Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Νέες εκδόσεις 92 - Συλλογή Harry Potter - Μαθαίνω Σκάκι 1


Κυκλοφόρησε από την De Agostini το πρώτο τεύχος της καινούριας σειράς "Συλλογή Harry Potter - Μαθαίνω Σκάκι".

Εμπνευσμένο από τις ταινίες του Harry Potter!
Φτιάξε το δικό σου σκάκι Harry Potter και σύλλεξε κομμάτια για το σετ των Ιπποτών!
Κάθε γωνία είναι διακοσμημένη με τέσσερις φωτεινούς κύκλους με τα εμβλήματα των Οίκων του Χόγκουαρτς.
Σιδερένια λογική και ατσάλινα νεύρα. Πώς να προβλέπεις τις κινήσεις του αντιπάλου, παρασύροντάς τον σε ύπουλες παγίδες, και πώς να καταστρώνεις μια νικηφόρα στρατηγική μέχρι να αιχμαλωτίσεις τον Βασιλιά του εχθρού κάνοντας Ματ!
Ανακάλυψε όλα τα τεχνάσματα και τα κόλπα των Μετρ για να κατατροπώσεις τον αντίπαλο στρατό, σε ένα παιχνίδι συναρπαστικό όσο μια αληθινή μάχη, που απαιτεί ορθολογισμό αλλά και διαίσθηση.

Μη χάσεις αυτή τη φανταστική συλλογή!
Επίπεδο 1: Σκάκι για Αρχάριους
Επίπεδο 2: Σκάκι για Γκραν Μετρ
32 κομμάτια σκακιού, το καθένα με απίθανα ειδικά εφέ
2 μαγικά ραβδιά για να κινείς τα μαγνητικά κομμάτια
1 σκακιέρα με φωτεινά εφέ
Υφασμάτινες θήκες για να τακτοποιείς όλα τα κομμάτια
Χάρτινα κομμάτια και χάρτινη σκακιέρα με το 2ο τεύχος
Καταπληκτικά αντικείμενα από το μαγικό κόσμο του Χόγκουαρτς
Η πρακτική ΘΗΚΗ ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΗΣΗΣ για να φυλάξεις τα τεύχη σου
Χρησιμοποίησε την εκπληκτική αιωρούμενη πένα για να σημειώνεις τις κινήσεις του παιχνιδιού.
Σύλλεξε τις κονκάρδες με τους ήρωες των ταινιών του Harry Potter (Χάρι, Ερμιόνη, Ρον και Χάγκριντ).
Η χρονομηχανή της Ερμιόνης
Κάθε φορά που ο Ίππος εκτελεί την κίνηση «Γ», το κομμάτι χλιμιντρίζει δυνατά!
Σε κάθε Ματ ο ηττημένος Βασιλιάς χαμηλώνει ταπεινωτικά το κεφάλι και το σπαθί, ενώ σημαίνει ο ήχος της ήττας.
Κάθε Πύργος έχει τη δική του μαγνητική βάση επιτρέποντάς σου να τον μετακινείς με το μαγικό σου ραβδί.
Όταν ένας Αξιωματικός αιχμαλωτίζεται και πέφτει στο πλάι ακούγεται ένας ήχος συντριβής.
Όταν ένα Πιόνι-στρατιώτης «τρώγεται» από τον αντίπαλο μπορεί να διαλυθεί αν πιέσεις την ασπίδα του.
Η Βασίλισσα φωτίζεται όποτε μετακινείται στη σκακιέρα.


Τα τεύχη
Κάθε τεύχος περιλαμβάνει δύο επίπεδα εκμάθησης. Το πρώτο απευθύνεται σε αρχάριους & το δεύτερο σε αληθινούς πρωταθλητές!
Επίπεδο 1: Σκάκι για Αρχάριους.
Δεν ξέρεις να παίζεις σκάκι; Μάθε τώρα όλα τα μυστικά του! Σιγά-σιγά, με κάθε τεύχος, θα μάθεις όλους τους κανόνες του παιχνιδιού, την τοποθέτηση και την κίνηση των κομματιών πάνω στη σκακιέρα, την επίθεση και την άμυνα, αλλά και το Σαχ και το Ματ.
Επίπεδο 2: Σκάκι για Γκραν Μετρ.
Αν έχεις ολοκληρώσει το πρώτο επίπεδο ή γνωρίζεις ήδη σκάκι, μπορείς να ξεκινήσεις αμέσως από το δεύτερο επίπεδο. Έτσι θα μάθεις όλα τα μυστικά στρατηγικής και τακτικής, τις κινήσεις ανοίγματος και τον τρόπο για να φτάσεις στο ματ. Στο τέλος κάθε επιπέδου θα βρίσκεις μια ειδική σελίδα με το «Τεστ Γνώσεων» για να ελέγχεις όσα έχεις μάθει! Στο δεύτερο μέρος του τεύχους θα μάθεις πώς παίζουν οι μεγάλοι Μετρ – από τον Στάινιτζ και τον Κράμνικ έως τον Καπαμπλάνκα, τον Φίσερ και τον Κασπάροφ!

Τιμές τευχών
1ο τεύχος: 2,99 ευρώ. Επόμενα τεύχη: 5,99 ευρώ.

Τρίτη 30 Αυγούστου 2011

Εμείς προτείνουμε... 33 - Ροβεράντομ (Παιδική λογοτεχνία)


Συγγραφέας: ΤΟΛΚΙΝ ΤΖ.Ρ.Ρ. (J.R.R. Tolkien)
Μεταφραστής: Eυγενία Xατζηθανάση-Kόλλια
Αριθμός σελίδων: 170
ISBN: 960-521-076-2
Σχήμα: 14X21
Τιμή: 14,14 €
Εκδόσεις: Αίολος

Φανταστήκατε ποτέ που μπορεί να βρίσκεται ένα παιχνίδι σας που χάσατε; Aς πούμε, ένα μπαλόνι που σας ξέφυγε καθώς το κρατούσατε, μια κούκλα που την ξεχάσατε στο πάρκο ή ένα γούνινο σκυλάκι που σας έπεσε από το καλάθι του ποδηλάτου σας. A, μπορεί να έχει πάει στα πιο απίθανα μέρη! Nα, για παράδειγμα, ο Mάικλ, ο γιος του Tόλκιν, του παραμυθά, έχασε το μολυβένιο ασπρόμαυρο σκυλάκι του στην παραλία, κι αυτό, ξετρελαμένο απ’ τη χαρά του, και που δεν πήγε! Tι περιπέτειες έζησε! Έφτασε ως το φεγγάρι κι ύστερα ως κάτω στο βυθό της θάλασσας. Kαι πόσους γνώρισε! Mάγους, νεράιδες, φάλαινες, αράχνες, μέχρι και μαγεμένους σκύλους που είχαν το ίδιο όνομα μ’ αυτόν: Pόβερ-Tρυγιρίστρας στα ελληνικά! (Για να ξεχωρίζει, πήρε το όνομα Pοβεράντομ) Kαι βέβαια, έβγαλε φτερά για να πετά και πτερύγια για να κολυμπά. Kι όταν τα βαρέθηκε όλ’ αυτά –τρομερούς φόβους, τρελές περιπέτειες, απρόβλεπτα γεγονότα– ήθελε να γυρίσει πίσω στον Mάικλ. Tα καταφέρνει άραγε; Tο μυστικό δε σας το λέμε: αν ήταν αληθινός σκύλος ή παιγνίδι-σκύλος δηλαδή! Mα να ξέρετε, για να μην απελπίζεστε, πως αν φροντίζετε και αγαπάτε τα παιχνίδια σας, ή και το σκύλο σας ακόμη, και να τα χάσετε, αυτά θα ψάξουν να σας βρουν γιατί τους λείπει η αγάπη σας.

Σάββατο 27 Αυγούστου 2011

Εμείς προτείνουμε... 32 - Στη Σκιά του Έντγκαρ Αλαν Πόε (Comic book)


Η ανακάλυψη ενός ημερολογίου που αποδίδεται στον Εντγκαρ Αλαν Πόε έρχεται να ρίξει νέο φως στη ζωή του αινιγματικού αριστοτέχνη του μακάβριου. Ο απαγορευμένος έρωτας, η πορεία ενός ιδιοφυούς συγγραφέα προς την καταξίωση και την αυτοκαταστροφή, το εφιαλτικό μαρτύριο που σκιάζει την επιτυχία, όλα καταγράφονται στις σελίδες του... Και δεν υπάρχει τίποτα πιο τρομακτικό από την αλήθεια όταν εκτίθεται γυμνή.

Πρόκειται για το πρώτο graphic novel των Εκδόσεων Anubis, που κυκλοφόρησε το 2003 σε μια επιμελημένη έκδοση 96 έγχρωμων σελίδων. Η πρωτοτυπία του συγκεκριμένου τίτλου έγκειται στο ότι ακολουθεί τη δομή κινηματογραφικού σενάριου, ενώ η πλοκή ξετυλίγεται όχι με σκίτσα, αλλά μέσα από φωτογραφίες που έχουν υποβληθεί σε ψηφιακή επεξεργασία, προκειμένου να αποπνέουν την ατμόσφαιρα και το πνεύμα της εποχής.

«Στη σκιά του Εντγκαρ Αλαν Πόε» - μια συγκλονιστική εξομολόγηση που ισορροπεί επικίνδυνα στη λεπτή γραμμή που χωρίζει τη μεγαλοφυΐα από την παραφροσύνη...

Συγγραφέας: Jonathon Scott Fuqua
Μετάφραση: Αυγουστίνος Τσιριμώκος
Σχήμα: 17x26
Σελίδες: 96
ISBN: 960-306-437-8
Τιμή: €9,90
Εκδόσεις: Anubis


Εξώφυλλο ξένης έκδοσης
In the shadow of Edgar Allan Poe

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Game of Thrones / Το παιχνίδι του Στέμματος (Μετά τα βιβλία, η τηλεοπτική σειρά)


Είδος Σειράς: Φαντασίας, Εποχής
Σενάριο: David Benioff, D.B. Weiss
Σκηνοθεσία: Alan Taylor
Ηθοποιοί: Harry Lloyd, Mark Addy, Alfie Allen, Sean Bean,
Ciaran Bermingham, Emilia Clarke, Nikolaj Coster-Waldau, Peter Dinklage, Roy Dotrice, Michelle Fairley, Jack Gleeson, Iain Glen

Η άκρως εντυπωσιακή εισαγωγή των τίτλων με την εξίσου φοβερή μουσική υπόκρουση δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια από τις καλύτερες σειρές των τελευταίων δεκαετιών που προέρχεται από την άλλη πλευρά του ατλαντικού, και ίσως τη καλύτερη σειρά ηρωικής φαντασίας που είδαμε ποτέ!


Το GAME OF THRONES, αποτελεί πιστότατη μεταφορά των εκπληκτικών βιβλίων του GEORGE MARTIN υπό το γενικό τίτλο A SONG OF FIRE AND ICE (έχουν εκδοθεί 4 τόμοι ως τώρα και αναμένεται πολύ σύντομα ο πέμπτος). Η ιστορία μας μεταφέρει σε ένα φανταστικό κόσμο που θυμίζει έντονα μεσαίωνα, με εμφανείς όμως επιρροές από τα φανταστικά σύμπαντα των ROBERT E. HOWARD και (ιδίως) MICHAEL MOORCOCK. Βασίλεια μεγαλοπρεπή που σφύζουν από ίντριγκες, μυστικές δολοπλοκίες, καλά φυλαγμενα μυστικά και άσβεστα μίση μεταξύ τριών μεγάλων οικογενειών ευγενών (Lannister, Stark και Baratheon) και των ανθρώπων που κινούνται γύρω από αυτές. Σκοπός τους είναι η απόλυτη κυριαρχία –με κάθε τίμημα- στο βασίλειο των 7 Ρηγάτων.



Μη περιμένετε όμως εδώ να δείτε ατέλειωτες επικές μάχες και ασταμάτητη δράση. Η σειρά επικεντρώνεται (πολύ ορθά κατ εμέ) στο πυκνογραμμένο, ιδανικά ειπωμένο σενάριο και στους άκρως ενδιαφέροντες, συναρπαστικούς χαρακτήρες.



Οι ρεαλιστικότατες, αιματοβαμμένες σκηνές δράσης είναι σύντομες, συνάμα καθηλωτικές αποτελούν όμως δευτερεύων στοιχείο μπροστά στο βάθος, την εξέλιξη και τη ποιότητα μιας ιστορίας που κόβει την ανάσα. Παρουσιάζεται μια σύγχρονη οπτική ενός μυθολογικού κόσμου με έντονο και το σεξουαλικό στοιχείο κάτι που αποτελεί αναπόσπαστο παράγοντα στη ψυχοσύνθεση μιας προσωπικότητας σε κάθε εποχή.


Οι εξαιρετικές ερμηνείες, τα λιτά όσο και επιβλητικά σκηνικά και κοστούμια και η άκρως υποβλητική –σε σημεία σκοτεινή- ατμόσφαιρα, δίνουν ζωή και καυτή ανάσα στο υπέροχο λογοτεχνικό όραμα του GEORGE MARTIN. Μέγιστο ατού του GAME OF THRONES, η αριστουργηματική σκηνοθεσία που ισορροπεί σε βαθμό τελειότητας ανάμεσα σε τόσους χαρακτήρες και παράλληλες ιστορίες. Όχι ίσως, σίγουρα η κορυφαία σειρά ηρωικής φαντασίας. Το 9,5 του IMDB (Internet Movie Data Base) μόνο τυχαίο δεν είναι!

Επιμέλεια κειμένου: ANCIENT KNIGHT
Επιμέλεια παρουσίασης: adamsjim

Σινεμά και DVD 34 - Κόναν ο Βάρβαρος / Conan The Barbarian (2011)


Η νέα αυτή ταινία περιγράφει τις περιπέτειες του Conan στην ήπειρο Hyboria, όπου αναζητά εκδίκηση για τη δολοφονία του πατέρα του και την σφαγή των συγχωριανών του.
Έχει ως στόχο να συστήσει τον θρυλικό ήρωα στο νεότερο κοινό που πιθανότατα να μην τον γνωρίζει - ενθουσιάζοντας όμως παράλληλα τους οπαδούς της παλιάς ταινίας, που θα έχουν την ευκαιρία να δουν τον αγαπημένο τους ήρωα να ξαναγεννιέται με τις σύγχρονες πλέον τεχνικές κινηματογράφησης και με την τελευταία λέξη της 3D τεχνολογίας - και να αναβιώνει την σειρά ταινιών.


Ο θρυλικός ήρωας Conan επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη τρισδιάστατος! Ο Τζέισον Μόμοα αναλαμβάνει τον ρόλο πάνω στον οποίο έχτισε πριν χρόνια την καριέρα του ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ. Γεννήθηκε το 1979 στη Χονολουλού, μεγάλωσε με την μητέρα του στην Αϊόβα αλλά επέστρεψε στις ρίζες του για να φοιτήσει στην Χαβάι, ενώ το 1999 κέρδισε το βραβείο Hawaii's Model of the Year. Όντας περισσότερο γνωστός για την συμμετοχή του στις τηλεοπτικές σειρές "Baywatch Hawaii" και "Stargate Atlantis", ο πολυπόθητος ρόλος του Conan αναμένεται να τον κάνει διάσημο παγκοσμίως. Ο Τζέισον έχει δύο παιδιά με την Λίζα Μπονέ, πρωταγωνίστρια της δημοφιλούς τηλεοπτικής σειρά "The Cosby Show".


"...Η ιστορία της ταινίας δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Είναι προβλέψιμη και μονοσήμαντη. Νιώθω ότι η ταινία ήταν μικρή και ότι προσπάθησαν να βάλουν όσο περισσότερη δράση μπορούσαν, υστερόντας σε όλα τα υπόλοιπα. Για τον Κόναν δεν έχω παράπονο και ούτε περίμενα να κάνει κάτι παραπάνω πέρα απ’το να μουγκρίζει και να σφάζει. Όμως το σενάριο μοιάζει σαν να το έχει γράψει παιδάκι. Είναι απλά ο Κόναν που πάει να εκδικηθεί τον πατέρα του και στη διαδρομή εξοντώνει ότι βρει. Δεν περίμενα και κανά τρελό σενάριο, αλλά περίμενα ποιο πολυδουλεμένο το σύμπαν της Υπερβορείας, στο οποίο βλέπουμε λίγα πράματα. Ίσως θα έπρεπε να πάρουν επιρροές απ’τα αυθεντικά βιβλία ή ακόμα και απ’τα διάσημα ομώνυμα κόμικ των 70s...
...Αν ψάχνετε να περάσετε κάπου μιάμιση ώρα dark fantasy δράσης, τότε θα διασκεδάσετε. Θα γελάσετε με τους βάρβαρους τρόπους του Κόναν (ειδικά προς την πρωταγωνίστρια) και θα χορτάσετε βία και αίμα. Οκ, το σενάριο του μοιάζει με επεισόδιο σειράς, μα δεν πρόκειται να βαρεθείτε στιγμή, μιας και η δράση είναι ασταμάτητη. Η ταινία δεν ξεπερνάει ποτέ τον εαυτό της. Ναι μεν έχει βία, μα η βία αυτή δεν είναι προκλητική, αλλά διασκεδαστική. Στον κόσμο της Υπερβορείας περίμενα να δω ποιο άγριες καταστάσεις. Νομίζω όμως, ότι ακόμα και οι ποιο δύσπιστοι, στο τέλος της ταινίας θα έχουνε πειστεί πως ο Jason Momoa είναι πράγματι ο νέος Κόναν...
...Επίσης: Αποφύγετέ το σε 3D..."
Κριτική από το http://www.tocinemadaki.gr



"...Συνολικά, μια πολύ πρόχειρη και ανέμπνευστη κατασκευή, που χωρίς να ιδρώσει και κουραστεί ιδιαίτερα, έκανε μια ...τρύπα στο νερό. Ο Νίσπελ κατακρεούργησε άλλο ένα κλασικό έργο και κάποιος εκεί στο Χόλιγουντ πρέπει να του τραβήξει το αυτί. Τόσες αποτυχίες στη σειρά δε δικαιολογούνται, ούτε από πρωτάρη. Το μόνο θετικό της υπόθεσης είναι η 3D εκδοσή του, αλλά νομίζουμε, πως ταινία τέτοιας χαμηλής ποιότητας και αισθητικής χάνει την αξία της όπως και να την δεις ... Δε μιλάμε σχεδόν καθόλου για σεναριακή πλοκή, ή έξυπνες ατάκες και διαλόγους "εποχής", φυσικά, παρά μόνο για μερικές διάσπαρτες σκηνές δράσης που είναι copy paste από χίλες δυό καλύτερες τηλεοπτικές σειρές. Όπως λέει και ο Νίσπελ, στο σκεπτικό πίσω από τον ΚΟΝΑΝ: "δώσε στους ανθρώπους αυτό που θέλουν αλλά μην τους δώσεις αυτό που περιμένουν", πράγματι τα κατάφερε. Άλλα περιμέναμε και άλλα είδαμε. Το ενδιαφέρον, όπως προείπαμε εξαντλείται στην αχαλίνωτη, κτηνώδη βία (κωλοτούμπες πολεμικών τεχνών), τα σκηνικά, τα ψηφιακά εφέ (μπόλικο αίμα και άλλα ζαρζαβατικά) και την στερεοσκοπική απεικόνιση. Τα οποία τα έχουμε ξαναδεί πολλάκις με τιμιότερες προοπτικές καινοτομίας..."
Κριτική από το http://www.myfilm.gr

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

Νέες εκδόσεις 91 - 1ος Κατάλογος Ελληνικών Εκδόσεων Κόμικς


Μετά από 4,5 χρόνια έρευνας και προσφοράς από τα μέλη της Κοινότητας GreekComics.gr, o ΠΡΩΤΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΟΜΙΚΣ είναι γεγονός!
Για την ολοκλήρωσή του ασχολήθηκαν πάνω από 200 άτομα, όλοι μέλη του GC και μετά από πολύ κόπο, το υλικό πήρε τον δρόμο του για το τυπογραφείο. Υπεύθυνος και συντονιστής έκδοσης ήταν ο Γιώργος Γεωργέλος, εκδότης η Esperos Comics που έχει βγάλει και την μοναδική έκδοση του STORM!
Στον κατάλογο περιλαμβάνονται όλες οι εκδόσεις που έχουν κόμικς πάνω από 50% (1939-2010) σύνολο 2010 τίτλοι σε 510 έγχρωμες σελίδες, αλφαβητικά ταξινομημένοι, με ένα εξώφυλλο σε κάθε τίτλο, τα πλήρη στοιχεία του και ένα μικρό σχόλιο για το περιεχόμενό του. Προλογίζει ο δημοσιογράφος Άρης Μαλανδράκης.


Εννοείται ότι έγινε μεγάλη προσπάθεια για την καλύτερη δυνατή εκτύπωση με το μικρότερο δυνατό κόστος. Η προτεινόμενη τιμή είναι 42 € δηλαδή με την έκπτωση του 10% που κάνουν όλα τα καταστήματα θα έρχεται στα χέρια σας στα 38 €. Αν είστε μέλη της ΛΕΦΙΚ θα τον παίρνετε με 20% έκπτωση - 33,6 € (την διαφορά την πληρώνει η ΛΕΦΙΚ στον εκδότη).

Παραθέτουμε, εξώφυλλο, οπισθόφυλλο και μια τυχαία σελίδα για να δείτε πως παρουσιάζονται οι τίτλοι.
Η Ελλάδα απέκτησε τον πρώτο της κατάλογο κόμικς χάρη στην προσπάθεια ΟΛΩΝ ΜΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ο "1ος Κατάλογος Ελληνικών Εκδόσεων Κόμικς" είναι αυτό ακριβώς που υπόσχεται ο τίτλος του. Ένα εντυπωσιακό πανόραμα 2.000+ τίτλων, χρήσιμο για κάθε ενδιαφερόμενο - από τον επιστήμονα μελετητή, μέχρι τον καταρτισμένο "κομιξάκια".
Άρης Μαλανδράκης



Εκδοτική: ESPEROS COMICS
Είδος εντύπου: Άλμπουμ με μαλακό εξώφυλλο
Μέγεθος: 17.0 x 24.0
Σελίδες: 516
Χρώμα: Έγχρωμο (ΕΓΧ)
Επιμέλεια: Γιώργος Γεωργέλος
ISBN: 978-90-73808-00-3
Ονομαστική τιμή: 42,00 €

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

Σπουδαίοι συγγραφείς 2 - Χόρχε Λούις Μπόρχες (Jorge Luis Borges) 1899-1986


Από τις σημαντικότερες μορφές της Ισπανικής λογοτεχνίας. Ο Χόρχε Λουίς Μπόρχες γεννήθηκε το 1899 στο Μπουένος Άιρες. Παιδί-θαύμα στην κυριολεξία, έγραψε το πρώτο του διήγημα σε ηλικία 6 ετών. Σπούδασε στην Γενεύη και εκείνη την περίοδο άρχισε να γράφει τα πρώτα του ποιήματα. Μιλούσε εκτός από τα ισπανικά, άλλες τρεις γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά). Μετά το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου εγκαταστάθηκε στη Μαδρίτη. Εκεί είχε την ευκαιρία να γνωρίσει σημαντικές προσωπικότητες της ισπανικής λογοτεχνίας και να δημοσιεύσει το πρώτο του ποίημα. Ένα χρόνο μετά επιστρέφει στη γεννέτειρα του, το Μπουένος Άιρες, στο οποίο πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Την αγάπη του για την πόλη αυτή την εκδήλωσε με την ποιητική συλλογή "Πάθος γιά το Μπουένος Άιρες" που δημοσίευσε το 1923.


Ξεπερνώντας μία άσχημη περιπέτεια με την υγεία του, το 1935 γράφει την "Παγκόσμια ιστορία της ατιμίας", την "Ιστορία της αιωνιότητας" και τα "Διηγήματα Μυθιστορίες". Για να ακολουθήσουν τα δοκίμια: "Η μοίρα", "Οι γειτονιές", "Ο λαϊκός τύπος". Το 1956 χάνει την όραση του. Παρόλα αυτά συνεχίζει να γράφει με την βοήθεια της μητέρας του. Επιστρέφει στην ποίηση και γράφει τα: "Ο πλάστης", "Ο χρυσός των τίγρεων", "Το βιβλίο της άμμου", "Εγκώμιο της σκιάς" κ.α.


Το 1986 έφυγε από το Μπουένος Άιρες και πήγε στη Γενεύη. Πέθανε την ίδια χρονιά, ενώ λίγο πριν είχε παντρευτεί για τρίτη φορά την κατά πολύ μικρότερή του, Μαρία Κοντάμα. Διετέλεσε Πρόεδρος της Ένωσης Αργεντινών Συγγραφέων και διευθυντής της Εθνικής Βιβλιοθήκης. Το 1955 εκλέχθηκε μέλος της Ακαδημίας Γραμμάτων της Αργεντινής και είχε τιμηθεί με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας και με το Βραβείο Φορμεντόρ του Διεθνούς Συνεδρίου. Ιδιαίτερη ήταν η σχέση του Μπόρχες με την Ελλάδα. Είχε επισκεφτεί δύο φορές την χώρα μας και όλα τα έργα του έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά.
Αν και εν τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας, θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους συγγραφείς του εικοστού αιώνα.


Στους ορισμούς της ποίησης...
«Εάν πρέπει να ορίσω την ποίηση», λέει ο μεγάλος Αργεντινός συγγραφέας, «και νιώθω κάπως αμήχανα γι' αυτό, εάν δεν είμαι πολύ σίγουρος γι' αυτό, λέω κάτι όπως: "Ποίηση είναι η έκφραση του ωραίου διαμέσου λέξεων περίτεχνα υφασμένων μεταξύ τους". Αυτός ο ορισμός μπορεί να είναι αρκετά καλός για ένα λεξικό ή ένα εγχειρίδιο, αλλά όλοι νιώθουμε πως είναι κάπως αδύνατος. Υπάρχει κάτι πολύ σημαντικότερο - κάτι που θα μπορούσε να μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε όχι μόνο προσπαθώντας να γράψουμε ποίηση, αλλά και να την ευχαριστιόμαστε, και να νιώθουμε ότι ξέρουμε τα πάντα γι' αυτήν. Αυτό είναι ότι ξ έ ρ ο υ μ ε τι είναι ποίηση. Το ξέρουμε τόσο καλά που δεν μπορούμε να το ορίσουμε με άλλες λέξεις, όπως δεν μπορούμε να ορίσουμε τη γεύση του καφέ, το κόκκινο ή το κίτρινο χρώμα, ή την έννοια του θυμού, της αγάπης, του μίσους, της ανατολής, του ηλιοβασιλέματος, ή της αγάπης μας για την πατρίδα μας. Αυτά τα πράγματα είναι τόσο βαθιά μέσα μας, που μπορούν να εκφραστούν μόνο με εκείνα τα κοινά σύμβολα που μοιραζόμαστε. Ετσι, γιατί να χρειαστούμε άλλες λέξεις;».


Η ΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
(Απόσπασμα)
Το μπουντρούμι είναι βαθύ και πέτρινο· το σχήμα του,
ενός σχεδόν τέλειου ημισφαίριου, αν και το πάτωμα (που είναι
επίσης πέτρινο) είναι λίγο μικρότερο από έναν μεγάλο κύκλο,
γεγονός που εντείνει κάπως τα αισθήματα της καταπίεσης και
της απεραντοσύνης. Ένας μεσότοιχος το χωρίζει στα δύο· ο
τοίχος αυτός, παρόλο που είναι πανύψηλος, δεν φτάνει ως την
κορυφή του θόλου· από τη μια μεριά είμαι εγώ, ο Τζινακάν,
μάγος της πυραμίδας του Καολόμ, που πυρπολήθηκε απ' τον
Πέδρο δε Αλβαράδο· από την άλλη, είναι ένας ιαγουάρος, που
με τον μυστικό και ισοσκελή βηματισμό του μετράει τον χρόνο
και τον χώρο της αιχμαλωσίας του. Ένα μεγάλο παράθυρο με
κάγκελα, σύρριζα στο πάτωμα, κόβει τον κεντρικό τοίχο. Την
ώρα που δεν έχει σκιά [=το μεσημέρι], ανοίγει στο ταβάνι μια
καταπακτή, κι ένας δεσμοφύλακας, που τον έχουν ξεθωριάσει
πια τα χρόνια, πιάνει να γυρίζει μια σιδερένια τροχαλία και μας
κατεβάζει, στην άκρη ενός σκοινιού, κανάτες με νερό και
κομμάτια κρέας. Τότε, στο μπουντρούμι μπαίνει φως· εκείνη τη
στιγμή, μπορώ να δω τον ιαγουάρο.
Δεν ξέρω πια πόσα χρόνια κείτομαι εδώ κάτω στα
σκοτάδια· εγώ, που κάποτε, ήμουν νέος και μπορούσα να
πηγαινοέρχομαι σ' αυτή τη φυλακή, τώρα δεν έχω τίποτα να
κάνω παρά να περιμένω παίρνοντας τη στάση του θανάτου μου,
το τέλος που μου προορίζουν οι θεοί. Κάποτε, με το βαθύ
οψιδιανό μαχαίρι μου άνοιγα τα στήθια των θυμάτων μου και
τώρα μου είναι αδύνατον χωρίς τα μάγια να σηκωθώ απ' το
χώμα. Την προηγουμένη της πυρπόλησης της Πυραμίδας, οι
2 άνθρωποι που ξεπέζεψαν απ' τα θεόρατα άλογα με βασάνισαν
με πυρακτωμένα σίδερα για να τους αποκαλύψω την κρυψώνα
του θησαυρού. Γκρέμισαν, μπροστά στα μάτια μου, το είδωλο
του θεού, εκείνος όμως δεν μ' εγκατέλειψε στα βασανιστήρια
και με κράτησε σιωπηλό. Με μαστίγωσαν, μου έσπασαν τα
κόκαλα, με παραμόρφωσαν, κι ύστερα ξύπνησα σ' αυτή τη
φυλακή, απ' όπου δεν θα ξαναβγώ ποτέ στη διάρκεια της
θνητής ζωής μου.
Ωθούμενος απ' την ανάγκη να κάνω κάτι, να γεμίσω
τελοσπάντων τον χρόνο μου, θέλησα να θυμηθώ, μες στο
σκοτάδι μου, όλα όσα γνώριζα...


ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΟΡΧΕ ΛΟΥΙΣ ΜΠΟΡΧΕΣ
Δεν αρκεί νά ’σαι ο έσχατος για νά ’σαι κάποια μέρα ο πρώτος.
Ευτυχισμένος όποιος δεν επιμένει πως έχει δίκιο, γιατί κανείς δεν έχει, ή έχουν όλοι.
Ευτυχισμένος όποιος συγχωρεί τους άλλους καθώς κι εκείνος που συγχωρεί τον ίδιο τον εαυτο του.
Ευλογημένοι οι ειρηνοποιοί, γιατί δε θα καταδεχτούν τη διχόνοια.
Αν σε βάλει σε πειρασμό το δεξί σου χέρι, συγχώρεσέ το· είσαι και σώμα και ψυχή και είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να καθορίσεις το όριο που τα διαχωρίζει.
Να μη μεγαλοποιείς τη λατρεία της αλήθειας· δεν υπάρχει άνθρωπος που μέσα σε μια μονάχα μέρα, να μην είπε ψέματα φορές πολλές, έχοντας κάθε δίκιο.
Ευλογημένοι οι ελεήμονες, γιατί η ευτυχία τους θα είναι να ελεούν κι όχι να περιμένουν ανταπόδοση.
Να μην ορκίζεσαι, γιατί ο όρκος είναι μονάχα έμφαση.
Να αντιστέκεσαι στο κακό, αλλά χωρίς φόβο και χωρίς πάθος. Σ’ αυτόν που θα σου χτυπήσει το δεξί μάγουλο, μπορείς να του γυρίσεις και τ’ άλλο, φτάνει να μην είναι ο φόβος που στο γυρίζει.
Ευλογημένοι όσοι έχουν καθαρή καρδιά, γιατί βλέπουν το Θεό.
Ευλογημένοι όσοι διώκονται για χάρη του δίκιου, γιατί τους νοιάζει περισσότερο το δίκιο απ’ ό,τι η ανθρώπινη μοίρα τους.
Οι ανθρώπινες πράξεις δεν αξίζουν ούτε για την κόλαση, ούτε για τους ουρανούς.
Να μη μισείς τον εχθρό σου, γιατί αν το κάνεις, γίνεσαι κατά κάποιον τρόπο σκλάβος του. Το μίσος σου, δε θα σε ικανοποιήσει περισσότερο από τη γαλήνη σου.
Εγώ δε μιλώ ούτε για εκδίκηση, ούτε για συγνώμη· η λησμονιά είναι η μόνη εκδίκηση και η μοναδική συγνώμη.
Το να κάνεις καλό στον εχθρό σου, μπορεί να είναι πράξη δικαιοσύνης και δεν είναι δύσκολο: να τον αγαπάς όμως, δεν είναι πράξη ανθρώπου, αλλά πράξη αγγέλου.

Τρίτη 23 Αυγούστου 2011

Εμείς προτείνουμε... 31 - Το θαυμαστό ταξίδι του Νιλς Χόλγκερσον (Παιδικό)


Συγγραφέας: Σέλμα Λάγκερλεφ
Μετάφραση: Κίρα Σίνου
Εικονογράφηση: Έγχρωμη /Lars Klinting
Αριθμός Σελίδων: 90
Τιμή: 13 €
Σχήμα: 21 x 29 εκ.
Εξώφυλλο: Σκληρό
ISBN: 960-302-224-1
Ηλικία: από 8 ετών
Εκδόσεις: Αδελφοί Βλάσση

Η πολυαγαπημένη τηλεοπτική σειρά κινούμενων σχεδίων
ξαναζωντανεύει!

Η κλασική ιστορία της βραβευμένης με Νόμπελ Σέλμα Λάγκερλεφ κυκλοφορεί σε μια πολυτελή έκδοση με πλούσια εικονογράφηση με την εγγυημένη απόδοση της Κίρας Σίνου.

Ο Νιλς ήταν ένα τεμπέλικο παιδί, που του άρεσε να βασανίζει τα ζώα και να ταλαιπωρεί τους ανθρώπους. Μια μέρα όμως το παράκανε παίζοντας ένα άσχημο παιχνίδι σε έναν νάνο. Αυτός για να τον τιμωρήσει τον μεταμορφώνει κι εκείνο σε νάνο κι ο Νιλς βρίσκεται να ταξιδεύει με ένα κοπάδι αγριόχηνες για το Βορρά.
Άραγε θα ξαναγίνει άνθρωπος ή θα ακολουθήσει για πάντα το δρόμο της περιπλάνησης των πουλιών; Σε αυτό το γεμάτο περιπέτειες ταξίδι ο Νιλς γνωρίζει πολλά για τη φύση και για τις συνήθειες, τις δυσκολίες και τις χαρές των ζώων. Μαθαίνει να εκτιμάει και να σέβεται τις αξίες της ζωής όλων των πλασμάτων.

Αϊρον Μαν και Θορ εναντίον... μάνγκα!


Άιρον Μαν και Θορ πετάνε για... την Ασία, εκεί όμως έχουν να αντιμετωπίσουν
τους ντόπιους ήρωες των μάνγκα


"Πόλεμος", με τη Marvel και την DC να αγωνίζονται να κατακτήσουν την ασιατική αγορά, ενώ τα ιαπωνικά καρτούν αντιστέκονται...

Ποιος θα νικήσει; Οι υπερήρωες των αμερικανικών κόμικς ή οι καθημερινοί άνθρωποι των γιαπωνέζικων μάνγκα; Πάντως, η μάχη των δύο για την κατάκτηση της ασιατικής αγοράς κόμικς έχει ήδη ξεκινήσει. Ο νικητής θα κατακτήσει παγκόσμια κυριαρχία και πιθανότατα εκατομμύρια περισσότερους αναγνώστες στην Ασία.
Προς το παρόν οι πωλήσεις των εγχώριων κόμικς στις ΗΠΑ βρίσκονται σε πτώση. Οι εκδοτικοί γίγαντες Marvel και ο παλιός αντίπαλός της, η DC Comics, αγωνίζονται να βρουν νέες αγορές. "Προσπαθούμε να φέρουμε νέο κόσμο στα μαγαζιά," λέει ο Σ. Β. Κεμπούλσκι της Marvel. "Οι πωλήσεις πέφτουν και αρχίζουμε να χάνουμε έδαφος από τους ανταγωνιστές, όπως τα βιντεο-παιχνίδια, τα σόσιαλ μίντια, ο κινηματογράφος και η πειρατεία".

Πλούσια κουλτούρα
Όμως, η Ασία έχει μια πλούσια κουλτούρα στα κόμικς, με φανατικό κοινό. Τα γιαπωνέζικα μάνγκα, τα οποία συνήθως έχουν πρωταγωνιστές κανονικούς ανθρώπους σε σύγκριση με τους υπερήρωες που αγαπάει η Αμερική, εξακολουθούν να είναι πολύ δημοφιλή τόσο στη χώρα τους (με έσοδα 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2009) όσο και σε άλλες ασιατικές χώρες, με τίτλους όπως οι Ναρούτο και Μπακουμαν.


Σύμφωνα με έρευνα σε δέκα πόλεις της Ασίας, τα μάνγκα έχουν το μερίδιο του 27,4% της αγοράς, ενώ τα δυτικά κόμικς μόλις το 10,2%.
Παρ' όλα αυτά οι πωλήσεις των μάνγκα ακολουθούν πτωτική τάση και στην Ιαπωνία. Μάλιστα, η ιαπωνική κυβέρνηση πρόσφατα ανακοίνωσε νέο πλάνο προκειμένου να προωθήσει τον ποπ πολιτισμό της, μεταξύ αυτών και τα μάνγκα, σε διεθνείς αγορές.
Στο μεταξύ, οι αμερικανικές εκδοτικές εταιρείες κόμικς προσπαθούν να προσεγγίσουν καινούργιο κοινό κυρίως μέσω κινηματογραφικών φραντσάιζ με χαρακτήρες όπως ο Θορ, ο Αϊρον Μαν και οι Φαντάστικ Φορ.
Ακόμα και με τη βοήθεια των ταινιών, όμως, η επιτυχία δεν είναι εξασφαλισμένη. Ήδη η Marvel είχε καεί στην ασιατική αγορά κατά τη δεκαετία του '90 όταν έκανε επιθετικό άνοιγμα στην Ιαπωνία και την Κορέα. "Η συνταγή δεν ήταν σωστή τότε", παραδέχεται ο Κεμπούλσκι, "αλλά πάντα βρίσκαμε την ασιατική αγορά κάπως αδιαπέραστη".
Μία από τις αιτίες για την αποτυχία είναι πως κάθε φορά που απεικονιζόταν χαρακτήρας διαφορετικής εθνικότητας έτεινε να είναι δισδιάστατη καρικατούρα.
"Τα πρώτα 35 με 40 χρόνια των αμερικάνικων κόμικς έλεγαν κυρίως ιστορίες χωρίς φυλή, χωρίς θρησκεία, χωρίς εθνικότητα", λέει ο πρώην πρόεδρος της DC Comics, Πολ Λέβιτ. "Για να αλλάξουμε τα πράγματα πρέπει να βρούμε νέους συγγραφείς, νέους καλλιτέχνες και νέες αντιλήψεις".
Προσφάτως στη Marvel προσελήφθη ως σχεδιαστής ο 27χρονος Μπέντζαμιν Ανγκ από τη Σιγκαπούρη, ο οποίος ως γνώστης και των δύο πολιτισμών ίσως φέρει τις επιρροές από την πατρίδα του στον κόσμο των αμερικάνικων κόμικς.

ΣΟΦΙΑ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
Από το http://www.ethnos.gr

Δεν θα γίνει ποτέ χαλίφης...



O σατανικός βεζίρης Ιζνογκούντ, ο πιο αστείος και ανίκανος δολοπλόκος όλων των εποχών, έχασε το Σάββατο που μας πέρασε και τον δεύτερο «πατέρα» του, τον Ζαν Ταμπαρί (Jean Tabary), στα 81 του χρόνια.

Οι Ζαν Tαμπαρί και Ρενέ Γκοσινί δημιούργησαν έναν από τους πιο δημοφιλείς ήρωες κόμικς όλων των εποχών και μέσα από αυτόν καθιέρωσαν το γνωστό (σε όλο τον κόσμο) σλόγκαν «θέλω να γίνω χαλίφης στη θέση του χαλίφη» εκφράζοντας την απληστία του ανθρώπου που κάνει τα πάντα προκειμένου να αποκτήσει εξουσία.
Το 1962, ο Ταμπαρί, γνωστός ήδη στον χώρο του από τις σειρές Richar et Charline, Totoche, Corine et Jeanneot κ.ά. γνώρισε τον σεναριογράφο Ρενέ Γκοσινί (του Asterix) και μαζί έφτιαξαν τον φιλόδοξο ήρωα που είχε κάνει στόχο της ζωής του να ανατρέψει τον χαλίφη της Βαγδάτης Χαρούν Ελ Πουσάχ (παράφραση του Χαρούν Αλ Ρασίντ) και να γίνει ο ίδιος χαλίφης. Ο Ιζνο γνώρισε τεράστια επιτυχία σ' όλο τον κόσμο και ο Ζαν Ταμπαρί συνέχισε να γράφει τις περιπέτειές του και μετά τον θάνατο του Γκοσινί το 1977.
«Το όνομα Ιζνογκούντ» έλεγε σε συνέντευξή του στα «ΝΕΑ» ο Ζαν Ταμπαρί «αλλά και η περίφημη φράση "θέλω να γίνω χαλίφης στη θέση του χαλίφη" είναι του Γκοσινί. Τα γραφικά των ηρώων και το περιβάλλον είναι δικά μου».
Η συνεργασία τους διήρκεσε 15 χρόνια και ήταν αρμονικότατη. «Αγαπούσα και γέλαγα με τα σενάριά του και εκείνου του άρεσαν τα σχέδιά μου. Ηταν επαγγελματίας και αστείος στην προσωπική του ζωή».


Κάθε καλλιτεχνικό δημιούργημα εκφράζει -και πρέπει να εκφράζει- την εποχή του κι έτσι συνέβη και με τον Ιζνο. Το 1962, έλεγε ο Ταμπαρί, δεν υπήρχε κόμικς για τις Χίλιες και Μία Νύχτες, γι' αυτό και αποφάσισαν να κάνουν τον ήρωά τους Ανατολίτη και να τον τοποθετήσουν στο Ιράκ (Βαγδάτη). Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αναφέρονταν μόνο στην συγκεκριμένη περιοχή, γιατί «ο Ιζνο θα μπορούσε να σταθεί σε οποιαδήποτε κοινωνία, σε οποιαδήποτε χώρα και εποχή. Και βέβαια δεν είναι κατακριτέα η φιλοδοξία του, αλλά τα μέσα που χρησιμοποιεί για να φτάσει εκεί που θέλει».
Τα λογοπαίγνια και το χιούμορ που είχε ο Αστερίξ είναι εμφανή -λόγω Γκοσινί- και στον Ιζνογκούντ (άλλωστε is no good σημαίνει «δεν είναι καλός» στα αγγλικά) αν και η μετάφραση των λογοπαιγνίων από τα γαλλικά σε άλλη γλώσσα δεν ήταν εύκολη υπόθεση για να βγει το νόημα και κυρίως το χιούμορ του Γκοσινί.
Παρ' όλα αυτά ο Ιζνο είχε τεράστια απήχηση σε όλο τον κόσμο και όταν πέθανε ο Γκοσινί, ο Ταμπαρί αποφάσισε να συνεχίσει μόνος του (όπως έκανε ο Αλμπέρ Ουντερζό με τον Αστερίξ). Κι ενώ η περίοδος Γκοσινί - Ταμπαρί χαρακτηριζόταν από την κυκλοφορία άλμπουμ που περιείχαν πολλές μικρές ιστορίες, ο Ταμπαρί έδωσε νέα κατεύθυνση στη σειρά, με το να αφιερώνει κάθε άλμπουμ σε μια ιστορία με συγκεκριμένο κόνσεπτ.

Επιμέλεια: Χάρη Ποντίδα
Από το http://www.tanea.gr

Δευτέρα 15 Αυγούστου 2011

Οι Δημιουργοί... και τα Έργα τους 9 - Ρομάνο Σκάρπα (Romano Scarpa) [27/09/1927-23/04/2005] Βενετία, Ιταλία


O Ρομάνο Σκάρπα (Romano Scarpa) ήταν καλλιτέχνης και συγγραφέας, ο πλέον φημισμένος Ιταλός σχεδιαστής των ιστοριών του Walt Disney. Γεννήθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου του 1927 στη Βενετία και πέθανε στις 23 Απριλίου του 2005 στη Μάλαγα.
Ο Σκάρπα θεωρείται από πολλούς σαν ο μέντορας των Ιταλικών Ντίσνεϋ κόμικς. Από το ξεκίνημά του δύο πάθη τον χαρακτηρίζουν: Τα κινούμενα σχέδια και η τέχνη της διασκέδασης (animation) για τα οποία εγκαταλείπει τις προγραμ-ματισμένες εμπορικές σπουδές του. Μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο ιδρύει ένα στούντιο στο οποίο μετατρέπει σε κινούμενα σχέδια κάποιες από τις ιστορίες του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Στη συνέχεια (1953) δουλεύει για τον Ιταλό εκδότη Μοντατόρι, όπου ξεκίνησε να δημιουργεί ιστορίες των ηρώων του Ντίσνεϋ για το περιοδικό Topolino, εμφανώς επηρεασμένος από την τεχνοτροπία του Φλόιντ Γκόντφρεντσον αλλά και του Καρλ Μπαρκς.




Παρότι, βασικά, σχεδιαστής ιστοριών με πρωταγωνιστή το Μίκυ, ο Σκάρπα δεν παρέλειψε να φιλοτεχνήσει μερικές από τις κλασσικότερες σειρές του Ντόναλντ Ντακ. Παράλληλα, πρόσθεσε ο ίδιος και νέους χαρακτήρες στο σύμπαν του Μίκυ Σίτυ και της Λιμνούπολης. Η εξαιρετική δουλειά του επηρέασε με τη σειρά της, άλλους νεώτερους καλλιτέχνες, όπως ο Τζόρτζιο Καβαζάνο.
Αρκετές από τις ιστορίες του δημοσιεύθηκαν στις ΗΠΑ από τις εκδόσεις Gladstone, κάτι που συνέβαινε πρώτη φορά για Ιταλό δημιουργό. Ο Σκάρπα εργάσθηκε κυρίως για τα κόμικς του Ντίσνεϋ, ωστόσο κατά καιρούς συνήθιζε να στρέφεται σε άλλους ήρωες, όπως οι Lupo, Angelino ή Yogi Bear.
Τη δεκαετία του '70 επέστρεψε στη συγγραφή και συνέχισε έως το τέλος της ζωής του. Εν τω μεταξύ, αναζητώντας ευνοϊκότερο κλίμα, μετακόμισε στην Ισπανία, αλλά προηγουμένως, είχε προλάβει να δημιουργήσει μια εκπληκτική ιστορία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Σεούλ (1988), περισσότερο γνωστή σαν Paperolimpiadi. Το 1994 εγκαταστάθηκε στη Μάλαγα, όπου και πέθανε το 2005 σε ηλικία 78 ετών.

Εκπαίδευση/προϋπηρεσία
Art school, degrees in fine arts and architecture

Ταινίες κινουμένων σχεδίων
Director and animator for his own independent studio 1945-1953. Produced commercials and the two shorts E Poi Venne il Diluvio 1946 and La Piccola Fiammiferaia 1951. - Director and animator for a new studio early 1970s. Produced Aihnoo degli Icebergs 1972. - RAI: Director and animator of The Fourth King/Il Quarto Re 1977. - France Animation: Artistic creator of the TV series The Adventures of Marco and Gina 2001.



Κόμικ, στριπάκια, εικονογραφήσεις
Mondadori/Disney Italia: Scripts and artwork for Disney stories 1953-1998 (Donald Duck, Uncle Scrooge, Mickey Mouse a.o.). First script in 1956. Has created new Disney characters such as Brigitta MacBridge (Uncle Scrooge's would-be girlfriend) and Trudy (Pegleg Pete's female partner). - Disney Studios: Artwork for foreign-market comic-book stories 1960s-1980s. - Gutenberghus/Egmont: Scripts and artwork for Donald Duck and Mickey Mouse 1998-2004. - Artwork for non-Disney characters (Yogi Bear, Lupo).



Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη ιστορία που δημοσιεύθηκε στο ελληνικό Μίκυ Μάους (τεύχος 1), με τον τίτλο «Στις πηγές των Μογγόλων», ήταν σχεδιασμένη από τον Ρομάνο Σκάρπα…

Μέρος του κειμένου ανιχνεύθηκε στο: http://syllektiko-pazari.blogspot.com