομώνυμος ρόλος ενσαρκώνεται άψογα από τον John Phillip Law (Barbarella, Death rides a horse) του οποίου η απόκοσμη, ανδρική ομορφιά και το λιπόσαρκο λυγερό σώμα του ταιριάζουν απόλυτα με το κόμικ προφίλ του Diabolik. Εξίσου ιδανικός, ο πάντα γοητευτικός, Μισέλ Πικολι στο ρόλο του αιωνίου αντιπάλου του, αστυνομικού επιθεωρητή Ginko (υπάρχει μια αμοιβαία αίσθηση σεβασμού ανάμεσα στους δυο άντρες), και η θε-σπέ-σια, super sexy Marisa Mell -ως παρτενέρ, συνεργάτης και έτερον ήμισυ του Diabolik.


Το μάλλον ισχνό σενάριο περιγράφει τα εξωφρενικά κατορθώματα του διασημότερου, ίσως, Ευρωπαίου κόμικ κλέφτη, και πώς αυτός καταφέρνει να διασύρει τις πολιτικές και αστυνομικές αρχές της πόλης του!



Αυτό που πραγματικά, όμως, κλέβει τη παράσταση είναι το ευφάνταστο οπτικό στυλιζάρισμα του μέγιστου Μάριο Μπαβα.
Η δαιδαλώδης σπηλιά-κρησφύγετο του Diabolik με τους υπέροχα φωτισμένους εσωτερικούς χώρους, το φουτουριστικό περιστρεφόμενο κρεβάτι και οι παράξενες χρωματικές αποχρώσεις, είναι απλά χάρμα οφθαλμών.



Το παζλ αυτής της φαντεζί απόλυτα 60΄s ταινίας συμπληρώνει με το καλύτερο τρόπο η έξοχη φωτογραφία (ο Μπαβα ξεκίνησε τη κινηματογραφική του καριέρα ως διευθυντής φωτογραφίας) και η παιχνιδιάρικη στιλάτη μουσική επένδυση του (ποιου άλλου;) Enio Morricone. Αναμφίβολα μια από τις καλύτερες μεταφορές κομικ στο σινεμά που απολαμβάνω ξανά και ξανά…




Κείμενο: Χρήστος Νάστος
Παρουσίαση: adamsjim
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...