Το «Υποβρύχιο Παπανικολής» είναι μια ελληνική πολεμική ταινία του 1971, σε σκηνοθεσία Γιώργου Ζερβουλάκου.
Υπόθεση: 28 Οκτωβρίου 1940. Παράλληλα με την επίθεση του ιταλικού στρατού στα ελληνοαλβανικά σύνορα, η Ελλάδα δέχεται τα πυρά της ιταλικής αεροπορίας. Το υποβρύχιο Παπανικολής με κυβερνήτη τον πλωτάρχη Μίλτο Ιατρίδη και καπετάνιο τον υποπλοίαρχο Βασίλη Ασλάνογλου, παίρνει εντολή να περιπολεί στον Πατραϊκό κόλπο. Μετά τις νίκες του στρατού, το πολεμικό συμβούλιο αποφασίζει ότι είναι καιρός να μπει και το ναυτικό στον πόλεμο και διατάζουν το υποβρύχιο Παπανικολής να περιπολεί στα στενά του Οτράντο. Εκεί το πλήρωμα, συλλαμβάνει το πλήρωμα ενός ιταλικού καραβιού και ο μηχανικός τους αποκαλύπτει τα ναρκοπέδια της Αδριατικής.
Trivia: Η ταινία προβλήθηκε τη σαιζόν 1971-1972 και έκοψε 280.388 εισιτήρια. Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1971 απέσπασε μία τιμητική διάκριση, ο Γιώργος Ζερβουλάκος όμως αρνήθηκε μεγαλόφωνα να την παραλάβει, χαρακτηρίζοντάς την ως απαράδεκτη.
Σκηνοθεσία: Γιώργος Ζερβουλάκος
Παραγωγή: Καραγιάννης/Καρατζόπουλος
Σενάριο: Δημήτρης Ζαννίδης
Πρωταγωνιστούν: Κώστας Καζάκος, Γιάννης Φέρτης, Αιμιλία Υψηλάντη, Παύλος Λιάρος, Σταύρος Ξενίδης, Άννα Βαγενά, Αρτέμης Μάτσας, Νέλλη Γκίνη, Βασίλης Μαλούχος, Νίκος Λυκομήτρος, Τίμος Περλέγκας, Σταύρος Φαρμάκης, Νίκος Βασταρδής, Ντάνος Λυγίζος, Κώστας Παπαχρήστος, Μίμης Χρυσομάλλης, Κώστας Πάληος, Χρήστος Μάντζαρης
Πρώτη προβολή: 1971
Μουσική: Κώστας Καπνίσης
Φωτογραφία: Νίκος Μήλας
Διάρκεια: 90 λεπτά
2013
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
50 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥ-ΜΠΟΫ
40 ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ
ΤΑ ΔΥΟ ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
Πολύ καλή ταινία (για το είδος και την εποχή της κυρίως), βλέπεται ως τα σήμερα δημιουργώντας δυνατά συναισθήματα. Δυστυχώς έπαψαν να γυρίζονται τέτοιου ύφους ελληνικές ταινίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ, βρε φιλαράκι, θέλουν να σταματήσουν εντελώς τις παρελάσεις κι εμείς συζητάμε γιατί σταμάτησαν να γυρίζονται τέτοιες ταινίες;... Αν δεις το ύφος και το στυλ των ελληνικών ταινιών που γυρίζονται τα τελευταία 20 χρόνια, καταλαβαίνεις εύκολα το πού έχει οδηγηθεί ο ελληνικός κινηματογράφος και γιατί...
ΑπάντησηΔιαγραφή