Πέμπτη 28 Απριλίου 2011
"Batman: Year One", σε animation
Οι Bryan Cranston, Ben McKenzie, Eliza Dushku και η Katee Sackhoff έχουν ανακοινωθεί ως οι ηθοποιοί που θα υποδυθούν τους κύριους ρόλους στην ταινία κινουμένων σχεδίων Batman: Year One, μεταφορά του ομώνυμου comic του Frank Miller (σε σχέδιο David Mazzucchelli). Τη σκηνοθεσία έχουν αναλάβει οι Lauren Montgomery και Sam Liu, ενώ το σενάριο είναι του Tab Murphy.
Στο Year One, ο νεαρός Bruce Wayne ξεκινά τα πρώτα του βήματα ως τιμωρός. Αρχίζει να δημιουργείται ένας πρώιμος δεσμός με τον Lieutenant James Gordon, ο οποίος είναι αρκετά σημαντικός στην ιστορία, οπότε αυτή είναι τόσο δική του, όσο και του Wayne.
Ο Bryan Cranston είναι η φωνή του Gordon, ενώ ο Ben McKenzie του Wayne/Batman. Η Dushku κάνει την φωνή της Catwoman και η Sackhoff (αχ, Starbuck…) είναι η ντετέκτιβ Sarah Essen. Επίσης, ο Alex Rocco δανείζει την φωνή του στον μαφιόζο Carmine Falcone.
Το Batman: Year One, το οποίο θα έχει rating PG-13, θα βγει σε βίντεο το φθινόπωρο, ενώ θα παρουσιαστεί σε πρεμιέρα τον Ιούλio, στο San Diego Comic-Con.
Written by Έλλη Μόκα, για το http://www.comicdom.gr/
Εμείς προτείνουμε... 13 - Ο Αιώνιος Πόλεμος (Μυθιστόρημα)
Εκδόσεις: Anubis
Συγγραφέας: Joe Haldeman
Μετάφραση: Βασίλης Αθανασιάδης
Η ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ, ΠΛΗΡΗΣ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟΥ ΕΠΟΥΣ ΠΟΥ ΤΙΜΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ HUGO, NEBULA & LOCUS
Ο Γουίλιαμ Μαντέλα είναι ένας απρόθυμος ήρωας στον πρώτο διαστρικό πόλεμο της ανθρωπότητας. Μέλος μιας επίλεκτης μονάδας στρατιωτών με IQ πάνω από 150, που είναι εκπαιδευμένοι σε νέες, πανίσχυρες τεχνολογίες, θα διασχίσει έτη φωτός για να αντικρούσει στο δικό τους έδαφος τους εξωγήινους Ταυριανούς, έναν εχθρό μυστηριώδη και ακατανίκητο. Ο ίδιος και οι συμπολεμιστές του θα βάλουν τα δυνατά τους για να εκπληρώσουν το καθήκον τους και να γυρίσουν ζωντανοί στην πατρίδα παρά τις τρομερές αντιξοότητες.
Όμως η επιστροφή στη Γη ίσως αποδειχθεί ένα έργο ακόμη δυσκολότερο... Λόγω της διαστολής του χρόνου κατά τη διάρκεια των διαστρικών ταξιδιών, κάθε φορά που οι στρατιώτες επιστρέφουν έχουν περάσει χρόνια ή και αιώνες στη Γη, και ο Μαντέλα βρίσκεται να μάχεται για μία πατρίδα που δεν έχει πλέον τίποτα το γνώριμο...
Εμπνευσμένος από τις προσωπικές του εμπειρίες στον πόλεμο του Βιετνάμ, ο Joe Haldeman παραδίδει ένα διαχρονικό αντιπολεμικό, διαστημικό έπος, που έχει καθιερωθεί ως ένα κλασικό έργο της επιστημονικής φαντασίας.
Σχήμα: 14 x 20,5
Σελίδες: 336
Τιμή: €17,90
Τετάρτη 27 Απριλίου 2011
Σινεμά και DVD 25 - Τα Τελευταία 8 Λεπτά / Source Code (2011)
Οι Jake Gyllenhaal, Michelle Monaghan και Vera Farmiga πρωταγωνιστούν στην ταινία του Duncan Jones, "Τα τελευταία 8 λεπτά".
Μετά την ταινία "Moon", το εντυπωσιακό σκηνοθετικό ντεμπούτο του Duncan Jones, όλοι περιμένουν με ανυπομονησία το επόμενο του βήμα. Στην νέα του ταινία, ο Jones συνδυάζει ξανά το μυστήριο με την επιστημονική φαντασία και συνεργάζεται με τους Jake Gyllenhaal (Prince of Persia: The Sands of Time"), Vera Farmiga ("Up In The Air"), Michelle Monaghan ("Mission: Impossible III") και Jeffrey Wright ("Quantum of Solace").
Ο στρατιώτης Colter Stevens ξυπνά μέσα σε ένα επιβατικό τρένο με κατεύθυνση το Σικάγο, χωρίς να έχει καμιά ιδέα για το πώς βρέθηκε εκεί. Το τελευταίο πράγμα που θυμάται είναι να πετάει με ένα ελικόπτερο για μια αποστολή στο Ιράκ. Τώρα βρίσκεται ουσιαστικά στο σώμα κάποιου άλλου, ζώντας μια ξένη ζωή. Πριν προλάβει να καταλάβει τι συμβαίνει, ένα τρένο πλησιάζει από την αντίθετη κατεύθυνση και μια βόμβα τους σκοτώνει όλους. Η ιστορία όμως δεν τελειώνει εδώ για τον Stevens, ο οποίος είναι αναγκασμένος να ζει ξανά και ξανά τα γεγονότα πριν την έκρηξη, μέχρι να ανακαλύψει την ταυτότητα του βομβιστή.
Σκηνοθεσία: Duncan Jones
Παίζουν: Jake Gyllenhaal, Michelle Monaghan, Vera Farmiga, Jeffrey Wright, Russell Peters, James A. Woods
Με σύνθετη πλοκή, ευρηματική οπτική και συναρπαστική αφήγηση, το “Source Code” ταξιδεύει το κοινό σε ένα από τα τελευταία σύνορα, έναν κόσμο που γοητεύει τους επιστήμονες και τους συγγραφείς μυθιστορημάτων για αιώνες: το ταξίδι στο χρόνο. Ο σεναριογράφος Μπεν Ρίπλεϊ προσέγγισε τον παραγωγό Μαρκ Γκόρντον, ο οποίος έχει υπογράψει την παραγωγή σε ταινίες όπως “2012” και “Saving Private Ryan”, με μια ιδέα για έναν άντρα που ανακαλύπτει έναν τρόπο να ταξιδεύει πίσω στο χρόνο για μικρές χρονικές περιόδους. “Ο Μπεν ήρθε σε μας με μια εξαιρετική ιδεά για ταινία” λέει ο Γκόρντον. “Μέσα σε μια περίοδο περίπου έξι μηνών με ένα χρόνο, συνεχίσαμε να αναπτύσσουμε το σενάριο μαζί του. Αυτό που ελπίζεις να βρεις σε μια συνεργασία είναι έναν συνεργάτη που να έχει πολύ ισχυρή γνώμη αλλά, ταυτόχρονα, να ακούει και να σκέφτεται διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης. Αυτός είναι ο Μπεν. Έχει ισχυρές απόψεις και δεν παραδίδει τα όπλα.”
Ενώ το σενάριο εξελισσόταν, τράβηξε την προσοχή του παραγωγού Φιλίπ Ρούσελετ. “Λατρέψαμε το σενάριο” δηλώνει ο Ρούσελετ. “Σπάνια βρίσκεις μια ξεχωριστή ιστορία που να είναι ταυτόχρονα κι εμπορική. Είναι ένα ευφυές κι ευρηματικό θρίλερ, αλλά και πολύ διασκεδαστικό. Ανατροπές αποκαλύπτονται στο κοινό καθώς αποκαλύπτονται και στους χαρακτήρες τις ταινίες, κάνοντας την ταινία ένα συναρπαστικό ταξίδι. Δεν σου δίνεται καθημερινά η ευκαιρία να διαβάσεις ένα σενάριο σαν κι αυτό”. Ο σεναριογράφος δεν αποκλείει την ιδέα πως το ταξίδι στο χρόνο ίσως να γίνει πραγματικότητα μια μέρα. “Στους περισσότερους επιστήμονες αρέσει η συζήτηση γύρω από το τι είναι το ταξίδι στο χρόνο”, λέει ο Ρίπλεϊ. “Ίσως να καταφέρουμε να επιβραδύνουμε το ρολόι σου όταν ταξιδεύεις με ταχύτητα που πλησιάζει την ταχύτητα φωτός, κάτι που θα σου επέτρεπε να μεταφερθείς στο μέλλον. Το ταξίδι στο παρελθόν είναι πολύ πιο προβληματικό και δεν είμαστε σίγουροι για το πώς θα μπορούσε να γίνει. Σύμφωνα με τους νόμους της Φυσικής, το παρελθόν δεν μπορεί να αλλάξει. Υφίσταται όμως η ιδέα ενός παράλληλου σύμπαντος, ένα αντίγραφο της πραγματικότητας που να είναι πανομοιότυπο με τη δική μας πραγματικότητα. Ο Πηγαίος Κώδικας είναι η ικανότητα της μετάβασης σε μια άλλη πραγματικότητα για τη χρονική περίοδο οκτώ λεπτών”. Έχοντας αναπτύξει το σενάριο με τον Ρίπλεϊ, ο Γκόρντον το έστειλε στον Τζέικ Τζίλενχαλ, ο οποίος ανέλαβε τελικά τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Κόλτερ Στίβενς. “Είχα συνεργαστεί με τον Τζέικ στην ταινία “The Day After Tomorrow”” εξηγεί ο Γκόρντον. “Κρατήσαμε επαφή και αναζητούσαμε κάποια άλλη ταινία, στην οποία θα συνεργαζόμασταν ξανά. Ήταν πολύ ενθουσιώδης για το σενάριο αυτό και συνεισέφερε με ενδιαφέρουσες απόψεις. Ο Τζέικ ήταν ένα πολύ σημαντικό μέρος της δημιουργίας της ταινίας”.
Δείτε το trailer
Από το http://www.ant1online.gr και το http://www.tlife.gr
Επίκαιρες γελοιογραφίες 12: Η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου...
Η ζωή της Lindsay Lohan γίνεται... κόμικ!
Η άστατη και «άγρια» ζωή της Lindsay Lohan αλλά και η δυσλειτουργική οικογένεια της φαίνεται ότι ενέπνευσε τον συγγραφέα Marc Shapiro να κάνει τη ζωή της… κόμικ!
Το «καυτό» βιβλίο θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο του 2011 από την εταιρεία Bluewater Productions με τον τίτλο «Infamous: Lindsay Lohan».
«Η κατάντια της Lindsay είναι αποτέλεσμα της χολιγουντιανής νοοτροπίας, πολύ κακών αποφάσεων και έλλειψης αυτοσυγκράτησης», αναφέρει ο δημιουργός του κόμικ, Marc Shapiro.
«Το τεύχος αυτό μπορεί να θεωρηθεί μια τραγωδία σε εξέλιξη που το τελευταίο της κεφάλαιο δεν έχει ακόμα γραφτεί», προσθέτει.
Από το http://www.protothema.gr
Τρίτη 26 Απριλίου 2011
Εμείς προτείνουμε... 12 - Ο Μαύρος Πύργος: Η Γέννηση του Πιστολέρο (Comic book)
Η αναζήτηση ενός άντρα αρχίζει με τη δοκιμασία ενός αγοριού...
Ο κόσμος του Ρόλαντ Ντεσέιν –ο κόσμος του Μαύρου Πύργου– υπήρξε επί τριάντα χρόνια μια έμμονη ιδέα για τον Stephen King. Πριν λίγα χρόνια, ο King αποφάσισε να μεταφέρει αυτό το αριστουργηματικό έργο φαντασίας στη Marvel, προσδίδοντας νέες, εκπληκτικές διαστάσεις στην επική ιστορία του!
Η "Γέννηση του Πιστολέρο" ενσωματώνει τέλεια το θαυμαστό μεγαλείο του Μέσου Κόσμου και την ιστορία των σκληροτράχηλων χαρακτήρων του στην περίτεχνη αφηγηματική παράδοση των κόμικς της Marvel.
Η δουλειά του σκιτσογράφου Jae Lee και του κολορίστα Richard Isanove είναι πραγματική αποκάλυψη, και τα σενάρια του συγγραφέα Peter David, σε συνεργασία με τη Robin Firth, συγγραφέα του βιβλίου "The Dark Tower: A Concordance", αποτυπώνουν με ζωντάνια και αυθεντικότητα το δημιουργικό όραμα του Stephen King.
Παρακολουθήστε τα πρώτα βήματα ενός πιστολέρο και το επικό μεγαλείο μιας άχρονης περιπέτειας που μόλις αρχίζει να ξετυλίγεται!
Ο Στίβεν Κινγκ άρχισε να αφηγείται την πορεία του Ρόλαντ Ντεσέιν προς τον Μαύρο Πύργο σε μια σειρά διηγημάτων που δημοσιεύτηκαν τη δεκαετία του 1970. Τα διηγήματα αυτά εξελίχθηκαν αργότερα σε μυθιστόρημα, για να αποτελέσουν τελικά ένα επτάτομο έπος, κατά πολλούς το πιο σημαντικό έργο της καριέρας του. Ο παράξενος, τρομακτικός κόσμος του Μαύρου Πύργου μεταφέρεται σ' ένα εκπληκτικό κόμικ. Υπό την καθοδήγηση του ίδιου του Κινγκ, οι κορυφαίοι σεναριογράφοι και εικαστικοί καλλιτέχνες της Marνel δίνουν συγκεκριμένη μορφή σ' αυτόν τον κόσμο που η σκοτεινή ομορφιά του έχει αιχμαλωτίσει τη φαντασία αμέτρητων αναγνωστών διεθνώς. Το κόμικ του Μαύρου Πύργου τοποθετεί για πρώτη φορά την ιστορία του Ρόλαντ σε χρονολογική σειρά. Στο πρώτο άλμπουμ, "Ο Μαύρος Πύργος: Η γέννηση του πιστολέρο", ο Ρόλαντ είναι ακόμη ένα νεαρό αγόρι. Στα πρόθυρα της ενηλικίωσης, εγκλωβισμένος στην αρπάγη του κακού σ' έναν κόσμο που καταρρέει, ετοιμάζεται να αναλάβει την πρώτη του αποστολή. Το ταξίδι αρχίζει. Βήμα βήμα, η πορεία του Ρόλαντ αποτυπώνεται σε υποβλητικά καρέ που προξενούν δέος. Μια φαντασμαγορία του τρόμου χωρίς προηγούμενο...
Το έργο δημοσιεύθηκε αρχικά σε επτά τεύχη που κυκλοφόρησαν μεταξύ Φεβρουαρίου και Αυγούστου του 2007. Τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς κυκλοφόρησε σε τόμο με σκληρό εξώφυλλο (αυτή η έκδοση είναι που κυκλοφορεί και στη χώρα μας).
Μετάφραση: Γιώργος Μπαρουξής
Σελίδες: 240
Tιμή: € 19,50
Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Bell
Δευτέρα 25 Απριλίου 2011
Χριστός Ανέστη!
Σάββατο 23 Απριλίου 2011
Οι ταινίες που αγαπήσαμε 8 - H Ωραιότερη Ιστορία του Κόσμου / The Greatest Story Ever Told (1965)
Η Ωραιότερη Ιστορία του κόσμου (The Greatest Story Ever Told), είναι ο τίτλος της θρησκευτικής αμερικανικής κινηματογραφικής ταινίας, του 1965, σε σκηνοθεσία Τζωρτζ Στίβενς, σενάριο Φέλτον Άουρσλερ και Χένρυ Ντένκερ και παραγωγή Ντέιβιντ Λην. Θεωρείται ως μία από τις μεγαλύτερες υπερπαραγωγές για τον κινηματογράφο με θέμα τη ζωή του Χριστού, διάρκειας πάνω από 3 ώρες.
Ήταν η ταινία που όταν την είχα δει για πρώτη φορά (ως παιδάκι του Δημοτικού) έκλαιγα όλο το βράδυ.
Η ταινία εξιστορεί την Γέννηση του Ιησού στη φάτνη της Βηθλεέμ, τη φυγή στην Αίγυπτο, τα παιδικά και νεανικά χρόνια, τη Βάφτιση στον Ιορδάνη ποταμό, τη συνάντηση με τους μαθητές, τη διδασκαλία, τα θαύματα, την είσοδο στην Ιερουσαλήμ, το Μυστικό Δείπνο, τη σύλληψη, τη Σταύρωση, την Ανάσταση και την Ανάληψη.
Αυτό το μεγαλειώδες κινηματογραφικό έπος αποτελεί ένα εμπνευσμένο εγχειρίδιο ανάπλασης της ζωής του Χριστού. Εκπληκτική καλλιτεχνική διεύθυνση, έξοχες ερμηνείες από την πολυπληθή διανομή και πέντε υποψηφιότητες στα Όσκαρ του 1965 καθιστούν αυτή τη δημιουργία του Τζορτζ Στίβενς "την σπουδαιότερη ταινία που έγινε ποτέ".
Πρόσθετες πληροφορίες
Η ταινία ήταν υποψήφια για 5 όσκαρ (καλλιτεχνικής διεύθυνσης, φωτογραφίας, κοστουμιών, οπτικών εφέ και μουσικής επένδυσης) χωρίς όμως να διακριθεί.
Η αρχική διάρκεια της ταινίας ήταν τέσσερις ώρες και 20 λεπτά. Έγιναν περικοπές τρεις φορές: αρχικά στις τρεις ώρες και 58 λεπτά, στις τρεις ώρες και 17 λεπτά για προβολή στη Μεγάλη Βρετανία και τέλος στις δύο ώρες και 27 λεπτά για ευρύτερη προβολή στις ΗΠΑ.
Κατά την διάρκεια των γυρισμάτων στην έρημο της Αριζόνα όπου είχαν στηθεί τα σκηνικά της Ιερουσαλήμ, χιόνισε ύστερα από 50 ολόκληρα χρόνια, το συνεργείο προσπάθησε να καθαρίσει ότι είχε απομείνει, δυστυχώς όμως ξαναχιόνισε και το συνεργείο της ταινίας, αποφάσισε να μεταφέρει το σετ της Ιερουσαλήμ εξ' ολοκλήρου σε στούντιο.
Σκηνοθεσία: Τζορτζ Στίβενς
Παραγωγή: Ντέιβιντ Λην
Σενάριο: Φέλτον Άουρσλερ, Χένρυ Ντένκερ
Πρωταγωνιστές: Μαξ φον Σίντοφ - Ιησούς
Ντόροθυ Μακ Γκουάιρ - Παρθένος Μαρία
Τσάρλτον Ίστον - Ιωάννης ο Βαπτιστής
Τέλυ Σαβάλας - Πόντιος Πιλάτος
Μάρτιν Λαντάου - Καϊάφας
Τζοάννα Ντάνχαμ - Μαρία Μαγδαληνή
Χοσέ Φερέρ - Ηρώδης Αντύπας
Τζάνετ Μάργκολιν - Μαρία από τη Βηθανία
Ντέιβιντ Μακ Κάλουμ - Ιούδας Ισκαριώτης
Ρίτσαρντ Κόρτε - Βαραββάς
Ίνα Μπάλιν - Μάρθα από τη Βηθανία
Πρώτη προβολή: 9 Απριλίου 1965
Διάρκεια: 190 λεπτά
Δείτε εδώ το trailer της ταινίας, στο κανάλι μας στο YouTube. Κάντε εγγραφή και επιλέξτε να λαμβάνετε ειδοποιήσεις, ώστε να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα video που ανεβαίνουν!
Εμείς προτείνουμε... 11 - V for Vendetta (Comic book)
«ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ, ΛΟΝΔΙΝΟ.
Η ώρα είναι εννέα και αυτή είναι η Φωνή της Μοίρας... Σήμερα είναι 5/11/1997...
Ενημερώνουμε τους κατοίκους του Λονδίνου ότι οι περιοχές Μπρίξτον και Στρέταμ τίθενται σήμερα σε καραντίνα. Σας συμβουλεύουμε να τις αποφεύγετε για λόγους υγείας και ασφάλειας...
Η αστυνομία έκανε νωρίς σήμερα το πρωί επιδρομή σε δεκαεπτά σπίτια στην περιοχή του Μπέρμινγκχαμ, εξαρθρώνοντας ένα μείζον δίκτυο τρομοκρατών. Είκοσι άνθρωποι, μεταξύ των οποίων οκτώ γυναίκες, προφυλακίστηκαν περιμένοντας τη δίκη...
Ο καιρός θα είναι αίθριος μέχρι τις 12:07 π.μ. Αργότερα θα ξεσπάσει βροχή, που θα διαρκέσει μέχρι και τη 1:30 π.μ...
ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΝΥΧΤΑ. »
Σε ένα δυστοπικό Λονδίνο στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όπου η απολυταρχία έχει πατάξει κάθε μορφή ελευθερίας και προσωπικής έκφρασης, εμφανίζεται ένας μυστηριώδης τρομοκράτης, που γίνεται γνωστός με το όνομα "V". Η ανατρεπτική δράση του και οι συμβολικές τρομοκρατικές του πράξεις έχουν σκοπό να αφυπνίσουν τους καταπιεσμένους πολίτες μιας χώρας όπου η ελπίδα και η ευτυχία έχουν δώσει τη θέση τους στην απελπισία και την εξαθλίωση...
Αυτό είναι το σκηνικό του μνημειώδους graphic novel των ALAN MOORE και DAVID LLOYD, ενός έργου που αποτελεί πλέον ορόσημο της σύγχρονης comic art και μεταφέρθηκε πρόσφατα στον κινηματογράφο από τους αδελφούς Wachowski, δημιουργούς του MATRIX.
Εκδόσεις: Anubis
Συγγραφέας: Alan Moore
Μετάφραση: Ηλίας Κατιρτζιγιαννόγλου
Σχήμα: 17 x 26
Σελίδες: 288
Τιμή: €39,90
Παρασκευή 22 Απριλίου 2011
Ας θυμηθούμε... 8 - Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ / Jesus of Nazareth
Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ (Jesus of Nazareth) είναι μία τηλεοπτική μίνι σειρά βρετανικής και ιταλικής παραγωγής συνολικής διάρκειας 371 λεπτών. Θεωρείται ως η μεγαλύτερη θρησκευτική παραγωγή στην ιστορία της μικρής και της μεγάλης οθόνης, που αναφέρεται στη Γέννηση, τη Ζωή, τα Πάθη και την Ανάσταση του Ιησού Χριστού. Ο Ιταλός σκηνοθέτης Φράνκο Τζεφιρέλι απέδωσε με ευλάβεια τα Πάθη του Ιησού, αναπαριστώντας τα γεγονότα με πίστη στις Γραφές και απόλυτο σεβασμό στην ιερότητα του θέματος. Τα γυρίσματα κράτησαν τέσσερα χρόνια, έγιναν σε αυθεντικούς χώρους και ο Τζεφιρέλι εξασφάλισε ένα επιτελείο διάσημων ηθοποιών και κομπάρσων.
Σκηνοθεσία: Φράνκο Τζεφιρέλι
Παραγωγή: Βιτσέντζο Λαμπέλα
Σενάριο: Άντονυ Μπέργκες, Σούσο Σέσι Ντ'Αμίκο, Φράνκο Τζεφιρέλι
Πρωταγωνιστές:
Ρόμπερτ Πάουελ - Ιησούς
Ανν Μπάνκροφτ - Μαρία Μαγδαληνή
Έρνεστ Μπορντγκάιν - Εκατόνταρχος
Ολίβια Χάσεϊ - Παρθένος Μαρία
Ροντ Στάιγκερ - Πόντιος Πιλάτος
Πίτερ Ουστίνοβ - Ηρώδης ο Μέγας
Κλαούντια Καρντινάλε - Μοιχαλίδα
Τζέιμς Μέισον - Ιωσήφ απο την Αριμαθαία
Τόνυ Λο Μπιάνκο - Κουαντίλιος
Κρίστοφερ Πλάμερ - Ηρώδης Αντύπας
Βαλεντίνα Κορτέζε - Ηρωδιάδα
Άντονι Κουίν - Καϊάφας
Μάικλ Γιόρκ - Ιωάννης ο Βαπτιστής
Γιώργος Βογιατζής - Ιωσήφ
Ιαν Μακ Σέιν - Ιούδας Ισκαριώτης
Ντόναλτ Πλέζανς - Μελχιόρ
Λόρενς Ολίβιε - Νικόδημος
Φερνάντο Ρέι - Γκασπάρ
Τζέιμς Έρλ Τζόουνς - Βαλτάσαρ
Ίαν Χολμ - Ζέραχ
Πρώτη προβολή: 1977 (Ιταλία)
Μουσική: Μορρίς Ζαρ
Διάρκεια: 371 λεπτά
Γλώσσα: Αγγλικά, Αραμαϊκά
«Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ». Έvα oγκώδες και oλoκληρωμέvo έργο, σκηvoθετημέvo από τo Φράvκo Τζεφιρέλι. Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης πραγματοποίησε τα γυρίσματα στoυς αυθεvτικoύς χώρoυς και χρησιμoπoίησε έvα λαμπερό καστ, αλλά και μια επιβλητική μουσική υπόκρουση από τον Μορίς Ζαρ. Ο Σερ Λόρενς Ολίβιε, η Αν Μπάνκροφτ, ο Έρνεστ Μποργκνάιν, η Κλαούντια Καρντινάλε, ο Τζέιμς Ερλ Τζόουνς, ο Στέισι Κιτς, ο Τζέιμς Μέισον, ο Ντόναλντ Πλέζανς, ο Κρίστοφερ Πλάμερ, ο Άντονι Κουίν, ο Ραλφ Ρίτσαρντσον, ο Φερνάρντο Ρέι, ο Ροντ Στάιγκερ, ο Πίτερ Ουστίνοφ, ο Μάικλ Γιορκ, η Ολίβια Χάσει, ο Ιαν Χολμ, ο δικός μας Γιώργος Βογιατζής και φυσικά o εξαϋλωμέvoς Ρόμπερτ Πάoυελ με τo θεϊκό γαλαvό βλέμμα, ερμηνεύουν μοναδικά τους βιβλικούς ήρωες.
Για κάποιο μυστηριώδη λόγο ο περισσότερος κόσμος πιστεύει ότι ο ιδανικός «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» δε ζει πια. Λάθος… Ο Βρετανός ηθοποιός σήμερα είναι 67 ετών, ζει και εργάζεται στη χώρα του, είναι παντρεμένος και έχει δύο μεγάλα παιδιά. Ο Πάουελ παντρεύτηκε τη χορεύτρια Μπαμπς Λορντ το 1975, λίγο πριν αρχίσει τα γυρίσματα της ταινίας. Ο 31χρονος τότε Ρόμπερτ αποφάσισε να παντρευτεί το κορίτσι του για έναν απλό λόγο… Τα γυρίσματα γίνονταν στο Μαρόκο και θα ήταν ευκολότερο να τον επισκεφθεί, αν ήταν και επισήμως γυναίκα του. Από τότε μετράει η κοινή τους πορεία ενώ η μεγάλη τους αγάπη είναι τα ταξίδια με σκάφος ανά τον κόσμο.
Ο 33χρονος τότε ηθοποιός με τα διάφανα γαλανά του μάτια και τη σχεδόν θεϊκή του αύρα στην κίνηση και στη μορφή του υπήρξε η απόλυτη υπερβατική μορφή του Ιησού Χριστού στον κινηματογράφο, κάνοντας εκατομμύρια χριστιανών σε όλο τον κόσμο να τον ταυτίσουν με τον Ίδιο το Θεάνθρωπο, πληρώνοντας όμως ακριβά το τίμημα στην μετέπειτα καριέρα του. Εκπλήρωσε έτσι την επιθυμία που εξέφρασε ο ίδιος μετά το τέλος των γυρισμάτων: «Ελπίζω πως ο Ιησούς θα είναι ο τελευταίος στη σειρά των ευαίσθητων νέων ανδρών που θα κληθώ να ερμηνεύσω στο μέλλον».
Κορυφαία στιγμή στην καριέρα του Πάουελ είναι το έτος 1974, όπου τον καλούν στο κάστινγκ για την υπερπαραγωγή «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» του Φράνκο Τζεφιρέλι. Ο Πάουελ παρουσιάζεται στην επιτροπή διανομής ρόλων χωρίς πολλές ελπίδες, μιας και ο σκηνοθέτης είχε στο μυαλό του σαν πιθανούς «μεσσίες» επώνυμους ηθοποιούς της εποχής, όπως τον Αλ Πατσίνο και τον Ντάστιν Χόφμαν. Τον Πάουελ, τον προόριζε για τον ρόλο του Ιούδα!!!
Μετά την προβολή της ταινίας κάνει μια προσπάθεια να χρησιμοποιήσει την επωνυμία του στο Χόλιγουντ, οι περισσότεροι όμως σκηνοθέτες διστάζουν να δώσουν στον «άνθρωπο που υποδύθηκε τον Ιησού» ρόλους «γήινους».
Αυτή η εξαφάνιση του Πάουελ από τα εγκόσμια έδωσε τροφή για ένα σωρό φήμες βασισμένες στην «κατάρα του Ιησού»: ότι τρελάθηκε, αυτοκτόνησε, είναι άστεγος.
Η αλήθεια όμως είναι ότι ο Βρετανός ηθοποιός συνέχισε να δουλεύει σε εγχώριες τηλεοπτικές σειρές και ευρωπαϊκές ταινίες.
Τι έχει δηλώσει όμως ο ίδιος ο Πάουελ για τον «Ιησού από τη Ναζαρέτ»…
«Όταν κλήθηκα να υποδυθώ τον Ιησού, ήμουν 31 ετών και ομολογώ ότι μέχρι τότε δεν είχα κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη θρησκεία και καμία απολύτως γνώμη για τον Χριστό. Ύστερα από 9 μήνες γυρισμάτων σε επιβλητικά τοπία του Μαρόκου και της Τυνησίας, μπορώ να πω ότι πραγματικά πιστεύω στον Ιησού, ακόμη και αν δεν πηγαίνω τακτικά στην εκκλησία. Στη σκηνή της Σταύρωσης, ήμουν λίγο νευρικός, ίσως και από την εξάντληση που ένιωθα, ύστερα από τη δίαιτα 12 ημερών που είχα επιβάλλει στον εαυτό μου πριν από το γύρισμα, για να φαίνομαι όσο πιο «ρεαλιστικός» μπορούσα. Κάποια στιγμή κοιτάζοντας στον καθρέφτη αναγνώρισα στο είδωλό μου τον Ιησού. Μου φάνηκε ότι είδα την εικόνα που έχει ο καθένας από εμάς γι΄ Αυτόν, όταν προσπαθούμε να Τον φανταστούμε. Την εικόνα που έχω συγκρατήσει από παιδί. Πραγματικά ελπίζω στο μνημόσυνό μου, να με θυμούνται και να με αποκαλούν όλοι ως «τον άνθρωπο που υποδύθηκε τον Ιησού».
Πηγές: Ελληνική Βικιπαίδεια και διάφορα ελληνικά και ξένα site.
Πέμπτη 21 Απριλίου 2011
Νέες εκδόσεις 53 - Πιτσιρικάδες σε δράση 1
ΠΡΩΤΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΔΩ
ΣΤΟ CLUB ΦΙΛΩΝ "ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ"
Κυκλοφορεί σήμερα, Μ. Πέμπτη, στα περίπτερα της Αθήνας το πρώτο τεύχος ενός νέου παιδικού περιοδικού κόμικς: Πιτσιρικάδες σε δράση!
Πρόκειται για μια περιπέτεια μια παρέας παιδιών που αποφασίζουν να τιμωρήσουν όλους εκείνους που δεν συμπεριφέρονται σωστά. Η αρχή γίνεται με τον διευθυντή του σχολείου τους, τον οποίο καταγγέλλουν στο Υπουργείο για τις εξωσχολικές του δραστηριότητες, ενώ μετά τα βάζουν και με μια παιδική συμμορία που τρομοκρατεί άλλα παιδιά. Σχέσεις αγάπης δημιουργούνται μεταξύ των μελών της παρέας, αν και δεν λείπουν οι παρεξηγήσεις...
Τα σκίτσα της ιστορίας είναι του Fantasia, ενώ τον σχεδιασμό του εξωφύλλου αλλά και τον χρωματισμό όλου του τεύχους έχει κάνει ο Αλέξανδρος Καραγιαννόπουλος.
Οι εκδόσεις "Λεωπαλαίοντες ΖΝ", συμμερίζονται τα οικονομικά προβλήματα όλων μας και έτσι, μαζί με το "Πιτσιρικάδες σε δράση" μας προσφέρουν και το τρίτο τεύχος του περιοδικού "Πρώτος", στην ίδια τιμή.
Για όσους δεν το γνωρίζουν ο "Πρώτος" είναι ένας νεαρός (ο Νίκος Θεοδωρίδης) την εποχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ο οποίος λαμβάνει ενεργά μέρος στην Αντίσταση κατά του Γερμανού κατακτητή. Σε αυτό το επεισόδιο, ο Νίκος μαζί με την Έλλη θα βρεθούν στην Αγγλία με μια άκρως μυστική αποστολή... Αντίπαλός τους, ο Άλιστερ Πόρτερ.
Τα κείμενα της ιστορίας είναι του Ζ.Ν., ενώ τα σκίτσα είναι του Κώστα Φραγκιαδάκη.
Τιμή: 2,50 ευρώ
Αξέχαστες Ιστορίες 32 - Τα λιβάδια του θανάτου
Η περιπέτεια που θα σας θυμίσουμε σήμερα είναι γραμμένη από τον Γιώργο Μαρμαρίδη και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο τεύχος 348 του περιοδικού Μικρός Κάου-μπόυ (το εξώφυλλο του οποίου δημοσιεύουμε).
Υπόθεση: Για να φτάσει κανείς στο Λόγκχορν, ερχόμενος από τις Ανατολικές Πολιτείες, θα πρέπει να διασχίσει το Κόκκινο Φαράγγι. Τον ίδιο δρόμο ακολουθεί και η ταχυδρομική άμαξα. Μόνο που εκείνη τη μέρα ο αμαξάς και ο βοηθός του δεν μπορούν να φανταστούν ότι ο θάνατος τους έχει στήσει καρτέρι στο φαράγγι. Όταν -δύο ώρες αργότερα- τα τέσσερα θρυλικά παιδιά του νόμου θα φτάσουν σ’ εκείνο το σημείο, θα βρουν τους δύο άντρες άγρια δολοφονημένους. Ο Τσιπιρίπο θα κάνει μια γρήγορη έρευνα και θα ανακαλύψει ένα σπασμένο σπιρούνι. Είναι αυτό το στοιχείο αρκετό για να οδηγήσει στην σύλληψη του κακούργου; Όταν τα παιδιά θα οδηγήσουν την άμαξα και τους νεκρούς στο Λόγκχορν, θα βρεθούν αντιμέτωποι με έναν πολύ καχύποπτο σερίφη ο οποίος θα τους κλειδώσει πίσω από τα κάγκελα μιας φυλακής… Ο Τζιμ αναρωτιέται αν ο τοπικός αντιπρόσωπος του νόμου είναι απλά πολύ αυστηρός ή αν κρύβεται κάτι άλλο πίσω από την συμπεριφορά του...
Κριτική: 4/5.
Η ιστορία αυτή αναδημοσιεύθηκε τρεις φορές στο περιοδικό Μικρός Αρχηγός και συγκεκριμένα στα τεύχη 234, 558 και 795. Ο τίτλος, όμως, σε αυτά ήταν διαφορετικός: "Πάνω στα ίχνη". Κάποια απ' όλες τις εκδόσεις σίγουρα θα καταφέρετε να βρείτε...
Τρίτη 19 Απριλίου 2011
Δευτέρα 18 Απριλίου 2011
Εμείς προτείνουμε... 10 - Blankets (Comic book)
Blankets
Εικονογραφημένο μυθιστόρημα
Κρέγκ Τόμσον
Το best seller comic "Blankets" σε ελληνική έκδοση
Ο εικοσιοκτάχρονος Αμερικανός δημιουργός Craig Thompson αυτοβιογραφείται και αφηγείται με άφθονο λυρισμό και συγκίνηση τα παιδικά του χρόνια και την πιο κρίσιμη περίοδο της εφηβείας του, μέσα από το εικονογραφημένο μυθιστόρημα Blankets.
Το Blankets, μέσα από τις σελίδες του, παρουσιάζει τη σταδιακή μεταστροφή του πρωταγωνιστή από την άρνηση των απολαύσεων και της χαράς της ζωής των παιδικών χρόνων στη συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας για τις μικρές και σύντομες όμορφες στιγμές ξενοιασιάς.
Κάθε σχέδιο του ογκώδους αυτού έργου (600 σελίδες) είναι πλημμυρισμένο από μια γλυκιά νοσταλγία της εποχής της νεανικής αθωότητας…
Για το Blankets, που πρωτοκυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο Top Shelf στις ΗΠΑ το 2003, ο Thompson κέρδισε πολλές υποψηφιότητες για βραβεία και το περιοδικό Time ανέδειξε το βιβλίο του ως το καλύτερο κόμικς της χρονιάς!
Τα παιδικά χρόνια του Craig σε ένα καταπιεστικό οικογενειακό περιβάλλον με γονείς αυστηρούς και θρησκόληπτους, χαράσσονται βαθιά στη μνήμη του και τον συνοδεύουν σε κάθε βήμα του.
Μέχρι που στη ζωή του εισβάλλει η Raina, ο πρώτος και μεγάλος έρωτάς του. Εκεί ο Craig έρχεται αντιμέτωπος με την ίδια τη ζωή και όχι με την εικονική, τη θρησκευτική της περιγραφή, αναγκάζεται να ζήσει και να εγκαταλείψει την ευκολία της άρνησης. Η απόσταση από το σπίτι του, ο έρωτας με μια γυναίκα, τα αδέρφια της Raina, υιοθετημένα παιδιά με ειδικές ανάγκες, η απομάκρυνση από την «ασφάλεια» της Εκκλησίας, το σεξ, η ανάληψη ευθυνών, έρχονται σαν καταιγίδα και αναστατώνουν την ταραγμένη εφηβική ζωή του. Η κουβέρτα (Blanket) που πλέκει και του χαρίζει η Raina γίνεται η νέα σανίδα σωτηρίας του. Επιστρέφοντας στο σπίτι του είναι πια ένας άλλος άνθρωπος που αποφασίζει να αρχίσει να ζει παίρνοντας πρώτα από όλα την απόφαση να ασχοληθεί με το σχέδιο και την Τέχνη…
«…μια σπανιότητα: μια ιστορία πρώτου έρωτα τόσο καλά χαραγμένη στη μνήμη και ειλικρινής που σου υπενθυμίζει πώς είναι να ερωτεύεσαι... οδυνηρά όμορφο»
- TIME
«…συγκινητικό, τρυφερό, όμορφα σχεδιασμένο, οδυνηρά ειλικρινές και, ίσως, το πιο σημαντικό graphic novel από το jimmy corrigan και μετά»
- Neil Gaiman (Coraline, American Gods, Sandman)
- Το βιβλίο έλαβε τρία βραβεία Harvey το 2004 (για Best Artist, Best Graphic Album of Original Work και Best Cartoonist) καθώς και δύο βραβεία Eisner για Best Graphic Album και Best Writer/Artist.
Συντελεστές ελληνικής έκδοσης
Mετάφραση: Μπέλλα Σπυροπούλου
Επιμέλεια-εισαγωγή: Γιάννης Κουκουλάς
Στοιχεία έκδοσης: Χαρτόδετο, σχήμα 16Χ24 cm
Σελίδες: 600
Τιμή: 25.00 €
Το best seller comic Blankets κυκλοφορεί σε νέα έκδοση με σκληρό εξώφυλλο
Τιμή: 30.00 €
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΨΜ
Επίκαιρες γελοιογραφίες 9: Νέες οδηγίες...
Νέες εκδόσεις 52 - Red Sonja 3: Η Άνοδος του Κάλαν Γκαθ
Η επική τριλογία της Κόκκινης Σόνια ολοκληρώνεται! Με τον συγκλονιστικό επίλογο της επιστροφής του Κάλαν Γκαθ, ο κόσμος της Κόκκινης Σόνια θα αλλάξει για πάντα. Η τρίτη ανθολογία των περιπετειών της Κόκκινης Σόνια, από τις Εκδόσεις Helm και την Dynamite Entertainment, περιέχει τα τεύχη #13-18 της βραβευμένης σειράς She-Devil with a Sword. Σε σενάριο του Μάικλ Έιβον Έμινγκ και σκίτσα από τους Μελ Ρούμπι και Στίβεν Σαντόφσκι, η Άνοδος του Κάλαν Γκαθ εξιστορεί την προέλευση της δύναμης της Σόνια, αλλά και την επάνοδο της μεγαλύτερης σκοτεινής απειλής που γνώρισε ποτέ ο Υβοριανός Κόσμος. Στις σελίδες του τελευταίου αυτού τόμου της τριλογίας, τα πραγματικά σχέδια του Κάλαν Γκαθ αποκαλύπτονται και η Σόνια με τους συντρόφους της θα πρέπει να πολεμήσουν και να ματώσουν μέχρι το οριστικό τέλος. Η έκδοση περιλάμβανει επιπλέον άρθρα, ανέκδοτη τέχνη και εξώφυλλα από τους Μελ Ρούμπι, Πωλ Ρένοντ, Τζην Χα και Στίβεν Σαντόφσκι.
«Η Σόνια παραμένει ένα διαμάντι στο στέμμα της επικής φαντασίας»
– Best Shots, Newsrama
Σενάριο: Mike Carey, Michael Avon Oeming
Σχέδιο: Mel Rubi
Εξώφυλλο για την Ελληνική Έκδοση: Mel Rubi
Είδος: Επική Φαντασία
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 8 Απριλίου 2011
Μέγεθος: 17 Χ 24 εκατοστά, 148 Έγχρωμες Σελίδες
ISBN: 978-960-99804-0-1
Τιμή: 19,90 ευρώ
Επίκαιρες γελοιογραφίες 8: Άλλος για τη Λιβύη;
Κυριακή 17 Απριλίου 2011
Τι διάβαζε όταν ήταν μικρός ο Νίκος Μπακουνάκης;
Ο Νίκος Μπακουνάκης, είναι αρχισυντάκτης στο «Βήμα της Κυριακής» ενώ διευθύνει το ένθετο "Βιβλία" της εφημερίδας. Είναι επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Έχει γράψει βιβλία για την ιστορία του ελληνικού χώρου στο 19ο και τον 20ο αιώνα, ενώ διετέλεσε συνεργάτης του τομέα εκδόσεων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Έχει διδάξει ιστορία της όπερας στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Τί διάβαζε όταν ήταν μικρός ο Ν.Μπακουνάκης; Οσο παράξενο κι αν σας φαίνεται, Μίκυ Μάους και Μικρό Σερίφη. Διαβάστε περισσότερα στη συζήτηση που ακολουθεί.
Από τη Σίσσυ Ανδριτσοπούλου (http://www.swm.gr)
Ο άνθρωπος που δημιούργησε ίσως το εγκυρότερο και οπωσδήποτε το πρώτο ένθετο για το βιβλίο σε ελληνική εφημερίδα, ο Νίκος Μπακουνάκης, ξεκίνησε την καριέρα του ως αναγνώστης από τα Μίκυ Μάους. Η απάντησή του στο ερώτημα «τι θυμάσαι από τα παιδικά σου διαβάσματα;» ήταν αυθόρμητη και σαφής: Μίκυ Μάους και Μικρό Σερίφη. Βιβλία με την κυριολεκτική έννοια διάβασα μετά τα δεκαέξι.
Η αλήθεια είναι ότι έμεινα λίγο άναυδη: παρακολουθώντας αυτά τα χρόνια την πορεία του στο δημοσιογραφικό και στον ακαδημαϊκό χώρο και επειδή θεωρώ ότι ο είναι ο κατ'εξοχήν Ελληνας scholar στον τομέα του, περίμενα κάτι πιο εξεζητημένο, τύπου «δεν σήκωνα το κεφάλι μου από τα βιβλία» ή έστω αυτό που τείνει να γίνει στερεοτυπικό για τους περισσότερους Ελληνες αναγνώστες, φοβάμαι διαγενεακά, δηλαδή τον Ιούλιο Βερν και την Πηνελόπη Δέλτα.
Όμως όχι. Διαψεύδοντας τις εμμονές πολλών highbrows της ημεδαπής που σπεύδουν να καταδικάσουν ως κατώτερη του επιπέδου τους οποιαδήποτε αναφορά στην pulp fiction, ο συνομιλητής μου διαβεβαιώνει ότι ήταν πολύ καλός πελάτης των περιπτέρων της γειτονιάς του στην Πάτρα.
Περίμενα με ανυπομονησία το μηνιαίο Μίκυ Μάους, θυμάται. Επίσης, διάβαζα τα Κλασικά Εικονογραφημένα, τον Τεν Τεν και τον Αστερίξ, στα γαλλικά τότε.
Όπως είναι γνωστό, ο Νίκος Μπακουνάκης ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Παρίσι, μετά τη Νομική Αθηνών. Η σύνδεση με τη γαλλική κουλτούρα ίσως να εξηγεί πώς βρέθηκε από τον Αστερίξ στον Αλμπέρ Καμύ: Στα δεκαέξι-δεκαεφτά, λίγο πριν τελειώσω το σχολείο, αποφάσισα να διαβάσω τον Επαναστατημένο Ανθρωπο του Καμύ και μετά συνέχισα πάντα με δοκίμια.
Ετσι ξαφνικά; επιμένω εγώ. Και γιατί Καμύ κι όχι κάτι άλλο;
Ο Καμύ, ο Μωριάκ και πολλοί άλλοι ήταν γνωστά ονόματα για όσους σπούδαζαν τη "γαλλική γλώσσα". Ως παιδί της ελληνικής επαρχίας αλλά και οικογένειας που στήριζε τα παιδιά της να μάθουν «ξένες γλώσσες» επιτρέψτε μου να σχολιάσω εδώ ότι χρωστάμε πολλά στους αναρίθμητους δασκάλους και κυρίως δασκάλες που έρχονταν στα σπίτια και άνοιγαν παράθυρα και πόρτες σε κόσμους που φαίνονταν ταυτόχρονα τόσο κοντά και τόσο μακριά. Ο λόγος όμως στον Νίκο Μπακουνάκη: Λίγο μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου κι ενώ τελείωνα πια το σχολείο έπεσε στα χέρια μου το Μηδέ ο Μαρξ μηδέ ο Χριστός του Ζαν-Φρανσουά Ρεβέλ. Υποστήριζε ότι η επανάσταση δεν θα έρθει ούτε από τον χριστιανισμό ούτε από τον κομμουνισμό. Δεν θυμάμαι πια τι είδους επανάσταση θα ήταν αυτή, πιστεύω όμως ότι το βιβλίο αυτό με έκανε λιγότερο δογματικό, καθώς με το τέλος της εφηβείας βρέθηκα μπροστά στην πολιτικοποίηση της εποχής της Μεταπολίτευσης.
Επιμένω να αναζητώ μια εξήγηση γιατί τα παιδικά διαβάσματα δεν περιελάμβαναν βιβλία. Ο Νίκος Μπακουνάκης δεν θα μου κάνει τη χάρη: Δεν έχω εξήγηση, μου λέει, αυτή ήταν η πορεία των πραγμάτων. Υπήρχε βιβλιοθήκη στο σπίτι, αλλά τα βιβλία που είχε δεν μου φαινόταν ελκυστικά. Πολλοί συμμαθητές μου πήγαιναν στη Δημοτική Βιβλιοθήκη της Πάτρας που ήταν δανειστική αλλά εμένα δεν θυμάμαι να με τράβηξε ποτέ ως παιδί. Όμως, ανακαλύπτω στο τέλος, η συνήθεια της ανάγνωσης ήταν καθημερινή και είχε σχέση με τις εφημερίδες: Πάντα στο σπίτι υπήρχε η «Πελοπόννησος», η τοπική εφημερίδα, μάλιστα η αρχαιότερη στον επαρχιακό τύπο. Την έφερνα κάθε μέρα στον παππού μου και απ'όταν έμαθα να διαβάζω ήταν το καθημερινό μου ανάγνωσμα. Η Πελοπόννησος και το ραδιόφωνο, από εκείνα με τα πλήκτρα, τη βελόνα και την οθόνη με όλες τις πόλεις του κόσμου. Ο κρατικός σταθμός που έκανε αναμετάδοση στην Πάτρα, ο ραδιοφωνικός σταθμός της «Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου», ο τοπικός σταθμός της Αμαλιάδας… Μουσική πάντα, αλλά παραμύθια και Καραγκιόζης και βέβαια η «Ωρα του Παιδιού» κάθε απόγευμα.
Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος λοιπόν, φαίνεται ότι τα κόμικς και τα Κλασικά Εικονογραφημένα δεν έβλαψαν ποτέ κανέναν. Δεν ανησυχώ ιδιαίτερα για τα σημερινά παιδιά, ούτε καν για τα παιδιά μου, προσθέτει ο Νίκος Μπακουνάκης. Αυτό απαντώ και στους γονείς που με ρωτάνε καμιά φορά τι να κάνουν που τα παιδιά τους δεν αγαπούν τα βιβλία. Τίποτα, λέω. Θα βρουν το δρόμο όταν το θελήσουν.
Γονείς που υπήρξατε κάποτε παιδιά, αποενοχοποιηθείτε, η θεωρία του Π.Μπουρντιέ δεν έχει καταρριφθεί ακόμα!
Έσβησε πρόωρα ο Νίκος Παπάζογλου
Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 63 ετών ο γνωστός τραγουδιστής, Νίκος Παπάζογλου.
Μόλις εχθές δημοσιοποιήθηκε και πάλι η μάχη που έδινε ο αγαπημένος μας καλλιτέχνης με τον καρκίνο.
Η κηδεία του θα γίνει αύριο στις 16:00, από τον ιερό ναό Αγίου Θεράποντα στην Τούμπα.
Ο γνωστός τραγουδοποιός άφησε την τελευταία του πνοή στο σπίτι του, ενώ μία εβδομάδα πριν είχε βγει από το νοσοκομείο καθώς τα τελευταία δύο χρόνια «πάλευε» με τον καρκίνο.
«Τραγούδια που σου γλυκαίνουν το αυτί».
Από τα γνήσια παιδιά της Μακεδονίας ο Νίκος Παπάζογλου, γέννημα θρέμμα Θεσσαλονίκης. Από εκεί ξεκινά τη συστηματική του απασχόληση με τη μουσική στα τέλη της δεκαετίας του '60.
Σε ένα μικρό στούντιο γράφει τα πρώτα του τραγούδια και κάποια από αυτά τραγουδιούνται από τον Πασχάλη, τον οποίο αντικατέστησε στους OLYMPIANS για να κάνει τη στρατιωτική του θητεία! Οι αρχές της δεκαετίας του '70 τον βρίσκουν στο Aachen της Γερμανίας με το Σαλονικιώτικο συγκρότημα ZEALOT (ΖΗΛΩΤΗΣ). Κάνει προσπάθειες να προωθήσει τη δουλειά του στον ευρωπαϊκό χώρο και ηχογραφεί κάποια κομμάτια στο Μιλάνο.
Επιστρέφει στα πάτρια εδάφη το 1976. Το 1977 συμμετέχει στην παράσταση "Αχαρνής, ο Αριστοφάνης που γύρισε από τα θυμαράκια", γεγονός που τον φέρνει σε επαφή με τους Διονύση Σαββόπουλο και Μανώλη Ρασούλη. Με αφορμή αυτή την παράσταση κυκλοφορεί ο ομώτιτλος δίσκος στον οποίο επίσης συμμετείχε.
Δυο χρόνια μετά, οι τρεις τους και ο Νίκος Ξυδάκης δημιουργούν αυτό που έμελλε να αφήσει σφραγίδα στη νεοελληνική μουσική σκηνή, το δίσκο "Η εκδίκηση της Γυφτιάς" με την χαμογελαστή εικόνα του Νίκου σε πρώτο πλάνο.
"Τρελλή κι αδέσποτη", "Κανείς εδώ δεν τραγουδά" και άλλα έντεκα κομμάτια που αγαπήθηκαν και τραγουδήθηκαν όσο λίγα.
Έχει ήδη με προσωπική εργασία και μεράκι "οικοδομήσει" το στούντιο του στην Κάτω Τούμπα, το γνωστό ΑΓΡΟΤΙΚΟΝ το οποίο γίνεται γι' αυτόν εργαλείο δημιουργίας μερικών από τα καλύτερα τραγούδια της τελευταίας εικοσαετίας στην Ελλάδα.
Έπεται λοιπόν συνέχεια, το 1979 με το "ΔΗΘΕΝ" των Ξυδάκη - Ρασούλη, στο οποίο τραγουδά μαζί με τον Δημήτρη Κοντογιάννη και τη Σοφία Διαμαντή.
Το 1983 πραγματοποιεί μερικές εμφανίσεις στο ΖΟΟΜ στην Αθήνα με την "Ταχεία Θεσσαλονίκης" που δεν είχαν την αναμενόμενη από το κοινό ανταπόκριση.
Την ίδια χρονιά συγκεντρώνει ότι είχε βγάλει από το πλούσιο υλικό της ψυχή του σε μελωδία με στίχο στο γνωστό σε όλους μας δίσκο "ΧΑΡΑΤΣΙ". Με αυτή τη δουλειά δεν κάνει απλά μια ακόμα έκπληξη αλλά σφραγίζει την ελληνική μουσική των νεότερων χρόνων. Δίσκος σταθμός, "επηρεάζει" αρκετούς νεότερους τραγουδοποιούς και σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους που κυκλοφορεί ο Παπάζογλου αργότερα, δημιουργείται η "σχολή της Σαλλονίκης", το "ρεύμα Παπάζογλου"... Ο χαρακτηρισμός αφορά καλλιτέχνες που ακολουθούν τα χνάρια του και διδάσκονται από το ύφος του.
Στο "ΧΑΡΑΤΣΙ" ο Νίκος παντρεύει τη ροκιά με το "αχ", το μπαγλαμαδάκι με την ηλεκτρική κιθάρα και το τσέλο με το μπουζούκι σε ένα εκπληκτικό άκουσμα, αποδεικνύοντας πως ότι είναι γνήσιο δεν έχει όρια και κανονισμούς.
Στο εσωτερικό αυτής της δουλειάς ο ίδιος σημειώνει:
"Η μουσική μας παιδεία, αν μπορεί να ονομαστεί έτσι, είναι ένας κυκεώνας και φαίνεται αυτό στη μουσική που συνθέτουμε, φαίνεται και στις επιλογές μας όταν η ανάγκη και η ευκολία μας θέτουν μπροστά σε εκβιαστικά διλήμματα, οπόταν και αναγκαζόμαστε να πάρουμε θέση. Πάντως όποια απόφαση και να πάρουμε, προδίδουμε ένα κομμάτι του εαυτού μας, γιατί τα ετερόκλητα μας συνιστούν. Η αγάπη είναι ισχυρότερο πράγμα από τη διαφορά, το ζήτημα είναι να συγκεράσουμε τις μουσικές μας αντιθέσεις, που είναι και οι δικές μας αντιθέσεις, σ' ένα μεικτό και νόμιμο μουσικό είδος".
Το μήνυμα του Νίκου βρήκε χιλιάδες αποδέκτες, αν κρίνει κανείς το γεγονός ότι εκτός από την αρχική κυκλοφορία του, επανακυκλοφορεί στην αγορά (cd) το 1988 και το 1996!
Είκοσι χρόνια μετά και το κλασσικό τραγούδι "ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ" στάζει μέλι, αγαπιέται, σκούπιζει δακρυσμένα μάγουλα και σιγοτραγουδιέται ακόμα με το ίδιο πάθος.
Όπως επίσης ο "Υδροχόος", "Λεμόνι στην πορτοκαλιά" του Μανώλη Ρασούλη και της Βάσως Αλαγιάννη, το "Χαράτσι" του Σιμώτα (στίχος) και τα "Καρυάτιδα", "Στάλα-στάλα", "Με το τραγούδι", "Ευχή", "Χθες βράδυ", "Πέρασα έτσι", "Χτυπάει τηλέφωνο".
Εκτός όμως από τις προσωπικές του δουλειές, τον συναντάμε στη "Ρεζέρβα" (1984) και στο "Ζήτω το ελληνικό τραγούδι" (1986) του Σαββόπουλου. Επίσης στο "Πότε Βούδας, πότε Κούδας", δίσκος του Μ. Ρασούλη (1986) όπου τραγουδά το ομότιτλο κομμάτι. Αλλά και στο "Σείριο υπάρχουνε παιδιά" του Χατζιδάκη το 1988.
Στο δίσκο "Ολοι δικοί μας είμαστε" με τους Μ. Ρασούλη, Χ. Νικολόπουλο και Π. Τερζή και στο "Σκόρπια 1" του Μ. Ρασούλη με τη Γλυκερία.
Παράλληλα κυκλοφορούν και οι δικοί του δίσκοι "ΜΕΣΩ ΝΕΦΩΝ" το 1986 και "ΣΥΝΕΡΓΑ" το 1991. Την ίδια χρονιά 30 Σεπτέμβρη 1991 ηχογραφεί και κυκλοφορεί την "ΕΠΙΤΟΠΙΟΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ" από το θέατρο του Λυκαβηττού.
Διαχρονικές σιωπηλές επιτυχίες, τα τραγούδια των δίσκων του, "Ένα κι ένα", "Ο μοναχός ο άνθρωπος", "Στη ρωγμή του χρόνου", "Φύσηξε ο Βαρδάρης", "Καλημέρα", "Είναι αργά", "Απόψε σιωπηλοί", "Δεν είμαι ποιητής", "Νυκτερινό Α' και Β'", "Όμως εγώ", "Μάτια μου" και τόσες άλλες.
Το 1995 κυκλοφορεί το "ΟΤΑΝ ΚΥΝΔΥΝΕΥΕΙΣ ΠΑΙΞΕ ΤΗΝ ΠΟΥΡΟΥΔΑ" (πουρούδα: στα κυπριακά το κλάξον του ποδηλάτου).
Όλες οι δουλειές του έχουν ηχογραφηθεί στο ΑΓΡΟΤΙΚΟΝ με την ετικέτα "Στρόγγυλοι δίσκοι".
Άξιες αναφοράς είναι και οι συνεργασίες του (στις περισσότερες είχε την επιμέλεια) με το Μανώλη Λιδάκη, τη Γλυκερία, τη Χορωδία Αιγαίου, τη Σαραγούδα Γιασεμή, τους Παλαιολόγους, το Λουδοβίκο των Ανωγείων, τη Νένα Βενετσάνου, τη Λιζέτα Καλημέρη, την Κατερίνα Σιαπάντα, τη Όλγα Δεραινίτη κ.α.
Ο Νίκος στηρίζει τη μουσική με το δικό του τρόπο, δίνοντας ευκαιρίες σε καλλιτεχνικά διαμάντια σαν τον Σωκράτη Μάλαμα, τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, τις Μικρές Περιπλανήσεις, τον Ορφέα Περίδη, τη Μελίνα Κανά και αρκετούς άλλους.
Η λεγόμενη «σχολή θεσσαλονίκης» είναι ουσιαστικά η «σχολή Παπάζογλου». Εκείνος άνοιξε το δρόμο, για να ακολουθήσουν όλοι οι υπόλοιποι. Κανείς δεν ξέρει τι μέλλον θα είχαν ο Σωκράτης Μάλαμας, ο Ορφέας Περίδης, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, οι Μικρές Περιπλανήσεις, ο Γιάννης Μήτσης, η Μελίνα Κανά και τόσοι άλλοι, αν δεν τολμούσε πρώτος ο Παπάζογλου.
Του ανωτέρω απόδειξη είναι οι δίσκοι "ΑΓΡΥΠΝΙΑ", "Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΑΜΜΟΥ", "Ο ΧΑΣΟΜΕΡΗΣ", "ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΥΝΕΝΤΗ", "ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ", "ΝΥΧΤΕΣ ΜΑΓΙΚΕΣ"...
Όλα αυτά τα χρόνια, υποστηρίζει τις μουσικές του δημιουργίες με ένα τρόπο που άλλοι καλλιτέχνες δε θα τολμούσαν φοβούμενοι το ρίσκο.
Τα καλοκαίρια μαζί με τους συνεργάτες του, το γκρουπ "Λοξή Φάλαγγα" οργώνει την Ελλάδα δίνοντας συναυλίες. Συνήθως επισκέπτεται ξεχασμένες από τους πολλούς περιοχές, δίνοντας τη δυνατότητα για πραγματική διασκέδαση σε ανθρώπους που ζουν μακριά από τις μεγαλουπόλεις. Το αποτέλεσμα των εμφανίσεων είναι πάντα το ίδιο. Σε όποιο χώρο και αν επιλέξει να εμφανιστεί δημιουργείται το αδιαχώρητο και ο κόσμος δείχνει την αγάπη του για το γνήσιο τραγούδι.
Αποφεύγει να εμφανίζεται στην τηλεόραση και δεν δίνει συνεντεύξεις χωρίς ουσιαστικό λόγο. Λίγοι καλλιτέχνες δείχνουν στη μουσική το σεβασμό με τον οποίο εκφράζεται ο Παπάζογλου. Ψύχραιμη, ήρεμη και ουσιώδης προσωπικότητα, πρότυπο και δάσκαλος (χαρακτηρισμούς τους οποίους ο ίδιος δεν πολυσυμπαθεί) για πολλούς νεότερους που θέλησαν να βαδίσουν στα χνάρια του.
Η φωνή του είναι προικισμένη με ιδιαίτερη χαρακτηριστική χροιά. Βαθύς λυγμός το άκουσμά της, τραγουδοποιός που νιώθει ό,τι με μελωδία ξεστομίζει. Η πορεία και το ύφος του πιστοποιούν όχι απλά τη γνησιότητά του, αλλα μας μαθαίνουν πως τα τραγούδια που είναι αληθινά, αγγίζουν την ψυχή μας χωρίς επεξεργασία και υστερίες.
Μέχρι σήμερα ζούσε έξω από τη Θεσσαλονίκη, σε ένα μεγάλο κτήμα κάπου ανάμεσα στο Πανόραμα και τη Θέρμη, με τη γυναίκα του και τα δύο του παιδιά. Μιλούσε με τα άλογά του, φρόντιζε τα λουλούδια του και κατέγραφε όπου πάει παραδοσιακά τραγούδια. Έπινε μόνο με καλούς φίλους, έγραφε τραγούδια που μιλάνε για πράγματα απλά και αληθινά που αφορούν όλους μας. Αποχωριζόταν την πόλη του μονάχα όταν συνοδοιπορούσε με τη "Λοξή Φάλαγγα" για να μας χαρίζει τις καλοκαιρινές ανά την Ελλάδα συναυλίες του...
Το κείμενο το βρήκαμε στο http://www.madata.gr