Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

Νέες εκδόσεις 66 - Τα Μεγάλα Σήριαλ 28: Φάντομ Ντακ - Ώρα για δράση!


Ξεκίνησε η καλοκαιρινή "επιδρομή" των εκδόσεων Disney από τη "Νέα Ακτίνα". Μετά τους πρώτους τόμους του περιοδικού Μίκυ Μάους, κυκλοφόρησε και το Νο 28 από τα Μεγάλα Σήριαλ.
Ο συγκεκριμένος τόμος περιέχει συνολικά 8 περιπέτειες (επεισόδια αν θέλετε) με πρωταγωνιστή τον μοναδικό Φάντομ Ντακ!

Αναλυτικά, οι 8 ιστορίες που δημοσιεύονται είναι οι εξής:

Το Συνέδριο των Υπερηρώων
Ο Νέος... Σούπερ Φάντομ Ντακ
Το Μυστικό του Μουλτιβέλοξ
Ο Απαίσιος Σωσίας (Α' μέρος)
Ο Απαίσιος Σωσίας (Β' μέρος)
Η Διάνοια του Αιώνα
Πίτμπουλ
Ο Μεγάλος Παπλάτσας

Σελίδες: 260
Τιμή: 6,50€

Κυριακή 29 Μαΐου 2011

Σε τιμή ρεκόρ πουλήθηκαν κόμικς με τον Batman και τον Superman


Τα πρώτα τεύχη κόμικς με πρωταγωνιστές τον Σούπερμαν και τον Μπάτμαν πουλήθηκαν σε δημοπρασία σε τιμή ρεκόρ κι έσπασαν το "φράγμα" του ενός εκατομμυρίου δολαρίων σε μία εποχή που οι έχοντες στρέφονται σε πρωτότυπες επενδύσεις και οι υπερήρωες γνωρίζουν και πάλι ημέρες δόξας.
Ένα τεύχος κόμικς του 1939, που αποτελεί και την πρώτη εμφάνιση του μασκοφόρου μαχητή Μπάτμαν, πουλήθηκε σε δημοπρασία που έγινε πριν λίγες μέρες στο Ντάλας στην τιμή ρεκόρ του 1.075 εκατομμυρίου δολαρίων, όπως ανακοίνωσε ο οίκος δημοπρασίας Heritage Auction Galleries.
Τρεις ημέρες νωρίτερα, άγνωστος αγοραστής κατέβαλε 1.13 εκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει σε δημοπρασία το παγκόσμιο ντεμπούτο σε κόμικς του δημοφιλούς Σούπερμαν.

Επίκαιρες γελοιογραφίες 22: Η Ιστορία επαναλαμβάνεται...


Μας ξανάρχονται ένα-ένα, χρόνια δοξασμένα...

Σκίτσο του Στάθη (Ελευθεροτυπία, 15.02.2011)
Από το http://greek-cartoons.blogspot.com/

Σάββατο 28 Μαΐου 2011

The Dragonphoenix Chronicles: Indomitable




H πρώτη ελληνική ταινία φαντασίας
που χρηματοδοτείται από τον κόσμο...

Η πολυβραβευμένη ανεξάρτητη κινηματογραφική ομάδα Underworld Films (www.underworldfilms.gr) ξεκίνησε το νέο της project, μια μεγάλου μήκους ταινία (sword & sorcery), η οποία θα βασίζεται στον κόσμο του βραβευμένου ελληνικού κόμικ φαντασίας "Τα Χρονικά του Δρακοφοίνικα" (Γιάννης Ρουμπούλιας, Εκδόσεις "Ψυχής τα Λαμπυρίσματα") και θα έχει τον τίτλο
"The Dragonphoenix Chronicles: Indomitable"



Πρόκειται για την πρώτη ελληνική ταινία φαντασίας που έχει γίνει ποτέ και μάλιστα η πρώτη ελληνική μεγάλου μήκους ταινία που χρηματοδοτείται από τον κόσμο, μέσω της γνωστής διεθνούς ηλεκτρονικής χρηματοδοτικής πλατφόρμας Indiegogo.
Με την χρήση πιστωτικής κάρτας μπορεί κανείς να συνεισφέρει οτιδήποτε ποσό επιθυμεί για να καλυφθούν τα έξοδα της ταινίας και ανάλογα το ποσό της συνεισφοράς προσφέρονται και συγκεκριμένες ανταμοιβές απο τους δημιουργούς της ταινίας, όπως η δυνατότητα να πάρει poster, φωτογραφίες, συλλεκτικό Artbook της ταινίας, αντίτυπο της ταινίας όταν αυτή ολοκληρωθεί ή ακόμη να μπεί το όνομα του στα credits στην παραγωγή της ταινίας σαν Associate ή Executive Producer κλπ κλπ.
Ακόμα και το πιο μικρό ποσό μας φέρνει σιγά σιγά ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο μας και την υλοποίηση της ταινίας!
Εκτός απο οικονομική συνεισφορά μπορεί κανείς να συμβάλλει επίσης στην παραγωγή της ταινίας είτε σαν ιδιώτης ή σαν εταιρία με μέσα ή/και υπηρεσίες υπο μορφή χορηγίας(π.χ ενοικίαση εξοπλισμού, μεταφορικών μέσων, διαμονές, catering, προώθηση και επικοινωνία κ.α.)
Επισκεφτείτε λοιπόν την σελίδα του campaign
http://www.indiegogo.com/The-DragonPhoenix-Chronicles-Indomitable
και μάθετε περισσότερες πληροφορίες για την ταινία και για το πως μπορείτε να συνεισφέρετε για να γίνει πραγματικότητα αυτό το έργο και να γίνετε κι εσείς κομμάτι του, δίνοντας έτσι την δυνατότητα να γίνει για πρώτη φορά μια τέτοια ταινία είδους στην Ελλάδα!




Μπορείτε επίσης να επισκεφτείτε και το επίσημο site της ταινίας στο
http://www.indomitablemovie.wordpress.com
Είμαστε μία νέα γενιά Ελλήνων κινηματογραφιστών, με αγάπη και πάθος για αυτό που κάνουμε, με όνειρα και όραμα να αλλάξουμε το σημερινό κινηματογραφικό τοπίο της χώρας μας προσθέτοντας μία διαφορετική και φρέσκια πινελιά σε αυτό και που με τα έργα μας έχουμε δείξει ότι δεν θέλουμε ούτε πολλά λεφτά για να κάνουμε μία ταινία, ούτε να κερδίσουμε απο αυτήν, απλώς να καλύψουμε τα έξοδα μας και να κάνουμε τα όνειρα και το όραμα μας πραγματικότητα.
Αν αγαπητέ φίλε/φίλη σε ενδιαφέρει και πιστεύεις σε αυτή μας την προσπάθεια, γίνε και εσύ συμμέτοχος/η, μπορείς!


Έκθεση κόμικς στο Δημοτικό σχολείο Βραχναίικων, Πάτρα


Σάββατο 28 Μαΐου.
Στα πλαίσια του ετήσιου bazzar που διοργανώνει ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου και Νηπιαγωγείου Βραχναιικων θα γίνει έκθεση από σπάνια εξώφυλλα κόμικς και περιοδικών, προσφορά του http://www.mycomics.gr/, με την συνεργασία του Συλλεκτικού Παζαριού.
Θα αναρτηθούν πάνω από 70 μοναδικά εξώφυλλα και θα δώσουν την ευκαιρία να θυμηθούν οι μεγάλοι και να μάθουν οι μικροί.
Οι μαθητές της ΣΤ' τάξης θα γράψουν έκθεση με τις εντυπώσεις τους και θα κερδίσουν βιβλία και κόμικς.
Την εκδήλωση της έκθεσης υποστήριξε ηθικά και υλικά και ο Διευθυντής του σχολείου κ. Ανδρέας Μπαγιώργος.

Η Sony σχεδιάζει μια Γοργόνα πιο «σκοτεινή» από τα συνηθισμένα


Η Μικρή Γοργόνα της Disney είναι από τις πλέον αγαπημένες και επιτυχημένες ταινίες που βασίζονται σε παραμύθια, αλλά εδώ τα πράγματα θα πάρουν μια διαφορετική τροπή. Το παραμύθι του Hans Christian Andersen θα λάβει μια νουάρ απόχρωση και βασισμένο πάνω στο βιβλίο της Carolyn Turgeon, Mermaid: A Twist on the Classic Tale θα λάβει φιλμική σάρκα και οστά σε μια ταινία που θα σκηνοθετήσει η Shana Feste.

Από το http://www.movieworld.gr

The Art of Rubus


Ένας μήνας αφιερωμένος στον Γιάννη Ρουμπούλια στη Λέσχη Φίλων Κόμικς

Το Σάββατο 28 Μαΐου στις 8μ.μ. εγκαινιάζεται η έκθεση με πρωτότυπα, και όχι μόνο, έργα του δημιουργού Γιάννη Ρουμπούλια, στη Λέσχη Φίλων Κόμικς, Αγ. Ειρήνης 5 Μοναστηράκι.

Ο Γιάννης Ρουμπούλιας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1982. Κάποτε ήταν φοιτητής στο τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και σχεδιάζει από 3 χρονών. Ανακάλυψε τον κόσμο των κόμικς όταν πρωτοδιάβασε ένα τεύχος του Κόναν του Βάρβαρου στην ηλικία των 10.
Από το 2002 συνεργάζεται σαν σχεδιαστής εξωφύλλων και εικονογράφος για τις σειρές βιβλίων Kόναν, Χόκμουν κ.α. των εκδόσεων «Αίολος». Το 2004 κερδίζει το δεύτερο βραβείο στο διαγωνισμό γελοιογραφίας της εφημερίδας «GOAL». Ήταν αυτοδίδακτος μέχρι τo έτος 2004, οπότε και γράφτηκε στη σχολή Ορνεράκη.
Συμμετείχε στο περιοδικό fan-zine KA-Pow δημιουργώντας μικρές ιστορίες κόμικς, στην ετήσια έκθεση κόμικς «Εν Αιθρία» όπως και στην ετήσια έκθεση των μαθητών της Σχολής Ορνεράκη.
Από το Μάρτιο του 2005 συνεργάζεται με τον εκδοτικό οίκο «Ψυχής τα Λαμπυρίσματα» στον χώρο των κόμικς, γράφοντας και σχεδιάζοντας το πρώτο ελληνικό, μηνιαίο κόμικ, ηρωικής φαντασίας που ονομάζεται Τα Χρονικά του Δρακοφοίνικα. Το κόμικ αυτό αποτελεί την πρώτη του μεγάλη δουλειά στο χώρο. Για τη δουλειά του πάνω σε αυτό το έργο βραβεύτηκε (μέσω πανελλαδικής ψηφοφορίας) το 2006, 2007 και 2008 σαν «Καλύτερος Έλληνας Δημιουργός Κόμικς», ενώ το 2007 το κόμικ απέσπασε το βραβείο της «Καλύτερης Ελληνικής Σειράς Κόμικς» στa πλαίσια του φεστιβάλ κόμικς «Comicdom Convention». Έχει δουλέψει επίσης στο αντιπολεμικό περιοδικό Rock the War για τη διασκευή της ταινίας Λούφα και Παραλλαγή σε κόμικ, στο άλμπουμ Τρόμος και Φαντασία, όπου συνεργάζεται με το Θωμά Μαστακούρη και στο κόμικ πρήκουελ της ταινίας Ο Πανίσχυρος Μεγιστάνας των Ninja, για λογαριασμό του ίδιου εκδοτικού οίκου.
Από το 2006 συνεργάζεται και με τις εκδόσεις Comicworld, εκδίδοντας τις ιστορίες του ως νικητής του διαγωνισμού 24 hour comic day 2006, 2007 και 2008. Επιπλέον συνεργάζεται και ως σχεδιαστής εξωφύλλων για την ελληνική έκδοση της σειράς Spawn Godslayer.


Το 2005 μαζί με τον Άρη Καπλανίδη, επανδρώνουν την Ερασιτεχνική Κινηματογραφική Ομάδα της Nostalgeek Productions, και δημιουργούν τον μύθο του Μεγιστάνα Σέκερη με την ταινία Ο Πανίσχυρος Μεγιστάνας των Ninja, η οποία ολοκληρώθηκε το 2007. Ακολούθησε η γνωριμία και η συνεργασία με το νεαρό σκηνοθέτη Θάνο Κερμίτση για τις ταινίες Χιτοκίρι 2, Παρτίδες με το Χάρο και Τρωγλοδύτες.
Από τον Απρίλιο του 2007 ως το Νοέμβριο του 2011 εργάστηκε στην εφημερίδα «Το Βήμα» σαν σκιτσογράφος, δημιουργώντας γελοιογραφίες για την μόνιμη στήλη «Βηματοδότης» και όχι μόνο.
Οι επόμενες δουλειές του Γιάννη Ρουμπούλια αφορούν κόμικς, σκίτσα και ταινίες όλων των ειδών. Όνειρό του μια μέρα είναι να δουλέψει για το κόμικ του Κόναν. Σιχαίνεται την ψευτοκουλτούρα και τη λογοκρισία στα κόμικς και τις ταινίες. Λατρεύει και βρίσκει συναρπαστική την Μυθολογία κάθε πολιτισμού. Κατά βάθος παραμένει πάντα ένας μπουνταλάς βάρβαρος και του αρέσει, παρόλο που κάποιοι έχουν αντίρρηση σε αυτό.

Για τον Γιάννη Ρουμπούλια και το έργο του θα μιλήσουν ο σκιτσογράφος Σπύρος Ορνεράκης και ο εκδότης του εκδοτικού οίκου «Ψυχής τα Λαμπυρίσματα» Φώτης Σαγώνας.

Διάρκεια έκθεσης: 28 Μαΐου έως 26 Ιουνίου 2011.
Ώρες λειτουργίας: Παρασκευή 6μ.μ. – 10μ.μ. & Σάββατο έως Κυριακή 10π.μ – 2μ.μ. και 6μ.μ. – 10μ.μ.



Για πληροφορίες
Λέσχη Φίλων Κόμικς, Σταματία Αντωνάτου Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων
Τηλ.: 210 3318168, 6974 926755, e-mail:erma_jaguar@hotmail.com

Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Επίκαιρες γελοιογραφίες 21: Το ένα δεν αποκλείει το άλλο...


...Όταν ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν έχει κέφια!...

Σκίτσο του Στάθη (Ελευθεροτυπία, 19.02.2011)

Τραυματισμοί και καθυστερήσεις στα γυρίσματα του "The Hobbit"


Ξεκίνησε ύστερα από μυριάδες καθυστερήσεις και αναβολές και είναι λογικό συν τις άλλοις να υπάρχουν συνεχώς εμπόδια σε μια τόσο μεγάλη παραγωγή. Η Νέα Ζηλανδία έχει καλοδεχθεί για άλλη μια φορά τον Peter Jackson και το επιτελείο του για τα γυρίσματα του Hobbit αλλά αυτό δεν εμπόδισε σε τίποτα τον τραυματισμό και τη νοσηλεία δυο ανθρώπων που εργάζονταν μέχρι προχθές στο συνεργείο του. Το ατυχές συμβάν έγινε όταν μια μικρή φωτιά για τις ανάγκες του γυρίσματος πήρε μεγαλύτερη έκταση με αποτέλεσμα να τραυματισθούν δυο εργάτες του συνεργείου. Ευτυχώς δεν ήταν θανάσιμα τα εγκαύματα αλλά όπως δήλωσε εκπρόσωπος τύπου η εταιρεία θα τους αποζημιώσει και θα γυρίσουν σπίτι τους…

Από το http://www.movieworld.gr

Και το Oscar πάει… στην τεχνολογία


Η θεμελιώδης μεθοδολογία της εκλογής του νικητή σε κάθε κατηγορία των Oscar πρόκειται να αλλάξει ριζικά και να μεταφερθεί στην ηλεκτρονική εποχή. Έρμα δηλαδή οι εκατοντάδες φάκελοι μιας και βρέθηκε κατά τη γνώμη των ιθυνόντων ένα αδιάβλητο ηλεκτρονικό σύστημα που θα επιτρέπει στα 6000 μέλη της Ακαδημίας να δίνουν την ψήφο τους μέσω διαδικτύου. Αυτό ανακοινώθηκε την Τρίτη (24/5) από τον εκπρόσωπο Τύπου της Ακαδημίας Leslie Unger, για να εισπράξει την ειρωνεία των New York Times στην επίσημη ιστοσελίδα της εφημερίδας όπου σχολιάστηκε ως δεινοσαυρική η ταχύτητα της Ακαδημίας σε επίπεδο σύμπλευσης με την τεχνολογία...

Από το http://www.movieworld.gr

Η DC Comics αποκτά προβάδισμα στη μάχη για τα πνευματικά δικαιώματα του Superman


Η DC Comics είναι πιθανό να αποκτήσει πρόσβαση σε ένα θησαυρό εγγράφων τα οποία παγιώνουν την υπόθεση της εναντίον του Marc Toberoff, του δικηγόρου που εκπροσωπεί τους κληρονόμους των δημιουργών του Superman, που μέχρι τώρα έχουν επιτύχει στο να κερδίσουν κάποια απ' τα πνευματικά δικαιώματά του.
Ο πρόεδρος του ομοσπονδιακού δικαστηρίου αποφάσισε την Τετάρτη ότι τα έγγραφα δεν προστατεύονται από το απόρρητο μεταξύ δικηγόρου και πελάτη, αλλά έβαλε την τελική απόφαση σε αναμονή μέχρι ο Marc Toberoff και οι δικηγόροι του να λάβουν την απόφαση του περιφερειακού δικαστηρίου.
Σε αγωγή που κατατέθηκε τον περασμένο χρόνο, η DC Comics, παράρτημα της Warner Bros, κατηγόρησε τον Toberoff ότι δηλητηρίασε τις σχέσεις τις εταιρίας με τους κληρονόμους των δημιουργών, σε μια προσπάθεια να αποκτήσει έλεγχο πάνω στην ιδιοκτησία των πνευματικών δικαιωμάτων των διάσημων χαρακτήρων.

Από το http://www.movieworld.gr

Επίκαιρες γελοιογραφίες 20: Καλά, αυτός πουλήθηκε νωρίς...



Κάτι ξέρει, κάτι ξέρει!...

Σκίτσο του Στάθη (Ελευθεροτυπία, 23.05.2011)
Το εντοπίσαμε στο http://greek-cartoons.blogspot.com/

Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Ήρωες των Κόμικς 1: El Eternauta / Ο Κοσμοναύτης του Απείρου


Θέλω να το πω. Και δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Θέλω να το γράψω αυτό το άρθρο κι ας μην έχει… ιστορικό αντίκρισμα στην ελληνική πραγματικότητα. Θέλω να γράψω για ένα από τα ωραιότερα κόμικ επιστημονικής φαντασίας που διάβασα ποτέ και που ζήτημα είναι αν είδαμε εδώ στην Ελλάδα το ένα τρίτο από το ολοκληρωμένο του έπος. Για το «Ετερνάουτα» ο λόγος, που ξεκίνησε τόσο δυνατά, δελεαστικά και αγωνιώδη και… έμεινε εκεί, ανολοκλήρωτο, να τυραννάει την μνήμη μου μέχρι σήμερα.
Εσείς, οι σημερινοί αναγνώστες, ζείτε την εποχή του internet, του amazon.com, των dvd, των δορυφορικών καναλιών και ενημερωμένων καταστημάτων όπως το Solaris με το έξοχο του προσωπικό. Είστε τυχεροί. Ραν-Ταν-Πλαν εκδότες και καναλάρχες δεν σας τρομάζουν.
Παιδί της εποχής «Χασάπη γράμματα!» και «Κι άλλο κάρβουνο!» (όσον αφορά το σινεμά), αν μας άφηνε ξεκρέμαστους τότε η τηλεόραση σε κάποιο σήριαλ, ή ένα κόμικ σχετικά με κάποια σειρά, καταπίναμε πικρή χολή – γαργάρα την κάναμε, ανίκανοι να βρούμε εναλλακτικούς οδούς για το πάθος μας, στερημένοι και στο να ξεσπάσουμε έστω στους φταίχτες σε κάποιο forum. Εντάξει, άνθρωποι με μεράκι και αγάπη για το αντικείμενο έκαμναν φιλότιμες προσπάθειες για να μας φέρουν μια κάποια μαγεία σε δύσκολες εποχές, μετά όμως, στην συντριβή, εμείς που μέναμε στα κρύα του λουτρού τι έπρεπε να κάνουμε;
Το Ετερνάουτα ξεκίνησε στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 1980 στο περιοδικό Σκαθάρι, μια έκδοση που κράτησε μόλις 17 εβδομάδες, σταματώντας τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου. Αργότερα, με την εμφάνιση μιας άλλης απόπειρας, στο 10ο τεύχος του περιοδικού Σκορπιός, την 15 Νοεμβρίου του 1985, άρχισε να τυπώνεται πάλι από την αρχή, ξεπέρασε το σημείο στο οποίο είχε διακοπεί, μόνο όμως στο ελάχιστο, για να σταματήσει ξανά μαζί με το 28ο και τελευταίο τεύχος, την 15 Αυγούστου του 1986.

Ποιος και τι είναι όμως το ΕΤΕΡΝΑΟΥΤΑ;
Το Ετερνάουτα είναι μια σειρά κόμικ επιστημονικής φαντασίας, δημιούργημα του Αργεντινού σεναριογράφου Έκτορ Έστερχελντ σε σκίτσα του Φρανσίσκο Σολάνο Λοπέζ. Εκδόθηκε και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Νότια Αμερική, μεταξύ των ετών 1957 και 1959.
Μαζί με τους Ιταλούς Μάριο Φαουστινέλλι, Ούγκο Πρατ, Ίβο Παβόνε και Ντίνο Μπατάλια, ο Έστερχελντ αποτέλεσε μέρος αυτού που έγινε γνωστό σαν η Χρυσή Εποχή των Αργεντινών κόμικς, μια κίνηση που εξαπλώθηκε σε μια διεθνή σκηνή καλλιτεχνών και συγγραφέων που η δουλειά τους δημοσιεύτηκε σε όλον τον κόσμο.
Το 1957, μαζί με τον αδελφό του Χόρχε, ο Έστερχελντ ίδρυσε την Ediciones Frontera, και συνέχισαν εκδίδοντας διάφορα περιοδικά κόμικ, το Hora Cero Semanal (εβδομαδιαίο) και το Hora Cero Mensual (μηνιαίο). Το 1958 άρχισε να γράφει το Ετερνάουτα, ίσως την πιο δημοφιλή και κριτικά αποδεκτή δουλειά του. Το κόμικ αφηγούνταν την συνάντηση του ίδιου με έναν ταξιδιώτη του χρόνου, ο οποίος είχε ζήσει πάνω από 100 ζωές και ταξίδευε τώρα στο παρελθόν για να τον προειδοποιήσει για κάποια μελλοντική καταστροφή. Το κόμικ έκανε την εμφάνιση του στο Hora Cero για 106 εβδομαδιαία επεισόδια και ήταν τεράστια επιτυχία. Ο εκδοτικός οίκος όμως έκλεισε πέντε χρόνια αργότερα εξαιτίας ενός συνδυασμού της οικονομικής κρίσης που μάστιζε την Αργεντινή το 1960, με τον ανταγωνισμό από το εξωτερικό, και την φυγή Αργεντινών καλλιτεχνών στην Ευρώπη. Ο Έστερχελντ συνέχισε να γράφει για άλλα περιοδικά σαν το Zig-Zag.
Σιγά-σιγά η δουλειά του απέκτησε μεγαλύτερη πολιτική έμφαση, με ιστορίες όπως το El Eternauta, Part II (1976) που περιγράφει μια μελλοντική Αργεντινή που υποφέρει κάτω από την καταπίεση μιας δικτατορίας. Η βιογραφία που έγραψε το 1968 για τον Ερνέστο -Τσε- Γκεβάρα, ένα χρόνο μετά τον θάνατο του Τσε, αποσύρθηκε από την κυκλοφορία με παρέμβαση της κυβέρνησης και όλα τα γνήσια χειρόγραφα καταστράφηκαν. Το 1970 έγραψε μια καθόλου κολακευτική βιογραφία της Εβίτα Περόν, αφιερωμένη στον Τσε. Το 1973 δημοσίευσε το «450 Χρόνια Πολέμου Ενάντια στον Ιμπεριαλισμό». Στην διάρκεια της χούντας του 1970, ακολουθώντας τις τέσσερις του κόρες, έγινε μέλος μιας αριστερής, αντάρτικης ομάδας, των Montoneros.
Το 1977 εξαφανίστηκε, και ένα χρόνο μετά, οι τέσσερις κόρες του συνελήφθησαν με τους συζύγους τους από τον στρατό, και εξαφανίστηκαν επίσης όλοι τους χωρίς ίχνος. Ένας εγγονός, ο Μάρτιν, γεννήθηκε στη φυλακή και ελευθερώθηκε στην φροντίδα της γιαγιάς του και χήρας του Έστερχελντ, Έλσα Σάντσες. Η Έλσα πήρε μέρος στις διαμαρτυρίες των Μητέρων στην Plaza de Mayo και έγινε μία από τις επίσημες ομιλήτριες των Γιαγιάδων της Plaza de Mayo, που απαιτούσαν την επιστροφή των παιδιών των εξαφανισμένων στις βιολογικές τους οικογένειες.
Όταν ο ιταλός δημοσιογράφος Αλμπέρτο Ονγκάρο ζήτησε να μάθει για την εξαφάνιση του Έστερχελντ το 1979, έλαβε την εξής απάντηση: «Έπρεπε να τον εξαφανίσουμε γιατί έγραψε την πιο όμορφη ιστορία για τον Τσε Γκεβάρα που υπήρξε ποτέ.»



Το Ετερνάουτα ξεκινάει με μια εξωγήινη εισβολή στη Γη. Μια θανατηφόρα χιονόπτωση, έργο των εισβολέων, καλύπτει το Μπουένος Άιρες και εξαλείφει κάθε μορφή ζωής μέσα σε λίγες ώρες. Ο Χουάν Σάλβο, μαζί με μερικούς φίλους (Φαβάλι και Λούκας), την γυναίκα και την κόρη του, επιζούν στην κάλυψη του σπιτιού του, χάρη και στην διορατικότητα του Φαβάλι για το χιόνι. Αρχίζουν να οργανώνονται για την επιβίωση τους, φτιάχνοντας ειδικές στολές που τους προστατεύουν από το χιόνι ώστε να μπορέσουν να κυκλοφορήσουν προς αναζήτηση προμηθειών. Το σενάριο έχει έναν ίσως αργό ρυθμό για κάποιους, σε παγιδεύει όμως στο τρομακτικό του κλειστοφοβικό κλίμα, περιορισμένος καθώς είσαι με τους ήρωες, αντιμέτωπος με μια περίεργη απειλή. Ανά πάσα στιγμή γνωρίζεις ακριβώς όσα και οι κεντρικοί χαρακτήρες και όταν έρχεται η στιγμή για να βγουν έξω, στο χιόνι με τους νεκρούς… Εκεί, τα χρειάζεσαι.
Σύντομα ανακαλύπτουν την πραγματική αιτία του παράξενου φαινομένου και λαβαίνουν μέρος σε μια πρόχειρη απόπειρα αντίστασης κατά των εισβολέων. Φθάνουν μέχρι την πρωτεύουσα της χώρας και αντιμετωπίζουν γιγάντια έντομα, ένα ανθρωποειδές είδος με δεκάδες δάχτυλα στο κάθε χέρι, γιγάντια παχύδερμα ικανά να γκρεμίζουν ολόκληρες πολυκατοικίες, ακόμα και άλλους γήινους οι οποίοι είναι τώρα σκλάβοι των εξωγήινων. (Κάπου εδώ στην ιστορία νομίζω μας είχε εγκαταλείψει το Σκαθάρι). Όπως αποδεικνύεται στη συνέχεια, όλα αυτά τα πλάσματα είναι ελεγχόμενα πιόνια, με ειδικές συσκευές προσαρμοσμένες στον αυχένα τους, υποχείρια των αληθινών εισβολέων που παραμένουν κρυφοί, ελέγχοντας την κατάσταση από μακριά.
Μετά από κάποιες νίκες (εδώ κλατάρει και το περιοδικό Σκορπιός αφήνοντας μας να αιωρούμαστε νευροπαθείς), η αντίσταση πέφτει σε ενέδρα από την οποία μόνο λίγοι βγαίνουν ζωντανοί. Χωρίζονται και ο Χουάν Σάλβο προσπαθεί να δραπετεύσει με την γυναίκα και την κόρη του χρησιμοποιώντας ένα εξωγήινο σκάφος. Κατά λάθος όμως ενεργοποιεί μια μηχανή του χρόνου μέσα στο σκάφος. Σαν αποτέλεσμα οι τρεις τους μεταφέρονται σε διαφορετικές χρονικές διαστάσεις και ο Χουάν ξεκινάει ένα ταξίδι μέσα στον χρόνο για να βρει την οικογένεια του. Έτσι παίρνει και το όνομα του, Ετερνάουτα (ο Χρονοναύτης).



Το 1969, ο Έστερχελντ ξαναέγραψε το «El Eternauta», με μικρές αλλαγές στην ιστορία, με περισσότερες πολιτικές νύξεις και πολύ πιο βίαιο χαρακτήρα. Αυτή η εκδοχή είχε σαν σκιτσογράφο τον Αλμπέρτο Μπρέτσια που ζωγράφισε την ιστορία με ένα πιο πειραματικό και μοναδικό στυλ, διαχωρίζοντας την εικόνα του από το πρώτο. Άρχισε να τυπώνεται στο εβδομαδιαίο Gente στις 29 Μαίου του 1969. Τα επόμενα χρόνια έκανε την εμφάνιση του και σε πολλά Ευρωπαϊκά περιοδικά όπως τα Linus, El Globo, Alter Alter, Il Mago, Charlie Mensuel και Metal Hurlant.
Το Δεκέμβριο του 1975 το Eternauta II έκανε την εμφάνιση του στο περιοδικό Skorpio. Ο Έστερχελντ συνέχισε την ιστορία ξανά με την τέχνη του Σολάνο Λοπέζ. Παρακινούμενος από την δυσάρεστη πολιτική κατάσταση της εποχής του, το σενάριο έγινε ακόμα πιο φανερά επικριτικό της επικρατούσας δικτατορίας. Ο ίδιος ο Έστερχελντ έγινε αφηγητής μέσα στην ιστορία. Έχοντας γίνει μέλος της απαγορευμένης οργάνωσης Montoneros, ο Έστερχελντ έγραφε το κόμικ από κρυφές τοποθεσίες μέχρι την απαγωγή και εξαφάνιση του το 1977.
Το έπος όμως συνεχίστηκε από άλλους. Ένα τρίτο μέρος εκδόθηκε το 1983 με μέτρια επιτυχία. Κατηγορήθηκε πως ήταν απλώς άλλο ένα κόμικ επιστημονικής φαντασίας παρά μια πραγματική συνέχιση της σειράς. Μετέπειτα κεφάλαια όπως το «El mundo arrepentido and El Eternauta» και «El regreso» ήταν σε σκίτσα του Σολάνο Λοπέζ.

Και μόνο η ανάγνωση των ανωτέρω κάνει εμφανέστατο το πόσο φτωχοί μείναμε από την απαράδεκτη στέρηση αυτού του μύθου από την αναγνωστική μας δυνατότητα. Εύχομαι να είναι ένα λάθος που δεν θα μείνει παντοτινό. Έχει ήδη έναν αναγνώστη που τον περιμένει χρόνια τώρα. Υπάρχει άλλος κανείς;




Βιβλιογραφία:
Από τον Oesterheld:
El Eternauta (1957) by H.G. Oesterheld (script) and F. Solano López (art)
El Eternauta, second part (1976) by H. G. Oesterheld (script) and F. Solano López (art)
El Eternauta, remake (1969) by H. G. Oesterheld (script) and A. Breccia (art)
Από άλλους:
El Eternauta, third part (1983) by Alberto Ongaro (script), Mario Morhain and Oswal (art)
Eternauta, el mundo arrepentido (1997-1998) by Pablo Maiztegui (script) and Solano López (art)
El Eternauta, cosmic hatred (1999) by Pablo Muñoz, Ricardo Barreiro (script), Walther Taborda and Gabriel Rearte (art)
El Eternauta, the return (2003) Pablo Maiztegui (script) and F. Solano López (art)

Το παρόν άρθρο δημοσιεύτηκε στο τεύχος 11 του περιοδικού Φανταστικά Χρονικά (Δεκεμβρίου 2007). Το βρήκαμε στο http://community.sff.gr
Τα ελληνικά εξώφυλλα είναι από το http://www.greekcomics.gr
Σημείωση: το άρθρο γράφτηκε αρκετό καιρό πριν κυκλοφορήσει στη χώρα μας ολοκληρωμένο το έργο, σε δύο τόμους, από τις εκδόσεις Jemma Press.

Επίκαιρες γελοιογραφίες 19: Ο δρόμος προς την ταπείνωση δεν είναι μονόδρομος


Όλα είναι θέμα επιλογών...

Σκίτσο του Πάνου (Το Ποντίκι, 14.04.2011)
Το βρήκαμε στο http://greek-cartoons.blogspot.com/

Τετάρτη 25 Μαΐου 2011

Τα γουέστερν που αγαπήσαμε 11 - Seven Men from Now (1956)


Τη δεκαετία του 50 ο γνωστός ηθοποιός Randolph Scott (1898-1987) πρωταγωνίστησε σε μια σειρά low-budget, μα αρκετά αξιόλογων western. Το κορυφαίο εξ αυτών είναι σίγουρα το εξαιρετικό «Seven Men From Now», το όποιο είναι βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα του Burt Kennedy.
Υπόθεση: Ο πρώην σερίφης Ben Stride (Scott) καταδιώκει μια συμμορία που, κατά τη διάρκεια μιας ληστείας στη Wells Fargo, δολοφόνησαν τη γυναίκα του. Στη πορεία του αυτή διασταυρώνεται με την Annie Grier και το σύζυγο της που κατευθύνονται προς τη Καλιφόρνια, καθώς και τον παράνομο Bill Masters (έξοχος στο ρόλο ο Lee Marvin) ο οποίος θέλει τη λεία της ληστείας για τον εαυτό του ενώ ταυτόχρονα φλερτάρει επίμονα τη νεαρή και όμορφη Annie. Όταν οι διώκτες εντοπίσουν τη συμμορία, η τελική αναμέτρηση παρουσιάζεται με το πλέον συναρπαστικό τρόπο.




Αν και χαμηλού προϋπολογισμού, η ταινία χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης από τους φίλους του είδους και όχι αδίκως. Η σκηνοθεσία είναι σφιχτή, μετρημένη, δίχως φτηνούς εντυπωσιασμούς (όπως συμβαίνει σήμερα), με πολύ καλές σκηνές δράσης και δυνατούς – ολοκληρωμένους χαρακτήρες. Το σενάριο είναι απλό μα πολύ μεστό, ενώ οι πολύ καλές ερμηνείες από το σύνολο των ηθοποιών ανεβάζουν το πήχη του φιλμ. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως και ο Κουεντίν Ταραντίνο (μέγας φαν των ταινιών western) έχει δηλώσει την εκτίμηση που τρέφει για το «Seven Men From Now» (ο τίτλος αφορά τη συμμορία που απαρτίζεται από 7 μέλη).
Η ταινία θα ευχαριστήσει απόλυτα τους φίλους του είδους, ενώ και όσοι έχουν επιδερμική σχέση με αυτό μπορούν να απολαύσουν μια άκρως ψυχαγωγική, αυθεντική, δυναμική περιπέτεια. Από εκείνες που σπανιότατα γυρίζονται στις μέρες μας πλέον…




Σκηνοθεσία: Budd Boetticher
Παραγωγή: John Wayne, Andrew V. McLaglen
Σενάριο: Burt Kennedy
Πρωταγωνιστές: Randolph Scott, Gail Russell, Lee Marvin
Μουσική: Henry Vars
Πρεμιέρα: 4 Αυγούστου 1956
Διάρκεια: 78 min
Γλώσσα: Αγγλικά

Κείμενο: GeorgeAdams
Επιμέλεια παρουσίασης: adamsjim

Παρουσίαση βιβλίου: "Το Αλφαβητάρι του Αιγάλεω"


Ο φίλος συγγραφέας Νίκος Νικολαΐδης μας προσκαλεί όλους στην παρουσίαση του νέου του βιβλίου
«Το Αλφαβητάρι του ΑΙΓΑΛΕΩ, μια πόλη, μια ιστορία»
που γίνεται με τη συνεργασία του Ιστορικού Λαογραφικού Οικομουσείου Αιγάλεω («Ι.Λ.Ο.Α.») και η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011, στις 20.00 μ.μ. στο Πνευματικό Πολιτιστικό Κέντρο Αιγάλεω «Γιάννης Ρίτσος» (Δημαρχείου 17 & Κουντουριώτου).
Το βιβλίο θα προλογίσει ο Δήμαρχος Αιγάλεω κ. Χρήστος Καρδαράς, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνουν ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ανάπλαση Αιγάλεω» κ. Δημήτρης Μπίρμπας, ο Πρόεδρος της «Πανελλήνιας Ένωσης Ασσυρίων» κ. Κυριάκος Μπατσάρας, ο Πρόεδρος του «Συνδέσμου Βετεράνων Ποδοσφαιριστών, Αθλητών, Παραγόντων Αιγάλεω Α.Ο». κ. Ζαχαρίας Λυκουρίνος.
Παρουσίαση του βιβλίου από τον ιδρυτή και Δ/ντα Σύμβουλο του «Ιστορικού Λαογραφικού Οικομουσείου Αιγάλεω» κ. Γιάννη Περράκη.
Συντονιστής: ο Πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγάλεω «Φίλοι του Πυριτιδοποιείου» κ. Βασίλης Βασιλειάδης.
Η παρουσία μας είναι επιβεβλημένη για να αποδείξουμε ότι στηρίζουμε τις σοβαρές προσπάθειες στον τόπο μας.

Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Δωράκια από Ιταλία


Πρόσφατα, ένας πολύ καλός φίλος και μέλος του Club μας, επισκέφθηκε την γειτονική χώρα της Ιταλίας και συγκεκριμένα την πανέμορφη Ρώμη. Στον... παράδεισο των κομικσόφιλων, όπως τον χαρακτήρισε, δεν μπορούσε να μείνει απαθής στα χιλιάδες κόμικς που... έκαναν παρέλαση δίπλα του στις ατελείωτες ώρες των περιπάτων του στους δρόμους της πόλης.
Έτσι, λοιπόν, συχνά-πυκνά έκανε διαλείμματα από την εκμάθηση αρχαίας ιστορίας για να τρέξει σε κάποιο περίπτερο και να αγοράσει διάφορα κόμικς!
Και δεν πήρε και λίγα... (αν και μου ανέφερε ότι ένας κολλητός του έφυγε από τη Ρώμη με μια μικρή βαλίτσα γεμάτη... θησαυρούς!).
Τυχερός κι εγώ που έχω τέτοιο φίλο, αφού δεν με ξέχασε και μου έφερε δύο δωράκια. Πρόκειται για τα δύο τεύχη (τεύχη να τα κάνει ο θεός μιας και μιλάμε για δύο ογκώδεις εκδόσεις), τα εξώφυλλα των οποίων σας παρουσιάζω σήμερα.
Αναφέρομαι στα "TEX - COLLEZIONE STORICA A COLORI, Νο 221" και "SUPER BOOK - DYLAN DOG, Νο 53".
Δύο κλασσικοί ήρωες των ιταλικών κόμικς σε δύο πανέμορφες πολυτελείς εκδόσεις.

Αναλυτικές πληροφορίες για την κάθε μία από αυτές:

TEX - COLLEZIONE STORICA A COLORI, Νο 221
Σχήμα: 26 x 18
Σελίδες: 308
Εκτύπωση: έγχρωμη
Εξώφυλλο: μαλακό χαρτόνι
Τιμή: 6,90 ευρώ


SUPER BOOK - DYLAN DOG, Νο 53
Σχήμα: 21,5 x 16,5
Σελίδες: 200
Εκτύπωση: ασπρόμαυρη
Εξώφυλλο: σκληρό χαρτόνι
Τιμή: 5,00 ευρώ

Δεν ξέρω για εσάς αλλά εγώ έχω αποφασίσει ήδη ποιο θα είναι το επόμενο ταξίδι μου στο εξωτερικό (Θεού θέλοντος και οικονομικής κρίσης επιτρέποντος)...

Εμείς προτείνουμε... 16 - James Bond: Εγκυκλοπαίδεια


Μποντ. Τζέιμς Μποντ...

Για εκατομμύρια θαυμαστές σε όλο τον κόσμο, αυτές οι λέξεις έχουν γίνει συνώνυμες ενός κόσμου όπου όλα μπορούν να συμβούν, ενός κόσμου γεμάτου ριψοκίνδυνους άθλους, υπέροχα δαιμονικούς κακούς, εκθαμβωτικά όμορφες γυναίκες και παράτολμα ρομάντζα σε εξωτικούς τόπους. Η Εγκυκλοπαίδεια του Τζέιμς Μποντ εξυμνεί, εξερευνά, αποκαλύπτει και εξηγεί κάθε πτυχή του κόσμου του Τζέιμς Μποντ, Πράκτορα 007, του χαρισματικότερου και ικανότερου υπερκατασκόπου που υπήρξε ποτέ.
Γραμμένη σε συνεργασία με την Eon Productions, εταιρεία παραγωγής των ταινιών του Τζέιμς Μποντ, η Εγκυκλοπαίδεια αποτελεί τον κύριο εγκεκριμένο οδηγό για τον κόσμο του 007. Περιέχει λεπτομέρειες για κάθε σημαντικό «κακό», τις γυναίκες του Μποντ, τους συμμάχους, τα οχήματα, τα όπλα και τα γκάτζετ που έχουν εμφανιστεί ποτέ σε ταινίες του Μποντ. Πλήρως εικονογραφημένη, περιέχει πάνω από 2.000 στιγμιότυπα από ταινίες και άλλες εικόνες.
Η Εγκυκλοπαίδεια του Τζέιμς Μποντ περιέχει επίσης κεφάλαια αφιερωμένα στο lifestyle του 007, στο ρόλο του Μποντ όπως ερμηνεύεται από τους έξι ηθοποιούς που τον υποδύθηκαν στη μεγάλη οθόνη καθώς και σε κάθε ταινία, με λεπτομέρειες για την ιστορία της παραγωγής, το καστ και το συνεργείο.
Ένα βιβλίο που δεν πρέπει να λείπει από την βιβλιοθήκη κάθε γνήσιου... "πράκτορα".

Εκδόσεις: Anubis
Συγγραφείς: John Cork, Collin Stutz
Μετάφραση: Θανάσης Βέμπος
Coffee Table Book
Σχήμα: 26 x 31
Σελίδες: 320
Κωδικός: ΕΒ-00-676
ISBN: 978-960-306-649-1
Τιμή: €44,90

Επίκαιρες γελοιογραφίες 18: Βρε, λες;


Έχει γούστο...

Σκίτσο του Στάθη που έχει αναρτηθεί σε αμέτρητα site και blog.
Εμείς το πήραμε από την ιστοσελίδα "Οι σκέψεις του Αγαθοκλή" (http://agathoklisagathoklidis.blogspot.com/)

Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

Αξέχαστες Ιστορίες 34 - Ο κυκλώνας


Η ιστορία αυτή γράφτηκε από τον Γιώργο Μαρμαρίδη και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο περιοδικό "Μικρός Κάου-μπόυ", τον Μάιο του 1973 (ακριβώς 38 χρόνια πριν)! Οι νεότεροι αναγνώστες μπορούν να την εντοπίσουν και στις επανεκδόσεις του περιοδικού "Μικρός Αρχηγός", στα τεύχη 261, 585 και 818.
Υπόθεση: Η ταχυδρομική άμαξα που διασχίζει την άγρια περιοχή του Ρεντ Κάνυον έχει μόνο δύο επιβάτες: μια νεαρή Μεξικάνα και το μωρό της. Έτσι, όταν εμφανίζεται ξαφνικά ένας τραυματισμένος άνδρας που έχασε το άλογό του και ζητάει ν’ ανέβει στην καρότσα, ο αμαξάς δεν έχει κανέναν λόγο να του το αρνηθεί. Δεν γνωρίζει, βέβαια, πως έτσι υπογράφει την θανατική του καταδίκη… Ο άγνωστος γνωρίζει πολύ καλά ότι η άμαξα μεταφέρει και ένα άλλο, εξαιρετικά πολύτιμο φορτίο: ένα μικρό κιβώτιο με πέντε χιλιάδες δολάρια! Αδίστακτα, λοιπόν, σκοτώνει τον ηλικιωμένο αμαξά και ρίχνει την άμαξα στον γκρεμό, αφού έχει αφαιρέσει πρώτα από το φορτίο της τα χρήματα… Στο Ρήντινγκ, όπου θα έφτανε η άμαξα λίγες ώρες αργότερα, αρχίζουν να ανησυχούν όταν δεν την βλέπουν να κάνει την εμφάνισή της. Περισσότερο απ’ όλους ανησυχεί ο τραπεζίτης που περίμενε τα χρήματα. Και μιας και ο τοπικός σερίφης λείπει, ο τραπεζίτης είναι που απευθύνεται πρώτος στα τέσσερα θρυλικά παιδιά του νόμου που έτυχε να διανυκτερεύουν στην πόλη… Ο Τζιμ και οι φίλοι του θα πάνε στο Ρεντ Κάνυον για να βρουν την άμαξα, όμως εκεί θα πέσουν πάνω σε έναν ισχυρό ανεμοστρόβιλο…
Κριτική περιπέτειας: 4/5


Π.Π.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...