Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013

Εμείς προτείνουμε... 192 - Batman: Τι Απέγινε ο Σκοτεινός Ιππότης; (Comic book)


"Είμαι νεκρός;"
"Όχι ακόμα."
"Τότε, πες μου τι συμβαίνει."
"Είσαι ο καλύτερος ντετέκτιβ του κόσμου, Μπρους.
Βρες την απάντηση."

Είναι ο φύλακας άγγελος και ο Σκοτεινός Ιππότης του Gotham City. Εδώ και χρόνια δίνει έναν απελπισμένο αγώνα για να κρατήσει τους δρόμους της πόλης του ασφαλείς. Απόψε, όμως, σημειώθηκε η τελευταία και μεγαλύτερη απώλεια αυτού του πολέμου...
Ο ίδιος ο Batman.
O Σκοτεινός Ιππότης κείτεται σε ένα φέρετρο στο Στενό του Εγκλήματος, εκεί όπου γεννήθηκε ο θρύλος του. Οι καλύτεροι φίλοι του και οι μεγαλύτεροι εχθροί του έχουν συγκεντρωθεί για να τον αποχαιρετήσουν. Καθένας τους λέει και μία διαφορετική ιστορία για τον Batman που γνώρισε: για το πώς έζησε... και πώς πέθανε.

Σαν μια σκιά μέσα στη νύχτα, μια μυστηριώδης φιγούρα παρακολουθεί αυτό το μακάβριο σκηνικό. Ξέρει πως οι αντιφατικές ιστορίες που διηγούνται οι διάφοροι ήρωες και εγκληματίες δεν μπορεί να είναι αληθινές. Πριν ξημερώσει η επόμενη μέρα, προτού ο Batman χαθεί για πάντα, θα πρέπει να απαντήσει σε μία κρίσιμη ερώτηση:

ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΕ Ο ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΙΠΠΟΤΗΣ;

Αντλώντας την έμπνευσή τους από κομβικά γεγονότα των περιπετειών του Σκοτεινού Ιππότη, δύο κορυφαίοι δημιουργοί, ο βραβευμένος συγγραφέας Neil Gaiman (The Sandman, Coraline, American Gods) και ο διάσημος εικονογράφος Andy Kubert (Χ-Men, Captain America, Batman) ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους για να αναδείξουν μια διαφορετική πτυχή του μεγάλου ήρωα.

Συγγραφέας: Neil Gaiman
Μετάφραση: Ηλίας Τσιάρας
Σχήμα: 17 x 26
Σελίδες: 72
ISBN: 978-960-306-896-9
Ημερομηνία έκδοσης: 02/02/2010
Τιμή: €9,90
Εκδόσεις: Anubis

2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013

Στον αστερισμό της "Μάσκας"


Είναι το άκουσμα του Rock Around the Clock με τη φωνή του Μπιλ Χέϊλι που με κάνει να κοκαλώσω επί τόπου κάπου στο τέλους της Οδού Αγίας Ειρήνης. Στήνω αυτί και διαπιστώνω ότι προέρχεται από το βιβλιοπωλείο-μπαρ "Ποιήματα κι εγκλήματα" στο νούμερο 17. Μπαίνω μέσα, πάντοτε με το αυτί στημένο, και βλέπω κόσμο πίσω στον κήπο. Πάω κοντύτερα και βλέπω πρόσωπα μαγνητισμένα, άλλα περίεργα κι άλλα νοσταλγικά, στραμμένα στον ομιλητή του πάνελ.

«Ποιος είναι αυτός που μιλάει;» ρωτάω ψιθυριστά.

«Ο Τζίμμυ Κορίνης», μου απαντάει ένας τύπος φανερά ενοχλημένος από την διακοπή. «Ο τελευταίος διευθυντής του περιοδικού ΜΑΣΚΑ.»

«Κι αυτοί πλάι του;» ρωτάω πάλι, προσέχοντας την διαφορά της ηλικίας που έχουν με τον ομιλητή.

«Α, κάτι βαρεμένοι με τη ΜΑΣΚΑ -συγκεκριμένα τρεις απόφοιτοι του Β' Γυμνασίου αρρένων. Οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί Ξενοφών Ραράκος και Μάκης Μηλάτος, ο διοργανωτής της βραδιάς Χρήστος Μαμαλάκης κι ο ποιητής Γιώργος Μπλάνας. Α, ναι, κι αυτός εκεί είναι ο εκδότης Σάμης Γαβριηλίδης, άλλος βαρεμένος με τη Μάσκα»...

Εγώ έχω πάψει ν΄ ακούω, όμως. Με το ΜΑΣΚΑ που πρόφερε ο τύπος, έχω ψαρώσει καθώς έχουν έρθει στο μυαλό μου τα μύρια όσα έχω ακούσει για το θρυλικό περιοδικό. Βρίσκω ψαχουλευτά ένα κάθισμα, στήνω ξανά αυτί και ψαρώνω ακόμα περισσότερο…

Κάπως έτσι θα εξελιχθούν τα πράγματα για τους μη γνωρίζοντες στις 4 Οκτωβρίου, ώρα 20.30, στη διοργάνωση που θα έχει τίτλο ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΜΑΣΚΑΣ και μουσικά ακούσματα που θα τους ταξιδέψουν στη δεκαετία του '50 και του '60. Όσο για τους γνωρίζοντες, γλυκές ανατριχίλες…

Μην ξεχάσετε:
Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013, ώρα 20:30
Βιβλιοπωλείο-μπαρ "Ποιήματα κι Εγκλήματα"
Εκδόσεις Γαβριηλίδης
Αγίας Ειρήνης 17, Μοναστηράκι
Τηλέφωνο: 210 3228839


2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Εμείς προτείνουμε... 191 - Καβαφικοί Φόνοι (Αστυνομικό μυθιστόρημα)


Αλεξάνδρεια, δεκαετία του 1920.
Η λευκή πόλη της Μεσογείου ζει τις μεγάλες στιγμές της δόξας της. Φυλές, γλώσσες, πολιτισμοί. Βαμβακέμποροι στην μπόρσα, τροτέζες στο λιμάνι. Αποικιοκράτες και τυχοδιώκτες. Πόρνες και ποιητές. Ανάμεσά τους, ο μεγάλος Έλληνας ποιητής Κ. Π. Καβάφης. Κι η σκιά του μεγάλου Άγγλου συγγραφέα Έ. Μ. Φόρστερ.
Αθήνα 2010.
Ο ποιητικά σκηνοθετημένος φόνος μιας υπερήλικης Αιγυπτιώτισσας, λάτριδος του Κ. Π. Καβάφη, πυροδοτεί μια σειρά από εγκλήματα βασισμένα σε κάποια από τα εκλεκτότερα έργα του μεγάλου Αλεξανδρινού.
Καθώς στην Αθήνα και την Αλεξάνδρεια οι καβαφικοί φόνοι διαδέχονται ο ένας τον άλλον σαν μια θλιβερή γραμμή κεριών σβησμένων, ο κυνικός ντεντέκτιβ Νίκος Μάντης κι ο ιδιόρρυθμος καθηγητής Ξενοφών Δαρείος αποδύονται σ’ ένα ασθματικό κυνήγι για να ανακαλύψουν το μυστικό που φυλάσσει η αινιγματική Λέσχη της Ιθάκης και να λύσουν μια ιεροτελεστική ακολουθία ποιητικών εγκλημάτων, νιώθοντας στο πετσί τους τους στίχους του λατρεμένου ποιητή:

Δεν θέλω να γυρίσω να μη διω και φρίξω
τι γρήγορα που η σκοτεινή γραμμή μακραίνει,
τι γρήγορα που τα σβυστά κεριά πληθαίνουν.


Ο ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ γεννήθηκε στα Δίκαια του Έβρου και κατοικεί στην Αθήνα. Έχει δημοσιεύσει έντεκα μυθιστορήματα ενηλίκων, ένα νεανικό μυθιστόρημα και δύο βιβλία για παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας, ενώ έχει συμμετάσχει σε δύο συλλογές διηγημάτων. Ασχολείται επίσης με τη συγγραφή σεναρίων και θεατρικών έργων. Το μυθιστόρημά του ΟΙ ΕΦΤΑ ΟΥΡΑΝΟΙ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ τιμήθηκε με το Βραβείο Σύγχρονου Ελληνικού Μυθιστορήματος, ενώ ΤΟ ΑΣΤΡΟΛΟΥΛΟΥΔΟ ΤΟΥ ΒΟΣΠΟΡΟΥ με το Βραβείο Καλύτερου Έργου Μνήμης 2003-2004 στα πλαίσια του 20ού Πανελλήνιου Συμποσίου Ποίησης και Πεζογραφίας. Επίσης, το μυθιστόρημα ΟΙ ΚΟΡΕΣ ΤΗΣ ΛΗΣΜΟΝΙΑΣ ήταν υποψήφιο για το Βραβείο Αναγνωστών – ΕΚΕΒΙ 2010.

Συγγραφέας: ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ
Σελίδες: 528
Τιμή: 15,50€
Εκδόσεις: Ψυχογιός

2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Don Martin και Βαγγέλης Σαΐτης, την χρονιά 1975


Αυθεντικό σχέδιο -και επιστολή- του 1975,
από τον Don Martin αφιερωμένο στον Βαγγέλη Σαΐτη.

Το 1975 ο 15χρονος σκιτσογράφος Βαγγέλης Σαΐτης έστειλε μερικά σκίτσα του στο αμερικάνικο περιοδικό «Mad». Σε αυτά τα σκίτσα υπήρχε κι ένα πορτρέτο του Don Martin που φιλοτέχνησε ο Σαΐτης, ο οποίος θαύμαζε (όπως όλοι) τον μεγάλο Αμερικανό δημιουργό. Ο αρχισυντάκτης του «Mad» πέρασε τα σχέδια στον Don Martin, ο οποίος κράτησε το πορτρέτο του που του φιλοτέχνησε ο Σαΐτης και, εξαιρετικά ευγενής -όπως είναι όλοι οι μεγάλοι καλλιτέχνες- έστειλε στον Έλληνα σκιτσογράφο μια απαντητική επιστολή μαζί με ένα δικό του σκίτσο-αφιέρωση, ως ανταπόδοση. Μερικά χρόνια αργότερα, το 1979, όταν κυκλοφόρησε η ελληνική έκδοση του «Mad» από τον Α. Σαμούχο, ο Βαγγέλης Σαΐτης δημοσίευσε εκεί αρκετά σκίτσα και κόμικς...

Άλλο ένα παράδειγμα που αποδεικνύει ότι πρέπει να κυνηγάμε τα όνειρά μας!...

Θέμα από το http://historyofcomics.blogspot.gr/


2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

Η πρώτη εμφάνιση του Conan και μια συνεργασία που άφησε εποχή


CONAN THE BARBARIAN
(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 1970 – ΜΑΡΤΙΟΣ 1973)
ROY THOMAS - BARRY WINDSOR SMITH

Αυτή είναι η πρώτη εμφάνιση (και η κορυφαία κατά το γράφοντα) σε comic του πασίγνωστου βάρβαρου pulp ήρωα που δημιούργησε ο ανυπέρβλητος Robert Howard (1906-1936). Mία ευφάνταστη σειρά από πρωτότυπες ιστορίες καθώς και πιστές μεταφορές από τα διηγήματα του συγγραφέα, γραμμένες ή διασκευασμένες από την μαγική πένα του Roy Thomas και σχεδιασμένες από τον μεγάλο Βρετανό (γεννημένος στο Λονδίνο στις 25 Μαΐου 1949), Barry Windsor Smith.
O Κόναν σε αρκετά νεαρή ηλικία εδώ, ζει τις πρώτες του περιπέτειες ως άπειρος κλέφτης, μακριά από τη Κιμμέρια, και έρχεται αντιμέτωπος με πλάσματα, ανθρώπους και κοινωνίες μάλλον περίπλοκες και δυσνόητες για την απλοϊκή του φύση και για τα βασικά ένστικτα που τον καθοδηγούν.



Πιθανότατα, και με βάση τις κατά καιρούς άφθονες κριτικές και αναφορές, εδώ βρίσκεται το καλύτερο ίσως sword and sorcery comic. O Thomas, αποφεύγοντας αρκετά από τα κλισέ της ηρωικής φαντασίας, ζωντανεύει με επιτυχία το νεαρό Κιμμέριο πολεμιστή, γράφοντας διαχρονικές ιστορίες που στέκουν αυτόνομες και μπορούν να διαβαστούν μεμονωμένα και ως one-shots. To σχέδιο του Smith στα πρώτα τεύχη φαντάζει κάπως λιτό (αν και αυστηρά προσωπικό!), στη συνέχεια όμως, και καθώς δένει με το συγγραφέα, οι εικόνες του απογειώνονται, δημιουργώντας δυσθεώρητα αισθητικά πρότυπα στο χώρο.




Ο Κόναν του Smith είναι πιο λεπτός, νευρώδης και λιγότερο “βάρβαρος” εμφανισιακά σε σχέση με αυτόν του Buscema στο Savage sword of Conan, πχ. Οι διάλογοι κυριολεκτικά σε αιχμαλωτίζουν και σε μεταφέρουν με χαρακτηριστική ευκολία στο μακρινό και αρχέγονο κόσμο της Υπερβόρειας. Σενάρια με έντονη αίσθηση ρεαλισμού στην πλοκή και στη δομή τους, που καθηλώνουν τον αναγνώστη (έμπειρο ή μη!) περιέχοντας όλα εκείνα τα στοιχεία για ένα άψογο κόμικ ηρωικής φαντασίας, όπως σκληροτράχηλους πολεμιστές, άγριους ληστές, δαιμονικούς μάγους που κλείνουν συμφωνίες με ανείπωτες οντότητες καθώς και καλλίγραμμες όσο και δολοπλόκες θηλυκές παρουσίες!




Η ατμόσφαιρα των ιστοριών παραπέμπει απόλυτα στα πρωτότυπα διηγήματα του Howard και απεικονίζεται σεναριακά και σχεδιαστικά με άριστο τρόπο και με κάθε λεπτομέρεια.




Η συνεργασία των 2 μεγάλων δημιουργών διήρκησε από το τεύχος 1 ως και το τεύχος 24 (με εξαίρεση τα τεύχη 17,18 και 22) και απέσπασε αρκετά βραβεία την εποχή της κυκλοφορίας της σειράς. Ο πύργος του Ελέφαντα και τα σκοτεινά, αιματοβαμμένα σοκάκια της Shadizar μας καλούν ξανά!…

Κείμενο: Xρήστος Νάστος
Επιμέλεια παρουσίασης: adamsjim
Για το Club Φίλων Μικρός Σερίφης 2013



2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Εμείς προτείνουμε... 190 - Ελληνικά υποβρύχια 1885-2010 (Λεύκωμα)


Στο βιβλίο αυτό εκτίθεται συνοπτικά η ιστορία των 29 ελληνικών υποβρυχίων, από το 1885 μέχρι και σήμερα.
Με τη μετριοφροσύνη που επιβάλλουν τα συγκριτικά μικρά αριθμητικά μεγέθη σε σχέση με τα εντυπωσιακά μεγαλύτερα άλλων ναυτικών αλλά και με περηφάνια για τη δυναμική τους παρουσία στις πολεμικές και ειρηνικές περιόδους του τόπου, παρουσιάζονται τα πλοία, η διαδρομή τους στο Ελληνικό Ναυτικό, οι άνθρωποι που τα υπηρέτησαν και τα υπηρετούν, το ιδιαίτερο πνεύμα του συγκεκριμένου όπλου και οι ξεχωριστές του παραδόσεις.
Το βιβλίο δεν περιλαμβάνει αναφορές και κρίσεις για αμφιλεγόμενα γεγονότα ή πρόσωπα, ούτε πολιτικό προσκήνιο ή παρασκήνιο. Στο βιβλίο προβάλλεται μόνο η θετική συνιστώσα της Ιστορίας, που είναι μόχθος και κατάθεση ζωής των πολλών και συνήθως ανωνύμων. Επιπρόσθετα, αυτή η επιλογή προσδίδει διαχρονικό χαρακτήρα στο βιβλίο.
Τα κείμενα είναι πολύ λιτά και η γλώσσα τους, στο μέτρο του δυνατού, απαλλαγμένη από συντμήσεις και εξειδικευμένη ορολογία, ώστε να είναι κατανοητή στο ευρύ κοινό.
Σε αντιδιαστολή περιλαμβάνεται πλούσιο φωτογραφικό/εποπτικό υλικό (305 φωτογραφίες και 30 σκίτσα-σχέδια), στην πλειονότητά του ανέκδοτο. Η επιλογή, ο σχολιασμός και η τοποθέτηση του υλικού αυτού στο βιβλίο, έχει γίνει με τέτοιον τρόπο που να συμπληρώνει τα κείμενα και να προσφέρει ένα άρτιο γνωστικό σύνολο.

Συγγραφείς: Α. Μαδωνής - Γ. Μαστρογεωργίου
Σελίδες: 208
Εκτύπωση: Έγχρωμο
Εξώφυλλο: Σκληρόδετο
ISBN: 978-960-461-334-2
Τιμή: €44,00
Εκδόσεις: Κλειδάριθμος

2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Ελληνικά Comic Books 3: Σομόζα και Γόμορρα (1988)


Σομόζα Και Γόμορρα: Ο Φρανκ Κάππα Στη Νικαράγουα
Δημιουργός: Manfred Sommer (Ισπανία, 1933-2007)
Εκδόσεις: Μαμούθ Comix, 1988
Μετάφραση: Γιώργος Χρυσοβιτσάνος
Lettering: Σ. Μεταξά
Σχήμα: 21x28
Σελίδες: 64
Εσωτερική εκτύπωση: Α/Μ

Περιέχει τα κόμικς του Frank Cappa: Σομόζα και Γόμορρα, Εκείνη την ημέρα στη Βαρκελώνη, Η Πόλη των τριών εκατομμυρίων απολαύσεων. Ένα εξαιρετικό κόμικς άλμπουμ, ύμνος στη δημοσιογραφία.

Νικαράγουα 1979. Μια ομάδα των Σαντινίστας αγωνίζεται μέσα στη ζούγκλα. Ηγέτης της είναι ένας απλός ορεσείβιος αγρότης, ο Αλφόνσο Νοριέγκα, ο επονομαζόμενος "Κομαντάντε Αλφόνσο". Στόχος τους είναι ένας επαρχιακός δρόμος, όπου θέλουν να παρασύρουν σε ενέδρα ένα κονβόι από κυβερνητικά οχήματα. Ο Φρανκ Κάππα έχει ενωθεί με τους αντάρτες γιατί θέλει να κάνει ένα ρεπορτάζ για τον αγώνα τους. Κατά τη διάρκεια της πορείας τους γίνονται μάρτυρες -χωρίς να μπορούν να κάνουν τίποτα- μιας εξόντωσης αμάχων που προσπαθούσαν να γλιτώσουν από την κόλαση του εμφυλίου πολέμου.

Τόσο η κεντρική ιστορία, που είναι 49 σελίδες, όσο και οι 2 ολιγοσέλιδες που συμπληρώνουν το βιβλίο, είναι αντιπολεμικά έργα τέχνης.



Εσωτερική σελίδα και οπισθόφυλλο της έκδοσης

Πληροφορίες και εικόνες από:
http://historyofcomics.blogspot.gr
http://www.greekcomics.gr

2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Τέλος παραγωγής για το εμβληματικό VW Transporter


Για λόγους ασφάλειας διακόπτεται η παραγωγή του Transporter πρώτης γενιάς στην Βραζιλία.
Μετά από 10 εκ. κομμάτια, το θρυλικό και εμβληματικό VW Transporter πρώτης γενιάς θα τερματίσει την παραγωγή του στις 31 Δεκεμβρίου.
Η παραγωγή του πρώτου Transporter ξεκίνησε την δεκαετία του 50 και η διάθεση του στην Ευρώπη τελείωσε το 1979 γιατί δεν πληρούσε τις προδιαγραφές ασφάλειας. Η παραγωγή του στην ευρωπαϊκή ήπειρο συνεχίστηκε για λίγο καιρό ακόμα και αφορούσε αγορές της Λατινικής Αμερικής και της Αφρικής μέχρι να καταλήξει η γραμμή παραγωγής στην Βραζιλία, χώρα που ακόμα το κατασκευάζει.
Με απόφαση όμως της Volkswagen η παραγωγή του θα τερματιστεί οριστικά, μιας και οι προδιαγραφές ασφάλειας στην Βραζιλία έγιναν πιο απαιτητικές. Όλα τα μοντέλα πλέον της Βραζιλιάνικης αγοράς πρέπει να φέρουν μετωπικούς αερόσακους και ABS.


Το βραζιλιάνικο μοντέλο


Η εξέλιξη των ειδών...

2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Οι ζωγράφοι εμπνέονται από την ποίηση του Καβάφη


Εγκαινιάστηκε η έκθεση «Ζωγραφισμένα» στο Ίδρυμα Β. και Μ. Θεοχαράκη με έργα 40 καλλιτεχνών εμπνευσμένα από τον Αλεξανδρινό ποιητή. Η έκθεση τιμά τα 150 χρόνια από τη γέννησή του και εντάσσεται στους εορτασμούς του Ευρωπαϊκού Κέντρου Δελφών στην Αθήνα για το «2013-Έτος Καβάφη».

Την έκθεση συνδιοργανώνουν το Ιδρυμα Β. Μ. Θεοχαράκη του Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών και το Υπουργείο Πολιτισμού. Εγκαινιάζοντας την έκθεση ο κ. Βασίλης Θεοχαράκης υπογράμμισε την βαθιά πολιτική και κοινωνική κρίση που βιώνουμε σήμερα. «Φτάσαμε να προπηλακίζονται πολιτικοί ηγέτες και να δολοφονούνται άνθρωποι», είπε χαρακτηριστικά.
Ο διευθυντής του Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών κ. Θανάσης Μαρκόπουλος μίλησε για τη σημασία των εφετινών εκδηλώσεων για τον Καβάφη, υπογραμμίζοντας ότι αποτελούν «εστίες πνευματικής ανάτασης στη δύσκολη εποχή που όλοι μας βιώνουμε». Τα εκθέματα και τους καλλιτέχνες παρουσίασε ο επιμελητής της έκθεσης κ. Τάκης Μαυρωτάς. «Ο αισθησιασμός του Καβάφη προσέφερε πάντα στους καλλιτέχνες ένα καταφύγιο για εικαστικές διατυπώσεις», είπε.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων η πρώην υπουργός Πολιτισμού, κυρία Φάνη Πάλλη Πετραλιά, ο εκπρόσωπος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρώμης πατήρ Συμεών, ο σκηνογράφος κ. Γιάννης Μετζικώφ, η ποιήτρια Ιουλίτα Ηλιοπούλου, οι μελετητές του Καβάφη κ. Δημήτρης Δασκαλόπουλος και κυρία Μαρία Στασινοπούλου. ο σκιτσογράφος ΚΥΡ και η Εύη Κυριακοπούλου, οι καλλιτέχνες της έκθεσης, εκδότες, άνθρωποι των Γραμμάτων και των Τεχνών κ.λ.π.
Για τις ανάγκες της έκθεσης, που πραγματοποιείται με αφορμή τον εορτασμό των 150 χρόνων από την γέννηση του ποιητή, συγκεντρώθηκαν από ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές, περισσότερα από εκατό έργα - λάδια, γλυπτά, σχέδια, χαρακτικά-, κορυφαίων Ελλήνων εικαστικών, οι οποίοι επέλεξαν ποιήματα του Κ.Π. Καβάφη, τα οποία απέδωσαν μέσα από το δικό τους έργο.
Η οικουμενική διάσταση της ποίησης του Κ.Π. Καβάφη αναδύεται μέσα από τους πίνακες του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα και του Γιάννη Τσαρούχη. Ο Παναγιώτης Τέτσης εμπνεύστηκε από το ποίημα «Αλεξανδρινοί Βασιλείς», ο Κώστας Τσόκλης και ο Χρήστος Μποκόρος από τα «Κεριά», ο Κωνσταντίνος Ξενάκης από την «Ιθάκη», ο Εδουάρδος Σακαγιάν από τις «Επιθυμίες», η Βάνα Ξένου από «Τα τείχη», ο Γιάννης Ψυχοπαίδης από το ποίημα «Μακρυά».
«Όσο κι αν φανεί αιρετικό, νομίζω ότι ο Καβάφης σκέφτεται με εικόνες, οι ιδέες έρχονται ύστερα και μπερδεύονται με συγκινήσεις, εμπειρίες και βιώματα», σημειώνει στον κατάλογο της έκθεσης η πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, Ελένη Αρβελέρ.
«Θεωρώ», συνεχίζει η ίδια, «ότι ο Καβάφης ήταν ένας πεισματικός, ένας επίμονος εικονολάτρης (όχι εικονόδουλος), εικονολάτρης όμως μιας κοσμικής (όχι χριστιανικής αλλά εθνικής, όπως θα έλεγε) κοπής. Έτσι κι αν δεν θυμάσαι στίχους ποιήματος που διάβασες και ξαναδιάβασες, σίγουρα θα κρατά η μνήμη σου κάποια εικόνα που, είτε εισαγωγικά είτε καταλυτικά, το πλαισιώνουν. Τα παραδείγματα άπειρα. Να θυμίσω βιαστικά: Τον γέρο που αποκοιμιέται στο τραπέζι, τα δάκρυα και τις μακριές χαίτες των Αλόγων του Αχιλλέα, τα χρωματιστά γυαλιά του Καντακουζήνειου στέμματος, τον παλαιό καθρέφτη στην είσοδο του πλούσιου σπιτιού, τα ρούχα τα πορφυρά ή τα παλιόρουχα, τη σπασμένη ρόδα, τα πλοία με τα λάφυρα, κ.τ.λ. Αυτά συνθέτουν το σκηνικό της καβαφικής ποίησης».


Ο Καβάφης, ζει το μακρινό χθες, «υποδυόμενος άλλες μορφές, και βαδίζει μόνος του, συντροφιά με τις επιθυμίες και τις αναζητήσεις του, άλλοτε στους δρόμους της Αλεξάνδρειας και άλλοτε στις σκοτεινές συνοικίες της Αντιόχειας», σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης, Τάκης Μαυρωτάς.
Και συμπληρώνει: «Η πόλη του, η Αλεξάνδρεια, πολύκοσμη, ένα μωσαϊκό ανθρώπων με διαφορετικές πολιτιστικές, θρησκευτικές και καλλιτεχνικές παραδόσεις, αποτέλεσε το πεδίο της εμπνευσμένης του δράσης. Έζησε στην ελληνική κοινότητα που αριθμούσε έως τα 80.000 μέλη περίπου στον εικοστό αιώνα και ρίζωσε στην αιγυπτιακή γη. Το διαμέρισμά του, στην οδό Λέψιους 10, στον δεύτερο όροφο, ήταν το επιλεγμένο του ερημητήριο. Στο κέντρο της πόλης, ανάμεσα σε οίκους ανοχής και στο νοσοκομείο της ελληνικής κοινότητας, ο ποιητής αφουγκραζόταν τον θορυβώδη μικρόκοσμο του πάθους και την αίσθηση του πόνου και του θανάτου από το γειτονικό θεραπευτήριο. Το διαμέρισμα αυτό σφραγιζόταν από τη δική του αισθητική, χωρίς τηλέφωνο και ρεύμα, καθώς ζούσε με το φως των κεριών και της λάμπας πετρελαίου. Από αυτόν το μικρό χώρο πέρασαν δεκάδες προσωπικότητες που θέλησαν να τον γνωρίσουν...».
«Όσο ζούσε ο Καβάφης, γνώρισε αρκετούς ζωγράφους και γλύπτες. Το 1901, στα 38 του, επισκέφθηκε το ατελιέ του Γιώργου Ιακωβίδη στην Αθήνα, και εντυπωσιάστηκε από τις ηθογραφικές δημιουργίες του ζωγράφου. Την ίδια εποχή, συνάντησε τον Γιώργο Ροϊλό, ο οποίος ολοκλήρωνε τον περίφημο πίνακά του "Μάχη των Φαρσάλων", από τους σημαντικότερους πίνακες ιστοριογραφίας. Επίσης, συναναστράφηκε τον μεγάλο ανανεωτή της ελληνικής ζωγραφικής, Κωνσταντίνο Μαλέα, ο οποίος σχεδίασε το πορτρέτο του, όπως και τον Γιώργο Γουναρόπουλο, μεταξύ των άλλων. Το 1932 συνάντησε στο ατελιέ του τον γλύπτη Μιχάλη Τόμπρο, που εκείνη την εποχή έπλαθε τον μνημειακό ανδριάντα του Καποδίστρια για το Ναύπλιο», προσθέτει.
«Τα έργα των 40 σύγχρονων Ελλήνων δημιουργών της έκθεσης «Ζωγραφισμένα», ιστορούν, καθένας με το προσωπικό του ιδίωμα, τη διαχρονική ποίηση του Αλεξανδρινού, κατακτώντας μέσα από το έργο τους τη στερεότητα και τη διάρκεια», καταλήγει ο Τάκης Μαυρωτάς.

Η έκθεση διαρκεί έως τις 8 Δεκεμβρίου.
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Σάββατο, Κυριακή: 10:00-18:00, Πέμπτη, Παρασκευή: 10:00-20:00
Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη, Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, 106 71 Αθήνα, τηλ.: 210 3611206.

2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Εμείς προτείνουμε... 189 - Νεφελίμ - Άγγελοι Εκδικητές (Μυθιστόρημα)


Η δεκαεννιάχρονη Νόβα Μπάρακελ είναι παθιασμένη ακτιβίστρια της Greenpeace και είναι διατεθειμένη να φτάσει στα άκρα για τον αγώνα της... Έτσι, θέτει σε εφαρμογή το παράνομο σχέδιό της εναντίον όσων προκαλούν τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική μόλυνση στην Ευρώπη.
Την ίδια στιγμή όμως ξεκινούν μια σειρά φόνοι. Όταν οι επικεφαλής των εταιρειών που περιλαμβάνονται στη δική της «λίστα εκδίκησης» βρίσκονται δολοφονημένοι με αποτρόπαιο και τελετουργικό τρόπο, η Νόβα καταλήγει καταζητούμενη και η ζωή της κινδυνεύει. Μόνη της ελπίδα για να βγει ζωντανή είναι να ανακαλύψει ποιος άλλος έχει κηρύξει πόλεμο μέχρις εσχάτων εναντίον των καταστροφέων του περιβάλλοντος, χωρίς να διστάζει να αφαιρεί ακόμα και ανθρώπινες ζωές. Σύντομα η Νόβα θα βρεθεί μπλεγμένη σε μια αρχαία συνωμοσία και θα αντιληφθεί ότι, για κάποιους, η σωτηρία της Γης δεν ισοδυναμεί με τη σωτηρία της ανθρωπότητας.

Η Asa Schwarz αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα νέα ονόματα της σύγχρονης σκανδιναβικής λογοτεχνίας. Είναι λάτρις της αστυνομικής λογοτεχνίας, της λογοτεχνίας του φανταστικού, και του μυστικισμού. Το Νεφελίμ, που είναι το τρίτο της μυθιστόρημα, έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από 15 γλώσσες και έχει γίνει μπεστ σέλερ σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ενώ έχει ήδη εκδοθεί στα σουηδικά και η συνέχειά του, "Ο θάνατος ενός αγγέλου" ("En dod angel").

Συγγραφέας: Asa Schwarz
Μετάφραση: Γιώτα Κακαρούκα
Διαστάσεις: 14 x 20,5 εκ.
Χρώμα: Μονόχρωμο
Εξώφυλλο: Μαλακό
ISBN: 978-960-461-560-5
Τιμή: €13,50
Εκδόσεις: Κλειδάριθμος

2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Η… βιβλιογραφία των κόμικς 32 – Ιστορική μνήμη και ελληνικότητα στα κόμικς


Θέμα του βιβλίου είναι η παρουσίαση του ελληνισμού και της ελληνικότητας στα "Κλασικά Εικονογραφημένα", ιδιαίτερα σε εκείνα που είχαν αποκλειστικά θέματα παρμένα από την ελληνική μυθολογία και Ιστορία, δημιουργίες Ελλήνων συγγραφέων και εικονογράφων.

Περιεχόμενα:
-Θεωρητικές προσεγγίσεις (κόμικς, κόμικς και πολιτική, σημειολογία και κόμικς, ιδεολογικός κώδικας, διαχείριση της μνήμης)
-"Πάρεργον" (πρόλογοι και εξώφυλλα, η έννοια του κλασικού)
-Το έργο
-Επίλογος
-Επίμετρο: πρόλογοι των νεώτερων κόμικς
-Βιβλιογραφία
-Εικόνες

Το βιβλίο κατά την ταπεινή μου άποψη δεν είναι καλογραμμένο. Έχει εκείνη την ξύλινη γλώσσα του ακαδημαϊσμού και την ασαφή γλώσσα της επιστήμης. Λέει αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα ως προς το θεωρητικό υπόβαθρο (σε επίπεδο 70%) αφήνοντας τη συγκεκριμένη ανάλυση των Κλασικών Εικονογραφημένων στο 30%.
Ξεκινάει από την αρχή, περί λογοτεχνίας, περί πολιτικής, περί της αντιμετώπισης των κόμικς στη χώρα μας (υπαινίσσεται κάτι περί αριστεράς ως προς την αντιμετώπιση των κόμικς στη χώρα μας ή πάλι τα έπινα εκείνο το βράδυ;), περί της έννοιας του κλασικού, περί της σημειολογίας και σε μια παράγραφο εξηγεί πώς να διαβάζουμε τους άξονες στις εικόνες των κόμικς και σε τι αποσκοπούν (οπτικές γωνίες, αποστάσεις μεταξύ των ηρώων, πώς υποδηλώνεται πού θα γίνει η δράση στο επόμενο καρέ κλπ.), περί ιστορικότητας και υποδοχής της ιστοριογραφίας στη χώρα μας, μπλα, μπλα, μπλα. Τα λέει όμως τόσο δυσνόητα, που ειλικρινά πήδαγα σελίδες. Να σας αναφέρω ένα απλό παράδειγμα, για να μη σας ζαλίζω κι εσάς: (σελ. 196) "Τα σώματα γίνονται προκλητικά, αθλημένα με μια περίφροντη μέριμνα δόμησης (body building) και ένδυσης που παίζει με τη διαπλοκή του ορατού και του κρυμμένου, στο όριο του διακρινόμενου ή του διαγραφόμενου". Ή (σελ. 88) "Το μυθικό σημαινόμενο (η έννοια) απορροφά "την ιστορία που διαρρέει έξω από τη μορφή" κατά τη διαδικασία πτώχευσης του νοήματος, στο βαθμό που η έννοια "είναι ταυτόχρονα ιστορική και στατική -είναι το κίνητρο που κάνει το μύθο να ειπωθεί". Σε απλά ελληνικά;
Τέσπα. Ωραία και καλά για να δούμε τι γράφει για τα "Κλασικά Εικονογραφημένα". Καταρχάς για μένα μεγάλη παράλειψη είναι που ΔΕΝ υπάρχει λίστα των τευχών που έχουν αφιερωθεί στην ελληνική μυθολογία και Ιστορία. Για ποια τεύχη μιλάμε; Αναφέρει γενικά για Οδύσσειες και ήρωες του ’21, για ελληνική μυθολογία και τραγωδίες Ευριπίδου αλλά τίποτα συγκεκριμένο. Το προσπερνώ κι αυτό.


Το οπισθόφυλλο του βιβλίου

Αναλύει τη γραμματοσειρά και την αισθητική των εξωφύλλων, τα οπισθόφυλλα με τους μεγάλους κλασικούς του είδους (ευκαιρία να αναλύσουμε στα αλαμπουρνέζικα την έννοια του κλασικού), μιλάει για τα χρώματα και για το στήσιμο των καρέ. Ξεχωριστά αναφέρεται η περίπτωση του Ερωτόκριτου που κατατεμαχίστηκε για να χωρέσει σε ένα κόμικ και οι τραγωδίες του Ευριπίδη. Αναφέρεται στις γραμμές του Βαλασάκη και στα κείμενα της Σοφίας Μαυροειδή-Παπαδάκη. Αναφέρεται ακόμη και σε περιπτώσεις λογοκρισίας για λόγους δημοσίας αιδούς (οι αρχαίοι Έλληνες ήρωες εμφανίζονται γυμνοί αλλά τα επίμαχα σημεία καλύπτονται) ή στην περίπτωση της Θεογονίας, λόγω των αιμομιξιών η ιστορία παίρνει άλλες οδούς, πιο σεμνότυφες.
Στο επίμετρο παρουσιάζονται επιπλέον συνοπτικά οι "Κωμωδίες του Αριστοφάνη σε κόμικς" (Ακοκαλίδη και Αποστολίδη), ο "Πλούτος" (Ψαρόπουλου-Βλαχουτσάκου) και σε μια παράγραφο η "Μυθολογία" του Τσιφόρου.
Σε γενικές γραμμές, αρκετά καλό θεωρητικό υπόβαθρο (αν εξαιρέσεις τον βερμπαλισμό) και ελάχιστη ανάλυση γύρω από το συγκεκριμένο θέμα. Το σύνολο του βιβλίου αποτελεί ένα καλό ιστορικό και θεωρητικό πλαίσιο αλλά εγώ σαν αναγνώστης, που μεγάλωσα με τα "Κλασικά Εικονογραφημένα", θα προτιμούσα περισσότερο ζουμί (π.χ. η ανάλυση για τον «Αστερίξ και η Αθήνα» και «Αστερίξ και Ιστορία» είναι η καλύτερη επιστημονικά τεκμηριωμένη ανάλυση γύρω από συγκεκριμένο κόμικ).

Πάνος Τουρλής

Εκδόσεις: ΚΡΙΤΙΚΗ
Έτος κυκλοφορίας: ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2000 (1η), 2006 (2η, αυτή παρουσιάζεται)
Συγγραφέας: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΚΑΡΠΕΛΟΣ
Σελίδες: 220 (+20 χωρίς αρίθμηση)
Σχήμα: 20 x 14 εκ.
ISBN: 978-960-218-205-5
Τιμή: 12,60 ευρώ

2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

Τα γουέστερν που αγαπήσαμε 23 - Ματωμένοι Ορίζοντες / The Big Country (1958)


Σκηνοθεσία: William Wyler - Παραγωγή: Gregory Peck, William Wyler - Σενάριο: James R. Webb, Sy Bartlett, Robert Wilder
Πρωταγωνιστούν: Gregory Peck, Jean Simmons, Charlton Heston, Carroll Baker, Burl Ives, Charles Bickford, Alfonso Bedoya, Chuck Connors
Μουσική: Jerome Moross - Φωτογραφία: Franz F. Planer, ASC - Μοντάζ: Robert Belcher, John Faure, Robert Swink (sup) - Διανομή: United Artists
Ημερομηνία έκδοσης: 1η Οκτωβρίου 1958
Διάρκεια: 165 λεπτά
Γλώσσα: Αγγλικά

Υπόθεση: Ο Τζιμ ΜακΚαίην (Gregory Peck) φθάνει σε μια μικρή πόλη του Φαρ-Ουέστ, για να παντρευτεί την αγαπημένη του Πατρίτσια (Carroll Baker), κόρη του πρώην ταγματάρχη Χένρυ Τέρριλ (Charles Bickford), με την οποία είχαν γνωριστεί κάποτε σε μια άλλη πόλη. Γρήγορα αντιλαμβάνεται ότι ο ταγματάρχης και ο Ρούφους Χάνασυ (Burl Ives) είναι θανάσιμοι εχθροί και μάχονται για τα δικαιώματα του νερού στην περιοχή. Και οι δύο άντρες προσπαθούν να αγοράσουν τα κτήματα της Τζούλυ Μάραγκαν (Jean Simmons), από τα οποία περνάει το μοναδικό ποτάμι στο οποίο μπορούν να ποτίζουν τα χιλιάδες ζώα τους. Εκείνη, όμως, αρνείται να τους το πουλήσει. Αντίζηλος του Τζιμ, στην καρδιά της Πατρίτσια, είναι ο Στηβ Λητς (Charlton Heston), ένας άνδρας δυναμικός, εντελώς αντίθετος χαρακτήρας από τον ευγενικό Τζιμ.




Τις παραμονές του γάμου του με την Πατρίτσια, ο Τζιμ επισκέπτεται την Τζούλυ, ελπίζοντας να αγοράσει τα κτήματα και να τα κάνει δώρο στη μέλλουσα γυναίκα του. Από την πρώτη τους συνάντηση, οι δύο νέοι αισθάνονται αμοιβαία συμπάθεια. Η Τζούλυ δέχεται να του πουλήσει τα κτήματα, με τον όρο ότι θα αναλάβει την φροντίδα και των δικών της. Η Πατρίτσια ζηλεύει την Τζούλυ και με αφορμή έναν μικρό καυγά της με τον Τζιμ, διαλύει τον αρραβώνα.



Ταυτόχρονα, το μίσος των οικογενειών του ταγματάρχη Τέρριλ και του Ρούφους έχει φτάσει στα άκρα. Οι άντρες τους έρχονται σε σύγκρουση και κατόπιν οι δύο άντρες μονομαχούν. Όταν τελικά αποκαθίσταται η τάξη, ο Τζιμ παντρεύεται την Τζούλυ...


Σχόλια: Το "Ματωμένοι Ορίζοντες" είναι ένα γουέστερν με πρωτότυπο σενάριο και επικά στοιχεία. Μιλάει για μια διαμάχη, έναν μικρό πόλεμο μεταξύ δύο οικογενειών, στην εποχή πριν τον εκπολιτισμό της Άγριας Δύσης. Παράλληλα, υπάρχουν στην ιστορία και δυο γυναίκες, οι οποίες δίνουν στο έργο μια τάση ρομαντισμού. Ίσως, όμως, αυτό το τελευταίο να είναι και η αδυναμία της ταινίας. Παρά την αστραφτερή λάμψη των μεγάλων σταρ, το ρομάντσο δεν φαίνεται να έχει τα δυνατά εκείνα στοιχεία που θα άρμοζαν σε μια ταινία αυτού του επιπέδου.
Ο σκηνοθέτης των μεγάλων επιτυχιών, William Wyler, έχει γυρίσει μόνο τρία γουέστερν, με καλύτερο ίσως το "Ματωμένοι Ορίζοντες". Τα άλλα δύο είναι τα "Ο Λέων της Δύσεως" / "The Westerner" (1940) και "Ο Άνθρωπος Δίχως Όπλα" / "Friendly Persuasion" (1956). Και στα δυο πρωταγωνιστεί ο Gary Cooper.



Αξίζει, επίσης, να αναφέρουμε ότι από το ξεκίνημα του ομιλούντος κινηματογράφου κι έπειτα, γύρισε 33 ταινίες, οι 11 από τις οποίες κέρδισαν συνολικά 38 βραβεία Oscar, ενώ οι συνολικές υποψηφιότητες για Oscar ήταν 118! Το "Ματωμένοι Ορίζοντες" κέρδισε το Oscar Β' Ανδρικού Ρόλου (Burl Ives), ενώ ήταν υποψήφιο και για το Oscar Μουσικής.


Διαφημιστική καταχώρηση της ταινίας από εφημερίδα της εποχής
(Αρχείο Σπύρου Πιτικάρη)




Το περιοδικό Empire κατέταξε την ταινία στην 187η θέση, στη λίστα με τις 500 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών!
Προβλήθηκε στην Ελλάδα στις 23/03/1959.
Οι "Ματωμένοι Ορίζοντες" είναι μια ταινία που πρέπει να την γευθείτε, μια ταινία που πρέπει να την απολαύσετε και να την μελετήσετε πάνω από μια φορά!...

Κείμενο-κριτική: Σπύρος Πιτικάρης
Επιμέλεια παρουσίασης: adamsjim



2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

Ο Νίκος Αλιάγας έγινε... γραμματόσημο!


Στο μουσείο της Ακρόπολης βρέθηκε ο Νίκος Αλιάγας την προηγούμενη εβδομάδα. Ο διάσημος παρουσιαστής παραβρέθηκε στη συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσαν τα ΕΛ.ΤΑ. μαζί με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος IFG.
Τα βραβεία του Ιδρύματος τίμησαν διακεκριμένους Έλληνες που βρίσκονται εκτός συνόρων, που όχι μόνο δεν ξέχασαν την ελληνική τους υπόσταση, αλλά προβάλλουν και ζωντανεύουν ο καθένας με το δικό του έργο την ιδέα της Ελλάδος, θυμίζοντας με τη δράση τους ότι η Ελλάδα ήταν και είναι η κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού.
Στο πλαίσιο αυτό, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία κυκλοφορούν την Αναμνηστική Σειρά Γραμματοσήμων με τίτλο «Διακεκριμένες Ελληνικές Προσωπικότητες» που περιλαμβάνει 6 γραμματόσημα και σε ένα από αυτά απεικονίζεται και ο Νίκος Αλιάγας.
Αναλυτικά τα τιμώμενα πρόσωπα ανά κατηγορία και τα αντίστοιχα γραμματόσημα:

Τα βραβεία του IFG για το έτος 2013
Γράμματα και τέχνες: Βαγγέλης Παπαθανασίου
Επιστήμη: Δρ. Αριστείδης Πατρινός
Επιχειρηματικότητα: Ανδρέας Λιβέρης
Θέατρο–Κινηματογράφος: Δημήτρης Γιαννόπουλος
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης: Νίκος Αλιάγας
Φιλανθρωπικά Ιδρύματα: «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»


2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Εμείς προτείνουμε... 188 - Civil War (Comic book)


Εμφύλιος Πόλεμος
ΠΟΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙΣ;

Συγγραφέας: Mark Millar
Μετάφραση: Σάββας Αργυρού
Εξώφυλλο: Σκληρό
Σχήμα: 17x26
Σελίδες: 208
ISBN: 978-960-306-945-4
Ημερομηνία έκδοσης: 31/05/2010
Τιμή: €29,90
Εκδόσεις: Anubis

Στον απόηχο ενός τραγικού γεγονότος, η κυβέρνηση των ΗΠΑ θεσπίζει ένα νόμο που υποχρεώνει όλους τους υπερήρωες να αποκαλύψουν την αληθινή τους ταυτότητα. Οι υπεράνθρωποι υπερασπιστές θα πρέπει τώρα να επιλέξουν ποια στάση θα ακολουθήσουν -και η απόφασή τους θα προκαλέσει ένα τρομακτικό ρήγμα, που θα αλλάξει για πάντα το σύμπαν της Marvel.

Το βιβλίο περιέχει και τα 7 τεύχη της σειράς που κυκλοφόρησαν στις Η.Π.Α. από τον Ιούλιο του 2006 έως τον Ιανουάριο του 2007. Η ιστορία βασίζεται στα γεγονότα που αναπτύχθηκαν σε προηγούμενα crossovers της Marvel και ιδιαίτερα στις σειρές "Avengers Disassembled", "House of M", "Decimation" και "SecretWar".

Οι Mark Millar, Steve McNiven και μια ομάδα κορυφαίων δημιουργών, υπογράφουν το συγκλονιστικότερο γεγονός στη σύγχρονη ιστορία του σύμπαντος των υπερηρώων της Marvel.

2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Νέες εκδόσεις 497 - Λούκυ Λουκ - Έθνος #25


Την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου, η εφημερίδα "Έθνος της Κυριακής" κυκλοφόρησε το φύλλο αρ. 1614, με ένθετο ένα ολόκληρο τεύχος του Λούκυ Λουκ, στα πλαίσια της συνεργασίας με την "Μαμούθ Κόμιξ". Η γνωστή, πολύ καλή ποιότητα εκτύπωσης σε προσιτή τιμή (4,00 ευρώ η έκδοση με τις προσφορές).

Το τεύχος: Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ ("LΑ LEGENDE DE L' OUEST")
Α' έκδοση σε άλμπουμ: Lucky Comics (Dargaud), Paris, 2002
Σκίτσα: Morris
Κείμενα: Patrick Nordmann
Υπόθεση: Ο Μπούφαλο Μπιλ προσκαλεί τον Λούκυ Λουκ να παρακολουθήσει το σόου του, με σκοπό να συμμετάσχει σε αυτό. Ο μοναχικός κάου-μπόυ, βέβαια, αρνείται καθώς -όπως λέει ο ίδιος- έχει ένα απλό όνομα και δεν διαθέτει τίποτα από τους θρύλους του Ουέστ. Αντίθετα, προτείνει στον Κόντυ να προσλάβει τους τέσσερις Ντάλτον, τους θρυλικότερους ληστές της Δύσης! Ο πρώην συνταγματάρχης παίρνει στα σοβαρά την πρόταση του Λούκυ Λουκ και αποφασίζει να συμπεριλάβει στο πρόγραμμά του τέσσερις ηθοποιούς στους ρόλους των Ντάλτον! Τα πραγματικά προβλήματα, όμως, αρχίζουν όταν οι πραγματικοί Ντάλτον μαθαίνουν για το σόου και το σκάνε από την φυλακή για να πάνε να ζητήσουν τα... πνευματικά τους δικαιώματα!...
Σχόλια: Πρόκειται για την 109η ιστορία της σειράς “Lucky Luke”. Σίγουρα εδώ το σενάριο υστερεί λιγάκι σε εφευρετικότητα και έτσι δεν μιλάμε για μια από τις καλύτερες ιστορίες του μοναχικού κάου-μπόυ. Αυτό είναι το τελευταίο άλμπουμ που ολοκλήρωσε ο Morris πριν από το θάνατό του, το 2001, και το τελευταίο άλμπουμ της σειράς "Aventures de Lucky Luke". Πρώτη έκδοση στην Ελλάδα από την "Μαμούθ Κόμιξ", το 2002.

Επόμενο τεύχος: ΜΑΜΑ ΝΤΑΛΤΟΝ


2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

Εμείς προτείνουμε... 187 - Τα μεγαλύτερα μυστήρια της ιστορίας


Τα μεγαλύτερα μυστήρια της ιστορίας
και οι άνθρωποι που πρωταγωνίστησαν σε αυτά

O κόσμος μας είναι γεμάτος συναρπαστικά αινίγματα, «γκρίζες» περιοχές, ανεξιχνίαστα μυστήρια και ανεπίλυτες ιστορίες.
Από τους αποτρόπαιους φόνους που διέπραξε ο Τζακ ο Αντεροβγάλτης μέχρι το μυστήριο για το τι απέγιναν οι μοναδικοί κρατούμενοι που κατόρθωσαν να αποδράσουν από το Αλκατράζ και από την εξαφάνιση μιας ολόκληρης ηπείρου μέχρι το μυστήριο του χαμένου χρυσού των Ναζί, στο βιβλίο αυτό διερευνώνται τα ιστορικά γεγονότα σε μια προσπάθεια να πέσει φως σε ερωτήματα για τα οποία είναι πιθανό να μη βρεθούν ποτέ οριστικές απαντήσεις.
Τα κεφάλαια του βιβλίου είναι οργανωμένα χρονολογικά, από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, τα παρακάτω συναρπαστικά μυστήρια:
Γιατί εξαφανίστηκε ο άνθρωπος του Νεάντερταλ;
Υπήρξε πράγματι κάποτε η ήπειρος της Ατλαντίδας;
Ποιοι και γιατί έστησαν τους ογκόλιθους του Στόουνχετζ;
Τι προκάλεσε τη συντριβή της πτήσης 447 της Air France;
Ο Τουταγχαμών δολοφονήθηκε και, αν ναι, από ποιον;
Τι υπολογισμούς έκαναν οι αρχαίοι Έλληνες με τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων;
Η σινδόνη του Τορίνο ήταν αυθεντική ή μια καλοστημένη απάτη;
Ποιος ήταν στην πραγματικότητα ο Τζακ ο Αντεροβγάλτης;
Τι απέγινε ο χρυσός των Ναζί;
Ποιοι σχεδίασαν και εκτέλεσαν τη δολοφονία του JFK;
Μια πλούσια εικονογραφημένη έκδοση, εξ ολοκλήρου έγχρωμη, με άφθονες φωτογραφίες και χάρτες που ζωντανεύουν τα κεφάλαια! Ετοιμαστείτε για μια απολαυστική αναγνωστική εμπειρία…

Συγγραφέας: Bill Price
Μετάφραση: Γιώργος Στάμου
Σελίδες: 256
Διαστάσεις: 17 x 24 εκ.
Εκτύπωση: Έγχρωμο
Εξώφυλλο: Μαλακό
ISBN: 978-960-461-558-2
Τιμή: €18,00
Εκδόσεις: Κλειδάριθμος

Ο Bill Price είναι ένας καταξιωμένος συγγραφέας ιστορικών και ταξιδιωτικών συγγραμμάτων. Είναι τακτικός συνεργάτης σε πολλά διεθνή έντυπα και έχει συμβάλει στη συγγραφή πολλών βιβλίων εξειδικευμένης θεματολογίας που έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλή.

2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ