Τετάρτη, 31 Οκτωβρίου 2012

Νέες εκδόσεις 280 - Ντόναλντ 180


Στο νέο τεύχος του Ντόναλντ θα διασκεδάσουμε με τις ιστορίες του αγαπημένου μας ήρωα, ο οποίος ανακαλύπτει την φιλοσοφική λίθο, εφοδιάζεται με γούρια και μαγικά φυλαχτά και κάνει το μεγάλο βήμα για μια νέα ζωή που θα του αποφέρει μπόλικη τύχη και πλούτη με το τσουβάλι!
Κυκλοφορεί από την Πέμπτη 25 Οκτωβρίου σε όλη την Ελλάδα!

Αναλυτικά, οι ιστορίες του τεύχους:
1. Ντόναλντ Ντακ: Η συνταγή του χρυσού
2. Ντόναλντ Ντακ: Το φυλαχτό της τύχης
3. Ντόναλντ Ντακ: Τα πουλιά της ατυχίας

Εκδόσεις: Τερζόπουλος/Νέα Ακτίνα
Σελίδες: 84
Τιμή: 2€

2012
ΕΤΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!
1962-2012
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ

Εμείς προτείνουμε... 108 - Η Μέθοδος Αναπνοών (Ιστορίες φαντασίας και τρόμου)


Το βιβλίο περιέχει τρεις ιστορίες φρίκης:
-Η Μέθοδος Αναπνοών
-Θέληση για επιβίωση
-Το Πέρασμα

Η Μέθοδος Αναπνοών
«Αντί για μετώπη, πάνω από το τζάκι ήταν λαξεμένη μια πέτρινη αψίδα. Στο κέντρο της αψίδας ένα αγκωνάρι προεξείχε ελαφρά. Βρισκόταν ακριβώς στο ύψος των ματιών μου και παρόλο που το φως ήταν λιγοστό, μπόρεσα χωρίς δυσκολία να διαβάσω την επιγραφή που ήταν χαραγμένη επάνω στην πέτρα: Σημασία έχει η ιστορία, όχι ο αφηγητής».
Πόσο μπορεί να σε ταξιδέψει μια περιγραφή μυστικού τόπου συνάντησης, όπου μαζεύονται ώριμοι άντρες και αφηγούνται περίεργες ιστορίες; Τόσο, ώστε να θέλεις να χωθείς κρυφά εκεί, πίσω από μια γωνία, να ακούσεις, να μυρίσεις, να νιώσεις τη μαγεία του μυστηριακού και του ανεξήγητου.
Η μια ιστορία διαδέχεται την άλλη, τα στόματα αλλάζουν σκυτάλη, τα αφτιά ερεθίζονται ανυπόμονα και ο καθείς επιστρέφει σπίτι του κουβαλώντας μια εμπειρία παραπάνω, αλλά μόνιμα καλά κρυμμένη. Πίσω από τα γεροντικά σακάκια, τις επίσημες γραβάτες, τα σκοτεινά βλέμματα, κρύβεται πάντα μια ανείπωτη αφήγηση, που σε αυτό το μέρος, ρουφάει ζωή, ξεπετιέται, τριγυρνάει σε όλους τους απροσπέλαστους διαδρόμους, κουτουλάει στην επιγραφή του τζακιού, και τελικά καίγεται στη φωτιά, γινόμενη πολύχρωμες σπίθες.
Το ερώτημα είναι αν και κατά πόσο είναι έτοιμο το κάθε μάτι να διαβάσει τα βιβλία της χαοτικής βιβλιοθήκης. Αν και κατά πόσο είναι έτοιμος ο νους να δεχθεί τη φρικτή μέθοδο των αναπνοών σαν ιστορία που πράγματι συνέβη. Αν είναι έτοιμη η φαντασία να παραδώσει τιμητική έπαθλο στην ωμή πραγματικότητα.
Ο Στίβεν Κίνγκ σου βάζει ανύποπτα στην τσέπη ένα πασπαρτού, σε ορίζει αόρατο μέλος της μυστικής λέσχης και σε θέτει αντιμέτωπο με μια ατμόσφαιρα τόσο γοητευτική όσο και τρομακτικά στυγνή.


Θέληση για επιβίωση
«Πόσο πολύ θέλει ο ασθενής να επιβιώσει; Πόσο πολύ θέλει ο ασθενής να ζήσει; Τα χέρια τρέμουν. Αν με προδώσουν έχω ξοφλήσει. Δεν έχουν δικαίωμα να με προδώσουν. Κανένα δικαίωμα. Όλη μου τη ζωή τα φρόντιζα. Τα παραχάιδεψα. Καλύτερα ας προσέξουν. Αλλιώς θα το μετανιώσουν. Τουλάχιστον δεν πεινάω».
Ένας θρασύς, άξεστος και κομπιναδόρος πρώην γιατρός, σου δίνει ολοένα και περισσότερους λόγους να τον μισήσεις μέσα από τις σημειώσεις που κρατάει καθημερινά, στην έρημη νησίδα που ξεβράστηκε ως ναυαγός. Μοναδική του παρέα; Μερικά σπίρτα, μπόλικη ηρωίνη και εμετική εμπάθεια βγαλμένη κατευθείαν από την κακοσκαλισμένη του ψυχή.
Το προσωπικό του ημερολόγιο θα μπορούσε να είναι το παραλήρημα ενός ναυαγού, μετανιωμένου για τις δόλιες πράξεις του, για την απαίσια ζωή του μέχρι σήμερα. Ακόμα και στην απειλητική απομόνωση όμως, ο άνθρωπος δεν αλλάζει, ίσα ίσα χειροτερεύει. Ηδονή και ευχαρίστηση από την πρόκληση πόνου και βίας, μαζί με μηδαμινό επίπεδο ανθρωπιάς, συνοδεύουν ένα βάρβαρο αγώνα επιβίωσης.
Κι όταν ο Κίνγκ περιγράφει αγώνα για επιβίωση, τα πράγματα σκληραίνουν. Σκηνές αηδίας σχεδόν, πράξεις που προκαλούν σταυροκοπιές, καταστάσεις που απαιτούν λίγο χρόνο χωρίς ανάγνωση εώς ότου προκύψει συνειδητοποίηση των γεγονότων.
Η ρεαλιστική πένα του συγγραφέα παρουσιάζει τη δραματική αυτή φιγούρα σαν έναν ανθρώπινο ουροβόρο όφι, ή σαν τον Κρόνο του Γκόγια, μόνο που στη θέση του γιου, τίθενται οι πράξεις του ως ένα αναγκαίο μα διόλου νόστιμο γεύμα...

Το Πέρασμα
«Η χήρα του Ράσελ ξέσπασε σε δυνατούς, σπαρακτικούς λυγμούς. Η Στέλλα γύρισε προς το μέρος της και είδε τον μακαρίτη τον Μπιλ Φλάντερς, με το κόκκινο και μαύρο καρώ μπουφάν του και το κασκέτο ριγμένο πίσω να καπνίζει και να βάζει άλλο ένα τσιγάρο στο αφτί γι' αργότερα. Η καρδιά της χοροπήδησε στο στήθος της. Της ξέφυγε μια φωνή αλλά την ίδια στιγμή ένας ρόζος έσκασε μέσα στη φωτιά και καμία από τις άλλες κυρίες δεν την άκουσε».
Η Στέλλα Φλάντερς έλεγε συχνά ιστορίες από παλιά, στα δισέγγονά της. Η προχωρημένη ηλικία της δεν την εμπόδιζε να κάνει δουλειές και να συναναστρέφεται τους γείτονές της. Ήταν και λίγο άρρωστη, όμως ούτε αυτό την πτοούσε. Γεννημένη το 1884, ήταν η αρχαιότερη κάτοικος του Νησιού της Κατσίκας και δεν είχε πατήσει ποτέ το πόδι της στην στεριά απέναντι! Τον χειμώνα εκείνο η θερμοκρασία έπεσε υπερβολικά χαμηλά. Τόσο που το νερό πάγωσε ανάμεσα στο νησί και την στεριά και ο καθένας μπορούσε να περάσει απέναντι με τα πόδια...

Συγγραφέας: Stephen King
Μετάφραση: Ροζίνα Μπέργκερ
Βραβεία: British Fantasy Award 1983
Σελίδες: 184
Εκδόσεις: Επιλογή
Τιμή: 10,45€


2012
ΕΤΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!
1962-2012
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ

Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2012

Νέες εκδόσεις 279 - Μίκυ Μάους 2415


Στο νέο τεύχος του Μίκυ Μάους, διαβάζουμε την ιστορία στην οποία ο Γκαστόνε θα κάνει την πρώτη βόλτα του με το νέο του καμπριολέ. Όμως, τον περιμένουν δυσάρεστες εκπλήξεις…
Ακόμη... Ποιο πανάρχαιο μυστικό, το οποίο κάνει ανίκητο όποιον το κατέχει, φυλά ο σοφός Γκούφυ;
Και τέλος... Ο Κύρος νιώθει εξαντλημένος και, για κακή του τύχη, οι φίλοι του προσπαθούν να τον βοηθήσουν να συνέλθει… Με ποιον τρόπο, θα το μάθετε στις σελίδες του περιοδικού…
Κυκλοφορεί από την Παρασκευή 26 Οκτωβρίου σε όλη την Ελλάδα!

Αναλυτικά, οι ιστορίες του τεύχους:
1. Παπιοκίνητα: Γκαστόνε - Το θρυλικό Τούρμπο-Μπονγκ 077
2. Τα γρήγορα πιστόλια του Ρίο Κουάκ: Εφευρέτης τσαρλατάνος
3. Τα γρήγορα πιστόλια του Ρίο Κουάκ: Ο χορός της βροχής
4. Τα γρήγορα πιστόλια του Ρίο Κουάκ: Ινδιάνικο σχολείο
5. Μίκυ Μάους: Το μυστικό του Σκεπτόμενου Δράκου
6. Κύρος Γρανάζης: Μεγάλο άγχος

Εκδόσεις: Τερζόπουλος/Νέα Ακτίνα
Σελίδες: 100
Τιμή: 1,50€

2012
ΕΤΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!
1962-2012
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ

Ο "Πορτιέρο Μάκης Ροδίτης" στην "Ιερά Οδό"!


Από επιτυχία στέφθηκε η εκδήλωση για την παρουσίαση των τεσσάρων τευχών της έκδοσης "ΠΟΡΤΙΕΡΟ Μάκης Ροδίτης", χθες βράδυ στο εντευκτήριο του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγάλεω "ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ".

Έθελξε τους ακροατές της εκδήλωσης για την παρουσίαση του κόμικς, ο παλαίμαχος τερματοφύλακας της ποδοσφαιρικής ομάδας της πόλης κ. Τάκης Ντουντούμης με την ομιλία του, χθες βράδυ στα γραφεία του Πολιτιστικού Συλλόγου "ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ".

Ο αειθαλής Τάκης, ενεργός και ενημερωμένος πολίτης με πλούσια-πολυετή συμμετοχή στα κοινά, προέβη (εκτός χειρογράφου) σε μια εμπεριστατωμένη ομιλία με διασυνδέσεις του περιεχομένου του περιοδικού, σε σχέση με την τοπική κοινωνία και το αθλητικό γίγνεσθαι, εντυπωσιάζοντας τους πάντες, με την ευφράδεια, τη διορατικότητα και τις γνώσεις του, που φυσικά δεν εγκλωβίζονται στο επιμέρους πεδίο του ποδοσφαίρου.

Χαιρετισμό προς τους προσκεκλημένους της βραδιάς απεύθυνε ο -απών για λόγους ανώτερης βίας- εκδότης των τριών πρώτων τευχών του πονήματος κ. Νίκος Ζώης, ενώ ο γράφων και δημιουργός του κόμικ μίλησε για τους σκοπούς της έκδοσης, τις επιδιώξεις και τα όνειρά του, αναλύοντας το λόγο που τον οδήγησε να ασχοληθεί με το σχεδιασμό και την υλοποίηση ποδοσφαιρικών ιστοριών με κοινωνικές προεκτάσεις, προκειμένου να προσφερθούν στη νεολαία υγιή πρότυπα συμπεριφοράς, κάτι που αποτελεί επιθυμία και του εκδότη.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν οι λογοτέχνες εκπαιδευτικοί κ.κ. Παναγιώτης Χατζηαντώνογλου και Κωνσταντίνος Δάλκος, οι συγγραφείς κα Μαρία Βαμβακοπούλου και Παναγιώτης Πλαφουτζής, πολλά από τα μέλη της "ΙΕΡΑΣ ΟΔΟΥ" (απουσίασε για λόγους υγείας ο πρόεδρός της κ. Αντώνης Παργανάς), ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου "Φίλοι του Πυριτιδοποιείου" κ. Βασίλης Βασιλειάδης (που είχε την ευγένεια να φιλοτεχνήσει ένα όμορφο κεραμικό με τη μορφή του ήρωα του κόμικ), ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του "Ιστορικού Λαογραφικού Οικομουσείου Αιγάλεω" κ. Γιάννης Περράκης, ο γραμματέας της "Ανάπλασης" κ. Στέλιος Βασιλειάδης και αρκετοί φίλαθλοι.

Όποιος φίλος ενδιαφέρεται, μπορεί να προμηθευτεί το σετ των 4 τευχών στην τιμή των 5 ευρώ. Για παραγγελίες, αφήστε το μήνυμά σας στο aNwDyNos@gmail.com.

2012
ΕΤΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!
1962-2012
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ

Κυριακή, 28 Οκτωβρίου 2012

Το τέλος του νόμιμου Τύπου της Κατοχής


O «Ηνωμένος Τύπος» της 17 Σεπτεμβρίου 1944 (αρχείο ΕΛΙΑ)

Τον Σεπτέμβριο του 1944, τα νέα περί ήττας των Γερμανών, στο Ανατολικό Μέτωπο, στην Ιταλία και στη Γαλλία διαδεχόταν το ένα μετά το άλλο. Η λογοκρισία που επιβάλλονταν στις νόμιμες εφημερίδες και στο Ραδιοφωνικό σταθμό των Αθηνών μάταια προσπαθούσε να αποκρύψει τη δύσκολη θέση των στρατευμάτων του Χίτλερ, αποσιωπώντας ή υποβαθμίζοντας την απελευθέρωση πόλεων της Γαλλίας και εμφανίζοντας τους Γερμανούς να προβάλλουν σκληρή και αποτελεσματική αντίσταση στις επιθέσεις των Συμμάχων.
Στην Αθήνα, ο στρατός Κατοχής είχε αποχωρήσει από τα προάστια και επικέντρωνε το ενδιαφέρον του στην προετοιμασία της –αναπόφευκτης πλέον- αποχώρησής του. Καθώς δεν διέθετε επαρκή στρατεύματα για την τήρηση της «τάξης», είχε παραχωρήσει αρμοδιότητες στα ελληνικά δωσίλογα Τάγματα ασφαλείας, που τελούσαν υπό την ανώτατη διοίκηση του αντιστράτηγου των Ες-Ες Βάλτερ Σιμάνα (Walter Schimana). Οι ταγματασφαλίτες, που έλεγχαν κυρίως το κέντρο της Αθήνας μέχρι και το Παγκράτι, προκαλούσαν περισσότερο φόβο από τους ίδιους τους Γερμανούς. Οι περισσότερες συνοικίες είχαν περάσει στον έλεγχο του ΕΑΜ. Ο παράνομος Τύπος διακινούταν ελεύθερα πλέον σε αυτές. Μάλιστα, το τιράζ του είχε ξεπεράσει εκείνο του νόμιμου.


Το κέντρο της Αθήνας τη 12η Οκτωβρίου 1944

Την κατάσταση που επικρατούσε στην πρωτεύουσα, εκείνο τον Σεπτέμβριο, περιγράφει ο Μανώλης Γλέζος στην Ελευθεροτυπία (11/10/2008): «Ο ΕΛΑΣ είχε ουσιαστικά όλη την εξουσία στην Αθήνα. Γιατί η δύναμη του κατακτητή ήταν πια μονάχα οι στρατώνες του και όπου έφτανε η δύναμη της εμβέλειας των όπλων του σε μια περιστασιακή επιδρομή, για να επιστρέψει μετά στις βάσεις του. Παρ' όλο που και στις εξορμήσεις του τον χτυπούσαμε και του θέταμε προβλήματα. Ήταν ουσιαστικά απελευθερωμένες όλες οι περιοχές της Αθήνας πριν από την αποχώρηση των Γερμανών. Για παράδειγμα, για να πας από την Καλλιθέα στη Νέα Σμύρνη έπρεπε να περάσεις από το φυλάκιο του ΕΛΑΣ και αν δεν ήσουν κάτοικος της περιοχής σε ρωτούσε: "Ποιος είσαι; Πού πας; Τι θέλεις εδώ;". Αν δεν είχες σημείωμα από τον ΕΛΑΣ Καλλιθέας δεν μπορούσες να περάσεις. Μερικοί θα πουν ότι αυτό ήταν στρατοκρατικό μέτρο κ.λπ., αλλά ήταν υποχρέωσή μας να διαφυλάξουμε τις δυνάμεις μας και τον λαό από τη διείσδυση πρακτόρων του εχθρού. Όσον αφορά την Αστυνομία Πόλεων ας μην ξεχνάμε ότι ήμασταν η μόνη χώρα στην Ευρώπη όπου το ΕΑΜ είχε ισχυρή αντιστασιακή οργάνωση και εκεί. Ο Γιώργης Τσαπόγας ήταν επικεφαλής του ΕΑΜ στην Αστυνομία».
Στις 16 Σεπτεμβρίου 1944, κατόπιν αποφάσεως του Γερμανού στρατιωτικού διοικητού της πρωτεύουσας Χέλμουτ Φέλμυ (Hellmuth Felmy), κυκλοφόρησαν μόνο δύο νόμιμες εφημερίδες, μία πρωινή και μία απογευματινή. Οι εφημερίδες Ακρόπολις, Ελεύθερον Βήμα, Καθημερινή, Πρωΐα, είχαν συγχωνευθεί στον «Ηνωμένο Τύπο» με υπότιτλο «Ημερησία έκδοσις των πρωϊνών εφημερίδων των Αθηνών», τη διεύθυνση του οποίου ανέλαβε ο διευθυντής της Ακρόπολις Θεόφιλος Βουτσινάς. Παράλληλα, από τη σύμπραξη της «Βραδυνής» και των «Αθηναϊκών Νέων» προέκυψαν τα «Βραδυνά Νέα», οδός Λυκούργου 8.


Τα «Βραδυνά Νέα» της 18 Σεπτεμβρίου 1944 (αρχείο ΕΛΙΑ)

Η έλλειψη δημοσιογραφικού χαρτιού αποτελεί την πιθανότερη αιτία της συγκεκριμένης απόφασης. Μια άλλη πιθανή εξήγηση είναι η διευκόλυνση που αποτελούσε για τη λογοκρισία η συγχώνευση των εφημερίδων. Ο «Ηνωμένος Τύπος» και τα «Βραδυνά Νέα» ήταν δισέλιδα μόνοφυλλα μεγάλου σχήματος. Οι συγκεκριμένες εφημερίδες συνέχισαν όπως και οι προηγούμενες να δημοσιεύουν πολεμικές ειδήσεις όπου ωραιοποιούνταν η στρατιωτική θέση των Γερμανών. Για τους κατοίκους της Αθήνας, οι «λαχανοφυλλάδες» αυτές είχαν πολύ μικρότερο ενδιαφέρον από τις παράνομες εφημερίδες, οι οποίες τους ενημέρωναν για τις πολεμικές εξελίξεις αλλά και τον σχηματισμό Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητος, με τη συμμετοχή του ΕΑΜ, η οποία θα αναλάμβανε την εξουσία μετά την Απελευθέρωση. Ωστόσο, εξακολουθούσαν να διαβάζουν και τον κατευθυνόμενο Τύπο για να μαθαίνουν νέα που αφορούσαν στις διανομές τροφίμων και ενδυμάτων από τον Ερυθρό Σταυρό ή να πληροφορηθούν κάτι σε σχέση με τις προθέσεις των αρχών Κατοχής. Κάποιοι τις αγόραζαν επίσης για το χρονογράφημα του Ψαθά, το μυθιστόρημά του Ξενόπουλου καθώς και τις ανώδυνες μικρές πολιτιστικές ή αθλητικές στήλες, που περιείχαν.
Οι αρχές Κατοχής χρησιμοποιούσαν τις δύο τελευταίες εφημερίδες που έλεγχαν στην Αθήνα, για τη δημοσίευση ανακοινώσεων προς τον πληθυσμό. Στις 20 Σεπτεμβρίου, για παράδειγμα, ο στρατηγός Φέλμυ δημοσίευσε μια ανακοίνωση, για να διαψεύσει τις φήμες που ήθελαν τους Γερμανούς να σχεδιάζουν πράξεις καταστροφής πριν την αποχώρησή τους ενώ ταυτόχρονα απειλούσε για αντίποινα σε περίπτωση εχθρικών ενεργειών προς τον Γερμανικό στρατό:
«Eξ αφορμής διαδόσεων και ισχυρισμών διεσαφηνίσθη δια του Tύπου προ ολίγων ακόμη ημερών, ότι ο Γερμανικός Στρατός ούτε σχεδιάζει, ούτε προπαρασκευάζει ανατινάξεις ή καταστροφάς εις την περιοχήν της πρωτευούσης, διά των οποίων θα εξετίθετο εις κίνδυνον η ιδιοκτησία ή η ζωή των κατοίκων.
Παρά ταύτα όμως εξακολουθούν να διαδίδωνται παρόμοιαι φήμαι και σκόπιμοι ψευδείς ειδήσεις με την πρόθεσιν να εξερεθίζεται ο πληθυσμός εναντίον της Δυνάμεως κατοχής και να παρασύρεται εις απερισκέπτους ενεργείας. Oύτω διατυπούται ο ανόητος ισχυρισμός ότι η λίμνη του Mαραθώνος πρόκειται να ανατιναχθεί υπό των Γερμανών.
Διαβεβαιώ ακόμη μίαν φοράν, οτι άπασαι αι τοιαύτης φύσεως διαδόσεις, είναι αναληθείς και ότι εμφορούνται υπό κακής πίστεως. Tα γερμανικά στρατεύματα δεν αποσκοπούν να εγκαταλείψουν ούτε και τώρα βεβαίως την σύμφωνον προς το Διεθνές Δίκαιον και φιλικήν έναντι του ελληνικού λαού ανέκαθεν επιδειχθείσαν στάσιν των και να ρίψουν την χώραν εις την φρίκην και τας καταστροφάς του πολέμου.
Aπαραίτητως προϋπόθεσις προς τούτο, είναι φυσικά ότι ο πληθυσμός δεν θα λάβη εχθρικήν έναντι του Γερμανικού Στρατού στάσιν. Oυδείς Aθηναίος, όστις επιδεικνύει ήσυχον και σώφρωνα διαγωγήν, πρέπει να φοβήται διά την πόλιν του ή να γίνεται περίφροντις διά την ζωήν και την περιουσίαν του».
Στα αρχεία της Καθημερινής, του ΕΛΙΑ και των ΑΣΚΙ υπάρχουν εκδόσεις του «Ηνωμένου Τύπου» και των «Βραδυνών Νέων», μέχρι τις 28 Σεπτεμβρίου 1944. Για αρκετές ημέρες πριν την Απελευθέρωση (12 Οκτωβρίου 1944), η Αθήνα έμεινε επισήμως χωρίς εφημερίδες καθώς κυκλοφορούσαν μόνον οι παράνομες. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από ειρωνικό σχόλιο της παράνομης κεντρώας εφημερίδας «Ελευθερία» της 4ης Οκτωβρίου 1944:


«ΣΤΕΡΗΣΙΣ… Ομολογούμε ότι η έλλειψις του «νόμιμου» τύπου και του ραδιοφώνου πολύ μας στεναχωρεί. Αι ομιλίαι του Ντήτριχ, τα άρθρα των γερμανικών εφημερίδων, τα ανακοινωθέντα του Γενικού αρχηγείου του Φύρερ εις τα οποία με τόσην γλαφυρότητα περιεγράφετο το πώς, καθημερινώς, τα γερμανικά στρατεύματα κατώρθωναν να καταλαμβάνουν νέας θέσεις προς τα οπίσω, όλα αυτά, απετελούν αξιόλογον τέρψιν μέσα εις την μελαγχολίαν αυτών των ημερών. Τώρα τα εχάσαμε. Ήταν ανάγκη, και την τελευταία ώρα, να μας επιβάλουν οι Γερμανοί και αυτήν ακόμη την στέρησι;»
Σύμφωνα με όσα ανέφερε σε απολογισμό, τον Νοέμβριο του 1944, ο τότε πρόεδρος της Ένωσης Συντακτών Γ. Καράτζας «αι αθηναικαί εφημερίδες παρέμειναν (…) μέχρι της στιγμής, που αι οργανώσεις των εργαζομένων έκριναν ότι πρέπει να διακόψουν την έκδοσίν των». Η συντήρηση του προσωπικού τους και των άνεργων δημοσιογράφων, όπως υποστηρίζει, αποτέλεσε τη βασική αιτιολογία της συνέχισης της έκδοσης των νόμιμων εφημερίδων κατά τη διάρκεια της Κατοχής.
Με την προοπτική της επερχόμενης Απελευθέρωσης εξέλιπε για τους δημοσιογράφους, το βιοποριστικό κίνητρο της εργασίας σε απαξιωμένες φιλογερμανικές εφημερίδες. Εξάλλου, ένα από τα πρώτα μέτρα της Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητος πριν καλά-καλά εγκατασταθεί στην Αθήνα κατά την Απελευθέρωση, ήταν η απαγόρευση των τίτλων που κυκλοφορούσαν επί Κατοχής. Χρειάστηκε να μεσολαβήσουν τα Δεκεμβριανά για να μπορέσουν να επανεκδοθούν ορισμένες από αυτές.
Οι περισσότεροι δημοσιογράφοι που είχαν εργαστεί σε φιλογερμανικές εφημερίδες στη διάρκεια της Κατοχής, δεν αντιμετώπισαν προβλήματα μετέπειτα, ωστόσο κατά το διάστημα που ακολούθησε την Απελευθέρωση, η Ένωση Συντακτών προχώρησε σε διαγραφές των πιο προβεβλημένων εξ αυτών. Ενδεικτικά, η «Ελευθερία» της 14ης Οκτωβρίου σημειώνει ότι «πλήν των χθές αναφερθέντων διεγράφησαν της Ενώσεως Συντακτών οι Ελ. Σταυρίδης, Στ. Ευταξίας και Σ. Τραυλός». Ο αείμνηστος πρόεδρος της Ενώσεως Συντακτών Γ. Καρατζάς υποστηρίζει ότι τα τρία τέταρτα των Αθηναίων δημοσιογράφων, συνεργάστηκαν με τον παράνομο Τύπο, υπονοώντας προφανώς και αρκετούς από όσους εργαζόντουσαν στον λογοκριμένο Τύπο. Η συνεργασία με κάποιο παράνομο έντυπο πριν την Απελευθέρωση, δεν μπορούσε παρά να διευκολύνει την επαγγελματική επανένταξη των δημοσιογράφων που είχαν εργαστεί στον νόμιμο Τύπο της Κατοχής.
Ορισμένες παλιές εφημερίδες επανεκδόθηκαν με νέους τίτλους για να αποφύγουν την απαγόρευση που ίσχυε γι’αυτές μετά την Κατοχή. Το Ελεύθερον Βήμα επανεκδόθηκε στις 12 Mαΐου 1945 έχοντας παράλληλα μετονομασθεί σε «Το Βήμα».
Τα «Αθηναϊκά Νέα» επανεκδόθηκαν προσωρινά το διάστημα 18 Ιανουαρίου έως 9 Mαΐου του 1945, υπό της Eπιτροπής Eργαζομένου Προσωπικού, σε σχήμα 4ο. Tο τελευταίο φύλλο είχε ως θέμα τους πανηγυρισμούς της προηγούμενης ημέρας, Eλλήνων και Συμμάχων, για τη συντριβή της Γερμανίας. Στο ίδιο φύλλο αναγγέλθηκε η διακοπή της έκδοσης των «Aθηναϊκών Nέων»: «Όπως εδηλώθη από την πρώτην ημέραν της επανεμφανίσεώς των τα "Aθηναϊκά Nέα" εξεδίδοντο από το εργαζόμενον προσωπικόν των και το προσωπικόν του "Eλευθέρου Bήματος" και δια λογαριασμόν του συνόλου και χωρίς καμμίαν απολύτως ανάμιξιν ούτε πολιτικής ούτε οικονομικής μορφής του κ. Δ. Λαμπράκη. H έκδοσις αυτή δεν απετέλει επιχείρησιν, αλλά είχε ως μοναδικόν σκοπόν την αντιμετώπισιν των οικονομικών αναγκών του αργούντος προσωπικού και ως προϋπόθεσιν την δωρεάν χρησιμοποίησιν και εκμετάλλευσιν των τυπογραφικών εγκαταστάσεων του κ. Δ. Λαμπράκη, εφ’ όσον ούτος απείχεν της ενεργούς δημοσιογραφίας. Ήδη όμως, ότε ο κ. Δ. Λαμπράκης εκδίδει από του Σαββάτου [12 Mαΐου 1945] "Tο Bήμα" και ολίγας ημέρας αργότερον απογευματινήν "Tα Nέα", η προϋπόθεσις αυτή ελλείπει, και δια τούτο από σήμερον διακόπτεται η έκδοσις των "Aθηναϊκών Nέων"...»
Πιο περιπετειώδης υπήρξε η επανέκδοση της «Ακρόπολις» που επιχείρησε να μετονομασθεί σε «Ελεύθερα Ακρόπολις». Η συγκεκριμένη μετονομασία δεν έγινε αποδεκτή με αποτέλεσμα να κυκλοφορεί στις 30 Νοεμβρίου 1944, με ημικενό τίτλο ως «Ελεύθερα» και την επόμενη μέρα ως «Ελεύθερα Πόλις». Στις 23 Ιανουαρίου 1945, επανεκδόθηκε με το αρχικό της όνομα.


Η «Ελεύθερα Ακρόπολις» της 30 Νοεμβρίου 1944



Στη Γαλλία, διαδραματίστηκαν παρόμοια γεγονότα με εκείνα της Ελλάδος, κατά την εβδομάδα που προηγήθηκε της Απελευθέρωσης του Παρισιού στις 25 Αυγούστου 1944. Ο γερμανόφιλος Τύπος κυκλοφόρησε για τελευταία φορά στις 17 Αυγούστου ενώ είχε ξεκινήσει γενική απεργία στην οποία συμμετείχε, από τις 15 του μηνός, και η αστυνομία. Τα τελευταία φύλλα δεν έγραφαν λέξη για την απεργία ούτε για το κλίμα εξέγερσης στη γαλλική πρωτεύουσα. Ούτε ενημέρωσαν τους αναγνώστες τους για την διακοπή της έκδοσης τους. ‘Έπρεπε μέχρι το τέλος να τηρηθεί η ψευδαίσθηση της ομαλότητας. Κατά τη διάρκεια της εξέγερσης και συγκεκριμένα από τις 20 Αυγούστου, οι αντιστασιακές οργανώσεις κατέλαβαν τις εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις του νόμιμου Τύπου και από τις 21 Αυγούστου, κυκλοφόρησαν οι πρώτες αντιστασιακές εφημερίδες μεγάλου σχήματος. Η χρήση των νέων εγκαταστάσεων, τους επέτρεψε να δημοσιεύσουν φωτογραφίες της εξέγερσης πριν ακόμη απελευθερωθεί η πόλη.
Στην Αθήνα αντίθετα, οι παράνομες εφημερίδες δεν μπόρεσαν να εκδοθούν άμεσα στο μεγάλο σχήμα του λογοκριμένου Τύπου της Κατοχής. Η κυβέρνηση της Απελευθέρωσης επέτρεψε την έκδοσή τους μόνο «εις το σχήμα εις το οποίον οποίον εξεδίδοντο μέχρι σήμερον δια των ίδιων μέσων και μόνον εις επίπεδα πιεστήρια» (Καθημερινά Νέα, 13-10-1944). Επίσης τα κυλινδρικά πιεστήρια και οι λινοτυπικές μηχανές με τις τυπογραφικές τους εγκαταστάσεις επιτάχθηκαν. Διατάχθηκε η δέσμευση του υπάρχοντος στην Αθήνα, τυπογραφικού χαρτιού, σε ρολούς ή σε δεσμίδες οπουδήποτε και αν βρίσκεται και η εκτέλεση της σχετικής απόφασης ανατέθηκε στις αστυνομικές αρχές. Η συγκεκριμένη απόφαση δικαιολογείται από το γεγονός ότι δεν υπήρχε επάρκεια χαρτιού και έπρεπε να διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση των νέων εφημερίδων στα μέσα εκτύπωσης.
Οι περιορισμοί συνεχίστηκαν και τον Νοέμβριο του 1944, όποτε επιτράπηκε η χρήση κυλινδρικών μηχανών. Συγκεκριμένα, η εθνικιστική εφημερίδα «Δράσις» της 23ης Νοεμβρίου 1944, μας πληροφορεί ότι «η "ΔΡΑΣΙΣ" ίνα ανταποκριθή προς την καθ' ημέραν αυξανόμενην κυκλοφορίαν της εκδίδεται από σήμερον εις κυλινδρικά πιεστήρια. Τούτο συνεπάγεται τον περιορισμόν των διαστάσεων του φύλλου, σύμφωνως προς την σχετικήν υπουργικήν απόφασιν». Πρακτικά, την περίοδο Οκτωβρίου − Νοεμβρίου 1944 της Απελευθέρωσης, συνυπάρχουν τρία σχήματα: το μικρό (και αρχικό του παράνομου Τύπου), το μεσαίο και το μεγάλο. Το μεσαίο σχήμα είναι το επικρατέστερο και οι εφημερίδες είναι μονόφυλλες, όπως και κατά κανόνα στην Κατοχή.

http://spaniasyllektika.blogspot.gr/

2012
ΕΤΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!
1962-2012
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ

Δεν θυμάμαι πότε χάρηκα τόσο πολύ, τελευταία...


Κι ας έχω τόσα πολλά!

Αυτός είναι ο εξάχρονος Werfel, σε ένα ορφανοτροφείο στην Αυστρία του 1946. Τη φωτογραφία έχει τραβήξει ο Gerald Waller. Ο πιτσιρικάς έχει μόλις πάρει ένα ζευγάρι καινούρια παπούτσια από τον Αμερικανικό Ερυθρό Σταυρό...
Την ίδια εικόνα μπορούσες να συναντήσεις και στην Ελλάδα την ίδια εποχή...

2012
ΕΤΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!
1962-2012
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ

Οι ελληνικές ταινίες που λατρέψαμε 17 - Κατάσκοπος Νέλη (1981)


Υπόθεση: Μέσα από την διήγηση μίας γιαγιάς στην εγγονή της, ξετυλίγεται η ζωή της στο Βερολίνο και στην Ελλάδα, κατά την διάρκεια του Β' παγκόσμιου πολέμου. Η Νέλη, μια Ελληνίδα που σπουδάζει κλασικό τραγούδι στο Βερολίνο του 1936, αναγκάζεται να παρατήσει τις σπουδές της και με τη βοήθεια του καλού της φίλου, Βίλυ Φόστερ, ενός γνωστού χορευτή-τραγουδιστή, κάνει το ντεμπούτο της σαν τραγουδίστρια σ΄ ένα μιούζικ χολ του Βερολίνου. Η επιτυχία της είναι πρωτοφανής και η Νέλη γίνεται γρήγορα διάσημη σ’ όλη τη Γερμανία. Κάποια στιγμή, ο Βίλυ, της εκμυστηρεύεται ότι είναι Εβραίος και ζει με πλαστά χαρτιά στο Βερολίνο. Όταν ξεσπά ο πόλεμος η Νέλη και ο Βίλυ βρίσκονται στην Ελλάδα και μπαίνουν στην αντίσταση. Στο κέντρο που τραγουδά η Νέλη συχνάζουν Γερμανοί αξιωματικοί, έτσι μπορεί να παίρνει πληροφορίες τις οποίες μεταφέρει στην αντίσταση. Όταν, όμως, ορισμένες ενέργειες των αντιστασιακών προδίδονται στους Γερμανούς, κάποιοι υποψιάζονται τη Νέλη...



Ρομάντζο κατασκοπείας (κάτι μεταξύ «Καμπαρέ» και «Μάτα Χάρι»), κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της Αλίκης Βουγιουκλάκη, με υψηλά στάνταρ παραγωγής για τα ελληνικά δεδομένα της εποχής. Υπήρξε η τελευταία κινηματογραφική της εμφάνιση, καθώς έπειτα από αυτήν, η μεγάλη πρωταγωνίστρια αφιερώθηκε στο θέατρο.




Σκηνοθεσία: Τάκης Βουγιουκλάκης
Σενάριο: Νίκος Φώσκολος
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός
Φωτογραφία: Άρης Σταύρου
Μοντάζ: Βασίλης Συρόπουλος
Σκηνογραφία: Γιάννης Καρύδης
Μακιγιάζ: Αργυρώ Κουρουπού
Κοστούμια: Γιάννης Καρύδης
Στολές: Κώστας Παπαχρήστος
Ειδικά εφέ: Γιάννης Σαμιώτης
Φωτογράφος: Βασίλης Σκαράκης
Παραγωγή: Κρίκος φιλμ
Εισιτήρια Α’ Προβολής: 138.371
Ηθοποιοί: Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δάνης Κατρανίδης, Φαίδων Γεωργίτσης, Μάκης Ρευματάς, Καίτη Λαμπροπούλου, Ντίνος Ηλιόπουλος, Μιχάλης Ροζάκης, Τάσος Περζικιανίδης, Αριέττα Μουτούση, Γιάννης Φυριός, Γιώργος Οικονόμου, Χρίστος Κάλλοου, Δημήτρης Βασματζής, Κώστας Δάρρας, Κώστας Μαλκότσης, Σπύρος Μεριανός, Γιώργος Ζιώβας, Βασίλης Ζωνόρος, Μάκης Πανώριος


2012
ΕΤΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!
1962-2012
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ

Τρίτη, 23 Οκτωβρίου 2012

Η ιστορία της Coca-Cola


Την ώρα που οι εργάτες κατασκεύαζαν στο λιμάνι της Νέας Υόρκης το Άγαλμα της Ελευθερίας, κάπου 800 μίλια μακριά ένα άλλο μεγάλο αμερικανικό σύμβολο γεννιόταν, στις 8 Μαΐου του 1886.
Όπως πολλοί άνθρωποι που αλλάζουν το ρου της ιστορίας, έτσι κι ο Τζον Πέμπερτον, παλαίμαχος του Εμφυλίου Πολέμου και φαρμακοποιός στην Ατλάντα, εμπνεύστηκε από την απλή περιέργεια... Του άρεσε πολύ να πειραματίζεται με ιατρικές συνταγές. Εκείνο το απόγευμα έψαχνε να βρει κάποιο φάρμακο ταχείας καταπολέμησης του πονοκεφάλου και όπως ανακάτευε τα υλικά σε μια τρίποδη χάλκινη χύτρα, δημιούργησε ένα εύοσμο υγρό με χρώμα καραμέλας.
Όταν το πείραμα ολοκληρώθηκε, το πήγε στο φαρμακείο του Τζέικομπς, που βρισκόταν λίγο παρακάτω. Εκεί πρόσθεσαν στο μίγμα ανθρακούχο νερό και το έδωσαν στους πελάτες να το δοκιμάσουν. Όλοι συμφώνησαν ότι αυτό το νέο αναψυκτικό, το οποίο στην αρχική μορφή του και ως το 1905 περιείχε και ποσότητα κοκαΐνης, ήταν κάτι το ξεχωριστό. Έτσι, το φαρμακείο του Τζάκομπς άρχισε να το πουλά προς πέντε σεντς το ποτήρι. Ο λογιστής του Πέμπερτον, ο Φρανκ Ρόμπινσον, έδωσε στο μείγμα το όνομα Coca-Cola και το έγραψε με τον χαρακτηριστικό γραφικό του χαρακτήρα. Αυτό είναι το λογότυπο που χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα.


Διαφημιστική καταχώρηση της Coca-Cola από τα τέλη του 19ου αιώνα. 
Η τιμή της ήταν 5 σεντς.

Κατά το πρώτο έτος, η εταιρία πουλούσε περίπου 9 ποτήρια Coca Cola την ημέρα. Έναν αιώνα αργότερα, είχαν παραχθεί πάνω από 10 δισεκατομμύρια γαλόνια σιρόπι. Όμως, ο Πέμπερτον ήταν περισσότερο εφευρέτης παρά επιχειρηματίας και δεν είχε ιδέα ότι είχε εφεύρει ένα από τα σπουδαιότερα προϊόντα στον κόσμο. Τρία χρόνια αργότερα πούλησε την εταιρία του σ' έναν επιχειρηματία της Ατλάντα, τον Άστι Γκριγκς Κάντλερ, έναντι περίπου 2.300 δολαρίων.
Γεννημένος πωλητής, ο Κάντλερ μεταμόρφωσε την Coca Cola από μια εφεύρεση σε μια επιχείρηση. Γνώριζε πως υπήρχαν πολλοί διψασμένοι τριγύρω και βρήκε πανέξυπνους και καινοτόμους τρόπους να τους γνωρίσει αυτό το νέο και συναρπαστικό αναψυκτικό. Χάριζε κουπόνια για τη δωρεάν δοκιμή της Coca Cola και εξόπλιζε τα φαρμακεία που διέθεταν το προϊόν με ρολόγια, υδρίες, ημερολόγια και φαρμακευτικές ζυγαριές, που έφεραν το σήμα της. Μία επιθετική πρακτική, που αποδείχθηκε άκρως αποτελεσματική. Ως το 1895, ο Κάντλερ είχε κατασκευάσει εργοστάσια παραγωγής του σιροπιού στο Σικάγο, το Ντάλας και το Λος Άντζελες.



Ο Τζόζεφ Βίντενχαρμ, ένας επιχειρηματίας από το Μισισιπή, ήταν ο πρώτος που εμφιάλωσε το αναψυκτικό. Το πρώτο μπουκάλι πωλήθηκε στις 12 Μαρτίου του 1894, ενώ έστειλε 12 μποτίλιες και στον Κάντλερ, ο οποίος όμως δεν ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό. Παρότι ήταν ένας πανέξυπνος και καινοτόμος επιχειρηματίας, δεν κατάλαβε τότε ότι το μέλλον βρισκόταν στα εμφιαλωμένα αναψυκτικά, που θα μπορούσαν οι πελάτες να τα παίρνουν μαζί τους οπουδήποτε. Πέντε χρόνια αργότερα, το 1899, δύο δικηγόροι από την Τσατανούγκα, ο Μπέντζαμιν Φ. Τόμας και ο Τζόζεφ Β. Γουάιτζεντ, εξασφάλισαν το αποκλειστικό δικαίωμα εμφιάλωσης και πώλησης του αναψυκτικού, έναντι ενός δολαρίου.



Η επιτυχία του αναψυκτικού συνοδεύτηκε -μεταξύ άλλων- και από την εμφάνιση πολλών απομιμήσεων, γεγονός που δεν άρεσε καθόλου στην εταιρία. Έτσι, η διαφήμιση άρχισε να εστιάζει στην αυθεντικότητα της Coca Cola, παροτρύνοντας τους καταναλωτές να «Απαιτούν το Γνήσιο» και «Να μην δέχονται υποκατάστατα». Για το σκοπό αυτό αποφασίστηκε η δημιουργία κι ενός μπουκαλιού με χαρακτηριστικό σχήμα. Το 1916, η Εταιρία Ρουτ Γκλας από την Ιντιάνα άρχισε να παράγει το διάσημο μπουκάλι με τις καμπύλες, το οποίο αποδείχτηκε εξαιρετικά επιτυχημένο -και εξακολουθεί να υπάρχει έως και σήμερα- χάρη στην ελκυστική του εμφάνιση, το πρωτότυπο σχέδιο και το γεγονός ότι ακόμη και στο σκοτάδι μπορούσες να αναγνωρίσεις το γνήσιο προϊόν.
Από τις αρχές του 19ου αιώνα, η Coca Cola άρχισε να εισχωρεί στην Κούβα, στο Πουέρτο Ρίκο, στη Γαλλία και σε άλλες χώρες, για να κατακτήσει τελικά όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα, το Γενικό Χημείο του Κράτους έδωσε το πράσινο φως για την κυκλοφορία της στις 11 Φεβρουαρίου του 1964 αλλά χρειάστηκαν πέντε χρόνια μέχρι να κάνει την εμφάνισή της στα ράφια των καταστημάτων, στις 10 Αυγούστου του 1969.



Τον Απρίλιο του 1985 αποφασίστηκε η αλλαγή της σύνθεσης του διάσημου αναψυκτικού, για πρώτη φορά έπειτα από 99 χρόνια! Σε δοκιμές γεύσης οι καταναλωτές ενθουσιάστηκαν αλλά στον πραγματικό κόσμο οι άνθρωποι είχαν αναπτύξει ένα βαθύ συναισθηματικό δέσιμο με την αυθεντική Coca-Cola κι εκλιπαρούσαν να τους τη δώσουν πίσω. Οι κριτικοί αποκάλεσαν την κίνηση αυτή ως τη μεγαλύτερη γκάφα στο μάρκετινγκ που είχε γίνει ποτέ. Έτσι, τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου, η αυθεντική συνταγή επέστρεψε στην αγορά ως "Coca-Cola Classic" και τοποθετήθηκε δίπλα στη "New Coke".
Σήμερα, μόνο στις Η.Π.Α. καταναλώνονται καθημερινά 6.000.000 Coca–Cola, ενώ το σήμα της είναι αναγνωρίσιμο στο 98% του παγκόσμιου πληθυσμού!


2012
ΕΤΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!
1962-2012
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ

Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2012

6α Γενέθλια GreekComics!


Σάββατο 27/10/2012 – 21:00

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2006 – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2012

6 χρόνια GreekComics, 6 χρόνια κόμικς, 6 χρόνια διασκέδασης, γνώσης, πολιτισμού και δημιουργίας...
Ξεκίνησε σαν απλή ιδέα και εξελίχθηκε σε πόλο συνάντησης, ανταλλαγής ιδεών, δημιουργίας και ποιοτικής διασκέδασης.
Όταν έγινε η πρώτη “live” συνάντηση 8 ατόμων σε μια καφετέρια στο Θησείο, κανείς δεν φανταζόταν ότι η “ιδέα” θα μετουσιωνόταν σε μια Κοινότητα 10.000 μελών, με ζωντάνια που θα κρατούσε τόσα χρόνια, με δημιουργία πραγμάτων που δεν τόλμησε κανείς πριν από το GC, με μια τόσο όμορφη πορεία…
Για πολλούς από εμάς εδώ μέσα, το GC είναι μια όαση. Ερχόμαστε να χαλαρώσουμε, να γελάσουμε, να πάρουμε δυνάμεις, να μιλήσουμε με ένα φίλο, να προσφέρουμε. ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ.
Αυτό είναι που μας δίνουν τα κόμικς, αυτός πρέπει να είναι και ο στόχος ενός μέρους αφιερωμένου σ’ αυτή την υπέροχη τέχνη.
Πολεμάμε τα αρνητικά της φυλής μας, όλες τις παθογένειες που έχουν φέρει την χώρα μας στο σημείο που είναι τώρα… Μας λένε και μας δείχνουν: οι Έλληνες δεν δουλεύουν ομαδικά -αποδείξαμε με έργα ότι μπορούμε, οι Έλληνες τρώγονται μεταξύ τους -εδώ μέσα συμβιώνουμε υπέροχα χωρίς αναίτιους τσακωμούς, οι Έλληνες δεν έχουν οργάνωση -αμφιβάλλω αν βρείτε στο διαδίκτυο πιο οργανωμένο μέρος από το GC, οι Έλληνες έχουν έπαρση -δεν νομίζω να υπάρχει ομάδα που να έχει κάνει τόσα πράγματα και να κρατάει τόσο χαμηλό προφίλ, οι Έλληνες βγάζουν ο ένας το μάτι του άλλου -κι όμως έχουμε βοηθήσει εκδότες, δημιουργούς, αναγνώστες, συλλέκτες, εκατοντάδες φορές χωρίς προσωπικό όφελος και συνεχίζουμε και το κάνουμε καθημερινά…
Προσωπικά και εκ μέρους της ΔΟ θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους για την δυνατότητα που δώσατε να φτιάξουμε ένα μέρος που να είναι παράδειγμα για όλους μας!!!!!
Το GreekComics γιορτάζει, λοιπόν, τα 6α γενέθλιά του και σας προσκαλεί στην γιορτή που θα γίνει το ερχόμενο Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012 στις 9.00 το βράδυ στο art bar "Poems and crimes", που βρίσκεται Αγίας Ειρήνης 19 στο Μοναστηράκι (λίγο πιο κάτω από την Λέσχη Φίλων Κόμικς).

Θα χαρούμε να σας δούμε όλους από κοντά και να ευχηθούμε όλοι μαζί: ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ GREEKCOMICS!!!!!!

Valtasar

2012
ΕΤΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!
1962-2012
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ

Οι ταινίες που αγαπήσαμε 19 – Jurassic Park (1993)


ΤΟ ΠΑΡΚΟ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Όνειρο ζωής για τον John Hammond είναι να δημιουργήσει ένα θεματικό πάρκο με δεινόσαυρους... Ζωντανούς δεινόσαυρους! Όταν η ομάδα επιστημόνων που δουλεύει γι' αυτόν κατορθώσει να απομονώσει DNA δεινοσαύρου από το αίμα που είχε διατηρηθεί σε ένα απολιθωμένο κουνούπι, γεννιούνται οι πρώτοι δεινόσαυροι μετά από εκατομμύρια χρόνια. Ο Hammond ετοιμάζει το πάρκο του, σε ένα απομονωμένο νησί, όπου οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να βλέπουν τους δεινόσαυρους πίσω από ειδικά σχεδιασμένους φράχτες.



Σαν πρώτους επισκέπτες, θα φέρει τα δυο εγγόνια του, έναν δικηγόρο και τρεις καταξιωμένους ερευνητές της εποχής των δεινοσαύρων. Περιμένει από όλους αυτούς να εντυπωσιαστούν από το πάρκο και να του δώσουν την έγκρισή τους για τη συνέχεια των σχεδίων του. Κάποιος, όμως, έχει άλλα σχέδια και τελικά η επίσκεψη δεν θα είναι όσο ασφαλής σχεδιαζόταν... Μετά από την ξενάγηση στο πάρκο, οι φράκτες ασφαλείας απενεργοποιούνται. Οι δεινόσαυροι απελευθερώνονται και αρχίζουν να σπέρνουν την καταστροφή.





Κάπως έτσι ξεκινά η απόλυτη περιπέτεια της τριλογίας Jurassic από τον "μαέστρο" των σπέσιαλ εφέ Στίβεν Σπίλμπεργκ. Πρόκειται για μία ταινία-σταθμό στον κινηματογράφο, και αυτό κυρίως λόγω της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών οι οποίοι βοήθησαν στη δημιουργία απίστευτα αληθοφανών δεινοσαύρων. Πραγματικά, η κατασκευή του σώματος των δεινοσαύρων και οι εξαιρετικά ρεαλιστικές κινήσεις τους προκαλούν έκπληξη ακόμα και σήμερα που η τεχνολογία έχει κάνει τεράστια άλματα προόδου.





-Βασισμένο στο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας, "Jurassic Park" του Michael Crichton.
-Οι δεινόσαυροι που κυριαρχούν στην ταινία είναι οι: Τυραννόσαυρος, Τρικεράτωψ, Βραχιόσαυρος, Κομψόγναθος, Παρασαυρόλοφος, Στρουθιόμιμος και Διλοφόσαυρος.
-Παρά τον τίτλο της ταινίας, ο οποίος παραπέμπει στην Ιουράσια περίοδο, οι περισσότεροι από τους δεινόσαυρους που πρωταγωνιστούν δεν υπήρχαν μέχρι την Κρητιδική περίοδο, με εξαίρεση τους Brachiosaurus και Dilophosaurus, οι οποίοι έζησαν στην Ιουράσια περίοδο. Στο σενάριο αναγνωρίζετε αυτό, όταν ο Δρ. Grant περιγράφει την αγριότητα του Velociraptor στο νεαρό αγόρι, λέγοντας: «Προσπαθήστε να φανταστείτε τον εαυτό σας στην Κρητιδική περίοδο ..."




Ηθοποιοί: Téa Leoni, Sam Neill, Richard Attenborough, Julianne Moore, William H. Macy, Jeff Goldblum, William H. Macy, Laura Dern, Pete Postlethwaite, Samuel L Jackson
Σκηνοθεσία: Joe Johnston, Steven Spielberg
Μουσική: John Williams
Διάρκεια: 127'
Πρώτη προβολή: 11 Ιουνίου 1993
Προϋπολογισμός: 63 εκατομμύρια δολάρια
Box office: $914.691.118


2012
ΕΤΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!
1962-2012
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ

Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2012

Νέες εκδόσεις 278 - Deathnote 10


Σενάριο: Tsugumi Ohba
Εικονογράφηση: Takeshi Obata
Σχήμα: 12,5 x 19
Σελίδες: 200
ISBN: 978-960-497-350-7
Ημερομηνία έκδοσης: 5/10/2012
Τιμή: €9,90
Εκδόσεις: Anubis

Ο Λάιτ Γιαγκάμι είναι ένας άριστος μαθητής λυκείου -ο οποίος, όμως, πλήττει αφόρητα. Όλα αλλάζουν όταν βρίσκει το Deathnote, ένα «τετράδιο θανάτου». Αν το όνομα κάποιου ανθρώπου γραφτεί στις σελίδες του τετραδίου αυτού, ο συγκεκριμένος άνθρωπος θα πεθάνει. Έτσι, ο Λάιτ έχει βάλει στόχο να χρησιμοποιήσει τις δυνάμεις του τετραδίου για να απαλλάξει τον κόσμο από το κακό...

10. ΔΙΑΓΡΑΦΗ
Ο Νίαρ υποπτεύεται ανοιχτά τον νέο Ελ ως Κίρα και έχει σπείρει την διχόνοια και την αμφιβολία στα μέλη της ομάδας κρούσης. Ο Λάιτ αναγκάζεται για άλλη μια φορά να παραχωρήσει το Τετράδιο Θανάτου σε κάποιον άλλο, όμως αυτή τη φορά, ο Κίρα διαλέγει έναν ακόλουθο από τους αληθινούς υποστηρικτές του. Χωρίς να μπορεί να επικοινωνήσει απευθείας με τον διάδοχό του, ο Λάιτ πρέπει να βασιστεί στην αφοσίωση του ακολούθου του στην ιδεολογία του Κίρα. Το αποτέλεσμα της κίνησης αυτής θα είναι είτε η υλοποίηση του ιδεατού κόσμου του Κίρα, είτε η οριστική καταδίκη του.

2012
ΕΤΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!
1962-2012
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ

Το δεύτερο trailer του "Χόμπιτ", είναι εδώ!


Ο ΧΟΜΠΙΤ: ΕΝΑ ΑΝΑΠΑΝΤΕΧΟ ΤΑΞΙΔΙ

Η "Warner Bros." έδωσε στη δημοσιότητα το τελευταίο και ολοκληρωμένο trailer της ταινίας "The Hobbit: An Unexpected Journey", του prequel της επικής τριλογίας "The Lord of the Rings", που θα βγει στους κινηματογράφους στις 13 Δεκεμβρίου 2012.
Πρόκειται, όπως έχουμε αναφέρει ξανά, για το πρώτο μέρος από το "Χόμπιτ", το ομώνυμο αριστούργημα του Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν. Την κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου υπογράφει ο Πίτερ Τζάκσον, ο δημιουργός του "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών", ενώ το κινηματογραφικό "Χόμπιτ", θα ολοκληρωθεί σε τρία μέρη.

Η δράση της ταινίας τοποθετείται στη Μέση Γη, 60 χρόνια πριν τον "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών", την μεγάλη εμπορική επιτυχία, που κέρδισε εκτός από την αγάπη του κοινού και Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας με την "Επιστροφή του Βασιλιά". Οι τρεις νέες ταινίες γυρίστηκαν σε ψηφιακό 3D, χρησιμοποιώντας οπτικοακουστικό εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας.

Οι ταινίες "Χόμπιτ" ακολουθούν το ταξίδι του Μπίλμπο Μπάγκινς, ο οποίος ξεκινά μια επική αποστολή, προκειμένου να απελευθερωθεί το χαμένο βασίλειο των Νάνων, Έρεμπορ, το οποίο έχει κατακτήσει εδώ και πολύ καιρό ο δράκος Σμάουγκ. Ο Γκάνταλφ ο Γκρίζος θα τον προσεγγίσει αιφνίδια και χάρη σε αυτόν, ο Μπίλμπο θα ενώσει τις δυνάμεις του με μια ομάδα 13 νάνων, με επικεφαλής τον θρυλικό πολεμιστή Θόριν Δρύασπις. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Μπίλμπο Μπάγκινς συναντάμε τον Μάρτιν Φρίμαν, ενώ ο Ίαν Μακ Κέλεν επιστρέφει στον ρόλο του Γκάνταλφ του Γκρίζου, η Κέιτ Μπλάνσετ στον ρόλο της Γκαλάντριελ, ο Άντι Σέρκις στον ρόλο του Γκόλουμ και ο Ελάιτζα Γουντ στον ρόλο του Φρόντο. Ο Τζέφρι Τόμας και ο Μάικ Μιζράχι συμπληρώνουν το καστ, στους ρόλους των Βασιλιάδων των Νάνων, Θορ και Θρέιν, αντίστοιχα.

Δείτε το trailer:



2012
ΕΤΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!
1962-2012
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ

Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2012

Νέες εκδόσεις 277 - Μίκυ Μάους 2414


Στο νέο τεύχος του Μίκυ Μάους θα διασκεδάσετε με την ιστορία στην οποία Σκρουτζ και Μάτζικα έρχονται αντιμέτωποι σε έναν αγώνα ταχύτητας αυτοκινήτων! Όμως, τα εμπόδια και οι παγίδες δεν απουσιάζουν…
Ακόμη, ποιο είναι το σπάνιο φυτό το οποίο αναζητούν ο Μίκυ και ο καθηγητής Ζάποτεκ; Τέλος, ο Χάρυ Βδέλας και ο Φέθρυ αναλαμβάνουν να βρουν το αγαπημένο παπούτσι μιας διάσημης μπαλαρίνας της λυρικής σκηνής! Θα τα καταφέρουν;
Το Μίκυ Μάους 2414, κυκλοφορεί από την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου σε όλη την Ελλάδα!


Αναλυτικά, οι ιστορίες του τεύχους:
1. Παπιοκίνητα: Σκρουτζ Μακ Ντακ - Πρόκληση σε μονομαχία
2. Παπιά στην κίνηση: Διάβαση πεζών
3. Παπιά στην κίνηση: Σπάταλο ρελαντί
4. Παπιά στην κίνηση: Σπεύδε βραδέως
5. Μίκυ Μάους: Ο Πυθαγόρειος Μανδραγόρας
6. Χάρυ Βδέλας: Μυστήριο στην Λυρική Σκηνή

Εκδόσεις: Τερζόπουλος/Νέα Ακτίνα
Σελίδες: 100
Τιμή: 1,50€

2012
ΕΤΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!
1962-2012
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...