Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Οι ελληνικές ταινίες που λατρέψαμε 4 - Τζένη-Τζένη (1966)


Είδος: Κωμωδία
Σκηνοθεσία: Ντίνος Δημόπουλος
Σενάριο: Ασημάκης Γιαλαμάς, Κώστας Πρετεντέρης
Παραγωγή: Φίνος Φιλμ
Πρωταγωνιστούν: Τζένη Καρέζη, Ανδρέας Μπάρκουλης, Λάμπρος Κωνσταντάρας, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Ελένη Ζαφειρίου, Μαίρη Λαλοπούλου, Νανά Σκιαδά, Δημήτρης Καλλιβωκάς, Βασίλης Ανδρονίδης, Μαίρη Σόκαλη, Βαγγέλης Καζάν, Γιάννης Κάσδαγλης, Νίκος Τσούκας, Αθηνόδωρος Προύσαλης, Νόρα Βαλσάμη.
Διάρκεια: 98'
Εισιτήρια: 587.323
Α' Προβολή: 21/2/1966


Υπόθεση:
Η σύγκρουση ανάμεσα σε δύο ισχυρούς κομματάρχες, τον Μίλτο Κασανδρή και τον Κοσμά Σκούταρη, θα γίνει αναπόφευκτη όταν ο Κασανδρής αποφασίσει να ρίξει στην πολιτική τον ανηψιό του Νίκο Μαντά. Ο κίνδυνος, όμως, να ήττηθει από τον βασικό του αντίπαλο Γκόρτσο και η πληροφορία ότι ο Κοσμάς είναι στα όρια της πτώχευσης από τα πολλά χρέη, θα δώσουν στην οικογένεια Κασανδρή την ιδέα να εκβιάσουν την κόρη του Κοσμά, Τζένη, υποχρεώνοντάς την να παντρευτεί με λευκό γάμο τον Νίκο.


Σχόλια:
Η Τζένη Καρέζη, στην πρώτη της έγχρωμη ταινία, όμορφη όσο ποτέ, σημειώνει τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της καριέρας της. Η Νόρα Βαλσάμη, ξεκινά τις συνεργασίες με την Φίνος Φιλμ. Ο Φιλοποίμενας Φίνος, ήθελε να την δοκιμάσει για να δει πως "γράφει στο πανί". Για τον λόγο αυτό, της δόθηκε ο ρόλος της τραγουδίστριας στο κέντρο. Η φωνή της ντουμπλάρεται από την τραγουδίστρια Καίτη Χωματά. Μαζί με το ΄΄Υπάρχει και φιλότιμο΄΄,οι καλύτερες ταινίες-πολιτικές σάτυρες! Η υπέροχη ταινία γυρίστηκε στις Σπέτσες, όπου ακόμη βρίσκονται σημεία που έμειναν αξέχαστα σε γενιές Ελλήνων. Βασισμένο σε θεατρικό έργο του Κώστα Πρετεντέρη....


Ατάκες:

ΣΚΟΥΤΑΡΗΣ (ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ): Η κόρη μου ξύπνησε;
ΜΑΤΙΝΑ (ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ): Έξω είναι, στο χαγιάτι.
ΣΚΟΥΤΑΡΗΣ: Δόξα σοι ο Θεός, να σηκώσει και λίγο κεφάλι από κείνες τις μελέτες. Και τι κάνει έξω;
ΜΑΤΙΝΑ: Μελετάει!

ΤΖΕΝΗ (ΚΑΡΕΖΗ): Αυτός είναι ο προορισμός του ανθρώπου. Η γνώση, ο πολιτισμός.
ΣΚΟΥΤΑΡΗΣ: Εγώ δε θέλω σοφή στην οικογένεια μου.
ΜΑΤΙΝΑ: Άδικα τρωγόσαστε. Ούτε σοφή θα γίνει, ούτε τίποτα. Εγώ παιδάκι μου, στο φλυτζάνι βλέπω σίγουρα στεφάνι. Νάτο, εδώ είναι. Βλέπω γάμο με ωραίο παληκάρι.
ΤΖΕΝΗ: Μπράβο σου θεία. Μόνο που αυτό το φλυτζάνι είναι του πατέρα μου.
ΜΑΤΙΝΑ: Καιλά κι ο πατέρας σου χήρος είναι. Μπορεί να παντρευτεί...
ΣΚΟΥΤΑΡΗΣ: Μ' ένα ωραίο παληκάρι; Τι λέτε ρε παιδιά;


ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ (ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ): Δηλαδή, ο πραγματικός μας αντίπαλος, είναι ο Σκούταρης!
ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ: Σας το είπαμε.
ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ: Και δεν έχει κανένα αδύνατο σημείο, να τον χτυπήσουμε;
ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ: Το μοναδικό του αδύνατο σημείο, είναι η κόρη του Τζένη.
ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ: Ε, και τι θέλετε να κάνουμε τώρα; Να απαγάγουμε την κόρη του και να ζητήσουμε τα λύτρα σε ψήφους;
ΑΝΤΑ (ΛΑΛΟΠΟΥΛΟΥ): Εσύ δεν λες, ότι στην πολιτική όλα επιτρέπονται;


ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ: Για να βγει ο Νίκος βουλευτής, ένας τρόπος υπάρχει. Να πάρουμε με το μέρος μας, τον Κοσμά τον Σκούταρη. Είναι η δεύτερη έξυπνη ιδέα που είχε, μέσα σε δύο ημέρες, η αγαπητή μου η Άντα!
ΑΝΤΑ: Τι περίεργο με μένα. Όλες οι έξυπνες ιδέες, μου ήρθαν μαζεμένες!
ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ: Ναι, πράγματι. Περνάει μια κρίση εξυπνάδας!

ΚΟΣΜΑΣ: Πάψε, μωρέ! Δεν καταλαβαίνεις την τραγωδία μου! Εγώ να είμαι αντίπαλος του Κασσανδρή κι η κόρη μου να παντρολογιέται με τον ανιψιό του!
ΤΖΕΝΗ: Ε, καλά τώρα, βρε πατέρα! Αυτό δεν είναι πρωτότυπο. Έχει ξαναγίνει. Ρωμαίος και Ιουλιέτα, Καπουλέτοι και Μοντέγοι. Σημερινά πράγματα.
ΜΑΤΙΝΑ: (στον Κοσμά) Ακούς τι γίνεται στον κόσμο;
ΚΟΣΜΑΣ: (στην αδελφή του Ματίνα) Πάψε κακούργα! Εσύ πάντα ήθελες να ψηφίσεις τον Κασσανδρή!



ΔΕΡΜΕΖΗΣ (ΚΑΛΛΙΒΩΚΑΣ): Νομίζεις ότι υπάρχουνε πολλές γυναίκες σαν τη Τζένη; Όχι δηλαδή επειδή τη βρήκες εσύ...
ΜΑΝΤΑΣ (ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ): Α! Εσύ θα με ματιάσεις και θα τη χάσω.
ΤΖΕΝΗ: Για σταθείτε ρε παιδιά. Κι εγώ τί είμαι; Αναπτήρας;
ΔΕΡΜΕΖΗΣ: Όχι. Σπίρτο!



ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ: Λοιπόν, γράψε τον τελευταίο λόγο, του εκλογικού κέντρου, να τελειώνουμε.
ΤΖΕΝΗ: Ο τελευταίος θα στοιχίσει 10.000 δραχμές.
ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ: Τα διπλά! Πες και συ κάτι βρε Νίκο...
ΜΑΝΤΑΣ: Εμένα με τους λόγους μου, μην με ανακατεύετε. Εγώ απλά τους εκφωνώ.

(δεν κλείσαν μάτι την πρώτη νύχτα του γάμου τους)
ΚΑΣΣΑΝΔΡΗΣ: Καλώς τα πιτσουνάκια μου. Πώς τα περάσατε το βράδυ;
ΤΖΕΝΗ: Μας δουλεύευε, κύριε Κασσανδρή; Εμείς δεν είμαστε πιτσουνάκια. Εμείς είμαστε κουκουβάγιες!

Γκόρτσος! Γκόρτσος!
-Θρασύβουλος Γκόρτσος! Το παιδί του λαού!
Σύνθημα: "Η Μαγκούρα στη Βουλή"


Δείτε το βίντεο:



Πηγή υπόθεσης: Multimedia CD-ROM Ελληνικός Κινηματογράφος 1997 ΕΘΝΟDATA
Πηγή σχολίων: Δίτομη Εγκυκλοπαίδεια Ελληνικός Κινηματογράφος 2005 Ελληνικά Γράμματα ISBN: 9604067761
Μεγάλη φωτογραφία: Το Κουτί Με τις Ατάκες, Εκδόσεις Σιούρτης
http://homepage.mac.com
http://greekcinema.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...