Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2011

Επίκαιρες γελοιογραφίες 49: Πάαααρα πολύ πίσω...


Μιλάμε ότι ο άνθρωπος έχει όραμα...

Του Πέτρου Τσιολάκη
Δημοσιεύθηκε 11-8-2011 στην εφημερίδα ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ.

Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2011

Σαν σήμερα, πρωτοκυκλοφόρησε η Μαφάλντα!


«Χάρτινη» ηρωίδα, δημιούργημα του διακεκριμένου Αργεντινού κομίστα Κίνο (Quino). Οι ιστορίες της συνδυάζουν το χιούμορ και το κοινωνικό σχόλιο.
Η Μαφάλντα (Ματθίλδη στα ελληνικά) είναι ένα πεντάχρονο κοριτσάκι, με αντίληψη ενηλίκου. Είναι πολιτικοποιημένη και ανήκει στην αριστερά. Ενδιαφέρεται για τον άνθρωπο, την παγκόσμια ειρήνη και επαναστατεί για όλα τα στραβά που βλέπει γύρω της. Είναι πανέξυπνη, ευγενική, περίεργη και αμετανότητα απαισιόδοξη. Αγαπά την οικογένειά της, αλλά μισεί την σούπα. Λατρεύει τους Μπητλς και θέλει να γίνει διερμηνέας στον ΟΗΕ, όταν μεγαλώσει.
Το περιβάλλον που ζει και κινείται η ηρωίδα το αποτελούν οι γονείς της -δυό φυσιολογικοί και συνηθισμένοι άνθρωποι- ο αδελφός της Γκίγιε, που λατρεύει την σούπα και μια ομάδα φίλων τους: ο ονειροπόλος Φελίπε, ο φιλοχρήματος Μανολίτο, η υπολογίστρια Σουζανίτα, ο καλοκάγαθος Μιγκελίτο και η κοντούλα Λιμπερτάδ (Ελευθερία), έμμεσο σχόλιο του Κίνο για την πολιτική κατάσταση στην Αργεντινή την δεκαετία του εξήντα (αυταρχικό καθεστώς Περόν, Χούντα Βιδέλα).
Ο χαρακτήρας της Μαφάλντα πλάστηκε από τον Κίνο το 1962 για τις ανάγκες ενός διαφημιστικού κόμικς. Το όνομα της το δανείστηκε από ένα διήγημα του συμπατριώτη του συγγραφέα, Νταβίντ Βίνιας («Dar la Cara», 1962). Το σχέδιο, όμως, ναυάγησε.


Δύο χρόνια αργότερα ο Κίνο ξαναθυμήθηκε την Μαφάλντα και την μετέτρεψε σε ηρωίδα ενός κόμικς, που άρχισε να δημοσιεύεται από τις 29 Σεπτεμβρίου 1964 στο εβδομαδιαίο περιοδικό «Primera Plan» του φίλου του εκδότη Χουλιάν Ντελγάδο. Η σειρά άλλαξε πολλές φορές εκδοτικό μέσο και ολοκλήρωσε τον κύκλο της το 1973.
Στο διάστημα αυτό η ανθρωπότητα βίωσε την κορύφωση του Ψυχρού Πολέμου (Πόλεμος του Βιετνάμ κλπ), ενώ η επιστροφή του Περόν στην εξουσία και η Χούντα του στρατηγού Βιδέλα σηματοδότησαν τις εξελίξεις στην Αργεντινή. Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα δεν άφησε ανεπηρέαστη την Μαφάλντα.
Μετά το 1973, η Μαφάλντα εμφανίσθηκε κάποιες φορές σε ιστορίες του Κίνο, κυρίως για την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τρία χρόνια αργότερα πόζαρε σε αφίσα της UNICEF, για την Συνθήκη των Δικαιωμάτων του Παιδιού.

Η Μαφάλντα πέρασε και στην κινούμενη εικόνα, παρά την αντίδραση του δημιουργού της. Το 1972 ο Αργεντίνος σκηνοθέτης Ντάριο Μάγιο και το 1993 κουβανός συνάδελφός του Χουάν Παδρόν μετέφεραν τις ιστορίες της στην μικρή οθόνη. Το 1982 η Μαφάλντα έκανε την κινηματογραφική της εμφάνιση στην ταινία, που σκηνοθέτησε ο αργεντίνος Κάρλος Μάρκες.
Η Μαφάλντα υπήρξε και είναι ακόμη δημοφιλής στην Ευρώπη και την Λατινική Αμερική. Στην Βόρεια Αμερική δεν γνώρισε ανάλογη επιτυχία, επειδή εκεί βασίλευε ο Τσάρλι Μπράουν των Peanuts, ένα ήρωας με ομοιότητες, αλλά χωρίς το πολιτικό υπόβαθρο της Μαφάλντα. Στα ελληνικά οι ιστορίες της κυκλοφορούν από τις εκδόσεις «Μέδουσα».

http://syllektiko-pazari.blogspot.com

Εμείς προτείνουμε... 40 - Τα Άλογα του Ουρανού


Συγγραφέας: Kay Gavriel Guy
Μετάφραση: Ιωάννα Ζαπάντη
Σχήμα: 14 x 23
Σελίδες: 608
ISBN: 978-960-497-041-4
Ημερομηνία Εκδοσης: 20/4/2011
Τιμή: €18,90
Εκδόσεις: Anubis

Ο κόσμος μπορεί να σου φέρει δηλητήριο μέσα σε πετραδοστόλιστο τάσι ή να σου χαρίσει απροσδόκητα δώρα. Μερικές φορές δεν ξέρεις τι απ' τα δυο ισχύει.

Ο Σεν Τάι, γιος του ξακουστού στρατηγού Σεν Γκάο, έχει περάσει τα τελευταία δύο χρόνια στη λίμνη της Κουάλα Νορ. Εκεί δόθηκε η τελευταία μεγάλη μάχη ανάμεσα στο Κιτάι και το Ταγκούρ, και αναρίθμητοι νεκροί κείτονται ακόμα στις όχθες της. Για να τιμήσει τη μνήμη του πατέρα του, ο Τάι περνάει την επίσημη περίοδο πένθους προσπαθώντας να θάψει όσο περισσότερους νεκρούς πολεμιστές μπορεί και από τις δύο παρατάξεις. Τις νύχτες μπορεί να ακούσει τα φαντάσματα της Κουάλα Νορ να θρηνούν, και όταν κάποια από τις φωνές παύει, ο Τάι ξέρει ότι ανήκε σε κάποιον που ο ίδιος βοήθησε να αναπαυτεί.

Ένα ανοιξιάτικο πρωινό ο Τάι μαθαίνει ότι υπάρχουν δυνάμεις που έχουν προσέξει το έργο του. Η Πριγκίπισσα του Λευκού Νεφρίτη Τσενγκ-γουάν, δέκατη έβδομη κόρη του Αυτοκράτορα του Κιτάι και σύζυγος του Λέοντα του Ταγκούρ, του προσφέρει διακόσια πενήντα σαρντιανά άλογα ως βασιλική αναγνώριση για το θάρρος και την ευσέβειά του και για την τιμή που έκανε στους νεκρούς της Κουάλα Νορ.

Δίνεις σε κάποιον ένα σαρντιανό άλογο για να τον ανταμείψεις αδρά. Του δίνεις τέσσερα ή πέντε από αυτά τα έξοχα ζώα για να τον αναδείξεις ανάμεσα στους συντρόφους του, να τον προωθήσεις σε υψηλό βαθμό - και να του χαρίσεις τη ζήλια, πιθανότατα θανάσιμη, εκείνων που ιππεύουν τα μικρότερα άλογα της στέπας. Διακόσια πενήντα από τα αποκαλούμενα Άλογα του Ουρανού είναι ένα αδιανόητο δώρο - αντάξιο ίσως μόνο ενός αυτοκράτορα.

Η ζωή του Τάι έχει αλλάξει πλέον ριζικά. Αν θέλει να παραμείνει ζωντανός, θα πρέπει να επιστρέψει στην πρωτεύουσα και τις θανάσιμες διαπλοκές της Αυλής. Ανάμεσα σε πληρωμένους δολοφόνους, ζηλόφθονους στρατηγούς και παλιούς εχθρούς, κάθε του βήμα μπορεί να είναι το τελευταίο...

Εμπνευσμένη από την Κίνα της Δυναστείας Τανγκ του δέκατου όγδοου αιώνα, η μαγική πένα του Guy Gavriel Kay περιγράφει μια μοναδική ιστορία για τα μονοπάτια της μοίρας και τις επιλογές της ελεύθερης βούλησης.

Επίκαιρες γελοιογραφίες 48: Προσοχή στους δημοσίους υπαλλήλους!


Το χειρότερο γι' αυτή την κοινωνία δεν είναι τα σκληρά οικονομικά μέτρα...
Το χειρότερο απ' όλα είναι ότι την εποχή των... χοντρών αγελάδων έχασε τους συνεκτικούς δεσμούς της... Και οι λύκοι, σήμερα, μπορούν να χτυπήσουν πιο εύκολα αφού υπάρχουν πολλά ζώα μακριά από το κοπάδι...

Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011

Η Αθήνα που πέρασε, σε σκίτσα


Έκθεση του Γιώργου Ψαρρόπουλου
στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών


«Σκίτσα της Αθήνας που πέρασε» είναι ο τίτλος της έκθεσης του Γιώργου Ψαρρόπουλου που θα εγκαινιασθεί στις 5 Οκτωβρίου στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών - Ίδρυμα Βούρου - Ευταξία. Πρόκειται για μνημεία και τοπία της Αθήνας του πρόσφατου παρελθόντος, που αποδίδονται σχεδιαστικά θυμίζοντας δρόμους και γειτονιές που σήμερα έχουν αλλάξει και άλλες που συνεχίζουν να αντιστέκονται στη φθορά του χρόνου.

Μέσα από το έργο του σκιτσογράφου απεικονίζονται οδοί και γειτονιές, όπως η οδός Αιόλου γύρω από την εκκλησία της Αγ. Ειρήνης, η οδός Αθηνάς του 1902 και του 1910, που φαίνεται να έχουν υποστεί τις μικρότερες αλλαγές, ενώ η οδός Ερμού του 1910 και η πλατεία Συντάγματος του 1932 έχουν δεχθεί ανεπανόρθωτα πλήγματα από τη μανία της κατεδάφισης του νεοελληνικού βαρβαρισμού.

Επισημαίνονται εξάλλου αλλαγές που ανέδειξαν τα μνημεία, όπως η οδός Θέσπιδος (γύρω από τη Ρωμαϊκή Αγορά) και συνέβαλαν στην οικοδόμηση του προσώπου της νεότερης Ελλάδος με κορυφαίο παράδειγμα την ανέγερση του ξενοδοχείου Χίλτον στη θέση των πρόχειρων παραπηγμάτων της άλλοτε προσφυγικής γειτονιάς.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα πορτρέτα των δύο ελλήνων λογοτεχνών που τιμήθηκαν με Νομπέλ, Γεωργίου Σεφέρη και Οδυσσέα Ελύτη, καθώς και άλλων μεγάλων ποιητών όπως του Κωστή Παλαμά, αλλά και τα πορτρέτα γνωστών ηθοποιών που τίμησαν το ελληνικό θέατρο του 20ού αιώνα, όπως ο Βασίλης Αυλωνίτης, η Γεωργία Βασιλειάδου, ο Κώστας Χατζηχρήστος, ο Αλέκος Αλεξανδράκης, η Τζένη Καρέζη και πολλοί άλλοι. Μία ακόμη κατηγορία πορτρέτων εξάλλου είναι αυτά των ποδοσφαιριστών - πρωταγωνιστών της εποχής του Γουέμπλεϊ και άλλων.

Πού και Πότε
Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών - Ιδρυμα Βούρου - Ευταξία (Ιω. Παπαρρηγοπούλου 7, πλατεία Κλαυθμώνος, τηλ. 210 3231397).
Διάρκεια: 5-31 Οκτωβρίου.

http://www.tovima.gr

Έφυγε για το μεγάλο ταξίδι ο Σέρτζιο Μπονέλι


Ο Sergio Bonelli γεννήθηκε στο Μιλάνο, στις 2 Δεκεμβρίου του 1932. Ήταν ένας από τους κορυφαίους Ιταλούς συγγραφείς και εκδότες βιβλίων κόμικς.
Ήταν γιος του Gian Luigi Bonelli, δημιουργού του κόμικ χαρακτήρα Tex Willer και πολλών άλλων ιταλικών κόμικς. Για να καταφέρει να ξεχωρίσει δίπλα στον πατέρα του, άρχισε από νωρίς να γράφει σενάρια, συνήθως με το ψευδώνυμο Guido Nolitta. Έκανε το ντεμπούτο του ως σεναριογράφος το 1957, με τη μετάφραση στα ιταλικά της ισπανικής σειράς "Verdugo Ranch", για την οποία έγραψε και το τελικό επεισόδιο (σε σχέδιο Franco Bignotti). Το 1958 δημιούργησε το πρώτο δικό του χαρακτήρα, το "Un ragazzo nel Far West" («Ένα αγόρι στο Φαρ-Ουέστ»), σε συνεργασία με τον Franco Bignotti. Στα τέλη του 1950 και στις αρχές της δεκαετίας του 1960 έγραψε διάφορα επεισόδια του "Little Ranger".
Το 1960 έγραψε το "Il Giudice Bean", μια μίνι-σειρά έξι περιπετειών, σε συνεργασία με τον Sergio Tarquinio. Την ίδια χρονιά γνώρισε τον εικονογράφο Gallieno Ferri με τον οποίο δημιούργησε το Zagor το 1961. Ο Bonelli έγραψε σχεδόν όλες τις ιστορίες του Zagor μέχρι το 1980 (τεύχος 182). Το 1975 δημιούργησε τη σειρά Mister No.
Το 1977 ο Bonelli έγραψε το σενάριο του βιβλίου L'Uomo del Texas (σχέδιο Galleppini Aurelio). Έγραψε επίσης πολλές ιστορίες του Tex Willer, ξεκινώντας με το τεύχος #183 στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Το 1990 δημιούργησε τη μίνι-σειρά του River Bill (με σχέδια του Francesco Gamba).
Διετέλεσε πρόεδρος της "Sergio Bonelli Editore" (παλαιότερα γνωστή ως "CEPIM"), μίας από τις σημαντικότερες εκδοτικές εταιρείες comics της Ιταλίας (στους εκδοθέντες τίτλους περιλαμβάνονται οι Tex, Dylan Dog, Mister No, Zagor, Martin Mystere, Nathan Never, Brendon, Dampyr, Brad Barron, Cassidy, Mark, Nick Raider, Jonathan Steele, Napoleone και πολλά άλλα).
Ο Sergio Bonelli απεβίωσε στη Monza, στις 26 Σεπτεμβρίου 2011, μετά από σύντομη ασθένεια...

Πλαφουτζής Παναγιώτης για το http://www.mikrosserifis.blogspot.com/

Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2011

Ξεπούλησαν και τα 52 #1 της DC!


Με βάση τα στοιχεία της Diamond Comic Distributors, η DC Entertainment εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία, και οι 52 νέοι τίτλοι της DC είναι sold out, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμη. Επακόλουθο αυτού, είναι να υπάρξουν ανατυπώσεις (second printings) και για όσους τίτλους δεν είχε ανακοινωθεί κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής.

Συγκεκριμένα η εντυπωσιακή πορεία πωλήσεων των DC COMICS-THE NEW 52, έχει -μέχρι στιγμής- ως εξής:

- Τα ACTION COMICS #1 και BATGIRL #1 βρίσκονται στην τρίτη έκδοσή τους, ενώ το JUSTICE LEAGUE (bestselling comic για τη χρονιά που διανύουμε), βρίσκεται ήδη στην τέταρτη έκδοσή του.

- Το AQUAMAN #1 είναι ο ενδέκατος τίτλος που ξεπερνά τις 100.000 πωλήσεις. Τα άλλα 10 #1 που προηγήθηκαν ήταν τα ACTION COMICS, BATGIRL, BATMAN, BATMAN AND ROBIN, BATMAN: THE DARK KNIGHT, DETECTIVE COMICS, THE FLASH, GREEN LANTERN, JUSTICE LEAGUE και SUPERMAN.

- Το BATMAN # 1, μαζί με το JUSTICE LEAGUE # 1 και ACTION COMICS # 1 ξεπέρασαν σε πωλήσεις τις 200.000 αντίτυπα.

Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου για το http://www.comicdom.gr/

Εμείς προτείνουμε... 39 - Ζ Παγκόσμιος Πόλεμος (Λογοτεχνία φαντασίας και τρόμου)


Συγγραφέας: Max Brooks
Μετάφραση: Βασίλης Αθανασιάδης
Σχήμα: 14 x 20,5
Σελίδες: 448
ISBN: 978-960-497-049-0
Ημερομηνία Εκδοσης: 23/5/2011
Τιμή: €16,90
Εκδόσεις: Anubis

Ξεκίνησε με φήμες από την Κίνα για την εξάπλωση άλλης μιας επιδημίας. Ύστερα τα κρούσματα άρχισαν να αυξάνονται και αυτό που φάνηκε αρχικά ως ξέσπασμα εγκληματικής δραστηριότητας, ή ίσως και η αρχή μιας επανάστασης, σύντομα αποδείχθηκε πως ήταν κάτι πολύ, πολύ χειρότερο. Αντιμέτωπη με μια άνου, σαρκοβόρα ορδή, η ανθρωπότητα αναγκάστηκε να ασπαστεί τη λογική της παγκόσμιας διακυβέρνησης και να αποδεχτεί γεγονότα που απείλησαν τόσο την πνευματική μας υγεία όσο και το ίδιο το μέλλον μας στον πλανήτη Γη.

Βασισμένο σε εκτενείς συνεντεύξεις με επιζώντες και σημαντικά πρόσωπα της δεκάχρονης, κυριολεκτικά παγκόσμιας σύγκρουσης, το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας είναι το μοναδικό μέχρι στιγμής χρονικό αυτής της τρομακτικής περιόδου. Από το διαβόητο πλέον χωριό του Νέου Ντατσάνγκ στη Συνομοσπονδία της Κίνας ως τη Μάχη του Γιόνκερς στις ΗΠΑ και από το Σχέδιο Ρέντεκερ των Ηνωμένων Πολιτειών της Νότιας Αφρικής ως τη Σύνοδο της Χονολουλού, ο Max Brooks συλλέγει μοναδικές προσωπικές μαρτυρίες ανά τον κόσμο και μας αποκαλύπτει το μέγεθος και τη φρίκη του Ζ Παγκοσμίου Πολέμου.

Μαρτυρίες από τον Ζ Παγκόσμιο Πόλεμο

Βρήκα τον «Ασθενή Μηδέν» πίσω από την κλειδωμένη πόρτα ενός εγκαταλειμμένου σπιτιού. Ήταν δώδεκα ετών. Στριφογύριζε σαν ζώο κι από το φιμωμένο του στόμα έβγαιναν πνιχτά μουγκρητά. Η επιδερμίδα του ήταν κρύα και γκρίζα. Δεν μπορούσα να βρω ούτε χτύπους καρδιάς ούτε σφυγμό...
Κουάνγκ Τσινγκσού, Συνομοσπονδία της Κίνας

«Σοκ και δέος»; Τι γίνεται όταν δεν μπορείς να προκαλέσεις στον εχθρό ούτε σοκ ούτε δέος; Όταν κάτι τέτοιο είναι βιολογικά αδύνατο; Αυτό συνέβη εκείνη τη μέρα έξω από τη Νέα Υόρκη, αυτό ήταν που παραλίγο να μας στοιχίσει τον πόλεμο. Δε φοβούνται! Ό,τι κι αν κάνουμε, όσους κι αν σκοτώσουμε, δεν πρόκειται να φοβηθούν ποτέ!
Τοντ Γουέινιο, βετεράνος στρατιώτης των ΗΠΑ

Διακόσια εκατομμύρια ζόμπι. Ποιος μπορεί να συλλάβει αυτό τον αριθμό, πόσο μάλλον να τον πολεμήσει; Για πρώτη φορά στην ιστορία αντιμετωπίζαμε έναν εχθρό που έκανε πράγματι ολοκληρωτικό πόλεμο. Δε θα διαπραγματεύονταν, δε θα παραδίδονταν ποτέ. Θα πολεμούσαν ως το τέλος, διότι ο καθένας τους ήταν ολοκληρωτικά αφιερωμένος στην καταβρόχθιση και του τελευταίου ίχνους ζωής πάνω στη Γη.
Στρατηγός Ντ'Αμπρόσια, Επικεφαλής Συμμαχικών Δυνάμεων, Ευρώπη

Σινεμά και DVD 37 - Johnny English, Η Επιστροφή / Johnny English Reborn (2011)


Είδος: Κωμωδία
Διάρκεια: 101'
Γλώσσα: Αγγλικά
Χώρα: Η.Π.Α., Γαλλία, Αγγλία
Σκηνοθεσία: Oliver Parker
Σενάριο: William Davies, Hamish McColl, Neal Purvis (χαρακτήρες), Robert Wade (χαρακτήρες)
Cast: Rowan Atkinson (Johnny English), Dominic West (Simon Ambrose), Gillian Anderson (MI7 πράκτορας Pamela Thornton), Rosamund Pike (Kate Sumner), Richard Schiff (πράκτορας Fisher)


Ο θεός-να-τον-κάνει ειδικός πράκτορας Johnny English (Rowan Atkinson) εξασκεί τις μοναδικές του δεξιότητες κάπου στην Ασία. Δεν αργεί όμως η στιγμή που θα πρέπει να αποδείξει και πάλι πως επάξια βρίσκεται στην υπηρεσία της Βασίλισσας. Αυτή τη φορά το καθήκον τον καλεί να ματαιώσει τα σχέδια ενός παγκόσμιου δικτύου εκτελεστών που θέλουν τη δολοφονία του Κινέζου ηγέτη, γεγονός που θα προκαλούσε χάος σε διεθνές επίπεδο. Ο παντελώς ανορθόδοξος πράκτορας θα πρέπει να εξοπλιστεί -όπως πάντα- με τα τελευταίας τεχνολογίας gadgets προκειμένου να καταφέρει ένα αποφασιστικό χτύπημα σε αυτή την παγκόσμια συνομωσία όπου εμπλέκει από την CIA και την KGB μέχρι -τι παράξενο!- και τη δική του υπηρεσία, την MI-7. Περιττό να πούμε ότι η προστασία όλων μας βρίσκεται στα χέρια του!


Ο 'Mr.Bean' Rowan Atkinson επιστρέφει στο ρόλου του... παλαβού πράκτορα, Johnny English, στοχεύοντας στην επανάληψη της επιτυχίας του 2003. Στο πλευρό του βρίσκεται μία στρατιά από... επίλεκτα ονόματα, όπως οι ψημένοι στα πρακτοριλίκια Pierce Brosnan, Rosamund Pike, Gillian Anderson, καθώς και άλλοι -παλιοί και νέοι- σαν τους Tasha de Vasconceros, Ben Miller και Dominic West. Η σκηνοθετική καθοδήγηση αλλάζει χέρια, με τον Oliver Parker (από το απογοητευτικό «Dorian Gray») να διαδέχεται τον Peter Howitt. Αυτό που σίγουρα πάντως παραμένει αμετάβλητο στο «Johnny English Reborn» είναι οι ατελείωτες γκάφες που θα ντυθούν από την ξεκαρδιστική εκφραστική παλέτα του Atkinson.

Το είδος της κατασκοπικής παρωδίας δεν αναγεννάται με τη δεύτερη περιπέτεια του Ρόουαν Άτκινσον-Johnny English, αλλά τουλάχιστον αποκτά μια διασκεδαστική προσθήκη... Η επιστροφή του Ρόουαν Άτκινσον στον ρόλο του ατρόμητου μεν, ιδιόρρυθμου και ατζαμή δε Βρετανού κατασκόπου Johnny English που πρωτογνωρίσαμε πριν οκτώ χρόνια είναι γεγονός!

Δείτε το ξεκαρδιστικό trailer



Μέρος του κειμένου προέρχεται από τα:
http://www.cinemanews.gr
http://www.otenet.gr

Με το Μ...πενάκι των γελοιογράφων στο Μπενάκη!


"Με το Μ...πενάκι των γελοιογράφων", αυτός είναι ο τίτλος της έκθεσης που παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη στο αίθριο του Κτηρίου της οδού Πειραιώς από τις 21 Σεπτεμβρίου.
Πρόκειται για μια εικαστική και χιουμοριστική παρέμβαση στο προαύλιο χώρο του Μουσείου που οργανώνεται για πρώτη φορά.
Στην έκθεση παρουσιάζονται γελοιογραφίες επικαιρότητας από 24 δημιουργούς τυπωμένες πάνω σε μουσαμάδες προσαρμοσμένους σε ειδικούς ορθοστάτες. Πιο αναλυτικά θα πάρουν μέρος οι: Βλάχος Κώστας, Γεωργοπάλης Δημήτρης (εφημ. Realnews), Γρηγοριάδης Κώστας (εφημ. Ριζοσπάστης), Ζάχαρης Πάνος/ Πάνος (εφημ. Το ποντίκι), Ζερβός Πέτρο ς (εφημ. Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία), Καλαιτζής Γιάννης (εφημ. Ελευθεροτυπία), Κουντούρης Μιχάλης (εφημ. Ελεύθερος Τύπος), Κυριακόπουλος Γιάννης /ΚΥΡ (εφημ. Το Βήμα), Μακρής Ηλίας (εφημ. Η Καθημερινή), Μαραγκός Πάνος (εφημ. Έθνος), Μητρόπουλος Βασίλης/ BAS, Μητρόπουλος Κώστας (εφημ. Τα Νέα), Ξένου Εφη (εφημ. Τα Νέα), Παπαγεωργίου Βασίλης (εφημ. Ριζοσπάστης), Παυλίδης Βαγγέλης, Πετρουλάκης Ανδρέας (εφημ. Η Καθημερινή), Σχοινά Κατερίνα, SOLOUP (εφημ. Το ποντίκι), Σταυρόπουλος Στάθης/Στάθης (εφημ. Ελευθεροτυπία), Ταμπακέας Ηλίας (εφημ. Ελευθεροτυπία), Χαντζόπουλος Δημήτρης (εφημ. Τα Νέα), Μήλας Παναγιώτης, Δερβενιώτης Σπύρος (εφημ.free Sunday) και Τζαμπούρα Μαρία (εφημ. Πρώτο Θέμα).
Στο πωλητήριο, κατά την διάρκεια της έκθεσης θα διατίθενται και πρόσφατες εκδόσεις άλμπουμ των γελοιογράφων που συμμετέχουν στην έκθεση.
Την Κυριακή 2 Οκτωβρίου, από τις 10:30 έως τις 13:30, οι γελοιογράφοι θα παραβρίσκονται στο αίθριο του Κτηρίου της οδού Πειραιώς, για να γνωρίσουν τους επισκέπτες της τελευταίας μέρας της έκθεσης, να συζητήσουν μαζί τους και να σκιτσάρουν επιτόπου, μεμονωμένα ή ομαδικά.

INFO:
ΕΓΚΑΙΝΙΑ: ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011, 20.00
ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011 – 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011
ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ – ΚΤΗΡΙΟ ΟΔΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2011

Επίκαιρες γελοιογραφίες 47: Οι μετατάξεις...


Πρέπει να είμαστε έτοιμοι για το τι θα αντιμετωπίζουμε πλέον στο δημόσιο...

Ο Διονύσης Σαββόπουλος στο Ηρώδειο


Ο Διονύσης Σαββόπουλος τραγούδησε με τα παιδιά για τα παιδιά, στο Ηρώδειο

Πάνω σ΄ ένα τροχήλατο καράβι, πλημμυρισμένο από τα χαμόγελα των λιλιπούτειων επιβατών του, αλλά και των πολύχρωμων λουλουδιών που το στόλιζαν, ο Διονύσης Σαββόπουλος - οδηγός του εντυπωσιακού και ειδικά κατασκευασμένου μεταφορικού μέσου, επέλεξε να κλείσει τη χθεσινή του συναυλία στο Ηρώδειο, προκαλώντας το θερμό χειροκρότημα του πολυπληθούς κοινού.
Με τις μοναδικές του δημιουργίες, αλλά και την εξαιρετική μουσική απόδοση δύο έργων του Αριστοφάνη, ο γνωστός μουσικοσυνθέτης κέρδισε το κοινό του Ηρωδείου, που είχε κατακλύσει το ρωμαϊκό θέατρο και απόλαυσε την αφιερωμένη στα παιδιά, μαγική μουσική βραδιά.
Μεγάλοι πρωταγωνιστές ήταν τα παιδιά-μαθητές της Αρσακείου, τα οποία απέσπασαν το πιο δυνατό χειροκρότημα και συμμετείχαν με το χορό και το τραγούδι τους σε όλη τη διάρκεια της παράστασης. Φορώντας τις παραδοσιακές μπλε ποδιές των σχολείων, οι μαθητές τραγουδούσαν, χόρευαν και συμμετείχαν στα πληθωρικά... σαββοπουλικά δρώμενα, υπό τις οδηγίες τις καθηγήτριάς τους Χριστίνας Βαρσάμη. Χαρακτηριστικές στιγμές της παράστασης ήταν όταν ο Διονύσης Σαββόπουλος τραγούδησε με έναν νεαρό μαθητή και χόρεψε βαλς με μία μικρή «επίδοξη» χορεύτρια.
Σημαντική ήταν και η συμβολή των νεαρών «κανταδόρων» της παράστασης, Ρωξάνης Γαρεφαλλάκη, Άσπας Θεοφίλου, Βασιλικής Καρακώστα, Άλκη Κωνσταντόπουλου, Πάνου Μουζουράκη και Γιώργου Μυλωνά, οι οποίοι τραγούδησαν πλάι στον καταξιωμένο συνθέτη.


Η παράσταση χωριζόταν σε δύο μέρη, το πρώτο περιελάμβανε τη γνωστή κωμωδία του Αριστοφάνη «Αχαρνείς» και χορικά από την τελευταία σωζόμενη κωμωδία του, τον «Πλούτο», ενώ το δεύτερο μέρος ήταν ένα μουσικό πρόγραμμα από γνωστές δημιουργίες του Διονύση Σαββόπουλου.
Η ολιγόωρη καθυστέρηση στην έναρξη του προγράμματος, δεν πτόησε το κοινό που είχε γεμίσει το θέατρο και απόλαυσε τον Διονύση Σαββόπουλο, σε «μεγάλη φόρμα», όπως χαρακτηριστικά έλεγαν πολλοί θεατές. Ο ίδιος αφιέρωσε τους Αχαρνείς στους καλλιτέχνες οι οποίοι είχαν συμμετάσχει στην πρώτη παράσταση του έργου, το 1976, τους αξέχαστους Νίκο Παπάζογλου και Μανώλη Ρασούλη, αλλά και τη Μελίνα Τανάγρη, τον Σάκη Μπουλά, τον Νίκο Ζιώγαλα, τον Πάνο Κατσιμίχα και τον Ηλία Λιούγκο.
Το ίδιο ένθερμο κοινό τραγούδησε με την καρδιά του γνωστά τραγούδια του δημιουργού, στο δεύτερο μέρος της συναυλίας, όπως τη «Συννεφούλα», το «Ας κρατήσουν οι χοροί», το «Άγγελος- Εξάγγελος» κ.α.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε από την Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία της Αρσακείου, με σκοπό τη διάθεση των εσόδων υπέρ του Ταμείου Υποτροφιών του ιστορικού εκπαιδευτικού οργανισμού. «Τέτοιου είδους εκδηλώσεις, αποτελούν μία ευαισθησία παιδευτική που τονώνει τις αντοχές του λαού, σε τόσο δύσκολους καιρούς που περνάμε», είπε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, Γεώργιος Μπαμπινιώτης, χαιρετίζοντας τη βραδιά.


Κείμενο: www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτογραφίες: http://www.protagon.gr

Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2011

Εμείς προτείνουμε... 38 - Παιδική Εγκυκλοπαίδεια Στρατίκη


ISBN: 960-327-048-2
Ιστορία, ταξίδι στο παρελθόν

Μία εγκυκλοπαίδεια για τους μαθητές του Δημοτικού που βασίζεται στην πλούσια και φανταστική εικονογράφηση και στη μοντέρνα παιδαγωγική διδασκαλία. Κείμενο απλό, κατανοητό, ευχάριστο. Κάθε τόμος περιέχει από μία έως δύο μεγάλες πτυσόμενες αφίσες, φαντασμαγορικούς πίνακες ζωγραφικής.
Τιμή για κάθε τόμο 10,50 ή 11,50 ευρώ με ΦΠΑ.
Τόμοι: 12, Σχήμα: 23x28 εκ., 52 ή 100 σελίδες, Εξώφυλλο: σκληρό χαρτόνι.
Εκδόσεις: Στρατίκη


ISBN: 960-327-045-8
Εφευρέσεις, βήματα της ανθρώπινης προόδου


ISBN: 960-327-019-9
Το ανθρώπινο σώμα και τα μυστικά του


ISBN: 960-327-046-6
Ζώα του χωριού και της πόλης


ISBN: 960-327-020-2
Ταξίδια στις χώρες του κόσμου


ISBN: 960-327-021-0
Οι καλοί τρόποι για τα μικρά παιδιά


ISBN: 960-327-009-1
Ο ουρανός και τα μακρινά αστέρια


ISBN: 960-327-008-3
Η θάλασσα, το γαλάζιο της Γης


ISBN: 960-327-000-8
Τα φυτά, το πράσινο της Γης


ISBN: 960-327-001-6
Τα ζώα και το περιβάλλον τους


ISBN: 960-327-007-5
Η Γη, ο ζωντανός πλανήτης


ISBN: 960-327-002-4
Δεινόσαυροι, γίγαντες από το παρελθόν

Η... βιβλιογραφία των κόμικς 12 - Πρώτος Κατάλογος Ελληνικών Εκδόσεων Κόμικς


Από το 1939 έως το 2010
Ο Πρώτος Κατάλογος Ελληνικών Εκδόσεων Κόμικς από τις εκδόσεις Esperos Comics καταγραφεί και τεκμηριώνει λεπτομερώς όλα τα έντυπα με κόμικς που εκδόθηκαν στην Ελλάδα από το 1939 έως και το 2010 και είναι αυτό ακριβώς που υπόσχεται ο τίτλος του. Ένα εντυπωσιακό πανόραμα 2010 τίτλων, χρήσιμο για κάθε ενδιαφερόμενο - από τον επιστήμονα μελετητή, μέχρι τον καταρτισμένο «κομιξάκια». Οι τίτλοι που καταχωρούνται στις 512 σελίδες του βιβλίου, αφορούν εκδόσεις με πάνω από 50% του περιεχομένου σε κόμικς. Αυτό τον όρο, άλλωστε, έθεσαν εξαρχής όσοι ερευνητές (με όλη τη σημασία της λέξης) συμμετείχαν στη δημιουργία του βιβλίου. Εκτός από τις επίσημες εκδόσεις, ανθολογούνται επίσης ένθετα και διαφημιστικά των κόμικς, χωρίς να παραλείπονται οι αυτοεκδόσεις (φανζίν και όχι μόνο), έντυπα γνωστά με πλατιά διάδοση, έντυπα άγνωστα, που ακόμα και οι μυημένοι ακούνε για πρώτη φορά.

Στον Πρώτο Κατάλογο Ελληνικών Εκδόσεων Κόμικς κάθε τίτλος συνοδεύεται από το εξώφυλλο του 1ου τεύχους. Όπου κάτι τέτοιο δεν στάθηκε δυνατό, επιλέχθηκε το πλησιέστερο στο Νο 1. Στην παρέλαση των τίτλων σημαιοφόρος είναι το Περιοδικό μας. Η πρώτη, ιστορικά, έκδοση κόμικς που εικονογραφούσε εξ ολοκλήρου ένας μόνο σχεδιαστής, ο ακάματος (και «χαμαιλέοντας» στο στιλ) Νίκος Καστανάκης. Ακολουθούν το Ταμ-Ταμ και ο Μπιμπίκος, που είναι οι παλαιότερες μετά το Περιοδικό μας εκδόσεις, για να πάρουν σειρά εκατοντάδες άλλοι τίτλοι. Σίγουρα, κάποιοι από αυτούς θα ανακαλέσουν αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας. Άλλοι, θα μιλήσουν στο - ενήλικο, πλέον – πάθος του αναγνώστη. Οι περισσότεροι, πάντως, θα προσθέσουν πολύτιμες ψηφίδες στις ελλιπείς μας γνώσεις για το ελληνικό εκδοτικό σύμπαν.
Προλογίζει ο δημοσιογράφος Άρης Μαλανδράκης.

Εκδοτική: ESPEROS COMICS
Είδος εντύπου: Άλμπουμ με μαλακό εξώφυλλο (Εκδόθηκαν και 60 συλλεκτικά αντίτυπα με σκληρό εξώφυλλο)
Μέγεθος: 17.0 x 24.0
Σελίδες: 516
Χρώμα: Έγχρωμο (ΕΓΧ)
Επιμέλεια: Γιώργος Γεωργέλος
ISBN: 978-90-73808-00-3
Κυκλοφόρησε: Αύγουστος 2011
Ονομαστική τιμή: 42,00 €

Εμείς προτείνουμε... 37 - Το Τραγούδι του Κυνηγού (Λογοτεχνία Φαντασίας)


Συγγραφέας: Tad Williams
Μετάφραση: Παρασκευή Αυγουστίνου
Σχήμα: 14 x 20,5
Σελίδες: 448
ISBN: 978-960-306-659-0
Τιμή: €19,90
Εκδόσεις: Anubis

Ο Φρίτι είναι ένας νεαρός γάτος με ακόρεστη περιέργεια και απαράμιλλο κουράγιο. Όταν η παιδική του φίλη χάνεται, ο Φρίτι αποφασίζει να τη σώσει δίχως να λογαριάσει στιγμή τους κινδύνους. Ο ίδιος νιώθει γεννημένος κυνηγός σε έναν κόσμο γεμάτο ήρωες και κακούς, που τον διαφεντεύουν πανίσχυροι γατοθεοί και παράξενα, άτριχα, δίποδα πλάσματα.
Αλλά η πορεία του θα τον οδηγήσει κατευθείαν στη γατοκόλαση και ακόμη πιο πέρα...

«Απεικονίζοντας με μεγάλη φαντασία έναν ολόκληρο κόσμο όπου τα ζώα έχουν αναπτύξει οργανωμένες κοινωνίες, το μυθιστόρημα του Tad Williams θα γοητεύσει όσους αγαπούν τις γάτες».
- Publishers Weekly

«Οι θιασώτες της λογοτεχνίας του φανταστικού θα λατρέψουν τον Φρίτι και τους συντρόφους του».
- School Library Journal

Επίκαιρες γελοιογραφίες 46: Η... μεταμφίεση!


Γιαούρτια
Του Πάνου Τσιολάκη
Δημοσιεύθηκε στις 24/03/2011 στην εφημερίδα ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ

Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2011

Ας θυμηθούμε... 11 - Μάπετ Σόου / The Muppet Show


Το Μάπετ Σόου (The Muppet Show), ήταν τηλεοπτική σειρά στην οποία εμφανιζόταν ένας θίασος από μαριονέτες, τα Μάπετς, τις οποίες χειριζόντουσαν μαριονετίστες. Η σειρά δημιουργήθηκε από τον γνωστό μαριονετίστα και τηλεοπτικό παραγωγό Τζιμ Χένσον (Jim Henson), ο οποίος μαζί με την ομάδα του υπέγραφαν και την παραγωγή της. Τα επεισόδια του Μάπετ Σώου εμφανίστηκαν σε διάφορα Αμερικάνικα κανάλια την περίοδο μεταξύ 1976 και 1981. Κάθε επεισόδιο λαμβάνει χώρα στο "θέατρο των Μάπετς" όπου υποθετικά δίνουν την παράσταση τους τα Μάπετς και ο θεατής του επεισοδίου παρακολουθεί τα δρώμενα της σκηνής καθώς και των παρασκηνίων. Επίσης, σε κάθε επεισόδιο εμφανίζεται ένας άνθρωπος ως καλεσμένος ο οποίος παίζει ή και τραγουδάει μαζί με τις μαριονέτες σε σκετς. Το Μάπετ Σώου έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές και εμφανίστηκαν μεγάλοι αστέρες του κινηματογράφου, της τηλεόρασης και της μουσικής σκηνής ως καλεσμένοι.


Μέσα από την φαντασία του δημιουργού του «Muppet Show», Jim Henson (24 Σεπτεμβρίου 1936 – 16 Μαΐου 1990), ξεπήδησε μια παρέα από πάνινες κούκλες που, με αρχηγό τον βάτραχο Kermit, προσπαθούσαν να "ανεβάσουν" μια επιθεώρηση με τραγούδια και θεατρικά σκετσάκια. Παράλληλα, σκηνές από τα παρασκήνια με την προσπάθεια του Kermit να οργανώσει την όλη προσπάθεια και να προσπαθεί να λύσει προβλήματα μεταξύ τον διαφόρων χαρακτήρων ήταν το κερασάκι στην τούρτα για τα πέντε χρόνια εμπνευσμένης τρέλας που ακολούθησαν από την πρώτη προβολή το 1976 μέχρι το φινάλε το 1981.


Ο Jim Henson έχοντας τελειώσει με επιτυχία το «Sesame Street» («Σουσάμι, Άνοιξε», στην Ελλάδα), μια εκπομπή για μικρά παιδιά, όπου πρωτοεμφανίστηκε ο χαρακτήρας του Kermit, αποφασίζει την δημιουργία ενός θεάτρου από πάνινες κούκλες. Με συνδετικό κρίκο τον συμπαθή βάτραχο, μια πλειάδα τρελών χαρακτήρων, συνεργάζονται δημιουργώντας τρελές και αστείες καταστάσεις.
Μερικοί από αυτούς είναι : ο Fozzie, ο συμπαθής κωμικός αρκούδος με τα κρύα αστεία του και την χαμηλή αυτοπεποίθηση που αναζητά πολλές φόρες συμπαράσταση από τον Kermit, η δυναμική γουρουνίτσα Miss Piggy, η αστέρας του θεάτρου που δεν διστάζει να χτυπήσει όποιον προσβάλει το ταλέντο της και μόνιμα ερωτευμένη με τον Kermit που δεν ανταποκρίνεται στην αγάπη της, ο Gonzo ένα πολύ παράξενο και κακομούτσουνο πλάσμα, με φετίχ τις κότες, που πάντα εκτελεί παράτολμα ακροβατικά, ο Statler και ο Waldorf, δύο γεροπαράξενοι θεατές που δεν ενθουσιάζονται με καμία παράσταση, πειράζουν τους πάντες και ιδιαίτερα τον Fozzie και πολλοί άλλοι. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τέλος, τον Σουηδό Μάγειρα, όπου τα χέρια του Frank Oz και η φωνή του Jim Henson δημιούργησαν έναν άκρως γελοίο χαρακτήρα.



Ακολούθησαν και κάποιες ταινίες μεγάλου μήκους, αλλά καμία δεν μπόρεσε να φτάσει σε τρέλα και παραλογισμό το Muppet Show.
Το Muppet Show κυκλοφόρησε μεταγλωττισμένο σε διάφορες γλώσσες και με αφορμή αυτό, το περιοδικό Time το χαρακτήρισε ως «το πιο δημοφιλές ψυχαγωγικό πρόγραμμα στη γη» («the most popular television entertainment on earth»).

ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
Κέρμιτ ο Βάτραχος
, διευθυντής και παρουσιαστής του Σόου. Το Μάπετ του Κέρμιτ χειριζόταν ο Τζιμ Χένσον.
Μις Πίγκυ, θηλυκή μαριονέτα, γουρούνι με συμπεριφορά ντίβας. Οι ρόλοι της στο σώου την παρουσιάζουν να αναζητά το μεγαλείο και τον Κέρμιτ. Στην πρώτη σεζόν μοιραζόντουσαν το χειρισμό της ο Φρανκ Οζ με τον Ρίσαρντ Χαντ αλλά από τη δεύτερη την ανέλαβε αποκλειστικά ο Φρανκ Οζ.



Φόζι ο Αρκούδος, ένας stand-up κωμικός με αμφισβητούμενο ταλέντο. Τη μαριονέτα του χειριζόταν ο Φρανκ Οζ.
Σκούτερ, το παιδί για όλες τις δουλειές. Ο θείος του είναι ο ιδιοκτήτης του θεάτρου όπου γίνονται οι παραστάσεις του Μάπετ Σώου. Τον χειριζόταν ο Ρίτσαρντ Χαντ.
Γκόνζο - επίσης γνωστός ως Ο Μεγάλος Γκόνζο (Gonzo the Great). Τρομπετίστας και πολύπλευρο ταλέντο που αναλαμβάνει διάφορους ρόλους πολλοί εκ των οποίων και επικίνδυνοι. Τον χειριζόταν ο Ντέηβ Γκελζ.
Ράουλφ ο Σκύλος. Πιανίστας του Σόου. Τον χειριζόταν ο Τζιμ Χένσον.
Ο Σουηδός Σεφ, ένας μάγειρας με περίεργη αντίληψη επί της κουζίνας. Μιλάει μία ανύπαρκτη γλώσσα της οποίας το άκουσμα θυμίζει γλώσσες της σκανδιναβίας. Τη φωνή και την κίνηση του είχε αναλάβει ο Τζιμ Χένσον με τη βοήθεια του Φρανκ Οζ ο οποίος δάνειζε τα χέρια του στον Σεφ.


Ντόκτορ Μπάνσεν Χάνιντιου, επιστήμονας των Εργαστηρίων Μάπετ, δημιουργός εξωπραγματικών εφευρέσεων. Τον χειριζόταν ο Ντέηβ Γκελζ.
Μπήκερ, βοηθός και πειραματόζωο του Ντόκτορ Μπάνσεν. Τον χειριζόταν ο Ρίτσαρντ Χαντ.
Σαμ ο (Αμερικάνος) Αετός. Αμερικάνος υπερπατριώτης, λογοκριτής και θιασώτης των παραδοσιακών αρχών. Χειριζόταν από τον Φρανκ Οζ.
Καμίλα, μία κότα, ο έρωτας του Γκόνζο. Την χειριζόταν συνήθως ο Τζέρι Νέλσον.
Ντόκτορ Τηθ, ο μαέστρος και κημπορντίστας του συγκροτήματος του Μάπετ Σώου: Dr. Teeth and the Electric Mayhem. Τον χειριζόταν ο Τζιμ Χένσον.



Σέρτζεντ Φλόυντ Πέπερ, ο μπασίστας του συγκροτήματος Dr. Teeth and the Electric Mayhem. Το Μάπετ χειριζόταν ο Τζέρι Νέλσον.
Τζάνις, χίπισσα που αναλαμβάνει την κιθάρα στους Dr. Teeth and the Electric Mayhem. Τη χειριζόταν ο Έρεν Όζκερ στην πρώτη σεζόν και ο Ρίτσαρντ Χαντ στις υπόλοιπες.
Άνιμαλ, ο άγριος ντράμερ των Dr. Teeth and the Electric Mayhem. Τον χειριζόταν ο Φρανκ Οζ.
Ζουτ, ο σαξοφωνίστας του συγκροτήματος Dr. Teeth and the Electric Mayhem. Τον χειριζόταν ο Dave Goelz.
Στάτλερ και Ουώλντορφ, οι "γέροι του Μάπετ Σώου". Κάθονται στον εξώστη και κατακρίνουν σχεδόν κάθε σκετς. Τον Στάτλερ χειριζόταν ο Ρίτσαρντ Χαντ και τον Ουώλντορφ ο Τζιμ Χένσον.
Άνι Σου, νεαρό θηλυκό γουρούνι, αθώα ανταγωνίστρια της Μις Πίγκυ. Τη χειριζόταν η Λουΐζ Γκολντ.


Ο Εκφωνητής Ειδήσεων των Μάπετς. Τον χειριζόταν ο Τζιμ Χένσον.
Φου-Φου, ο σκύλος κατοικίδιο της Μις Πίγκυ. Τον χειριζόταν ο Στηβ Ουΐτμιρ ή εμφανιζόταν κάποιος αληθινός σκύλος.
Σουήταμς, πελώριο τέρας. Μέσα από τη στολή βρισκόταν ο Ρίτσαρντ Χαντ.
Λινκ Χόγκθρομπ, ένα όμορφο αλλά άμυαλο γουρούνι. Εμφανίζεται στο επαναλαμβανόμενο σκετς: Γουρούνια στο Διάστημα (Pigs In Space). Χειριζόταν από τον Τζιμ Χένσον.
Ντόκτορ Τζούλιους Στρέηντζπορκ, γουρούνι - επιστήμονας που εμφανίζεται στα Γουρούνια στο Διάστημα.
Τρελός Χάρι, ο πυροτεχνικός και ειδικός πάνω στις βόμβες που απολαμβάνει να ανατινάζει οτιδήποτε βρεθεί μπορστά του. Στην πρώτη σεζόν τον χειριζόταν ο Τζων Λοβλέηντι και μετά τον ανέλαβε ο Τζέρι Νέλσον.
Ρόμπιν, ο μικρός ανηψιός του Κέρμιτ. Τον χειριζόταν ο Τζέρι Νέλσον.
Οι Ιπτάμενοι Αδερφοί Ζουκίνι, που επιδίδονται στα ακροβατικά και την εκτόξευση τους και άλλων χαρακτήρων με τη βοήθεια κανονιού. Χειριζόντουσαν από τους Φρανκ Οζ, Τζέρι Νέλσον, Ντέηβιντ Γκελζ και Ρίτσαρντ Χαντ.


ΣΚΕΤΣ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ
Γουρούνια στο Διάστημα (Pigs In Space).
Παρωδία των σειρών επιστημονικής φαντασίας όπου εμφανίζονται η Μις Πίγκυ, ο Ντόκτορ Τζούλιους Στρέηντζπορκ και ο Λινκ Χόγκθρομπ.
Εργαστήρια των Μάπετς (Muppet Labs). Παρουσιάζονται οι εφευρέσεις του μέλλοντος των Μάπετς. Πρωταγωνιστεί ο Ντόκτορ Μπάνσεν Χάνιντιου και ο βοηθός του, Μπήκερ.
Στον Χορό (At the Dance). Σκηνή χορού με διάφορα Μάπετς όπου ακούγονται αποσπάσματα των συζητήσεων από τα ζευγάρια των χορευτών.


Έκτακτες Ειδήσεις Μάπετς (Muppets News Flash). Ο Εκφωνητής ανακοινώνει μία είδηση για ένα ασυνήθιστο γεγονός του οποίου πέφτει θύμα την ίδια στιγμή.
Ο Σουηδός Σεφ (The Swedish Chef). Παρωδία των εκπομπών μαγειρικής.
Νοσοκομείο Ζώων (Veterinarian’s Hospital). Παρωδία των σειρών με θέμα τη ζωή υπαλλήλων νοσοκομείου. Πρωταγωνιστούν ο Ράουλφ ο Σκύλος ως Ντόκτορ Μπομπ, η Μις Πίγκυ και η Τζάνις ως νοσοκόμες. Εμφανίζονται περίεργα περιστατικά ασθενών και οι πρωταγωνιστές καταλήγουν να λένε απανωτά αστεία επί των καταστάσεων, γεγονός που τους οδηγεί στο να ξεκαρδίζονται στα γέλια.
Stand Up Κωμωδία του Φόζι. Ο Φόζι επί σκηνής κάνει Stand Up κωμωδία με κακόγουστα αστεία και μικρή ετπιυχία.


Μέρος του κειμένου προέρχεται από:
Ελληνική Βικιπαίδεια
http://xenofontasxp.blogspot.com

Jim Henson: 75 χρόνια από την γέννησή του


Ο Henson, γνωστός σε όλους μας ως ο πατέρας των Muppet show, γεννήθηκε σαν σήμερα στις 24 Σεπτεμβρίου του 1936.
Ακόμα και η φωνή του μας είναι γνωστή καθώς ήταν και η φωνή του "manah manah", της γνωστής σε όλους μας μαριονέτας. Πολυβραβευμένος και αγαπημένος στα παιδιά όλου του κόσμου για τις μαριονέτες του.
Ο Elmo, το Cookie Monster, το Big Bird, ο Bert και ο Ernie είναι μερικοί από την παρέα του "Sesame Street" που κρατάνε συντροφιά στους μικρούς τους φίλους μαθαίνοντάς τους για τις χώρες του κόσμου, τα φυσικά φαινόμενα, τους αριθμούς, τα γράμματα, αφηρημένες έννοιες και πολλά άλλα.
Το Sesame street δίδαξε σε εκατομμύρια παιδιά να διαβάζουν και το Μάπετ Σόου αποτέλεσε ένα παγκόσμιο φαινόμενο, ένδειξη της ιδιοφυΐας του δημιουργού τους, Jim Henson.
Ο Jim Henson είχε από την αρχή μεγάλα όνειρα. Το 1970 δημιουργεί το "Sesame street" (το θυμόμαστε στην Ελλάδα ως «Σουσάμι Άνοιξε», μέσω της ΕΤ1), ίσως την πιο πετυχημένη παιδική σειρά όλων των εποχών.
Όμως o Henson ήθελε και το ενήλικο κοινό και προσπάθησε να συνεργαστεί το 1975 με τους συγγραφείς του "Saturday Night Live", όχι όμως χωρίς προβλήματα. Ένας από αυτούς μάλιστα είχε πει χαρακτηριστικά και περιφρονητικά: «Δεν γράφω για τσόχα».
Παρ' αυτά, γυριστήκανε 11 επεισόδια του SNL, με γκεστ τις κούκλες του. Ο δρόμος είχε ανοίξει.


Σε λίγο καιρό, θα είχε εκείνος γκεστ όλους τους διάσημους ηθοποιούς, τραγουδιστές και προσωπικότητες στο δικό του σόου, από τον Alice cooper και τον Steve Martin έως και τον George Burns και την Ethel Merman.
«Όλοι ήθελαν να συμμετάσχουν στο "Muppet Show", έλεγε χαρακτηριστικά στο ντοκιμαντέρ "Of Muppets and men". Μερικοί μάλιστα χωρίς χρήματα… Δεν ήταν ότι πιο εύκολο να χορέψεις ή να τραγουδήσεις με τα Μάπετ, υπήρχαν τεχνικές που τους δυσκολεύανε, αλλά κανένας δεν διαμαρτυρότανε, όλοι ήταν ενθουσιασμένοι με το σόου...».


Μια μικρή αυτοκρατορία
To 1981 o Henson έβγαλε το Muppet show στην σύνταξη και επικεντρώθηκε στις ταινίες μεγάλου μήκους όπως "The Dark Crystal" το οποίο συνέγραψε ο Frank Oz, «Τα Μάπετ στο Μανχάταν» τα οποία ήταν επιτυχία, και το "Labyrinth" με τον David Bowie το οποίο «βγήκε» στους κινηματογράφους το 1986. Δυστυχώς, η χρονιά αυτή δεν ήταν καλή για τον Henson, ο οποίος είδε το κοινό να διαφωνεί με τους κριτικούς και την ταινία να «πατώνει» ενώ ταυτόχρονα χώρισε με την επί 25 χρόνια σύζυγό του.
Η Jane Henson εξηγούσε, τότε, ότι ήταν τόσο απασχολημένος με την εταιρεία και το εργαστήριο που η ίδια και τα πέντε παιδιά τους δεν τον έβλεπαν καθόλου, γεγονός που επιβεβαίωσαν και τα ίδια σε συνέντευξη τους.
«Όλοι στραφήκαμε στις μαριονέτες και στην οικογενειακή επιχείρηση, γιατι ήταν ο μόνος τρόπος να τον βλέπουμε», έλεγε χαρακτηριστικά ο γιος του, Brian.
Το 1989 ο Henson διαπραγματεύτηκε την πώληση του Muppet show στην Disney, ελπίζοντας ότι απαλλαγμένος από τις διοικητικές αποφάσεις, θα είχε περισσότερο χρόνο για δημιουργικότητα. Η πώληση ολοκληρώθηκε το 2004, και η "Jim Henson Company" κράτησε το "Sesame street", το "Fraggle rock" και τις ταινίες μεγάλου μήκους. Μόνο που ο Jim δεν ήταν εκεί για να υπογράψει, αλλά τα 3 από τα 5 του παιδιά, πρόεδροι του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας και κληρονόμοι της περιουσίας του...


Στις 16 Μάιου του 1990, o Jim Henson πέθανε αιφνίδια από πνευμονία. Την προηγούμενη μέρα η σε διάσταση σύζυγος του τον έπεισε να μπει στο νοσοκομείο γιατι η «γρίπη» που τον ταλαιπωρούσε εδώ και αρκετές μέρες, είχε πάρει άσχημη τροπή.
Ο καλλιτεχνικός κόσμος συγκλονίστηκε και παρευρέθη και στις δυο κηδείες που έγιναν. Μια στο Λονδίνο και μια στην Νέα Υόρκη.
Ο Henson είχε ζητήσει να μην φοράει κανείς μαύρα και να παίζει στο βάθος μια jazz μπάντα το “When the saints go Marching in”. O Harry Belafonte τραγούδησε ενώ όλοι οι παρευρισκόμενοι είχαν πολύχρωμες πεταλούδες σε βέργες, ίδιες με αυτές που είχε επινοήσει για να κουνάει τα χέρια του Κέρμιτ και της Miss piggy.
Το μεγάλο κίτρινο πουλί από το "Sesame street" τραγούδησε το πιο γνωστό τραγούδι του Κέρμιτ “Ιts not easy being green”.
Όλοι οι «χαρακτήρες» ζωντάνεψαν όταν ο ένας μετά τον άλλον οι συνεργάτες του τραγούδησαν σε χορωδία, το τραγούδι «just one person» εμπνέοντας τον σεναριογράφο Reckland Curtis να γράψει μια παρόμοια σκηνή γάμου για το "Love actually".


Trivia
• Ο Jim Henson πέθανε ξαφνικά στης 16 Μαΐου του 1990 σε ηλικία 54 ετών. Άφησε όμως πίσω του μια τεράστια κληρονομιά. Σήμερα είναι μάλλον άγνωστη η δουλειά του στους σημερινούς νέους, δεν θα πάψει όμως να ξεχωρίζει για το τρελό του χιούμορ και την έξυπνη ατάκα που -χωρίς να προσβάλλει- δημιουργεί γέλιο.
• Το καλλιτεχνικό εργαστήριο συνεχίζει τις δραστηριότητες του σε ταινίες όπως το "Hitchhikers guide to the galaxy", με προέδρους και σε θέσεις κλειδιά τα παιδιά του Henson. O Steve Whitmore συνέχισε την σχεδόν αδύνατη αποστολή: να δίνει ζωή με την φωνή του, στον Kermit και τον Ernie.
• Χαρακτηριστικά καρμική σχέση ήταν αυτή του Henson, με τον Frank Oz. To δεξί του χέρι, ο συνεργάτης του, o Bert στον Ernie του , η Miss piggy στον Kermit του. Ο Frank Oz ήταν επίσης ο Fozzie, αλλά και ο Yoda σε όλες τις ταινίες του "Πολέμου των Άστρων". Ο Οζ ήταν ο εμπνευστής για την περίεργη ομιλία του πλάσματος, που ήταν φυσικά δημιούργημα της "Jim Henson Workshop". Ο George Lucas είχε τόσο ενθουσιαστεί από την ερμηνεία του Oζ που ξεκίνησε διαφημιστική καμπανιά για να του εξασφαλίσει μια υποψηφιότητα για Όσκαρ. O Frank Οz, σκηνοθέτησε μεταξύ άλλων το "Μικρό μαγαζάκι του τρόμου", το "In & out" με τον Kevin Kline και το αποτυχημένο "Stepford wives", μεταξύ άλλων.
• O Frank Oz αναφέρει τον Jim Henson σε κάθε ταινία που σκηνοθετεί, σαν φόρος τιμής.
• Ο Μάρλον Μπράντο στο σετ της ταινίας “The Score” δημιουργούσε πολλά προβλήματα αναγκάζοντας τον De Niro να παίζει τον ρόλο του ενδιαμέσου μεταξύ του και του Frank Oz. Η ατάκα του: “Πάω στοίχημα ότι θα ήθελες να μου βάλεις χέρι σαν την Μiss Piggy και να με κανείς ότι θες», έμεινε στην Χολιγουντιανή Ιστορία.
• Ο Jim Henson είναι ο μόνος καλλιτέχνης που έχει το όνομα του αλλά και το όνομα του χαρακτήρα που υποδυόταν (Kermit) στο αστέρι του στο "Boardwalk of fame". O μοναδικός άλλος που έχει αυτήν την τιμή είναι ο Mel Blanc, η φωνή πίσω από όλους τους χαρακτήρες των Looney tunes, αλλά πιο γνωστός ως Bugs Bunny.
• Ο Henson και η Jane δεν πήραν ποτέ διαζύγιο.
• Ο Kermit ήταν το alter ego του Henson, οι συνεργάτες του έλεγαν ότι αν δεν του άρεσε κάτι, έκανε εκείνο το χαρακτηριστικό «χμμ». Ο ίδιος έλεγε ότι ο Κέρμιτ μιλούσε για λογαριασμό του για όλα όσα κρατούσε μέσα του...


Μέρος του κειμένου προέρχεται από:
http://xenofontasxp.blogspot.com
http://www.madata.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...