Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

Τα κόμικς στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών


Αγγελιοφόρος

Τα κόμικς, τα καρτούν και η καρικατούρα μπορούν να καταστήσουν τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών πιο ελκυστική. Το «πάντρεμα» αυτό έδωσε την ευκαιρία σε επιστήμονες από έξι ευρωπαϊκές χώρες να διερευνήσουν νέα διδακτικά εργαλεία και μοντέλα, στο πλαίσιο του κοινοτικού προγράμματος Γκρούντβιγκ (Grundtvig).
Στην εκπαιδευτική σύμπραξη «Re-creation» συμμετέχουν ιδρύματα από τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Ισπανία, τη Λιθουανία, το Βέλγιο και την Πολωνία. Εταίρος του προγράμματος στην Ελλάδα είναι η μη κερδοσκοπική εταιρία «Ενωμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα», η οποία εδρεύει στη Θεσσαλονίκη. Οι εταίροι πραγματεύονται τη δυνατότητα της χρήσης του σκίτσου, των κόμικς, των καρτούν και της καρικατούρας στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών. Στόχος της χρήσης των εργαλείων αυτών μέσα στην τάξη είναι η εξάλειψη της ξενοφοβίας.
«Ο τίτλος του προγράμματος ''Re-creation'' είναι διττός. Η λέξη creation παραπέμπει στην έννοια της δημιουργίας, αλλά χωρίς την παύλα η λέξη recreation στην αγγλική γλώσσα έχει τη σημασία της ευχαρίστησης, της διασκέδασης. Ο διττός αυτός τίτλος αντανακλά τις προθέσεις της σύμπραξης να εμπνεύσουν καθηγητές και σπουδαστές να είναι δημιουργικοί στην προσέγγιση διαπολιτισμικών θεμάτων και να το κάνουν αυτό με όσο το δυνατόν πιο ευχάριστο και χιουμοριστικό τρόπο», επισήμαναν οι υπεύθυνοι του προγράμματος.
Μέσα από τα κόμικς, τις καρικατούρες, τα καρτούν αλλά και κάθε είδος οπτικής τέχνης εκφράζουν και περιγράφουν συναισθήματα και καταστάσεις, διηγούνται ιστορίες, διανθίζουν μια άποψη που σχετίζεται με κάποιο κοινωνικό ή πολιτικό γεγονός. Τα κόμικς πολλές φορές συνοδεύουν κείμενα που σχετίζονται με την τέχνη, τον αθλητισμό και τον πολιτισμό. «Αν παρατηρήσει κανείς προσεκτικά, θα ανακαλύψει μέσα σ’ αυτά πολιτιστικά στοιχεία και άλλων λαών, θα μπορεί να ανακαλύψει στοιχεία για άλλες χώρες και να κατανοήσει την κοινή πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης και όλων των ευρωπαϊκών λαών. Τα κόμικς ως μια μορφή οπτικής τέχνης μας προσδίδουν μια διαφορετική θεώρηση της πολιτισμικής διαφορετικότητας», τόνισαν οι εταίροι, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να διερευνήσουν νέα διδακτικά εργαλεία και μοντέλα.
Τα σκίτσα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία μέσα στην τάξη στα μαθήματα της Ιστορίας, των Πολιτικών Επιστημών και στη διδασκαλία των γλωσσών. Η σύμπραξη «Re-creation» έχει ήδη δημιουργήσει ένα «θησαυρό» μαθημάτων στα οποία γίνεται χρήση των κόμικς. Το εκπαιδευτικό αυτό υλικό περιέχει κείμενα, ασκήσεις και πολλά σκίτσα, ενώ η εφαρμογή στην τάξη έγινε από καθηγητές αγγλικής γλώσσας. Ακολούθησαν η αξιολόγηση και η πραγματοποίηση σεμιναρίων για την ενημέρωση καθηγητών και σπουδαστών σχετικά με τους στόχους και τα αποτελέσματα του προγράμματος. Με την ολοκλήρωση του έργου τον Ιούνιο οι καθηγητές των ξένων γλωσσών αλλά και οι σπουδαστές θα έχουν ένα χρήσιμο, αποδοτικό και λειτουργικό εργαλείο για άμεση χρήση.

ΛΙΝΑ ΚΟΪΝΑ
Από το http://www.inital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...